روايات

رواية انت من دمرني الفصل الأول 1 بقلم نوران

رواية انت من دمرني الفصل الأول 1 بقلم نوران

رواية انت من دمرني البارت الأول

رواية انت من دمرني الجزء الأول

انت من دمرني
انت من دمرني

رواية انت من دمرني الحلقة الأولى

(جوزگ بيخ’ونگ مع صاحبتگ لو عايزه تتأكدي روحي العنوان داا***)
لاقيت الرساله دي جاتلي وانا كنت بحضر حفله صغيره لعيد جوازنا واتص’دمت ولاقيت صو’ر ليه’م في وضع مخ’ل مع بعض الدم’وع اتجمعت في عنيا وانا مص’دومه في اللي مفروض جوزي وابو بنتي ولا صحبتي اللي استغ’لتني علشان تق’رب من جوزي دخلت زي المج’نونه لبست هدومي ونزلت بنتي عند حماتي تحت ولما سألتني مردتش عليها
وقفت تاكس وروحت علي العنوان حاسبت السواق وصلت قدام وانا متردده
….مست’حيل اكيد في حاجه غلط محمود بيحبني ومستحيل يعمل كدا ..طلعت علي السلالم وخطبت كتير ولما الباب اتفتح
لاقيت جوزي واقف قدامي بهد’ومه الدا’خليه
:اتص’دمت لما شوفته قدامي كنت بكدب عنيا
محمود :روشني 😳
روشني متفهنيش غلط اناا انا…
سمعت صوت صحبتها من الداخل

 

 

:مين يامحمود
روشني دخلت من جمب محمود وشافت
اميره صحبتها وهي لابسه قمي’ص نو’م يك’شف اكتر ما يدا’ري وبصت لمحمود اللي واقف ساكت
:انا مش مصدقه نفسي انا حاسه اني بحلم
اميره بم’كر :ههههه لا يحلوه صدقي انا ابقي مراته علي سنه الله ورسوله وروحي تفتكري انه ببحبگ تبقي غلطانه هو اتجوزگ بس علشان يرضي امه انا ومحمود بنحب بعض من زمان واتجوزنا وااه حماتگ اللي حماتي انا كمان كانت عارفه
محمود بغض’ب :امييره اسسكتي وبص لروشني اللي مصد’ومه
روشني اتفضلي علي البيت دلوقت ونتكلم هناگ
روششني بو’جع :طلقني يامحمود وزي ما دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف
محمود بح’زن وند’م :روشني اسمعيني ان…
روشني سابته ونزلت من البيت وفضلت تجري في الشارع وهي من’هاره ومقه’وره وفضلت تب’كي بشده
وصلت البيت بعد وقت كبير من العياط وخبطت علي حماتها اللي اول ما فتحت وشافت شكلها وملامحها اللي باين عليهم الز’عل
حماتها بق’لق :روشني مالك يابنتي في اي وكنت بتجري ليه كدا دا حتي…
روشني بأل’م:ليه عملتي فيا كدا وبتقولي بنتگ ضحكت بس’خريه انتي كنتي عارفه انه اتجوز عليا وواقفتيه مفكرتيش فيا ولا علشان مليش اهل يسألوا عليا ولا حد يقف جمبي لييييييه حر’ااااام عليكي وجع’تي قلبي
حماتهابص’رامه:بقولگ اي ابني معلش حاجه غلط ابني اتجوز علي سنه الله ورسوله وبعدين انتي متزعل’يش منى انتي خلف’تلگ كلها بنات و انا نفسي في حفيد يشيل اسم ابوه واسم جده

 

 

روشني بأنها :طب وانا ذن’بي اااااايه اني مخ’لفتش الولد دي حاجه غصب عني ولا نصيب يعني ارضي بق’ضاااء ربناا ..حس’بي الله ونعم الو’كيل ودخلت اخدت بنتها وطلعت شقتها وحطت ليان في سريرها وغصب عنها ع’يطت وفضلت علي حالتهادي لمده مش كبيره
لحد ما سمعت صوت دوشه برا خرجت ولاقيت جوزها ومعاه اميرة وفي ايديهم شنطة هدومهم بصت لهم بذهول واميره اللي شافت التورته اللي روشني عملتها لمحمود بعيد جوزاهم وبصت لروشني بخ’بث
:اي دا وكمان تورته وشموع وجورومانسي وراحت ل روشني
وقالت لها شكرا يحببتي علي الجو الجميل دا حقيقي وفرتي عليا حااجات كتير اووي
محمود شاف التورته والهدايا والشموع وبص لروشني بند’م وحس’ره وبس اقد هو ظل’مها وكس’ر قلبها
روشني مش استحملت تسمع اكتر من.كدا ووقع’ت في الارض محمود جري عليها بخ’وف وق’لق
:روشني روشني قوومي روشني حببتي ردي عليا رووووشني وشالها وحطها علي السرير وطلب الدكتور
بعد مرور نص ساعة خرج الدكتور من عندها
:المدام اتعرضت لص’دمة شد’يدة وللأس’ف فقد’ت النطق 😳

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انت من دمرني)

اترك رد

error: Content is protected !!