روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثاني والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثانية والعشرون

انتي ميار
ميار:ايوه حضرتك مين
Flash back
‏ايوه ياخالتوا يعني انتيي عيزاني اروح الشركه وأشوف ميار دي طب انتي تعرفي ميار دي منين
‏زينه:سيف لما كنا قاعدين انا ونور مع بعض بيكلمي عن الشغل دخل سيف مبنا في الكلام وبيقولي يا ماما في واحده اسمها ميار مساعده نور………
‏جوان بمقاطعه:من غير ما تكملي يا خالتوا انا فهمتك
‏زينه:استني بس اسمعي هقوللك اي بعدين قالي علطول شغل ليها
‏جوان:اه يعني اي بقا
‏زينه:يعني عيزاكي تشوفيلي ميار دي فهمتي
‏جوان:طب لو نور شافني هناك أو سيف
‏زينه:هتقولي انا جايه الشركه عادي واطمن عليك اي حاجه
‏ Back
‏سيف:جوان بتعملي اي هنا
‏جوان:مفيش كنت بعمل شبنج من هنا فجيتك الشركه عادي
‏سيف:انتي تيجي في وقت يا جميل
‏جوان:طب نور فين
‏سيف:في المكتب
‏جوان:اه طب انا هدخله
‏ميار بشهقه:هو في اي لتتابع بجديه:انتي متاكده انها بتقول عيزاني انا
‏لين:مش عرفه انتي ولا ميار المنشاوي بس طلما مكلمتكيش يبقا قصدها علي ميار
‏دلف المكتب ليتابع بمرح:بتتكلموا في اي

‏جوان:مفيش انا همشي انا بقا
‏سيف:اجي اوصللك
‏جوان بمرح:انت شكللك كدا عايز تتهرب من الشغل انا همشي انا
‏دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:لوسمحتي ممكن اسالك علي وحده هنا في وحده اسمها ميار هنا
‏البنت:حضرتك عايزه ميار مين في اتنين في ميار مساعده نور باشا وميار المصممه
‏جوان:طب شكرا خلاص
‏البنت:العفو
‏…………………………….
‏الجده:انتي جيبتي يا حبيبتي شكللك تعبانه اووي
‏بسمله:اه يا جدتي كان في شغل كتير جدا النهارده
‏الجده:معلش يا حببتي حضرللك تكلي
‏بسمله:لاء انا شبعانه الحمد الله
‏الجده:طيب يا حبيبتي
‏……………………
‏جوان:ياخالتوا انا معرفتهاش اووي لأن في اتنين في مساعده وفي مصممه
‏زينه:يبقي لازم نعرف انهي واحده
‏في الصباح
‏يابنتي هتروحي الشغل من غير……..
‏ميار:يا ماما انا كدا هتاخرش بعدين المدير مبيحبش كدا
‏علي الناحيه في بيت بسمله
‏جيهان:صاحيه بدري يعني
‏بسمله:مفيش عادي
‏جيهان:بسمله ونا بكلمك امبارح كان في دوشه كتير كدا
‏بسمله:اه مفيش يعني الشغل وكدا
‏جيهان:وبس
‏بسمله:اه الشغل كانت مديره مستشار الأفكار عايزه قائمه وكدا ونا
‏جيهان:اه
‏ساره بمرح:بسمله انتي مش هتروحي الشغل النهارده
‏بسمله:اه انا نسيه خالص
‏………………….

‏سيف
‏سيف:نعم يا ماما
‏زينه:عايزه اتكلم معاك شويه
‏سيف:في اي
‏زينه بسهقه:اي كنت عايزه أسألك عن ميار الي انت كلمتني عنها دي
‏سيف:ايوه مالها
‏زينه:بتشتغل اي يعني في الشركه
‏سيف:المساعده لنور
‏زينه:امم
‏سيف:ماما من لما حكيت عنها ونتي علطول بتسالني عنها
‏زينه:اي رايك يا سيف ميار دي لنور
‏سيف بصدمه:اي بتقولي اي يا ماما
‏زينه:الكلام دا بيني وبينك
‏سيف:بس نور مبيفكرش في الجواز ونتي عارفه
‏زينه:ايوه منا عرفه خلاص انت رايح الشغل
‏سيف:ايوه
‏زينه:انا هاجي معاك
‏سيف:تمام
‏…………………
‏صباح الخير يا جميل
‏محمد:صباح الخير
‏لارا بمرح:بما انك مش هتروح الشغل النهارده تكلم بسمله وتقولها أنها تيجي هنا
‏محمد:تعمل اي
‏لارا:تقعد معايا شويه يا محمد
‏محمد:تمام
‏لارا:هتكلمها
‏محمد:ايوه هكلمها بس التلفون فوق
‏لارا:موبيلي اهو اتكلم منه
‏………………………

‏بسمله:هو محمد هيجي ولا لا انا رحت المكتب ملقتيش
‏ندي:لاء مش هيجي النهارده
‏بسمله:تمام
‏لتدلف بخبث:بسمله الشغل الي انت ادتهولي كله غلط
‏بسمله:غلط في اي
‏ياسمين:انا مش عارفه انتي ازاي اصلا بتشتغلي مديره الخدمات اللوجستية ونت مش فاهمه حاجه
‏بسمله:اي يعني المشكله الي في الشغل
‏ياسمين بخبث:المشكله انتي
‏…………………….
‏نور:ماما
‏زينه:اخبارك يا حبيبي
‏سيف:مفيش حاجه ماما جايه الشركه عادي
‏دقت باب المكتب
‏نور:ادخل
‏ميار:انا عملت الي حضرتك طلبته مني
‏نور:تمام اتفضلي انتي
‏زينه بهمس:مين دي
‏سيف:دي ميار
‏زينه:امم
‏سيف بهمس:ماما بلاش تتكلمي في حاجه زي دي لنور
‏نور:بتتكلموا في اي
‏زينه:لا مفيش حاجه يا حبيبي
‏………………………..

‏بسمله:واي مشكلتي بقا
‏ياسمين بخبث:مشكلتك انك متعرفيش تشتغلي كويس انا لو كنت مديرتك كنت رفدتك الي زيك كدا مبيفهموش يقعدوا في البيت احسن
‏بسمله:ونتي حضرتك الي بتفهمي
‏ياسمين:انا سيده اعمال انتي مش زي
‏بسمله:بجد
‏ندي:بسمله تلفونك بيرن
‏دلفت ندي اتجاه المكتب لتتابع :ايوه ي
‏محمد:اي ندا بسمله فين
‏ندي:محمد باشا ياسمين هانم بتتشاكل مع بسمله
‏اغلق الهاتف ثم ركب سيارته ليديرها باقصي سرعه

‏بعد قليل دلف الي الشركه
‏بسمله:انتي قليله الزوق ونا هعلمك الزوق لأن انتي بجد مش محترمه
‏محمد:اي دا في
‏بسمله:ابعد عني
‏محمد:ياسمين اتفضلي علي شغللك
‏لتردف بخبث
‏بسمله:لو سمحت ابعد
‏دلفت الي مكتبها
‏محمد:بسمله استني شويه
‏هيا قالتك اي خليتك تتدايقي كدا
‏بسمله:انا معملتلهاش حاجه عشان تكلمني وهيا علطول بتعملني كدا بس انا بسكتها لتتابع : وان انا اقعد في البيت احسن الي مبعرفش اشتغل
‏محمد:اهدي خلاص
‏اتجه الي المكتب ليتابع بغيظ:ياسمين ياسمين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!