روايات

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السابع 7 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة الفصل السابع 7 بقلم رنا سعيد

رواية اوقعت في حب مجنونة البارت السابع

رواية اوقعت في حب مجنونة الجزء السابع

اوقعت في حب مجنونة
اوقعت في حب مجنونة

رواية اوقعت في حب مجنونة الحلقة السابعة

جنا بغضب وبعفويه:بترن ليه يامستر مالك ها روح رن علي حبيبت قلبك وخطبيتك جاسمين زاي ماقالتلك رن عليه لما توصل وكانت بتقلدها ولا استنا يمكن اتلخبط ودوست علي رقمي غلط ومفكريني جاسمين مش كده سلام يامستر مالك
مالك بستغرب:اا
فجاء جنا قفلت السكه
جنا بغيظ:احسن كده ان قفلت في وشك خلي بقا خطبيتك تنفعك
جنا بتفكير ولنفسها:يخريبتك اي الانتي عملتي دها دها اكيد بعد الاعملتوا دها هيرفدني هو انا مالي يكلمها ميكلمهش
يالهوي هيقول عليه اي دلوقتي
فجاء موبيلها رن وكام مالك
مالك بعصبيه:انتي مجنونه انتي ازي تفقلي في وشي واي الكلام الاهبل دها الانتي قولتي
جنا بغيظ:مش دي الحقيقه
مالك بستغرب:حقيقة اي ومين الا قالك الكلام دها
جنا بغيظ وبضيق: حقيقة انك خاطب جاسمين سيف الا قالي
مالك ببتسامه جانبيه وبخبث: ويخصك في اي اذا كنت خاطبها او لا

 

 

جنا بتوتر:م ميخصنيش في حاجه
مالك ببتسامه جانبيه:المهم يبقا هاتي الملف الانا نسيته معاكي في الحفله هاتي بكرا
جنا بغيظ:تمام
مالك وقفل السكه
جنا بضيق وبغيظ:واحد بارد ومستفز
جنا وبترن علي شخص
جنا:الو ياجنه
جنه:اي يابنتي رجعتي من الحفله
جنا:ايوه وياربتني ماروحت
جنه بضحكه:ليه
جنا بغيظ:الاستاذ طلع خاطب
جنه بعدم فهم وبضحكه:استاذ مين واضحي اكتر
جنا بضيق:مالك طلع خاطب بت اي جمدا بصراحه عيون اي شعر اي بصي بصراحه فرسه😹😹
جنه بخبث:ودها يهمك في اي
جنا بتوتر:م معرفش ليه حاسه اني مضيقه وزعلانه وغيران اووي
جنه بخبث:القطه بتحب مديرها
جنا ببتسامه:قصدك اي
جنه بخبث:يعني انتي بتحبي مالك ياجنا
جنا بزعل:حتي لو بحبه مش هينفع ياجنه هو خاطب وبيحب جاسمين يعني انا مليش وجود في حياته
جنه بزعل علي صحبتها:يبقا طلعي من دماغك ومتفكريش فيها كتير
جنا ودمعه نزلت منها:تمام
جنه:بقولك ياجنا متقولي لي مديرك دها يشوفلي شغلانه معاكي
جنا بفرحه:بجد هتجي
جنه: ايوه

 

 

جنا:تمام هقوله بكرا تصباحي علي خير
جنه:وانتي من اهله
وجنا قفلت السكه
وبعدها فضلت تفكر شوي ونمت
صباح جديد علي ابطالنا
حنان:جنا قومي اتاخرتي علي الشغل
جنا قامت وبفزع:اي اتاخرت
وبتبص في الساعه
جنا وحطت ايدها علي دماغها:يالهوي فعلا اتاخرت ربع الساعه
حنان:طب قومي طيب جهزي نفسك طيب احسن ماتتاخري اكتر من كده
جنا:تمام
وقامت واخدت شاور وارتدت جيبه لونها اسود قصير لحد اركبه وقميص ابيض وصندل بكعب اسود وشعرها منسدل علي ظهرها وضعت مكياج خفيف علي وجهه وضعت برفانها الانوثي كانت في غايه الجمال
جنا ونزلت تحت في الصالون
حنان:خدي سندوتشات دي معاكي افطري بيها وانتي في العربيه
جنا وباست امها:ماشي اومال فين بابا
حنان:ابوكي راح المستشفي عشان عنده عمليه جراحيه
جنا ببتسامه:تمام سلام
جنا ومشيت وراكبت السياره مع سائق بتاعها
وبعد فتره واصلت الشركه
ولقيت الاسانسير متعطل واخدت السلم جري
وخبطت علي مالك ومالك استاذن لها بدخول
جنا وبتنهج:صباح الخير يامستر مالك اسفه علي التاخير
مالك ببتسامه سخريه:مالسه بداري ياانسه جنا

 

 

جنا بغيظ وبجز علي اسنانها:اسفه
مالك:ومالك بتقوليها من تحت اسنانك كده ليه
جنا بضيق وبهدوء:انا اسفه علي التاخير كده حلو
مالك ببتسامه جانبيه:يعني المهم هاتي الملف وتاني مره تجي بداري
جنا:حاضر اتفضل
مالك واخد الملف منها:يلا روحي بقا علي شغلك
جنا:حاضر
وجنا ذهبت علي شغلها واعقدت علي المكتب
وفي واحده جت وكانت هتفتح مكتب مالك وجنا فجاء جت لانها كانت في الحمام
جنا:استني عندك ياانسه
فجاء البنت لافت وشها
جنا بصدمه:انتي
البنت برقه:ايوه انا جاسمين وانتي عايزه اي
جنا:استني متدخليش المكتب الا لما قول لي مستر مالك الاول
جاسمين بسخريه:انتي مين انتي عشان تمنعني ادخل لي مالك
جنا بحده:انا سكرتيرة مستر مالك ومش هتدخلي غير لما قوله الاول
جاسمين:واي رايك بقا الانا هدخل
جاسمين ولسه هتفتح الباب جنا مسكت ايدها واقفت قدام المكتب
جنا بحده:وانا بقولك مش هتدخلي غير لما قوله
جاسمين بصوت عالي وبعصبيه والمكتب اتلم عليهم

 

 

جاسمين:انتي مجنونه يابنتي انتي زاي تمنعني ان ادخل انتي متعرفيش انا مين
جنا بصوت عالي وبعصبيه:متغلطيش لوسمحتي دها شغلي ولازم مدخلكيش غير لما قوله حتي لوكنتي بنت مين
جاسمين بعصبيه وبصوت عالي:انتي واحده قليله الادب وعايزه تتربي
ولسه هتضربها بالقلم بس شخص جاء ومسك ايدها
: اخرسي انتي شكلك الا عايزه تتربي مش هيه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعت في حب مجنونة)

اترك رد