روايات

رواية نور الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الحادي عشر

رواية نور الزين الجزء الحادي عشر

رواية نور الزين الحلقة الحادية عشر

انا لما معايا تجاره انجليزي الاولي ع دفعتي
حازم : رفع رأسه وسكت شويه بينه وبين نفسه في جمال كده
حازم : تمام كويس اوي مدام رحمه السكرتيره هتفهمك ع كل حاجه اهم حاجه عندي المواعيد اتفضلي
لما : ان شاءالله اكون عند حسن ظنك عن اذنك
خرجت لما وقعده مع رحمه تفهمها ع كل حاجه
باب الأوضه خبط
زين : اتفضل
امال : جبتلك فطورك يازين اتفضل
زين : نور فين ياماما
امال : نايمه لسه يازين
زين : انا مش عارف إزاي ضربتها بس قلبي كان واجعني يا امي
امال : إهدأ يازين كل حاجه هتتحل
زين : ازاي ياماما وهي بعيده عني
امال : سيبها يازين ميبقاش انت والايام عليها
زين : بحزن حاضر ياماما
حسن : انت هتفضل مستخبي لحد امتي لحد ما أنتقم من اللي كان السبب
الو

 

 

هنا : عامل ايه ياعلي ومها عامله ايه
علي : هنا ادعي ل مها دخلت في غيبوبه
هنا : ياحبيبتي يامها ان شاءالله هتتحسن
علي : يارب ….هنا خاليكي جانبي
هنا : انا معاك ياعلي
أشرف ( العم الاكبر لنور ) :لاقتهم يا محمد
محمد ( العم الأوسط لنور ) : اة لاقتهم في القاهره
أشرف : انت لازم تنزل تشوفهم يا محمد خد صلاح معاك
محمد : حاضر ياخويا بس
أشرف : اتكلم يا أشرف في ايه
محمد : البت اتجوزت زين الريان
أشرف : مين ده وبتاع ايه
أشرف : فى خياله ( أه دا زين ابن مجدي الريان اللي قتلته علشان امال زمان )
أشرف : ب ذهول انت بتقول ايه
محمد : هو ده اللي حصل وكمان دورنا ع حسن فص ملح وداب اختفى
أشرف : تجبلي البت وجوزها
محمد : جوزها عامل عمليه ما بيطلعش من شقته ولا البت بتطلع وحطين حراسه كامله انا هنزل القاهره اشوف هعرف اشوفها ولالا
أشرف : هي امال كويسه ؟
محمد : مش وقته وبعدين انت نسيت عملت فيها ايه زمان
أشرف : ايه يا محمد انا بأطمئن عليها انت لازم تفكرني ب زمان
عند نور كانت نايمه بس حاسة ب حد بيفتح الباب عملت نفسها نايمه عرفت انه زين من ريحته فضلت مغمضه عنيها زين قاعد جانبها ع السرير وفضل يلعب في شعرها
زين انا اسف ياحبيبتي والله ماقدرتش امسك نفسي مش مُتخيل حياتي من غيرك انت كل شويه تقوليلي طلقني وانتي بقيتي النفس اللي بأتنفسه ماتسبنيش يانور انا من غيرك اموت انا اسف والله وبسها في خدها
خرج زين من الاوضه بالراحه وقامت نور قعدت تعيط وتقول في نفسها وانا كمان حبيتك اوي يازين بس انا مش هأقدر اكمل انا بأذي اي حد يجي جانبي انا اسفه يازين لازم امشي .
امال : ب خضه انت كنت فين يابني
زين : كنت عند نور
امال : وهي كلمتك
زين : لا ياماما نور لسه نايمه بس كنت بأطمئن عليها

 

 

امال : في سرها الحمدلله
زين : في ايه ياماما حاسس انك مخبيه عليا حاجه
امال : ب توتر وهأخبي عليك ايه يا زين
زين : ماعرفش
لسه فيه النفس بيعافر في الدنيا مانقتل البت اللي اتجوزها ونخلص
اناعاوز اقتله هو مش حد بيحبه لازم زين الريان يموت
لما : ايوه ياعادل بيه كل حاجه ماشيه زي ماحضرتك عاوز
عادل : تعجبيني لازم بقا توقعيه فرصه قبل مازين يرجع
لما : ب دموع حاضر
عند نور خرجت من الاوضه بالراحه وكتبت ل امال
نور : صباح الخير ياماما هستأذنك اروح اول جلسه
امال : استني هروح معاكي
نور : لا ياماما خاليكي علشان زين مايحسش ب حاجه
امال : طيب خدى تليفونك
نور : هأخده علشان طلبت أوبر توصلني
امال : لا يانور العربيه تحت وعمك محمد تحت كده أمن
نور : خلاص ياماما المره الجايه
امال : ماشي ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
نور : حاضر
نزلت نور الشارع وركبت أوبر واخدته وراحت ع الشقه اللي كانت اتأجرتها هي وحسن ودخلت شمت ريحه حسن ودخلت الاوضه بتاعته ومسكت هدوموه وفضلت تعيط غلبها النوم من كتر العياط
أمال : ربنا يستر هي اتاخرت كده ليه اقول ل زين ولا اعمل ايه ياربي
جرس الباب ضرب جريت امال تفتح لاقت قدامها محمد ومعاه ولد شباب
الحراس : ياهانم الرجاله دي عاوزه زين باشا
امال : سبوهم جاي ليه يامحمد
محمد : ليا عندكم امانه وعاوزها
امال : قلبها اتقبض امانه ايه وعرفت طريقي منين

 

 

محمد : ماتخافيش يا امال مش عاوزين منك حاجه عاوزين زين باشا
زين : مين انتوا ؟ اتفضلوا
دخلوا وقعدوا
محمد : انا ليا امانه هنا عاوزها
زين : ايه؟ امانه ؟ بتتكلم عن ايه؟
محمد : نور وحسن اخوها
زين : ب فزع انت مين وعاوز ايه ونور دي مراتي
محمد : أنا عمها وده صلاح ابن عمها وخطيبها
زين : بأقولك مراتي انت مابتفهمش
محمد : عقلي ابنك يا امال علشان ميتأذيش
امال : انت جاي تهددنا هنا في بيتي
محمد : انا قولت اللي عندي
زين : بس حسن مات
محمد : ب زعل مات ازاي انت ايه اللي بتقولوا ده
زين : مات بسببكوا مرضيتوش تدولوا حقه وورثه وهو كان عنده القلب ولازم عمليه وبالنسبه ل نور انسى
محمد : انا همشي بس هجيلك تاني واخدها ومن غير سلام
زين : في داهيه
بعد مامشيوا قعدت امال بتعب
زين : مالك ياماما
امال : ب دموع ليه ماقولتليش ان نور من الشرقيه
زين : عادي ياماما هو في حاجه
اسم نور ايه بالكامل يازين
زين تقريبا كان نور احمد حسن
امال : الراوي يازين
زين : ب زهول ازاي اناما أعرفش حتي يوم كتب الكتاب ما أخدتش بالي يعني يا امي بابا نور يبقا ابن عمك
امال : ب دموع اة يازين
زين : انا مش عارف اعمل ايه في المصيبه دي
امال : ان شاءالله هتتحل
زين : انا داخل اتكلم مع نور
امال : ب رعب سيبها نايمه
زين : هي نايمه من امبارح يا امي اناعاوز اتكلم معاها
امال : اصل ….اصل
زين في ايه ياماما

 

 

امال : نور تعبت شويه وراحت ب أوبر للدكتور وأتأخرت اوي
زين : بتقولي ايه ياماما سبتي نور تنزل لوحدها
امال : والله يابني قولتلها تاخد عمك محمد مارضيتش طيب اتصل هي معاها التليفون
زين : اتصل ع نور لكن مفيش رد
زين : طيب ياماما تعبت مالها وقالت هتروح ل دكتور مين
امال : ساكته
زين : ماتتكلمى ياماما
امال : راحت المستشفي
زين : ليه ياماما نور فيها ايه
امال : يابني اهدا مافيش حاجه هي قالت شويه تعب ونزلت
زين : اتصل ع يحيي
زين : يحيي انت فين نور نزلت للمستشفي من العصر ولسه ماجتش لحد دلوقت
يحيي : طيب اهدا يازين وانا هشوفها فين
زين : بسرعه يايحيي عمها جه وعارف انها معايا انا خايفه يوصل لها
يحيي : ما تقلقش خير يازين سلام علشان اعمل اتصالاتي
زين : سلام
زين ل أمال : يعني ياماما انا حاطط الحراسه دي زينه دول علشان يحميكي انتي وهنا ونور علشان انامش قادر احميكم ياااااااااارب

 

 

عند نور فضلت نايمه لحد ماشمت ريحه حسن جت تفتح عيونها لاقت نفسها نايمه ع سريره وحضنه هدومه قامت نور غسلت وشها واتوضت وصلت
مسكت الفون
في سرها : ياااااه دنا اتاخرت الساعه ٩ ودي كلها اتصالات من زين احسن حاجه افضل هنا بعيده عن كل الناس يارب قويني انا جعانه واخاف اكل حاجه من التلاجه تكون فاسده في مكرونه وصلصة اكيد مش فسدوا اقوم أعملهم
نور عملت الاكل وخلصت وحطت الاكل قدامها وسكتت ياتري يازين خايف عليا وحشتني ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!