روايات

رواية اين زوجي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ايه عطيه

رواية اين زوجي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ايه عطيه

رواية اين زوجي البارت الثالث والعشرون

رواية اين زوجي الجزء الثالث والعشرون

اين زوجي
اين زوجي

رواية اين زوجي الحلقة الثالثة والعشرون

 

اومأ له زين بدون ان يتحدث
و خرج معتز و هو يتنفس الصعداء
و لا يعلم لماذا لا يخبر زين بما يشعر به

اما بداخل المكتب كان زين مشتت كثيرا
لأول مره منذ ان تعرف علي معتز لا يخبي عليه شئ لماذا الان يداري عليه حقيقه مشاعره اتجاه زينه

هو الان علي يقين تام انه يحب زينه و بشده ف كان في البدايه لا يعلم حقيقه مشاعره
لابد له و ان يخبر معتز بما يشعر به
تحرك من مقعده باتجاه الباب قاصدا مكتب معتز

 

 

 

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~
اما معتز بعد خروجه من مكتب زين ذهب الي مكتبه
جلس علي المقعد خلف المكتب و اسندر رأسه علي يده
يفكر بأستغراب منذ متي و هو لديه اسرار يخفيها عن زين
لماذا لم يخبر زين بما لديه
لابد له و ان يذهب اليه يقص له ما يخفيه بداخل قلبه
تحرك هو الاخر من مقعده بأتجاه الباب قاصدا مكتب زين
و في منتصف الطريق تقابلا الاثنين معا
وقف كلا منهم امام الاخر ينظرون الي بعضهم البعض
الي ان تحدث زين
زين/انت كنت رايح فين كدا

معتز/انا كنت جايلك و انت كنت رايح فين

زين /انا كمان كنت جايلك
ابتسم الاثنين لبعضهما

معتز/كان في حاجه و لا ايه

زين /انت كان في ايه

معتز/ايه هنقف نتكلم هنا تعالي مكتبي و لامكتبك

زين/لا تعالي نقعد في اي مكان برا

معتز/ماشي بس استني هجيب موبيلي

زين/و اناكمان و ابلغ السكرتيره اننا مش راجعين تاني

معتز /ماشي يلا
و بعد دقائق قليله كان الاثنين بجانب بعضهما البعض بداخل السياره

زين/ها… هنروح فين

معتز/في مطعم قريب من هنا تعالي نتغدا و نتكلم و احنا بناكل

ابتسم زين و نظر امامه

زين/مفيش فايده فيك

معتز/يا عم انا بجوع اعمل ايه

زين/يا عم انت بطنك مخرومه

و بعد قليل كان كلا منهم امام الاخر و في منتصفهم المنضده

زين /ها كنت عايز ايه

معتز/قول انت الاول كنت جايلي ليه

زين/لا قولت الاول و متحاولش لاني مش هتكلم غير لما اسمعك

معتز/انا هتكلم علي طول مش زيك متردد

زين/قول يا عم

معتز/انا بفكر في الجواز

ابتسم زين بشده و تحدث بفرحه ظاهره للعيان

زين/بجد… بجد.. يا معتز و مين بقه سعيده الحظ اللي خالتك تفكر في الجواز كدا علي طول

معتز/ميار

زين/ميار مين

معتز/متركز معايا كدا يا زين هو احنا نعرف كام ميار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زين /قصدك ميار بنت استاذ اكرم

معتز/ايوه هي…. ايه رأيك

زين/رأي في ايه…. طبعا يا زين ما اخترت ادب و اخلاق و اهلها ناس كويسين جدا

معتز /يعني اخد خطوه و ادخل البيت من بابه

زين/شكلنا هندخلو احنا الاتنين

معتز/قصدك ايه

زين/انا بصراحه عابزه اتجوز زينه

تحدث معتز بفرحه لا توصف و كان يتحدث و هو يتحرك بشكل غير متزن و هو جالس و ينظر يمين و شمال

معتز/قول و ربنا…. بجد عايز تتجوز…. و رحمه ابوك……. قلبك الحجر لان…….. اخيرا جت اللي حركت قلبك

زين/اهدي يلا في ايه

معتز /اهدي ايه دا انا من فرحتي عايز اقوم اتحزم ورقص في وسط الناس

زين/اقسم بالله انت اتهطلت

معتز/قول ما لدالك اتهطلت اتجننت اتهبلت مش هيهمني…. دا يوم المني…. اقسم بالله انا فرحتي بيك نستني فرحتي بنفسي و العظيم

زين/عارف يا صاحبي…… بس خاليا في المهم دلوقت

اعتدل معتز في مقعده و انتبه له بكام تركيزه

معتز/ايه هو المهم

زين/انا دلوقت مش عارف اطلب زينه من مين

معتز/من مين يعني ايه….. من استاذ اكرم طبعا….. هي مش قاعده عنده

زين/اها اقعده عنده بس مش اهلها علشان اطلبها منهم

معتز/طب ما تتكلم معاها شوفها هتقولك ايه

زين/هو انا اتكلمت معاها اصلا و قولتلها حقيقه مشاعري لما اروح اقولها اطلب ايدك من مين

نظر له معتز بصدمه و تحدث بصوت عالي نوعا ما

معتز/يا نهارك اسود يعني كل دا و انت حتي ما لمحتش ليها باي حاجه

 

 

 

 

 

 

 

زين/لا ما لمحتش…. انت لمحت لميار ازاي

معتز /انا اصلا ما لمحتش

زين /امال قولتلها ايه

معتز/مقولتلهاش حاجه

زين/امال عرفت ازاي انك بتحبها و عايز تتجوزها

معتز /ما هي معرفتش لسه اني بحبها و عايز اتجوزها

كان نصيب زين المره دي من الصدمه و تحدث و هو يجز علي اسنانه و يرفه الفازه الصغيره التي امامه للاعلي و يكاد يدفع بها معتز

زين/امال سودتلي نهاري ليه و انت زي اهو مقولتش و لا لمحت بحاجه

معتز/خلاص يا حبيب اخوك ميبقاش قلبك اسود كدا

زين /دا اللي هو انا اللي قلبي اسود انا هعرفك يا معتز

معتز/المهم دلوقت انت عايز تعمل ايه

زين/الصراحه مش عارف… اكلمها هي الاول و اقولها حقيقه مشاعري اتجاهها و لا اكلم استاذ اكرم الاول و لا اعمل ايه مش عارف

زين/انا كمان زيك محتار مش عارف
سكت اللثين قليلا كلا منهم يفكر في حل لتلك الحيره الي ان تحدث معتز

معتز/ايه رأيك نتكلم معاهم انهارده الحفله و نشوف رد فعلهم

زين/هي فكره حلوه بس هما اكيد هيجو

معتز /مش عارف اهو نستناهم لو جم كل واحد يشغل الناس عن التاني علي ما يقول الكلمتين اللي هو عايزهم

زين/حلو قوي بس افرض مجوش

معتز /يا عم اتفائل متعرفش تتفائل… تفائلو بالخير تجدوه

زين /ماشي يا عم المتفائل بس…….

 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اين زوجي)

اترك رد

error: Content is protected !!