روايات

رواية القسوة والعشق الفصل السابع 7 بقلم سما الحملاوي

رواية القسوة والعشق الفصل السابع 7 بقلم سما الحملاوي

رواية القسوة والعشق البارت السابع

رواية القسوة والعشق الجزء السابع

القسوة والعشق
القسوة والعشق

رواية القسوة والعشق الحلقة السابعة

عاصي بغضب جحـ ـيمي….ملاااااااااااك
ملاك الفنجان وقع من ايدها من كتر الخضه….
عز….في ايه ياعاصي بتزعق ليه
جه لها عاصي بسرعه رهيبه ومسكها من ايدها جامد وقال بغيره….انتي بتعمليييي ايييه
ملاك بخوف…..انا انا كنت بقدم لصاحبك قهوة
عز بغضب…..في اييييه ياعاصيي هي عملللت ايه يعني
عاصي….اسكت انت ياعززز
ملاك بغضب…..فيييي اييييه بئا سيبببب ايدي انا عملللللت ايه ل ده كلوووو دا صاحبك الي جه وكان عاوزك ضروري وانا قعدته في الجنينه عشان محترمه غييبببيتك ابعدددد بئا انا بكر ـهك اوييييي يا عـ
سكتت نتيجه قلم نزل على وشها وقعها في الارض….
عز بغضب….انننننننت مجنون ازاااااي تضربهااااا فوووووق ياعااااااااصي
وجه عشان يسندها زقه عاصي وقال….ابعد عنها احسنلك وانتي هعلمك ازاي تعلي صوتك علياا
عز ضربه بالبوكس بغضب وقال….انت هتخسرني وهتخسرها وهتبئا وحييد بطل غررروووور وخد الزفت الي كنت جاي عشانه
ورما الورق في وشو ومشي….
عاصي شد ملاك من ايدها قومها وشدها وراه….
ملاك بتعب وخوف….سيبني بئا ارجوك
دخلها الاوضة وقفل الباب عليها ونزل المكتب وقعد يكسر في اي حاجه تقابله….
قعد بعد ما هدي يفتكر الي حصل في الشركه….
فلااااش بااااك….

 

 

 

مدحت….اهلا عاصي بيه
عاصي ببرود….اهلا بيك خير
مدحت…..في شركة منافسه ليك وبتحاول تأذيك وبتضرب في منتجاتنا
عاصي….ازااااي يعني
مدحت….دي الاخبار الي وصلت ليا
عاي بعت لرجالته وقال لهم يحموا الشركه بتاعته وبتاعت مدحت ويوقعوا نص اسهم الشركه دي وخرج بكل غرور لاكن كان متعصب….
بااااااااك….
༺༺༺༺༻༻༻༻
بتمر الايام وكل شئ كويس الا حد ما وبيعدي ٣ايام ويبئا فاضل يومين على الحفله….
ملاك في الفون….ها جهزت كل الاوراق
اسر….ايوه وفي واحد هجيلك قبل الحفله ب ساعه يديكي الورق تبع السفر والي عليكي تكلميهم دلوقتي ينقلوا الحساب على الحساب التاني بتاعي هو في مدينه تانيه غير الي انا فيها عشان لو عرفوا
ملاك….تمام
قفلت ملاك واتصلت بالبنك….
ملاك ببرود….الو
موظف….ايوه يافندم اتفضلي
ملاك…..انا ملاك حامد المنشاوي
موظف…..ايوه يافندم اهلا بحضرتك اتفضلي
ملاك…..انا عاوزه انقل حسابي على مدينة فرساي في فرنسا
موظف….لازم موافقة والد حضرتك
ملاك بغضب….محدش يعرف والا والله ليحصل شئ مش هتحبوا وانت اولهم
الموظف بخوف….بس يافندم هننقل ازاي
ملاك…..بموافقتي هديك اسم الحساب تنقل عليه كل الفلوس واقصى حاجه بكرة
الموظف….تمام محتاجين امضاء حضرتك
ملاك…..تقدر تبعتلي الورق دلوقتي
الموظف…..تمام يافندم ابعته على عنوان ايه
ملاك قالتله العنوان وهيجي لها من الباب الخلفي بتاع الفيلا….

 

 

 

بعد ساعه الموظف جه….اتفضلي يافندم امضي هنا
ملاك…..تمام
مضت وقالت….الموضوع يفضل سر تماماً حتى لو جه ليكوا حامد بيه قولوا انكم مشوفتونيش
الموظف….تمام يافندم والتحويل هيتم بكره بأذن الله
مشي الموظف وخدت الورق وطلعته فوق وكلمت اسر…..
ملاك….كلو تماااام
اسر…..الخطوة الجاي اني اكلم عمتي وعمو حامد الفترة دي عشان ميشكوش فيا
ملاك….صح يلا روح
قفلوا سوا وهي بعد شوية عاصي جه….
عاصي…..هبعتلك فستان بكره عشان الحفله الي بعد يومين دي
ملاك….تمام ماشي
عاصي….مالك
ملاك…..عاصي ممكن طلب
عاصي…..قولي
ملاك….ممكن ننسا مشاكلنا انهاردة ونعيش اكننا صحاب بس انهاردة
عاصي بأستغراب…..ماشي موافق بس ليه
ملاك جواها….يمكن دا يخليك تتغير ودي هتبئا فرصتك الاخير
ملاك بأنتباه….عادي بدل المشاكل
عاصي…..تمام اطلعي اللبسي
طلعت ملاك تلبس وهو كمان وخرجوا وكانوا كل واحد مشغول بتفكيره….
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

 

في فيلا حامد المنشاوي….
اسر اتصل بيهم وسلم عليهم وحامد قال….انا محرج منك يابني والله متزعلش مني
اسر….لا ياعمي متقولش كدا انت زي والدي
حامد….حبيبي يابني والله
قفلوا سوا بعد مده وحامد قعد هو وصفا سوا…
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند ملاك وعاصي….
راحوا يتغدوا برا وبعدها اتمشوا على النيل وفضلوا يتمشوا كتييير….
ملاك بسعاده الى حد ما….انا انبسط اوي
عاصي بأبتسامه….طب كويس استنى هروح اجبلك ايس كريم
ملاك فرحت اوي وهو راح….
بعد ٣دقايق….
شاب…..ما تيجي ياعسل انت
ملاك بهدوء…..ابعد عن وشي احسن لك
شاب…..الله الله دا انتي بتخربشي بئا
ملاك…..ابعد عنيي بئااا
شاب بأستفزاز….لا مش هبعد
عاصي بغضب…..ابعدك انااا
وضربوا جامد وسابوا مر*مي في الارض….
ملاااك…..خلااااص كفاياااا
عاصي بغضب ومسكها من ايدها….طبعا ما انتي فرحانه بعيون النااااس الي عليكي ديما
ملاك بكره وغضب ودموع…..عمرك ما هتتغير عمررررك ابعد عنيييي
زقته ومشيت وهو مشي وراها بسرعه ومسكها من دراعها جامد وقال…..مش انا الي امشي ورا حد اتحركي بسرعه
خدها وركبها العربيه وركب هو كمان ورجعوا البيت….
دخلت ملاك اوضتها وكتبت في النوت بتاعتها….اعطيتك اكثر من فرصة فرص ولوق الفرصه مائه وانت لا تنتبه لي لما عشقتك وانت بكل هذه القسوة هل تكون سعيد عندما تعذبني ااااااخ يالي من حمقاء ماذا اقول بالتأكيد تكون سعيد انتهت يا عاصي ها هي النهاية….نهاية قصتنا نهاية القسوة والعشق انت لم تعطيني الا القسوة وفقط وانا اعطي لك وعد بأني سأتخلى عن حلمي….

 

 

قفلت النوت ورنت على اسر….
ملاك…..اسر هقدر اقدم في جامعة فرنسا
اسر…..اه لسه فاضل اسبوعين تقدري تقدمي عادي
ملاك…..تمام ماشي عشان هقدم على كليه هناك
اسر…..طب صح
ملاك بقسوة وبرود…..لا ادارة اعماال
༺༺༺༺༻༻༻༻
جه يوم الحفله…..
رجع مالك ورودينا من السفر وكلهم كانوا في استقبالهم….
رودينا وهي بتحضن ملاك…..وحشتيني اوييييي
ملاك…..وانتي اكتررر
مالك…..ازيك ياملاك
ملاك…..بخير يامالك انت عامل ايه
مالك….انا تمام
رجعوا كلهم ومالك خد رودينا وراحوا الفيلا بتاعتهم….
مالك….بس ملاك شكلها تعبان اوي
رودينا…..انا مش عارفه اعملها ايه
مالك…..خيييير ان شاء الله خير
رودينا…..يااارب يلا نحضر للحفله
مالك….اه يلاا
༺༺༺༺༻༻༻༻

 

 

الراجل جه املاك اداها جواز السفر وكل الاوراق والطيارة كانت الساعه ٢بليل وفي واحد صديق اسر الانتيم هيجي ياخدها….
جهزت للحفله ولبست فستان سواريه ازرق غانق وعاصي بدلة سودا….
نزلوا الحفله….
مالك بدلة سودا وقميص ابيض ورودينا فستان اخضر غاامق سواريه….
عز جه الحفله وقال لعاصي….انا جيتلك عشان انت صحبي وعمري ما اقدر اخسرك
عاصي حضنه….
عاصي وقف يلقي كلمه وقال….انا فتحت تاني الشركه بمساندت ربنا ليا ديما و بواقفة اهلي واصحابي جمبي شكرا لمالك وعز انكم كنتوا ديما جمبي وبشكر اهلي جدا وبشكركم كلكم على حضوركم….
ملاك بصتله وقالت جواها بغموض….ياترى دا هيدوم ليك يا عاصي ولا هينتهي انت الي اختارت
نزل عاصي وراحله مالك…..ياصاحبي انت عشرة عمر ربنا معاااك
راح له عز….حبيبي ان شاء الله نفضل سوا ونكبر اكتر
عاصي بأبتسامه…..امين يارب
جميله وهي بتحضنه…..مبروك ياقلبيي
عاصي…..الله يبارك فيكي ياحبيبتي
عمران….مبروك يابني عقبال الباقي
عاصي….الله يبارك فيك يابابا
صفا….مبروك ياحبيبي
عاصي…..ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي

 

 

 

حامد…..مبروك ياحبيب عمك
عاصي…..الله يبارك فيك ياعمي
رودينا حضنته…..مبروك ياحبيبيي
عاصي…..الله يبارك فيكي ياروحي
ملاك…..احم مبروك ياعاصي
عاصي…..الله يبارك فيكي ياملاك
جه وقت رقصة كل كابلز…..
عاصي خد ملاك….
ومالك خد رودينا….
وعز كان جايب مراته….
ورقصوا على اغنيه….
بعترف قدام عينيك من النهارده
انا عمري ليك
سيبني احبك يا حبيبي
وانسى روحي بين ايديك
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
يا حبيب قلبي الوحيد
هات ايديك نبعد بعيد
كل ماعيونك تاخدني
يتولد احساس جديد
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه♥

 

 

 

ملاك وعاصي بيبصوا لبعض وكل واحد جواه كلااام كتيير….
بتخلص الحفله الساعه ١١ وكلوا بيروح وعاصي بيطلع وينام من تعب اليوم وملاك بتحضر شنطتها….
بتيجي الساعه ١٢ ونص….
بتدخل اوضة عاصي وبتقرب منوا وقالت بصوت يكاد يكون مسموع….مقدرش مقولش انك مش هتوحشني لاكن حاولت كتيير وانت مش رااضي سلام ياعاصي….
حطت النوت بتاعتها في اوضتها وسابتها ونزلت….
خرجت من الباب الخلفي بتاع الفيلا وركبت مع صاحب اسر….
عدا على بيت اهلها وهي بصت عليه بهدوء واتحرك وشافت بيت عمها وبصت عليه بهدوء هو الاخر ومشيت….
وصلوا المطار وخلاص فاضل ربع ساعه على الطيارة وملاك كانت هتطلع….
لاكن وقفها صوت….
عاصي…..ملاااااك متمشيش خليكيييي انا بحبك هتغير عشاااانك استنيييي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية القسوة والعشق)

اترك رد

error: Content is protected !!