روايات

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة البارت الثاني والعشرون

رواية المشعوذة الصغيرة الجزء الثاني والعشرون

المشعوذة الصغيرة
المشعوذة الصغيرة

رواية المشعوذة الصغيرة الحلقة الثانية والعشرون

{{عيادة الدكتورة }}
الدكتورة / الحالة دى عندها المشكلة بسيطة يعنى محتاجة
سماعة وتقدر تسمع كويس لكن الكلام محتاجة انها تروح لمكان
يقدر يساعدها
سعيدة / بجد الحمد للة ونظرت الى دموع وشاورت لها بمعنى ان
ربنا كريم وترجمت كلام الدكتورة لها
دموع / فرحت وبكت من الفرحة لكن انصدموا من دخول حسن
عليهم المكان
🌸🌸🌸🌸🌸
((استوب ))
حسن يبقا رئيس الحرس والمسؤول عن حراسة القصر وهو اللى
جاب سعيدة لرحيم وبالصدفة حبها لكن لم يعلن عن حبة ليها
سعيدة / الاستاذ حسن عافهم حضرتك واللة انا انا يعنى
اهئ اهئ

حسن/ لما شاف دموع سعيدة ادايق من نفسة لان خوفها
واقتحم المكان من غير اذن وعارف أن سعيدة بتترعب منة
لان جد وهو بيحاول يقرب منها لكن هى بتبعد ،،،اهدى يا
آنسة سعيدة بصى انا عانخرج برة بس ارجوكى بلاش عياط
ماشى
سعيدة برعب / يعنى مش عاتقول لرحيم بية ان دموع معايا
حسن / دموع فى القصر
سعيدة/ لا دموع ادامك اهى
حسن / يا نهار اسود ازاى تخرج من غير اذن رحيم بية
وخرجت ازاى اسمعى خلاصى كشف وبعدين نتكلم وخرج
سعيدة / بعد ما خرج حسن الحمد للة باين انة طيب ولازم
نقولة علشان يساعدني الظاهر الغول دة جواة انسان طيب
وبعد وقت بقلم نجلاء فتحى كانت تجلس دموع وسعيدة فى
سيارة حسن
حسن/ يعنى انتى يا آنسة سعيدة خرجتى من الباب الخلفى
ولو رحيم بية عرف كل طقم الحراسة عاينقطع عيشة ينفع
سعيدة/ اسفة باللة عليك بلاش تبلغة غلطة ومش عاتتكرر
وابتسمت

حسن/ حاضر يا ستى ،بس دموع اللى ورا دى عانسعدها ازاى
لازم رحيم بية يعرف جايز يتكفل بعملية لو ليها بدل
السماعات دى
سعيدة / لا مش لازم هو لو عرف ان المساعدة دى لدموع
عايرفض بعد اذن حضرتك لو تكرمت عليا يعنى اقصد
حسن/ آنسة سعيدة قولى اللى جواكى من غير خوف انا
خدامك وتحت امرك وملكك وابتسم ابتسامة جذابة
سعيدة/ احست بالاحراج وقالت انا عايزة مساعدة من
حضرتك
حسن / ماشى عايزة كام
سعيدة/ بكت وقالت هو للدرجة دى شكلى شحات يا استاذ
حسن شكرا حقيقى كتر خيرك
حسن/ لانة جد ومش بيعرف يتعامل مع البنات المحترمين
مش عارف
ازاى يراضيها ،احم هو انا قولت حاجة غلط بلاش عياط
علشان مش تشوفى الوش التانى
سعيدة/ مسحت دموعها لأنها خافت من برة صوتة وقالت
المساعدة مش فلوس اقصد ان الايام الجاية عانخرج انا
ودموع كتير

وعايزة ان حضرتك تسهل المهمة دى بس
حسن/ بسيطة مع ان لو حد تانى كان وسكت شوية وقالت
يلا مش مهم ،، هى لية دموع لبسة نقاب
سعيدة / هو حضرتك ماشوفتهاش قبل كدة مع انها بتنزل
الحديقة
حسن / شوفتها اول لما جات وكانت وشها وملابسها تقرف
ولكن غير كدة لا لان ممنوع اى راجل يدخل الحديقة من
شهر كدة ومش عارف السبب
علشان كدة ماشوفتهاش اكيد المدة دى وشها خف واتشوة
اكتر علشان كدة لبسة نقاب صح يا آنسة
سعيدة / صح دى وحشة خالص ،طبعا قالت كدة لأنها خافت
على دموع ليكون حسن ذى رحيم والدكتور ثم نظرت الى
دموع وجدها مثل الأطفال فى سابع نومة
رحيم/ قرر يساعد دموع وانة يسهل خروجها من غير علم
رحيم واتهرب من سؤال سعيدة انة ازاى عرف مكانهم
وبالفعل اشترت سعيدة السماعات بفلوسها ورفضت ان حسن
يدفع الفلوس واصرت على ذلك مما أعجب حسن بشخصية
حبيبتة وعزة نفسها وكرامتها ثم ذهبوا الى الدكتورة مرة
أخرى لكى تركب لها السماعات وقالت ليهم على مكان يدرب
دموع على الكلام الموضوع دة محتاج صبر وعزيمة من
دموع وفلوس

دموع / بعد ما ركبت السماعات وجدت صعوبة وبكت من
الألم وبعد محاولات من الطبيبة تم تظبيط السماعات
وسمعت دموع صوت الطبيبة وهز رأسها انها سمعتها وبكت
بكت واتمنيت انها اول صوت يكون لرحيم وبسرعة نطت
فى حضن سعيدة انها سمعت ومش عارفة تشكرها ازى
فابقت تشاور بعلامة الشكر
سعيدة/ استقبلتها بفرحة وقالت ذى ما ربنا أراد انك تسمعى
عافضل وراكى لما تشكرني بلسانك وأخذتها فى حضنها
حسن / استغرب ازى سعيدة بالطيبه والجندعنة كدة وقال
لنفسة الله يسامحك يا رحيم بية من كتر شغلى معاك
اخذت ان البنات كلها **** طلعت فى بنات ذى سعيدة يارب
اجعلها لى الزوجة والعوض الصالح لى وشاف قد اية ان
سعيدة سوف تكون ام عظيمة فى المستقبل وقد اية هيا
تقدر تحافظ على زوجها وبيتها وأنة لو فى يوم وقع هى
عاتقف فى ظهرة واخذ عهد انها سوف تكون لة مهما حصل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

((مرت ايام كثير ))
والدكتورة مبهورة بالنتائج لان دموع عندها ارادة وقوية
جدا رغم الألم التى تشعر بة بدأت تتكلم لكن بصعوبة جدا
وأما السمع طول ماهى السماعات فى ودنها السمع عندها
طبيعى لكن لسة بتدرب على الكلام
رحيم/ كان عايتجنن ان جنيتة اختفت منة وأصبح كل
ليلة يذهب إلى البسين ويكلمها على اساس انها تظهر
دموع كانت تراقبة من شرفتها لكن رافضة انها تنزل لة
غير لما تتقن الكلام وأصبح رحيم بعد ما كان يسهر
ويذهب للبيوت 🔞 أصبح يجلس فى الحديقة واتهوس بيها
لدرجت أنة نسى دموع خالص انها معاة فى القصر واتجاهل
أخبارها وهذا ساعد دموع على الشفاء والخروج بسهولة من
القصر
حسن / استغل موضوع دموع لتقرب من سعيدة ودايما معهم
وسعيدة بدأت تشعر بالأمان معة
《《نعم عزيزتي المتابعة بداية الحب امان وقوة وعدم
الخوف من الطرف الآخر 》》
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

“”ومرت شهور كمان “”
دموع أصبحت تسمع جدا بالسماعات واصبحت تتحدث لكن
فى لدغة فى الموضوع واصبحت طريقت كلامها دلع او بيبى
صغير بس حلوة واحسن من مافيش وسعيدة تعطى لها
طاقة إيجابية وانها لازم تواجة رحيم علشان المتابعين
زهقوا وحبة حبة التفاعل قل فاقررى يلا بقا وواجهى
الوحش خلينا نخلص
دموع / لا انت مايى انا خافية اوى لاحيم صعف
( لا انا مالى انا خايفة اوى رحيم صعب )
سعيدة / هههههههه بعد لاحيم دى ربنا معاكى
دموع / يعنى اية وحثة
( يعنى اية وحشة )
سعيدة/ لا يا قلبى بصى بقلم نجلاء فتحى عسل هو لو بيحبك بجد عايعدى
لسانك وعايغهم اللوغرتمات ويفك الشفرة بتاعت لسانك دة
ههههههههههه قال لاحيم قال ههههههههه
دموع / كدة يا ثعيدة انا زحلانة انك
( كدة يا سعيدة انا زعلانة منك )

سعيدة / راضت دموع وقالت ها دموع عاتقابلى لاحيم
اقصد رحيم احسن المتابعين تطفش منى
دموع/ اممممم ماثى بث الالول انى اتثلى عية عثان خاظر المتابمين
( امممم ماشى بس الاول انى اتسلى علية علشان
خاطر المتابعين )
سعيدة / ربنا يستر بعد اللى قولتيه دة اسمها متابعين مش اللى متابمين اسمها المتابعين كدة عايزعلوا
دموع / لا محدث زحلان هما بيخبونى اوى اسلعى منها
(لا محدش زعلان هما بيحبوني اوى اطلعى منها )
سعيدة/ ماشى ياختى ما نشوف رأيهم اية ثم شهقت
وقالت الحقى رحيم بية جة برة بس اية الصوت اللى معاة
دة
دموع / مث عايفة ( مش عارفة )
خرجت دموع وسعيدة بس من غير ما رحيم يشوفهم
واستخبوا فى زاوية علشان يشوفوا اية اللى بيحصل
وانصدموا باللى بيحصل 😲😲😲😲😲

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشعوذة الصغيرة)

اترك رد

error: Content is protected !!