روايات

رواية أسير قلبي الفصل الثالث 3 بقلم أميمة ثروت

رواية أسير قلبي الفصل الثالث 3 بقلم أميمة ثروت

رواية أسير قلبي البارت الثالث

رواية أسير قلبي الجزء الثالث

رواية أسير قلبي الحلقة الثالثة

وقفنا لما حلا كانت واقفه قدام البيسين فجأه حد زقها في الميه
حلا بصراخ : اعاااااااا الحقوني بغرررررق
أمان كان واقف بيضحك
حلا بغضب : ماشي يا أمان الك*لب وربنا لوريك انت قد إلى عملتو
أمان بضحك : لو مش قدو مكنتش عملتو
حلا بتوعد : طيب راحت خرجت من البيسين وهي بتتنفضض من البرد وأمان جرى على البيت
أمان وهو بيجري خبط في والده
عبدالله : بتجري لي كدا
أمان : اصل انا زقيت حلا في الميه وزمانها جايه تدور عليا
عبدالله : انت اهبل ياض ازاي تزقها واحنا في الشتاء يامتخلف
أمان : متخفش بتك حلو*فه مش بتحس
حلا من وراه : انا هوريك مين الحلو*فه ولي مش بتحس ولا لا
أمان بخضه : اعااا في حمايتك يابابا
عبدالله : حلا خلاص ياحبيبتي دا اخوكي
حلا بغضب : في اخ يرمي اخته في البيسين والجو برد
أمان من ورا باباه : تخليص حق ياروحي مش انتي زقتيني في البيسين انا زقيتك زي مازقتيني
حلا بغضب : اعاااا امااان والله لموتك
أمان بضحك : بس ياحله
حلا : نعم ياعنيا مين حله دي اسمي حلا ياض

 

 

أمان وهو بيتصنع التفكير : حلا معنا حله صح يابابا ولا لا
عبدالله : صح يابني
حلا بغضب : بااابااااا
عبدالله بضحك : قلب بابا
حلا وهي بتسيبهم وتمشي : انا ماشيه خالص
أمان : في داهيه
حلا وهي طالعه : حسابك تقل معايا
أمان : بكرا يخف هاهاهاهاهاها
عبدالله وهو بيضربه على راسه : اتلم بقا
أمان : حبيبي يابوب راح باسه من خده وجرى
عبدالله وهو بيضرب كف تلو الاخره وبيضحك عليهم : مجانين والله
……………………… &
يمن : السلام عليكم يا أهل البيت
فاطمة والدة يمن : ابن الهب*له جه
يمن بضحك : الله يخليكِ بس على فكره انتي بتشتمي نفسك مش بتشتميني
فاطمة : بص الواد
يمن بضحك وبيحضنها : احبك يا اجمل ماما في الكون كله
محمد : وانا مفيش حضن زي امك كدا
يمن وهو بيحضن والده : انت الخير والبركة يا اجمل واحن اب في الدنيا
محمد : ربنا يخليك لينا ياحبيبي
رعد ومليكة في صوت واحد : ماااااااامااااااااا
فاطمة بخضه : في اي ياولاد الجز*مه
رعد بضحك : بنجرب صوتنا
مليكة : بقولك يابابا
محمد : قولي ياكوكو

 

 

مليكة : عاوزه اروح اشوف البت حلا ليا فتره مشوفتهاش
محمد : ماشي ياحبيبتي بكرا هنروح كلنا
مليكة : حبيبي يابابا
رعد : ماما
فاطمة : قول يا آخر صبري
رعد : عاوز اكل
فاطمة : انت يلا اكل ملكش ربع ساعه
رعد : طيب جوعت جعاااااااان مكلش
يمن وهو بيربضه على قفاه : صوتك يامتخلف
مليكة : ايوا اديلو
رعد : بت هقوم اموتك اسكتي احسن
مليكة باستفزاز : في حماية بابا ومحدش يقدر يكلمني
رعد : ماشي وربنا لوريكِ لما يمشي بابا
محمد : هتعمل اي يعني
رعد : هلعب معاها حرام العب مع اختي
مليكة : وعلى أي هروح اشوف مذاكرتي وطلعت تجري
رعد : بنات متجيش غير بالعين الحمراء
محمد من وراه : المسها بس وشوف هعمل فيك اي
رعد : هو انا اقدر دي في عيني وسابه ومشى
( مليكة ذات بشره بيضاء وعيون زرقاء طولها متوسط في اولي هندسه)
( رعد شاب ذات بشره خمريه طويل عيون لونها بني في تانيه هندسه اخو مليكة ويمن)
……………………………. &
أمان : بت
حلا : عاوز اي

 

 

أمان : قومي عشان هخرجك خروجه إنما اي
حلا : لا زحلانه منك
أمان بضحك : زحلانه وانا مقدرش على زعلك ياجميل يلا قومي البسي وتقلي عشان الجو برد
حلا ابتسمت على اهتمام اخوها بيها : حاضر وراحت جهزت بعد وقت حلا خرجت
أمان بابتسامة : اي الجمال دا قمر يابت
حلا : طلعالك ياحب
أمان وهو بيمد دراعه : يلا يابرنسيسه
حلا بابتسامة : يلا يا اميري
عائشه : على فين
أمان : خارجين نتفسح
عبدالله : خلي بالكم على نفسكم متاخروش
أمان : حاضر
وذهب هو وحلا
امان : اي رايك نروح الملاهي
حلا بفرحه :هييييي
أمان بضحك : يابت اعقلي شويه
حلا : لما تعقل انت الاول ابقا أعقل انا
أمان : لسانك عاوز قصه
حلا : أمان بقولك
أمان : قولي
حلا : احبك يا اجمل اخ في الدنيا
أمام بابتسامة : وانا بحبك ياقلب اخوكي من جوه

 

 

حلا : كفايه محن وروح هات غزل بنات
أمان : منا قولت بعد الكلام دا اكيد هتطلبي حاجة
حلا : طاب يلا
نزل أمان جبلها غزل بنات وذهبو للملاهي وقضو اليوم بهزار وضحك ورجعو البيت
حلا بابتسامة : شكرا على الخروجه يا اجمل أمان في الدنيا
أمان : نحن في الخدمه دوما
حلا : حبيبي يلا تصبح على خير عشان مش قادره
أمان : وانتِ بخير
بالليل خالص خصوصا في اوضة أمان كان بيتقلب وفجأه فتح عنيه
أمان بصراخ : اعااااااااااااااااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسير قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!