روايات

رواية عشقت حورية الفصل السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الفصل السابع والأربعون 47 بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية البارت السابع والأربعون

رواية عشقت حورية الجزء السابع والأربعون

رواية عشقت حورية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يوستينا سامي
رواية عشقت حورية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يوستينا سامي

رواية عشقت حورية الحلقة السابعة والأربعون

في المستشفي ..
مراد / يعني ايه الكلام ده .. قلبه ازاي مش مستجيب
اتصرفه . اعملوا اي حاجة
حور بانهيار /انا لازم ادخله حالا .. ارجوكي
الممرضة / تعالي ..هو فعلا لازم يحس ان في حد حواليه . لازم يقاوم .. تعالي معايا بسرعة
و فعلا دخلت العناية المركزة و شافت منظره و هو تقريبا بيمو.ت
حور حطت ايديها علي بقها و صرخت بصوت مكتوم وقعدت علي ركبتها و مسكت ايده. / اسد ..فوق يا اسد ، ابوس رجلك اوعي تسيبني انا و ابنك يا اسد
يا دكتور قوله انه لو سابني لوحدي انا هموت منغيره
الدكتور بصلها بحزن و للاسف حالته بتتدهور و الدكتور جاي يحط الملاية علي وشه حور صرخت بعلو صوتها / لاأا .. والنبي ما تعمل كدة ..هو هيعيش والله ..قوم يا اسد بالله عليك قوووم
يا مراد يا حسن الحقووووني ، حد يلحقني يا جماعة
مراد و حسن جوم علي صوتها .. مراد اتصدم اول ما شاف الملاية علي وش اسد .
مراد بدموع و انهيار / ايه يا دكتور خلاص كدة .. معقول ..اكيد لااا . ارجوك يا دكتور اعمل اي محاولة تانية
الدكتور / لو سمحت اطلعوا برا .. ما ينفعش كدة
حتي علشان نحاول نعمل محاولة تانية. .
و فعلا كلهم خرجوا بالعافية ..و الدكتور حاول يعمل محاولات عديدة …
و بعد حوالي نص ساعة .. و كان كلهم متجمعين قدام اوضة العمليات حتي حسام .
خرجت ممرضة من اوضة العمليات
و قالتلهم بحزن/ البقاء الله يا جماعة شدوا حيلكم
حسام خيط راسه في الحيطة بقوه / لا يا اسد

 

 

 

حور وقتها و قعت علي الارض و صرخت بصووت عالي / اسسسسسسد .. لاااااا
الممرضة / اسد ايه حضرتك ، اللي بنتكلم عنها بنت
اللي كانت مع اسد باشا من الحاد.ثة
مراد بعصبية لدرجة ان الممرضة خافت / يا شيخة حرام عليكي نشفتي د.منا
فيروز اللي ما.تت ما في ستين داه.ية
عزيز / بس يا مراد .. ربنا يرحم الجميع يا ابني
احنا لازم نقول لجوزها علفكرة
جاسر / و يا ترا هتقوله اين يا عمو .. مراتك كانت مع حفيدي في فيلا و اتق.تلت …
حسام بص للمرضة و قالها / انا عايز ادخل اشوفها لاخر مرة .. لو سمحتي
كلهم وقفوا مصدومين من اللي قاله حسام و فعلا دخل الاوضة ..
_______________________________
في اوضة فيروز
حسام كان بيبص لملامحها اللي تقرببا بقت مش باينة و بدا يتكلم بوجع/ طلاما انا مس مالي عينيكي
و بتكرهيني ، اتجوزتيني ليه
ليه عملتي كدة فيااا ده انا حبيتك من كل قلبي
انا بسببك خسرت شغلي و صحابي و كل اللي ليا
انا بكرهك اوووي
و فاجاه حسام مسكها من رقبتها بعنف / بكرهك اوي

 

 

 

كنت المفروض انا اللي امو.تك
و فاجاه دخل الممرضين و خرجوا حسام برا الاوضة اللي كانوا كانت للاسف سيئة اوي
و بدات ريماس تهديه و مراد و عزيز ..
___________________________________
عند اسد
اسد كان بيحلم بابوه.
اسد كان ماسك ايد ابوه و هو حزين / بابا حور حامل
انا هبقي اب .. معقول اسيبه و امشي
طاهر / هترجع تاني يا اسد .. كفاية كدة قاعدة معاهم ، انت اللي هتتعب اوي يا ابني
اسد بحزن / عارف.. انا فعلا تعبت اوي من ظلمهم ليا
بس مش هاين عليا اسيبهم ، حتي حور شاكة فيا
برغمكل اللي عملته علشانها . بس مضطر
طاهر / ماشي يا حبيبي ..
و في اللحظة دي اسد بدا يقاوم الموت و الاجهزة فعلا بدات تستجيب .. و النبض بدا يرجع زي الاول
الممرضة / الحق يا دكتور واضح انه ..
الدكتور قاطعها في الكلام/ واضح انه كان رافض يرجع تاني للحياه و مستسلم للمو.ت بس ربنا مارادش كدة .. هاتي بسرعة الابره اللي هناك
و فعلا اسد كان بيعافر للحياه مرة تانية و كل الدكاترة كانوا صدومين نقطة التحول ..
و بعد اقل من عشر دقايق .. اسد رجعت ضربات قلبه و اصبحت حالته شبه مستقره و الدكتور قرر ينقله اوضة عادية بس ممنوع حد يدخله
انتقل اسد الاوضة ..
الدكتور / كان رافض انه يستجيب لاي حاجة و كان عقله مستسلم تماما ، بس الحمدلله عدت علي خير
ارجوكوا بلاش الزحمة دي اتنين بس اللي يقعدوا و يطمنوا الباقي
حور / انا عمري ما هسيبه .. انا هفضل معاه
جاسر / و انا كمان .. روحوا انتوا و لو في اي حاجة جديدة انا هبلغكم
و فعلا وافق الباقي بالعافية و مشيوا و الدكتور سمح لحور و جاسر انهم يدخلوا يقعدوا جمبه في الاوضة
_______________________________

 

 

 

في اوضة اسد
حور ماسكة ايده / امتي تفوق بقي و اعرف الحقيقة منك علشان قلبي يرتاح
جاسر بوجع/ انتي لسه شاكه فيه .. اسد عمره ما خانك او خان حسام و لو حسام عايز يحاسب حد علي الخيانة يبقي انا اولي
حور / ايه ..انت ازاي يعني
جاسر / انا غلطت غلطة لا تغتفر يا حور .. و مش قادر اسامح نفسي .. و شايف ان مو.ت ابني و طلاق حياه مني ده عقاب ليا و لطمعي
حور/ هو انت هتفضل تتكلم بالالغاز كدة كتير
انا عايزة افهم ايه اللي انت عملته يا جاسر خلاك حزين اوي كدة
جاسر / اسد فعلا كان بيحب فيروز بس عمره ما استسلم الشيطانه لكن اناااا عملت
في اللحظة دي اسد بدا يهمس باسم حور / حور
حور جريت عليه و هي فرحانة اوي / اسد انت فوقت صح يا حبيبي .. جاسر نادي الدكتور حالا
و جيه الدكتور و تاكد انه فاق و اسد فتح عيونه بس مكنش قادر يتكلم اوي
الدكتور/ الف حمدلله علي السلامة يا بطل .. علفكرة بقي المستشفى كلها كانت مقلوبة عليك و مصورين و صحافة كتير اوي و الامن مدخلش حد
اسد بتعب / انا تعبان اوي .. كتفي
الدكتور / ده عادي دلوقتي .. متقلقش هتاخد مسكن هيحسن معاك شوية
حور حاضنه ايد اسد بحب / حمدلله علي السلامة يا حبيبي
اسد ابتسم قالها/ فيروز اي حصلها يا حور
ماتت مش كدة
جاسر بوجع / اه يا اسد .. الله يرحمها و يسامحها بقي
حور بدات تدمع بعد ما كانت مبسوطة انه فاق / هو انت فارق معاك لحد دلوقتي وجودها يا اسد
ايه فعلا لسه بتحبها اوي كدة ، طب انا ممكن امشي و ابعد علفكرة

 

 

 

اسد مسك ايديها/ حور انا مش بحب حد غيرك انتي
لازم تبقي واثقة في كدة .
لكن فيروز ماتت قدام عيني بعد ما قالتلي حاجات كتير اوي و كانها كان بنشيل الحمل من علي ضهرها قبل ما تموت و تحطه علي ضهري انا
ارجوكوا تسيبوني لوحدي شوية انا محتاج ارتاح
و فعلا خرجت حور و جاسر و بدوا يبلغوا الكل بحاله اسد ..
___________________________________
في اوضة اسد
اسد بدا يعيط جامد / مش قادر يارب اواجهم تاني
انا حقيقي تعبت .. يارب حط في عقلي حكمة التصرف
و بدا اسد يفتكر يوم الحادثة.. لما فاق من الضربة اللي كانت علي راسه و لقه فيروز مضروبة و متكتفة جمبه
اسد / اعا يا راسي ..انا فين ..فيروز 😡
فيروز بحب / اسد .. كويس انك فوقت انا كنت هموت من خوفي عليك
اسد / احنا فين ..و مين الناس دي يا فيروز و بيعملوا فينا كد ليه ، انا مش فاهم حاجة
فيروز بدموع/ والله قولتله كتير انك ملكش دعوة ولا ذنب بس هو فاكرك انت اللي كنت بقابلك من وراه
و حالف يقت.لك
اسد / جوزك مش كدة .. انا ماليش دعوة بكل قرفك ده ، انتي لازم تفهميه الحقيقة و عرفيه مين كان معاكي بعيد عني ، انا لازم امشي من هنا حالا

 

 

 

فيروز / قولتله بس هو مش مصدقني.. علشان لقاني محتفظة بكل حاجة كانت بينا زمان و ريكورداتك القديمة و جيتلك كمان المكتب . انت ليه مش قادر تتخيل اني فعلا بحبك اوي .. اسد انا كنت بموت في التراب اللي بتمشي عليه و لما بعتني علشان صاحبك انا اتجننت و اتصرفت بطيش
و برغم كل الي انت عملته معايا الا اني قولتله ان جاسر هو اللي كان عندي في البيت و …
اسد / جاسر مين اللي كان عندك في البيت ..انتي بتقولي اي انا مش فاهم حاجة .. اي دخل جاسر في حواراتك دي
فيروز / بصراحة كدة انا و جاسر كنا علي علاقة ببعض ، ما انا اول ما حسيت انك رافضني تاني حتي بعد ما اطلقت من حسام لقيت جاسر بيحاول يقرب مني ..هو اصلا حاول كتير وقت ما كنت متجوزة حسام بس انا كنت بحبك انت ..
اسد بصدمة / سيبك بس من موضوع الحب الوهمي ده .. حاول معاكي و انتي متجوزة حسام ازاي .. انا مش فاهم كلامك ، وضحي يا فيروز
فيروز بخجل / يعني جالي البيت كتير و حسام مسافر ، لحد ما في مرة ضعفنا انا و هو بس قررنا اننا نخفي كل حاجة..و بعدنا عن بعض لحد ما اتطلقت حسام
اسد بصدمة / بس ..اخرسي بقي يا زبا.لة يا واط.ية
انتي اكيد كدابة ، اكيد جاسر معملش كدة
جاسر اغلب واحد في الدنياا .. انتي ليه عايزة توقعينا في بعض
فيروز / والله عمري ما حبيت اوقعكوا في بعض و لا اي حاجة .. بس انت اللي طول الوقت عايز تعيش في حياه مثالية .. علفكرة يا اسد جاسر عمره ما حبك و هو اللي اتفق مع عدنان قبل كدة أنه يخسرك الصفقة و فاق علي اخر لحظة …
و حسن بيكرهك من صغره لانه شايف ان حب عمره نور مش بتحبه بسببك انت ..اما حسام فدايما حاسس بالنقص برضو بسببك
مافيش غير مراد اللي حسيته انه شبهك شوية و مش عايز مشاكل .. شوفت بقي ان مافيش حد بيحبك زي انا
و علفكرة بقي انا مش كدابة و لو عايز تتاكد من كل كلمة انا قولتها سهل اوي. …. انا يمكن المرة الوحيدة اللي كدبت فيها لما حسام سالني ان فيه حاجة حصلت بينا و لا لاء ..و انا قولت في حاجة حصلت
لاني بحبك

 

 

 

و بدات فيروز تقوله فعلا الطريقة اللي يتاكد بيها
من كلامها
اسد/ انتي ايه يا شيخة شيطانة عايزة توقعينا كلنا في بعض … فيروز انا عمري ما كرهت حد زي ما كرهتك بجد .. انتي احقر بني ادمة ..واوعي تنطقي كلمة بحبك دي تاني ، لاني بسببك كرهت الحب
و مبقتش عارف افرق ما بينهم اصلا
ووقتها دخل جوز فيروز و بعد ما ضربهم بالنار
فيروز بصوت مبحوح / اسد .. ارجوك سامحني
انا حبي ليك اذاك اوي .. سامحني …..
باك ..
اسد فاق من ذكرياته
اسد كان بيعيط بوجع جامد / انا حقيقي مش قادر اسامحك حتي بعد ما. بقيتي بين ايدين ربنا..
بس هو مافيش غير حل واحد …
تفتكروا ايه الحل ده …

يُتبع ..

اترك رد