روايات

رواية الامبراطور القاسي الفصل الثامن 8 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الفصل الثامن 8 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي البارت الثامن

رواية الامبراطور القاسي الجزء الثامن

الامبراطور القاسي
الامبراطور القاسي

رواية الامبراطور القاسي الحلقة الثامنة

_عزت بضحكة شرير جه من وراهم وقعد وحط رجل على رجل :- يطلق ايه مش لو كان متجوزها من الاساس
_وتين بصدمة:- انت بتقووول ايه ياراجل انت
_عزت :- رجل غصب عنك وعن اللى يتشددلك
_امير بعصبية:- أما تكلم اختى تتكلم معاها باحترام
_عزت بتريقة:- اسفين يا أمير بيك بس هو انا نسيت اقولكم أن المأذون مكنش مأذون؟؟! كله كان تخطيط عشان بسلامته ابوكم يمضى على تنازل ،انت فاكرنى انى كنت ممكن اجوز ابنى لبنت عدوى
_امير قرب منه وشده من على الكرسى وحط المسدس على رأسه:_اه ياك*لب ياوا*اطى ،خنت صاحبك بالسهولة دى
_عزت:- شيل ايدك عنى ياحيواااااان ومتقولش صاحبك ،ابوك عمره ماكان صاحبى انا كنت بتقرب منه بس عشان الفلوس ،وبحقد وغل:- كل يوم كان بيكبر عن اليوم اللى قبله وانا كنت بخسر كان لازم اقرب منه عشان اعوض خسارتى
_بدر بغضب:- يعنى ايه يابابا يعنى وتين مش مراااتى
_عزت:- ايوا مش مراتك وميشرفنيش انها تكون مراتك
_امير:- شرف ايه اللى بتتكلم عنه اقسم بالله متنطق بكلم وحدة على اختى لاقت*لك يا عد*يم الشرف
_بدر ‘- بس انا يشرفنى ، ليييه عملت كدا هو صحيح مكنتش عايز اتجوزها ف الاول بس….

 

 

_عزت :- بس ايه دانت مكنتش طايقة تشوف وشها لحد.اللحظة دى
_بدر :- لااااء دا ف الظاهر بس وبحسرة: انا حبيتها من كل قلبى ورفضها ليا جننى وخلانى عايزها بالقوة , بس انا هتجوزها تانى وتين مش هتبقى لحد.غيرى
_عزت:- مبقااش ليه داعى الكلام ده انت بقيت متجوز
_بدر:- معاك حق ونادى بصووت عالى :- بت ياااهند
_هند جت ماشية بدلع:- ايه ياروحى
_بدر:- انتى طالق
_هند بعياااط.:- ايييه…….
_بدر ببرود:- اللى سمعتيه ياروح امك.يلا غورى من وشى
_عزت :: انت اتجننت
_بدر:- لسة هتشوف الجنان على حق ربنا
_امير:- خلاااص خلصتو الفليم الهندى بتاعكم ،بص لوتين :- الواد دا لمسك بعد الجواز الكدب اللى عزت عمله
_وتين باانهيار:- بعد الجواز لااااء لكن قبله…
_امير :- قبله ايه انطقى
_وتين وقعت على الأرض :- الك*لب ده اغت*صبنى يوم الجواز عشان هزقته ف مطعم لانه حاول يمسك ايدى ،رحت لبابا عشان يجبلى حقى لقيته بيموووت ونفسه يشوفنى عروسه ومن الحظ الزفت صاحبه عزت قاله هيجوزنى لابنه وطلع ابنه هو بدر هو المغت*صب
_امير مقدرش يتمالك نفسه ساب عزت وراح ناحية بدر:- بقا انت يأوي*سخ يطلع منك كل ده حق اختى هاخده منك وحالا رفع المسدس
_بدر:- اعقل ياامير هصلح غلطتى
_عزت:- تصلح غلطة ايه ،بص لوتين عندك إثبات أنه اغت*صبك ،اثبتى بقا أنه قرب منك عايزة تلبسى بلو*تك ومصيبتك لابنى
_امير:- اخرررررررس

 

 

_بدر:- ايواااا يابابا انا فعلا اغتصب*ها ايوا انا المغت*صب وعايز أصلح غلطى
_امير:- تصلح ايه ،الغلط.ده يتصلح بحاجة وحدة بس وهي طلقة ف دماغك ،لسة هيضرب النار
_بصوووت عالى:- نزل ايدك يامجر*م
_عزت بخبث وخوف متصنع:- اتاخرت ليه ياحضرة الضابط شويه وابنى كان هيمو*ت ،اقبض عليه وهو متلبس كدا ، دخل بيتى وكان عايز يقت*ل ابنى
_وتين:- كللله كدددب اخويا كان بيدافع عنى وعن عر*ضى اللى الحق*ير دا انتهكه بكل وحشية
_الظابط:- الكلام ده يقوله هو ف القسم أما دلوقت معانا أمر بالقبض عليك يا امير
_امير بص لعزت وبدر بكره:- هرجعلكم ووقتها محدش هيرحمكم من ايدى
_وتين بصرااااخ :- اخويا معملش حاجة سيبوه بالله ،اقبضو على دول هما اللى يستاهلوا السجن مش اخويا
_امير:- متخافيش عليا انا راجع اهم حاجة خلى بالك من نفسك وخدى العنوان ده تروحى عليه ( بيت سمية وحامد)
___قبضو عليه وراح السجن __
_امير بهزار :- بس انت زودتها اوى يلا فك البتاع ده وجعلى ايدى
_الضابط ( احمد صاحبه) :- معلش اسف كان لازم ده يحصل بس اهم حاجة سجلت كل حاجة حصلت
_امير:- اكيد طبعا أدى التسجيل اهو
_الظابط:- دا اشطا اووووى،وبرضو احنا كنا واقفين برا وسمعنا كل حاجة ، انا دلوقتى هفرج عنك بحجة ان اختك كانت مخطوفة وكنت بترجعها ،
_امير:- طب وكدا مش الخاطف المفروض يتسجن
_الظابط.:- صح احنا هنروحله بكرة وهنقبض عليه وهنقولهم وده طبعا بعد إثبات دليل برائتك

 

 

_رجع امير البيت اول ماشافته وتين حضنته وبعياااط :- خرجت ازاى
_ امير:- انا قولتلك هرجع وهرجع حقنا ومن النهاردة مش هخلى بدر وأبوه يتهنوا يوم واحد
_سمية وحامد بفرحة:- الحمد لله انك رجعتلنا بالسلامة يبنى
_امير:- معلش هنتقل عليكم شويه بقعادنا عندكم
_سمية بعياط:- اهو الكلام ده هيزعلنى دا بيتك انت واختك
_امير:- ربنا يخليكم لينا
___وتين :- طب وانت كدا هتعمل ايه
_امير:- قبل مااعمل حاجة لازم يكون معايا فلوس عشان اقدر أواجه بدر وأبوه
_حامد:- يبنى ماهى فلوسك هي فلوسى وانت اشتغلت وتعبت
_امير:- لاااء خلى الفلوس دى معاك انا عارف هجيب الفلوس منين ، غاااب وجه تانى يوم ومعاه شنطة فلوس
_ وتين باستغراااب:- ايه ده يا امير جبت الفلوس دى منين
_امير:- دا تمن أرضنا اللى كانت ف الصعيد
____في بيت بدر___
_كان قاعد عزت بياكل فاكهة وبدر بيشرب سجارة الباب خبط كأنه هيتكسر
_عزت:- انت ياللى اسمك محمدين افتح الزفت ده انت مش سامعه
_عزت اول ماشاف البوليس وقف مكانه ووقع الطبق من أيده:- خير ف ايه
_الظابط:- احنا معانا أمر بالقبض على ابنك

 

 

_بدر وقف هو كمان :- وانا عملت ايه
_عزت:- ايوا يعنى تقبضوا عليه ليه
_الظابط:- خطف واغتصاب وتين همام الشرقاوى
_عزت :- لا محصلش ابنى برئ
_دخل امير :- قولتكم راجعلكم وحقنا هيرجع
_الظابط :- يلا معايا
_عزت:- ابنااى هيطلع وغصب عن الكل وابقى ورينى بقا اى حق بتتكلم عنه
_امير بتحدى:- هوريك مستعجل ليه طيب……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الامبراطور القاسي)

اترك رد