روايات

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة البارت الثالث

رواية صغيرتي المجنونة الجزء الثالث

صغيرتي المجنونة
صغيرتي المجنونة

رواية صغيرتي المجنونة الحلقة الثالثة

ليأتي صوت من خلفهم : رعد..
رعد: بوي كيفك.. وبيروح يحضنه..
رودي:وحيات ربنا ده أبوك..
رعد: ايوه
رودي: ده مووز أوي..
رعد: بغيره أتحشمي يا حرمه..
الحسن: مين دي يا ولدي..
رعد: دي..
رودي بمقاطعه.. اهلا انا دكتوره رودينا النجار بس علشان عيونك الحلوين دول قولي رودي..
الحسن: بضحك 😂 باين عليكي بكاشه جوي جوي..
رودي: يالهوي علي جوي جوي طلعه منك سكر… بقولك متيجي اتصور معاك سلفي واتفشخر بيها علي العيال في الجروب و نبي ما تقول لا..
الحسن: هو اني اطول اتصور مع جمر زيك كده تعالي يا بنيتي..

 

 

رودي: علي فكره ماما محظوظه بيك أصل الزوج أبو عيون زرق نعمه اه والله 😂😂
رعد: بغيره و صوت عالي سعديه طلعي الهانم علي اوضتها…
سعديه:حاضر يا رعد بيه..
رودي: انا عرفاك انت غيران علشان عيونك مش زرق زي عمي… وبتطلعلوا لسانها 😛 و بتطلع اوضتها
رعد: البت دي حوله ولا أيه طب ما انا عيوني زي عيون أبوي….
وبتطلع رودي أوضتها بتحط هدومها وبتاخد شور وتنام…..
في الليل ـــــ
فريده: روح يا ولدي جيب رودينا تتعشي ويانا…
رعد: يا سعديه… روحي اندمي لرودي
تتعشي ويانا..
فريده: واه عيب عليك يا ولدي دي ضيفتك أنت أكيد الابنيه مكسوفه تجعد ويانا….
رعد: حاضر يا اما… وطلع ينده لرودي
و خبط علي الباب…
رودي: مين…..
رعد: أني..
رودي: أتفضل… دخل رعد لقاها لبسه بيجامه عليها سبونج بوب و عامله شعرها كعكتين و شكلها كيوت و زي الاطفال….وبتشتغل علي اللابتوب….

 

 

رعد: في نفسه يا بوي علي مراري الطافح هستحمل أنا اللطافه دي كلاتها أزاي…
احم احم… شكلك مشغوله؟…
رودي: لا اتفضل انا بكمل في البحث و شوية معدلاات…
رعد: طب عم يندموا عليكي تحت علشان العشاء….
رودي: طب يا اسطا متقول من الصبح ان الموضوع في أكل… يلا بينا..
رعد: بغضب واه انتي رايحه فين بخلاجاتك دي..؟
رودي: ومالوا لبسي يا لمبي أنت مبتحبش سبونج بوب ولا أيه..
رعد: لااا… مينفعش تنزلي أكره البيت فيه رجاله البسي لبس محتشم…
رودي: بغيظ طب أتفضل انزل وانا جايه وراك…
وبعد دقايق بتنزل رودي وهي لابسه فستان فضي لون عيونها ولامه شعرها علي شكل كعكه فوضويه وكانت جميله بمعني الكلمه….مساء الخير…
فريده: مساء النور تعالي اجعدي جاري يا بنيتي…
رودي: بإبتسامة حاضر يا فيري….
شخص: أكيد أنتي رودينا….
رودي: ايوه انا…

 

 

احب أعرفك أنا رامي أخو رعد الصغير… في كلية هندسه..
وانا ريحانه أخت رعد و رامي الصغيره في كلية فنون…
رودي: اتشرفت بيكم وبجد انتوا ناس لطيفين خالص…. وخصوصا سونه العسل ابو عيون زرق دول…
الحسن: بضحك 😂 والله يا بنيتي انتي اللي جمررر..
رعد: بغيره مش هناكل ولو ايه يا جماعه…
فريده: بخبث ايه يا ولدي أحنا حبينا رودي جوي و ها نحبوا نتعرفوا عليها.. جوليلي بقا يا رودي أنتي متجوزه…
رودي: بمرح والله مش كنت بفكر في الموضوع بس من ساعة ما قابلت حسونه الجمر ده هفكر…
فريده بضحك وانا موافجه تبجي ضرتي….
الحسن: بضحك 😂 والله دمك شربات يارودي… وقضوا المساء وهما بيضحكوا ويهزروا و رعد هيطق من غيرته….
في اليوم التالي ـــــــــــــ
رودي: ايه الملل ده ياربي انا اما صدقت جيت الصعيد وفي الاخر أفصل قاعده كده لا أنا
هنزل تحت… وبتنزل تلاقي رامي و ريحانه و فريده قاعدين…
صباح الخير….
الكل: صباح النور…
رودي: هو فين رعد.؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية صغيرتي المجنونة)

اترك رد