روايات

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد هاني

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) البارت الثامن والعشرون

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الجزء الثامن والعشرون

زعيم المافيا (عشق الشهد)
زعيم المافيا (عشق الشهد)

رواية زعيم المافيا (عشق الشهد) الحلقة الثامنة والعشرون

كيان بحب:عليه افضل الصلاه والسلام ،انا ي فارس مش عاوزه حاجه غير انك تفضل جمبي وجودك في حياتي هو الاساس ربنا يديمك في حياتي.
فارس:بحبك ي سيد قشطه ههههه.
كيان بغيظ:بكرهك ي فروسه وقفلت في وشو سكه وقعدت فتحت كرتون سندريلا وقامت تروق الشقه سندريلا سندريلا ، صبح وليل سندريلا ، الدفايه .. الفطار ..نظفي شيلي الغبار ! يلا اكنسي يلا امسحي ، ممنوع تستريحي ، بتلف طول اليوم ، حتى بعد معاد النوم يندهولها يشغلوها ، سندريلا.
شهد بتعب:اهااا ياني اها ي ضهري اها ي رجلي.
مراد:مالك ي شهوده.
شهد:ركبت كميه مراجيح ي خويا لما اكسحت لا وكمان بركلي بقيت مخطوبه.
مراد:مسك شهد من قفاها كونتي فين ي شهد واتخطبتي دا ازاي.
شهد:ايدك لتوحشك ي شبح هكون ي عني اتخطبت لمين هو في غير صقر صقاقير.
مراد:من غير اذني ي شهد مفيش راجل في بيت تاخدي رايوا.
شهد:وسع كدا ي بتاع نجمه ي عني انت تخطب وعندي انا حرام.
مراد:طب شهوده.

 

 

شهد:ارغي ي بتاع نجمه.
مراد:بس بقا ي شهوده بقولك انا عاوز اجوز نجمه.
شهد:طب انا مالي اجوز ي بقا وانا هفرحلك.
عند صقر:ازيك ي فارس عامل اي.
فارس:احم الحمد لله ي صقر بقولك.
صقر:قول ي صاحبي.
فارس:انا عاوز اجوز كيان.
صقر:م تجوزها ي عم وعليا اني هفرحلك.
فارس:مش كدا انا ومراد عاوزين نجوز لما انت تجوز معانا بدل الفرحتين تبقا تلاته.
صقر:تصدق فكره ياعني انا اجوز شهد وانت تجوز كيان ومراد نجمه.
فارس:حلو اوي ممكن كمان تعملها مفاجأة لشهد.
صقر:انت يلا بتقراء دماغي هو دا الي هعمله المهم الفرح الشهر جاي بلغ مراد وانا داخل انام عشان تعبان.
فارس بفرحه:احلف اني هجوز الشهر جاي.
صقر:اها ي هبل.
مراد:متعرفيش ي شهد انا بحب نجمه ازاي ياهاا بقا لو اجوزها خلال شهر قطع ردي شهد رنين فون.
فارس بفرحه:الو ي مراد.

 

 

مراد:نعم ي ابو صحاب.
فارس:هنجوز الشهر جاي صقر هيظبط الدنيا.
مراد بصدمه:الفون وقع منوا فتح بوقه.
شهد: مالك ي مراد ونزلت خدت الفون من علي الارض بتقول الو ي فارس في اي خليت الولا بقا شبه تمثال.
فارس:هنجوز ي شهد كمان شهر.
شهد بفرحه:مبروك مبروك انا هقفل بقا اشوف مراد.
مراد بفرحه:مسك ايد شهد وبيرقص وبيقولالنهارده فرح يا جدعان
عايز كلو يبقى تمام
لقيتها ماشية مشيت وراها
قلت لازم أعيش معاها
عارفين قلتلها ايه ؟
بعد إزن سيادتك
ده انا معجب بسعادتك
ممكن أكلم طنط
يمكن ربنا يهديني
واكمل نص ديني
وابطل اتنطط
واتجوز.

 

 

شهد بترقص:وصوت ضحكتها رنين في بيت بتقول أنا خلاص هتجوز وهبطل أبص عالبنات
وهظبط نفسي وأبطل أقضيها إشتغالات
أنا خلاص هتجوز وهبطل أبص عالبنات
وهظبط نفسي وأبطل أقضيها إشتغالات
رقصني عالواحدة،.
مراد:شال شهد ولف بيها وقالرقصني عالواحدة، مش همشي ورا واحدة
رقصني عالواحدة، مش همشي ورا واحدة.
شهد بفرحه:نزلتي ي مجنون مبروك ي حبايبي.
مراد:باس راس شهد وقال بحبك ي سندي في الدنيا عقبال فرحتي بيكي وانتي بالفستان الابيض.
شهد بحب:انت ابويا ي مراد مش اخويا بس.
خالد:دخل علي صقر وهو نايم وقعد جمبوا بيقول كونت وحشني اوي اوي ي صقر ياهااااا مش مصدق انك قدامي ي ابني وباس راسه.
صقر:حس وفتح عيون وقال بابا انت تعبان عاوز حاجه.
خالد بحب:لا ي حبيبي جيت اطمن عليك.
صقر بحب:حضن خالد وقال ربنا م يحرمني منك ويرحم ماما

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية زعيم المافيا(عشق الشهد))

اترك رد