روايات

رواية ظابط حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي البارت الحادي عشر

رواية ظابط حياتي الجزء الحادي عشر

رواية ظابط حياتي الحلقة الحادية عشر

شمس: ماما انا هنزل اجيب حاجات من تحت وجاية.
كريمة: متتاخريش ياشمس علشان اسر.
شمس بإبتسامة: حاضر ياحبيبتى.
شمس نزلت واتأخرت جامد وكريمة هتموت من قلقهاا دخلت عند اسر تصحيه.
كريمة بخوف: اسر يابنى اصحى يا اسر.
اسر بنوم: ف اى ياماما.
كريمة بدموع: شمس بقالهاا ساعة تحت ولسة مجتش وبرن عليهاا فونهاا مقفول.
اسر واتعدل: وهى نزلت لى.
كريمة: قالت هتجيب حاجات من تحت ولسة لحد دلوقتى مجاتش يابنى.
اسر قام: اهدى يا امى اناا هنزل اجيبهاا.
اسر لبس ونزل يشوفهاا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
مازن صحى ولقى ماسة نايمة ف حضنه زى الملاك ابتسم بدات تملم مازن عمل نفسه نايم.
ماسة صحيت ولقت نفسهاا ف حضنه اتكسفت بس ركزت ف ملامح مازن الهادية.
ماسة بدأت تلمس وشه واتكلمت ب إبتسامة: انت جميل كدا ازاى.
مازن فتح عينه وعينهاا هى وهو فضلوا مركزين ف ملامح بعض قطع اللحظة الجميلة صوت رنة الفون…
مازن: الوو.

 

 

ناصر: حضرة الظابط وحشتنى.
مازن اتعدل: خيرر عايز اى على الصبح.
ناصر: تؤتؤ كدا ازعل وبعدين ياحضرة الظابط حد يسيب اخته الجميلة بنت البنوت لوحدهاا ف البيت لوحدها انت اى محرمتش.
مازن بعصبية: ملك فييين ياناصر.
ناصر: اختك معايااا هى وشوية ضيوف صغيرين كداا على العموم ف صورة اتبعتتلك دول مكانهم ماسة سامعنى سلااام.
مازن اتجنن وفتح الفون شاف صورة ملك مربوطة وجمبهاا شمس وليل ونور اتجنن اكتر ازاى جابهم وازاى محدش من الشباب لاحظ اختفاؤهم.
ماسة بخوف: هو ف اى.
مازن بعصبية: قسماا بالله اختى لو حصلهاا حاجة لهتشوفى ايام سودة.
مازن سابهاا ولبس هدومه وخرج وهى قعدت تعيط.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عمر: نور ياحبيبتى انتى فين.
قعد يدور عليهاا ملقهااش لسة هيخرج يطلع يشوفهاا عند احمد لاحظ كركبه ف الحمام والشباك مفتوح بدأ القلق يتمكن منه جرى فوق عند احمد.
ترن ترن ترن ترن.

 

 

احمد: صبرنى يارب على شوية البهايم اللى مصاحبهم حد يصحى حد كدا.
عمر بتوتر وخوف باين عليه: نور يا احمد.
احمد بشك: مالهاا تعبانة.
عمر: نور مش موجودة شباك الحمام مفتوح ومتكركب.
احمد زقه ونزل يجرى فعلاا واضح ان كان ف مقاومة بين شخصين او اكتر.
عمر بخوف: نور وابنى يا احمد.
احمد بصوت عالى: ازاى دا يحصل وانت ف ام الشقة اومال ظابط ازاى لو مش قادر تحمى اختى قولى واناا احميهاا لو اختى حصلهاا حاجة ياعمر يبقاا انت السبب فاهم…
قاطع كلامهم دخول اسر جرى عليهم لما لقاا باب الشقة مفتوح.
احمد بإستغراب : مال شكلك مبهدل كدا لى وجاى لى.
اسر: شمس مختفيه.
عمر: هى كمان.
اسر بعدم فهم: مش فاهم يعنى اى هى كمان.
عمر وقعد بخوف: نور مختفيه.
احمد بدأ يقلق على ليل خرج تليفونه وبدأ يرن عليهاا مقفول حاول كذا مرة ومفيش اى استجابه رمى الفون بعصبية ف الارض.
اسر: ف اى يااحمد.
احمد ل عمر: اتصلى ب الزفت مازن شوفه فييين بسرعة وانت رن على سليم انجزوا هتقعدوا تندبوا زى الستات.
فعلاا كل واحد رن وكان بالظبط ربع ساعة ومتجمعين ومازن وراهم الصورة واحمد دمه فااار.
احمد: تمام اناا هتصرف.
عمر: واحناا معاك.

 

 

احمد بغضب وعصبية: انتوو اى هااااا واحد مراته اتخطفت من بيته وهو موجود ف البيت والتانى سايب اخته لوحدهاا ف البيت وهو عارف ان دا مينفعش والتالت معرفش يحمى بنت خالته وانااا لياا ذنب انى معرفتش احمى ليل ف سيبونى اهدى علشان اعرف هيرجعوا ازاى تمم.
كلهم سكتوا كل واحد ف ملكوت تانى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
عند البنات.
نور بتعب: بطنى ااااه انا فين.
ليل بخوف: انتى كويسة يانور.
نور: ليل انتى بتعملى اى هناا.
شمس: شكله خطف جماعى.
نور: ملك مالها.
ليل: لسة مافقتش معرفش لى.
شمس بقلق: طب شوفيهاا كدا.
ليل بدموع: حاولت وبرضوا مفقتش.
نور بدموع وحطت ايدهاا على بطنهاا: يارب احميلى ابنى.
ليل بهمس ودموع: انت فين يا احمد.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

ترن ترن ترن.
فون مازن رن كلهم وقفوا احمد شاور انهم يسكتوا وخلى مازن يرد.
مازن: الوو.
ناصر: عرفت البت فين.
مازن: بت مين.
ناصر بعصبية: اظبط يالااااا ماسة فين.
مازن: معرفش حاجة عنهااا.
ناصر ببرود: تمام يبقاا استلم اول جثة من العرايس اللى عندى اناا بقول ابدأ ب الدكتورة علشان صدعتنى من ساعت مافاقت.
احمد خد الفون من مازن: جرب كدا تلمس شعره منهاا.
ناصر: انت على طول بتهدد مع ان اختك وخطيبتك بين ايدى.
احمد: هيبقوا بين ايدى وانت كمان وصدقنى هخليك تتمنى الموت وبرضواا مش هخليك تطوله.
ناصر: اناا قولت اللى عندى معاكوا لحد بكراا الصبح تكون البت عندى سلام.
ناصر قفل واحمد جرى على فون عمر وخده واتكلم.
احمد: هاا ياميرناا عرفتى الموقع.
ميرنا: ايواا يافندم دا مخزن للانابيب على طريق اسكندرية الصحراوى.
احمد: تمام ياميرناا جهزى القوات وحصلونى.
ميرنا: تمام يافندم.
احمد: يالااا بيناا
خرجواا ومشيواا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

ميرناا: جاسر جهزت القوات.
جاسر: ايوااا يالاابيناا.
ميرناا: يلاااا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ناصر دخل للبنات.
ليل: انت عملت فيهاا اى دى مصحيتش من ساعة ماجيناا هناا
ناصر: متخافوش دى خدت نسبة مخدر عليااا عنكوا علشان تعبتناا.
شمس: انت انسان قذر.
ناصر وشدهاا من شعرهاا: اناا قذر يازبالة اناا اقدر اقتلك دلوقتى ومحدش يعرف مكانك.
نور: سيبهاا ياحيوان.
ناصر قرب ولسة هيضربهاا برجله ف بطنهاا ليل هى اللى اخدت الضربة مكانهااا.
نور بخوف: ليل انتى كويسة ياليل.
ليل بوجع: متخافيش المهم انتى كويسة.
ناصر بضحكة قذرة: قوية زى خطيبك فعلاا الطيور على اشكالهاا تقع سلام اتمنالكواا اقامة مريحة.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
نص ساعة وكان احمد بدأ يوقع ف رجاله ناصر واحد واحد وسليم دخل من وراا وبدا يدور على البنات مازن ماشى جمب احمد وعمر واسر بيأمنوا ضهرهم.
سليم لسة هيكمل لقااا ناصر خارج من اوضة واقف عليااا 2 من رجالته حط كاتم الصوت وخلص عليهم ودخل.
نور بفرحة: سليم انتو جيتوا.
سليم: ايواا اهدوا خالص.
سليم لاحظ ملك مرمية ونايمة جرى عليهاا بخوف واضح.
سليم بخوف: مالهاا نايمة كدا لى.

 

 

ليل: معرفش من ساعة ماجيناا وهى كداا انا خايفة عليهاا اوى.
سليم لسة هيتكلم حس بحركة براا شاور للبنات انهم يسكتوا ووقف ورا الباب اللى اتفتح.
اسر بخضة: اى يالااا هتقتلنى.
سليم: فكرتك حد تانى.
شمس جريت عليه حضنته وقعدت تعيط: اناا كنت خايفة اوى يا اسر.
اسر بحنيه وحزن انه خلاهاا تعيش كل دا: اسف ياحبيبتى حقك عليااا كل دا بسببى.
سليم: مش وقت محن خدهاا وامشى.
اسر: والباقى.
سليم: ملكش دعوة انت خدهاا يالااا واخرج بيهاا.
اسر خد شمس ولسة هيخرج عمر واحمد دخلوا عليهم.
عمر بخوف: نور انتى كويسة.
نور بدموع: كنت خايفة على ابننا.
عمر: اسف يانور عينى معرفتش احميكى.
احمد جرى حضن ليل: انتى كويسة.
ليل بوجع من بطنهاا: ايواا.
احمد لاحظ دم نازل منهاا بصلهاا بخوف وهى كمان وثوانى وكانت واقعة بين ايده مغمى عليهاا .
كلهم اتصدموا واحمد حس انه مشلول.
نور بدموع: اجرى بيهاا يا احمد على المستشفى..

 

 

احمد شالهااا وجرى بيهاا.
سليم: مازن فين.
عمر: بيسلمه برااا للقوات شيل انت ملك وهاتهاا.
سليم بيميل عليهاا لاقهاا بتخرف بكلام مش مفهوم
سليم شالهااا: فوقتى.
ملك بتعب: دماغى وجعانى اوى ياسليم.
سليم حس بإحساس غريب وهى قريبة منه نفسهاا اللى قريب من نفسه نطقهاا ل اسمه حس بقلبه بيدق جامد كأنه هيقف.
سليم: حقك عليااا ياقلب سليم.
خرج بيهاا ومازن جرى عليه خدهاا من بين ايده.
مازن جرى بيهااا وهو حس ان روحه اتسحبت من بين ايده وهو قاعد يتفرج.
بعد شوية ف المستشفى..
احمد بخوف: هاا يادكتور كان مالهاا.
الدكتور بأسف: للاسف يافندم فقدناا الجنين…….
صدمة نزلت على مسامع الجمييع.
احمد: جنين….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

اترك رد

error: Content is protected !!