روايات

رواية انقذني من الجحيم الفصل العاشر 10 بقلم فرح القصاص

رواية انقذني من الجحيم الفصل العاشر 10 بقلم فرح القصاص

رواية انقذني من الجحيم البارت العاشر

رواية انقذني من الجحيم الجزء العاشر

رواية انقذني من الجحيم الحلقة العاشرة

ليال بستغراب: انت بتعمل ايه؟ انا همشي يعني همشي
فهد ببرود: تمام وريني هتخرجي ازاي
ليال بنرفزه و بتحاول تفتح الباب
فهد بيشد”ها بيرجعها
فهد: مفيش خروج غير لمه تسمعيني
ليال بز’عيق : وانا مش عايزه اسمع حاجه تمام مش عايييييزه
فهد بيقر”ب منها وبيل”مس ايدها
ليال بترجع لورا
ليال: اوعي تفكر تلمسني انت فاهم وبتسيبو وتروح تفتح الباب
فهد بيشد”ها من وسط’ها بقوه وبيقب”لها بعمق لدقائق
ليال بتبعدو وبتاخد نفسها
فهد: ليال ان….
ليال بتض”ربه بالقلم
ليال بعياط: انت انسان حقير بجد
وبتخرج وبتسيبو
فهد بيقعد وبيحاوط رأسه باديه
___________________________

 

 

عدنان: سبتنيش اتكلم ليه
كارما: انت كنت هتتخانق مع البنت انت عبيط يبني هي عملتلك ايه
عدنان: مكنتش هتخانق
كارما: امم واضح.. وبعدين تعالي هنا
عدنان: خير
كارما: مجوابتنيش علي السؤال اللي سألتهولك
عدنان: سؤال ايه؟
كارما: اعمل نفسك مش فاهم حوار التسمم
عدنان: ياااه انتي لسه فاكره
كارما: ومش هنسي غير لمه تجاوبني
بيقطعهم رنت تلفون
عدنان: نتكلم بعدين
كارما: زي كل مره بتتهرب
عدنان: ها عملتي ايه
ميرا: كله زي ما خططتنا
عدنان: شاف الفديوه
ميرا: ايوا بس مكنش مصدق غير لمه شافو. بس طلعت مش سهل عرفت تفبرك الفديوه ازاي
فلاش باك
ميرا: انت شكلك متقل في الشرب
فهد: ششش وبيقر”ب منها وقبل ما يقب”لها نام
ميرا: اوف ايه الحظ ده
بااااك
عدنان: مش مهم دلوقتي المهم ان خططتنا ماشيه تمام
ميرا: متهيألي انهم هيطلقو اصلا كانو بيزعقو جامد

 

 

عدنان: ده المطلوب المهم جبتي الواد منين
ميرا: من دار الايتام وفهمته ان ده ابوه وهو صدق
عدنان: ايوا عايزك تقربي منو وتخلي ريان يقر”ب منه عايزو يحس ان ده ابنو بجد
ميرا: تمام
عدنان: يلا مستني اخبار حلوه
ميرا: اكيد
___________________________
ليال كانت قعده في الجنينه وبتعيط
ليلي بقلق: ليال انتي كويسه
ليال حضنتها: انا مش كويسه خالص مش كويسه
ليلي قعدت جنبها
ليلي: في ايه يحبيبتي حد زعلك ماما عملتلك حاجه
ليال بتهز راسه بمعني (لا)
ليلي: طب في ايه
ليال بعياط: مش قدره احكي حاجه ممكن تسبيني لوحدي شويه
ليلي: انتي شكل… وبتلاحظ فهد بيشاورلها انها تدخل البيت
ليلي بتقوم وبتدخل
فهد بيلمس شعر”ها
ليال: ليلي قولتلك سبيني لوحد….
ليال بعصبيه: انت ايه لجابك
فهد بيقعد جنبها وبيمسك ايد”ها
فهد: انا عايزك تسمعيني بس
ليال: وانا مش عايزه اسمع صوتك تمام
فهد: لا هتسمعيني

 

 

ليال: هسمع ايه اسمع انك كذبت عليا ومقولتليش انك متجوز وعندك ولد ها طب اتجوزتني ليه مترد اتجوزتني ليييه
فهد: معرفش.. معرفش اتجوزتك ليه بس حسيت بحاجه جذباني ليكي من ساعت مشفتك
ليال بسخريه: هه امم وانت شايفني عيبطه وسازجه وهصدق صح
فهد: مش عايزكي تصدقي بس انا بقول الحقيقه
وميرا انا ذات نفسي اول مره اعرف
ليال بتقوم: اول مره تعرف انك متجوزها وعندك ابن؟ لدرجاتي شايفني هبله
فهد بيمسكها من دراعها ولسه هيتكلم
ريان بيجري عليه: باااااباااا
ليال بتبعد عنو
ريان: بابا جبتلي الشوكولاتة اللي قولتلي عليها
فهد: اكيد روح لطنط اسيل وهتديك
ريان:بابا انت هتيجي تنام جنبي وتحكيلي قصه انت وماما صح اصل انت وحشتني اوي
فهد بينظر لي ليال

 

 

ميرا: فهد حبيبي انت هنا
فهد بيتجاهلها
ميرا بتمسك ايدو وبتنام علي دراعه
ميرا: انت كنت وحشني اوي بجد
ليال:…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انقذني من الجحيم)

اترك رد