روايات

رواية انتقام قاسي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية انتقام قاسي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية انتقام قاسي البارت الثالث

رواية انتقام قاسي الجزء الثالث

رواية انتقام قاسي الحلقة الثالثة

وفي الوقت ده شروق قالت ل حماتي
شروق
انتي بتقولي اي أنا مش فاهمه حاجه
الحما _ انا عايزه أحل ليكي المشكله اللي انتي
فيها دي هجوزك ابني بس تخلي اللي في بطنك
انا عايزه اصل ابني مش بيخلف
شروق _ وعايزه تنسبي ليه واحد مش ابنه
ازاي انا مش فاهمه منك حاجه
الحما _ اديني بس رقمك وخدي رقمي وخلصي موضوع خطيبك ده وكلميني وانا هعملك كل
حاجه يلا بقي روحي بس بقولك اي عرفي
خطيبك أنك خلاص مافيش حاجه تربطك بيه
وبعدها روحت شروق وكلمت مرتضي
مرتضي _ ايه عملتي ايه

 

شروق _ عملت اللي كان لازم يحصل يا مرتضى وبقولك تعالى خد ذهبك انا مش عايزاك
مرتضي _والله كويس ان هي جت منك انا كنت عايزه اقولك الموضوع ده بس ما كنتش عارفه اقوله لك ازاي اصل انا بصراحه عمري ما هتجوز واحده سلمت نفسها ليا بسهوله سلام وبعدها
قفلت
شروق _ اه يا ندل يا جبان بس انتي ازاي تعملي كده افردي الست دي بتضحك عليكي
مهي كده كده بايظه
وعدا كام يوم وانا وروحت شقتي وكانت منال
هناك
منال _حمد لله على السلامه يا اميره معلش يا حبيبتي ربنا يعوضك خير
الحما_ هيعوضها ايه تاني بعد اللي راح ما كل حاجه خلاص راحت وفي الوقت ده دخل مراد
مراد _ مساء الخير ايه يا احمد روحتلك المستشفى عرفني ان انت مشيت مش كنت استنيتني وجينا سوا حمد لله علي سلامتك
يا اميره
اميره _ الله يسلمك معلش انا عايزه اطلع

 

شقتي
الحما _خديها يا منال طلعيها علشان عايزه احمد في كلمتين وبعدها طلعنا ومراد قال
مراد _طيب انا هنزل اجيب غدا علشان اكيد منال ملحقتش تعمل اكل
الحما _ ماشي يا حبيبي روح وبعدها نزل
واقعد احمد هو وأمه
احمد _ هو اللي حصل ده حصل ازاي يا امي دي اصلا معملتش العمليه يبقي ازاي يحصلها
مضاعفات
الحما _ قدر ومكتوب يا حبيبي المهم انا جبتلك عروسه انت لازم تتجوز لا قلب امك
احمد قام وقف وقال _ايه يا امي الكلام اللي انتي بتقوليه ده لا طبعا ما ينفعش اعمل كده دلوقتي بالذات
الحما _اقعد بس يا حبيبي واسمعني دي بنت غلبانه يا عيني واحد ضحك عليها وحامل وانا بصراحه بقى عايزه اللي في بطنها لازم الدنيا

 

كلها تعرف انك ليك في الخلفه
احمد _ اكيد انت بتهزري يا امي ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ده لا يمكن يحصل طبعا
الحما _ طيب نتكلم كده بالعقل شويه اكيد الكل هيقعد يقولك يتجوز يا احمد خلاص مراتك ما بقاش ينفع تخلف ثاني هتقولهم ايه لا اصل بحب مراتي ما فيش
حد بيقبل بكده يا احمد اسمع كلامي البت
دي فرصه واوعي تخليها تروح منك
احمد _ طيب يا امي خلينا نتكلم في الموضوع ده بعدين بلاش دلوقتي انتي شايفه اميره عامله
ازاي وكفايه الفلوس اللي اخدتها من البيت
راحت في عمليتها اهو
الام _ ده قدر ومكتوب يا حبيبي المهم لازم تفهمها ان انا بعت دهبي
عشان اعملها العمليه اه لازم تعرف ان قلبنا
عليها
احمد _ طيب سيبيني انهارده بعد كده نشوف هنعمل ايه وفي الوقت ده شروق رنت علي
حماتي

 

الحما _ شكلي ما فيش وقت يا واد استنى كده وبعدها ردت علي شروق الو ايه يا شروق يا حبيبتي عملتي ايه بجد طيب خير يا حبيبتي خدي لينا بقى ميعاد مع ابوكي
عشان نيجي نتقدمله وفعلا حماتي خلصت
الموضوع بسرعه وفي يوم كانو لابسين
علشان يخرجوا وكانت منال. وحماتي واقفين في الصاله وقولت ليهم
اميره _هو انتم رايحين فين كده يا حماتي
الحما _ ايه اه رايحين فرح حد قريب منال انتي عارفه ان انا ست بفهم في الاصول ولازم اروح معاها الفرح
اميره _ طيب استني هلبس بسرعه واجي معاكوا بجد انا مخنوقه قوي محتاجه اغير جو
الحما _ ازاي يا حبيبتي بس انتي ما ينفعش ليكي حركه دلوقتي خليكي قاعده هنا واحنا مش هنتاخر يلا يا بينا يا منال بسرعه ، وفي الوقت ده
منار ضحكت وقالت
منال $ اه يا حبيبتي اسمعي كلام حماتك احنا رايحين وهنجيبلك حاجه حلوه واحنا راجعين يلا يا حماتي وفعلا انا اقعد قدام التلفزيون لحد ما نمت ولقيت الباب اتفتح وحماتي عامله تزغرط
صحيت لقيت احمد ماسك ايد شروق

 

وحماتي ومنال وافقين
اميره _ايه ده مين العروسه دي وهو انت ماسكها ليه يا احمد
الحما_ عروسته يا حبيبتي لازم يمسك ايديها اطلعي انتي يا شروق الشقه اللي فوق المفتاح في الباب يا حبيبتي ادخلي
واحمد جاي وراكي وفضلت شروق وافقه
ولقيت حماتي بتقولها ايه يا شروق سامع ايه مش سامعه ولا ايه
شروق _ لا حاضر تشوفيه يا حماتي انا طالعه اهو
وبعدها طلعت وانا قولت
احمد _ سامحني يا اميه كان لازم اتجوز
اميره _ انت بتقول اي يا احمد اتجوزت عليا
طيب ليه
حماتي _ نعم يا نن عين امك ابني استحملك طول عمرك وانتي مش يتخلفي وكمان دلوقتي شايله الرحم يعيش معاكي ليه
اميره _ ما ترد عليا عملت فيك اي علشان تعمل
فيا كده ليه مش مكتوب ليا افرح
احمد _كنت راضي بحالي وساكت بس انت اللي فضلتي تزني علشان خاطر تخلفي
اميره _ علشانك والله علشان تكون اب كنت حاسه ان انت نفسك تكون اب
حماتي _سيبك من الكلام الفارغ ده واطلع يا حبيبي لعروستك سيب اميره معايا انا
اميره _، لا والله ما هيطلع شقته الا ما يطلقني الاول

 

حماتي _ هههه وناويه تروحي فين يا نن عين امك ما انتي خلاص بقيتي شقتك احمدي ربنا ان انا هقعدك معايا هنا في شقتي اه ما هنا على العروسه الجديده هتعيش في شقتك فوق
احمد _ اقعدي احسن يا اميره وارضي بحالك
وبعدها طلع
اميره _ عارفه انك انتي اللي عملتي كده نفسي
افهم عملت فيكي اي ، وبعدها حماتي سابنتي
ودخلت الاوضه
وفي شقه منال دخلت واقعدت وقالت
منال _ يا خرابي الحركه بيتصعب عليا قوي
مالك يا مراد قاعد مكشر ليه مش كفايه ان كان فرح اخوك النهارده وانت ما جيتش
مراد _انا مش قادره اصدقك بصراحه انتي زي كده
منال _ امال يا حبيبي هو انا اللي رحت جبت عروسه لاخوك ولا ايه دي امك وبعدين كان لازم احضر يعني
مراد _ البنت دي استحملت كثير كفايه ان عايزه طول حياتها فاكره ان العيب منها هي والعيب من اخويا

 

منال _ بقولك ايه اياك تتكلم في الموضوع ده تاني عشان امك ما تعرفش ان انا قولتلك
مراد _ انا مش عارف ليه احمد بيسمع كلامها قوي كده احمد بيحب اميره على فكره بس ازاي يسيبها
منال _ مش هيسيبها هي هتروح فين يعني هي ليها مكان ما خلاص شقه امها وباعتها هتقعد وخلاص
مراد _ انا قايم انام عشان مش عايزه اسمع كلام تاني تصبح على خير.، وبعدها قام
ومنال قالت
منال _ ماله مكشر ليه ده المهم ان انا فرحت فيك يا اميره شايفه نفسك احلى واحده في الدنيا وما فيش حد حلو غيرك ، وفي شقه
احمد كان قاعد في الصاله وخرجت ليه شروق
شروق _هو انت متضايق ان انت اتجوزتني صح شكلك باين عليه قوي
احمد _ لا مش متضايق ولا حاجه بس انا معلش شويه وهاخد على الموضوع انا يعتبر معرفكيش
شروق _ على فكره والله انا مش بنت وحشه اللي عمل معايا كده كان هيتجوزني فعلا انا غلطت ان انا اتسرعت
احمد _ مالوش لازمه الكلام ده خالص بس انا عايزه اقولك ان اسبوع كده وهنزل اجيب اميره تقعد معانا هنا في الشقه انا مش هسيبها مع امي تحت
شروق _ طبعا ده بيتها انزل وهاتها ان شاء الله من بكره انا ما عنديش مشكله
احمد _ شكلك طيبه قوي تعالي بينا نخش هنا
وبعدها دخلوا وعدا اسبوع وانا مش بتكلم مع
حد خالص وفي يوم طلعت الشقه وفتحت
ليا شروق
اميره _ معلش انا اسفه ان انا طلعت بخبط عليكي بس هاخد هدومي وهنزل على طول
شروق _ يا خبر ابيض ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ده بيتك على فكره
اميره _ لا والله طيب كويس ان انتي عارفه ان هو بيتي انا عايزه اسالك سؤال هو انتي ليه وافقتي تتجوزي واحد متجوز
شروق _ طيب بلاش نتكلم من على الباب ادخلي طيب وبعدها دخلنا وقالت على فكره احمد مش هنا وانا عايزه اتكلم معاكي شويه ولقيت

 

باب الشقه افتح وكانت حماتي
حماتي _ مقلتيش يا اميره يعني ان انتي طالعه الشقه خير عايزه ايه من شروق
اميره _ انا مش عايزه حاجه منها انا طالعه علشان اخذ غيارات وهنزل على طول
حماتي _ طيب يلا يا حبيبتي خشي هاتي الهدوم اللي انتي عايزاها ويلا عشان ننزل وبعدها
دخلت وهي قربت من شروق وقالت
حماتي _ بقولك ايه عايزاك تحسبي بالظبط من يوم ما اتجوزت ابني علشان شهر ونقول ان انتي حامل
شروق _ هو انت فاكره ان الناس مش هتاخد بالها انا حمل في شهرين والشهر الجاي هيبقى ثلاث شهور
حماتي _ ما حدش هيعد معانا يا اختي خليكي بس في الكلام اللي قولته ليكي
شروق _ حاضر اللي تشوفيه
حماتي _ عايزه اقولك كلمتين تحطيهم حلقه في ودانك اميره لو عرفت اي حاجه عن اتفاقنا انا هروح لابوكي واقوله احنا سترنا على بنتك وفي الاخر طلعت
شروق _ لا لا اوعدك ان هي مش هتعرف اي حاجه مني والله وبعدها اخد الهدوم وخرجت
ونزلت وعدا شهر و جه احمد ودخل الاوضه عندي

 

احمد _ اميره ما ينفعش ان انتي بتعمليه ده ده سنه الحياه وانا نفسي اكون اب
اميره _ طيب هو انا كلمتك يا احمد ما انا عايشه اهو وخلاص
احمد _ ما ينفعش تفضلي على طول قاعده في الاوضه وحابسه نفسك كده وعايزك تطلعي تقعدي فوق مع شروق
اميره _ ربنا يسهل يا احمد بس كل اللي انا عايزاه دلوقتي اروح عند خالتي اقعد يومين وهو
قرب واقعد جمبي ومسك ايدي وقالي
احمد _ اميره انتي ما تعرفيش انا بحبك قد ايه والله بجد لو روحتي هترجعي تاني
اميره _ اكيد يا احمد هرجع هروح فين يعني
وبعدها لقيت حماتي عامله تزغرط
وخرجنا ولقينا شروق وافقه
حماتي _ الف الف مبروك يا حبيبي ربنا حب يفرح قلبك مراتك حامل يا احمد
اميره _ معقول
الحما _ اه يا حبيبتي معقول عشان تعرفي نبني سيد الرجاله
اميره _ اللي قصدي اقولوا بسرعه كده
عالعموم الف مبروك معلش يا احمد سيبني اروح عند خالتي النهارده
احمد _ طيب تحبي انا اوصلك
اميره _ لا لا ارجوك محتاجه اكون لوحدي

 

وبعدها مشيت وراحت بيت قديم وخبطت
علي شقه وفتحت ليها شيماء الممرضه
شيماء _ يخرب بيت عقلك هو انتي ايه اللي جابك هنا
اميره _ انا جاي اسالك سؤال وتردي عليا بصراحه هو انتي مش قولتي ليا ان العيب من احمد
وان انا بخاف عادي
شيماء _ ادخلي مش هينفع نتكلم من على الباب كده وبعدها دخلت واقعد وشيماء قالت
شيماء _ يعني هو انا غلطانه ان انت ما هنتيش عليا وقولتلك على اللعبه كلها ما خليتكيش تعملي العمليه وتشيلي الرحم
جايه عايزه توقعني في مشكله
اميره _ والله العظيم ما هعملك اي مشاكل بس انا عايزه اتاكد من كلامك العيب من احمد
شيماء _ اللي منال قالته ليا كده وارجوكي
لو منال عرفت ان انتي مش عملتي

 

العمليه وشلتي الرحم ممكن تعملي مشكله
انا ساعدك علشان صعبتي عليا وقولتك
اطلقي قولتي لا
اميره _ هطلقك بس مش دلوقتي وبعدها
الباب خبط وفتحت شيماء وكانت منال
وشيماء قالت
شيماء _ منال غريبه اي اللي جابك وبعدها
حصل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام قاسي)

اترك رد

error: Content is protected !!