روايات

رواية كان حبا الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم رجوع الأمل

رواية كان حبا الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم رجوع الأمل

رواية كان حبا البارت الخامس والخمسون

رواية كان حبا الجزء الخامس والخمسون

كان حبا
كان حبا

رواية كان حبا الحلقة الخامسة والخمسون

ماإن فتح حتى أصابته الصدمة ليجد الشرطة وزوجة حماه يقفاني أمامه
نظر فيهما بصدمة
خير
هتفت بغضب جحمي حيجي الخيرمنين ياوطي نظر فيها بعيون تشتعل لهيبا هويحاول منع نفسه من صفعها فلطالما مقتها وكره تصرفاتها
هتف الشرطي
حضرتك البشمهندس محمد ا
قاطعته بحدة يعني هتبل عليه هو اقبض عليه حالا
قامت سهام على وقع الفوضة لتقف خلفه بصدمة وعيونها تكاد تخرج من مقلتيها وهي ترتجف
هتف محمد
اهدي ياسهام مافيش حاجة
وضعها تحت جناحه ادخلي جوى ياسن صحي
ثارة ثائرة والدة زوجها
اقبض عليه يا باشا هود اللي اغتصب بنتي ودمر مستقبلها
سقطت سهام بين يديه هاربة من هذا الظلم بينما محمد اخذها قبل ان يصل جسدها لارض هويصرخ سهام سهههههام
فهولم يترجم عقله ما سمعته اذنيه حملها وهرع بها الى الداخل يصرخ بهلع
هتفت زوجة ابيها بقهر اقبض عليه
مستني ايه ميش عندك الشكوى
وصلت سمر لشركة
وستقرت خلف مكتبها وهي تعيد كل كلمات سهام
استغفرالله
اكيد تتبل عليه محمد مستحيل يعملها
هي اللي طول عمرها بص للحاجة اللي في ايد اختها ربنا يهديها
اغمضت عينها وانزلت راسها على سطح المكتب
هتفت بصوت عالي
دارين ؛متاخرة ونيام كمان
رفعت راسها بسرعة وقلبها يرتعش فعليا
وبتلعثم
انا والله كا
اضافت بمرح مخصوم منك اسبوع ياانسة سمر
والله
لتبتسم بعد ان راتها
وحشتني يابشمهندسة
دارين وهي تعانقها كذابة ياسمر
ميش فاكرني حتى انت مسألتيش عني ولوحت بمساج
وانا كل ما بتصل بلقيكي مشغولة طب الحاج مسافر بتتكلمي من وراه مع مينانطقي
اعترفي يلا يلا
ضحكت
وهي تبتعد عنها ليس مأخذتيش عليا
ياسمورة وضعت الملف أمامها جابلك مفاجئة لا هم إثنين
نظرت سمر في الملف إيه دا
دارين اقعدي وشوفي بفسك
يعني مسألتيش أنا مختفيا فين
سمر ميش عندك شغل
ابتسمت دارين شوفي بقه
الملف أنا الفضول حيموتني
جلست وفتحت الملف لتجد اوراق تخص تسجيلها في الجامعة
تفحصتها بصدمة وذهول
هزت راسها تحركه بلا وعي
دارين؛ ياسين قبل مايسافر قام بكل الإجراءات
سمر بصدمة إزي وإمتى
هزت كتفيها لمايتصل إسأليه
ياسمورة
بكت سمر
دارين؛ بفرح هوانت بتعشقي الدموع فكيها إفرحي بقا زقنا من دموعك
اخير فرجت وهنتخلص منك قريب اوي
ابتسمت من خلف دموعها دي دموع الفرح
دارين؛ يالهوي يالهههوي ياعني عليك ياحاج صبرت صبرت واخرها فطرت على نكدات هانم إقفلي الحنفيات دول الله لاسيءك
ياعني

 

 

 

 

 

 

عليك يايس
يصحي يغنيلك دموع دموع
ابتسم وهي متسح في دموع يدها بكفيها
هيغني لي إلا دموعك انت
وسعت عينها بذهول وصدمة ياشيخة
احنا إطورنا اوي اشجني حصل إيه
الظاهرفاتني كثير في اليومين اللي فاته
قلبت سمر الورق بفرحة لم تستطع ان تخفيها
يعني انا خلاص هرجع الجامعة وكمل دراستي
دارين؛ بحب وتبقي بشمهندسة كمبيوتر قد الدنيا
عارفة حتى الاستاذ الزفت اللي تسبب في فصلك ساب الجامعة نهائي
ماحاج قام معاه بالواجب
نظرت فيها بصدمة ورعب استاذ مين
دارين المتحرش متمسك متحرش بطالبة وعشان سمعة الجامعة تم فصله بحجة تقديمه استقالة موضوع
طويل احكيه له لك بعدين
نظرت فيها كمن لا يعي مايحدث معه
لا فوقي لي كدا
وبلاش نظرت العبط الحاج عمل تقرير مفصل عليكي وعرف
ايوه
شوفي الملف ليس فيه مفاجئة تانية اجمل
جميلة جميلة
فتحت الظرف لتجد صور لبيت جميل جدا
قلبت الصورة تجده كتب عليها بيتنا
ابتسمت لتاخذ الصور
واحدة تلوي الاخري دمعت عيونها فرحا
دي
هزت راسها بيت العيلية كان محتاج شوية ترميمات وتعلات شان جناب السندرلا ينال إعجباها
ابتسمت بيت عمران الكبير
ياسين اشتره من فترة عمه اللي هواخوي طبعا عايز حصته فيه فياسين اشتره
نظرت فيها داين عاصم غير ديكوراته شوية
سمر؛ يعني ميش ناوي نسكن في بيتهم
قفزت دارين تقبلها يعني موافقة خلاص
ضمتها بقوة اخيرة ياسمر اخير
دخلت سلوى لتجدهما يتعانقان بسعادة
إبتسمت
سلام عليكم
كنت متأكدة انك هنا يادارين
ابتعدت هما يبتسما
خير ربنا يدىم المحبة والسعادة
دارين؛ يارب ويبعد عنهم الدسائس وصحابها قبلت زوجة اخيها بفتور
سلوى ؛لس وخذعلى خطرك مني
دانا امك بارضاعة يعني على ااقل إعملي حساب للموضوع دا
دارين؛ بإنفعال ماما سلوى إنت عارفة طبعي مابعرفش انافق ولي وش واحد
سلوى; ميش خير الخطأين التوابين
دارين؛ يعني مستعدتترجعي
ابتسمت
اترجعت ورضيت وطلبت ست الحسن وجمال لابننا المغلوب على امره العاشق الولهان مستنين الرد
عانقتها دارين بسعادة طفلة وليس امراة
وافقت ياسوسو وافقت
سلوى بسعادة بجد
دارين؛ والله اسأليها
ابتسمت سمر بخجلا فهمته سلوى فبادلتها ابتسامة سعيدة
تعالي لحضني ياسمر من النهارد انت بنتي ضمتها اليها وعيون دارين تشع فرحا تكاد تقفز لولا الملامة والظروف كنت زغردت
سلوى; بصدمة يعني ميش المكان
دارين؛ ولا يهمني بس خسارة خايفة يكون فيه خونة وينقل اخبارنا للعدو
ضحكت سلوى من جنونها له فيه وعارفهم
نظرت فيها بصدمة
وساكت
هزتراسها بنعم
سمر؛ يعني ايه عارفة مين حط صورة في الملف
واللي كان بيطلع الاشعات عنا
دارين حلوى عنا دي
خجلت سمر اصلي انا
ربتت سلوى على كتفها مإنتم هتبقو واحد ياسمرياسين من يوم ماشفك هوشيلك جوى قلبه
شايف انكم واحد
رن هاتفها ركدت نحوه هاربة بخجل واضح
لتجد سهام تتصل
خير
جلست سلوى ودارين يتبادلا اطراف الحديث
الو اهلا ياسهام
خير ياحبيبتي
سهام ؛ بخوف وهي تبكي الحقني ياسمر البوليس جاوقبض على محمد
صدمة جعلتها تقع جالسة على الكرسي
ليه
سهام؛ ماعفرش ماعفرش ميش عارفة اعمل ايهوا اروح فين الحقيني ياسمر
اهدي اهدي ياسهام انا جاي انت فين
سهام ؛ انا خرج الحق جوزي
سمر ؛ قسم ايه

 

 

 

 

 

 

اهدي انا حتصل بشريف هواكيد يعرف يتصرف انت اهدي
انا جاي حالا
نظرت سلوى في دارين
سلوى; خير ياسمر
ظلت تضغط على شفتيها تمنع انفلات دموعها فهي فعلا لاتعرف ماذ تفعل سهام لطالما كانت اختها وليست مجرد صدقة بل تؤم روحها
سلوى; سمر فيه حاجة لو نقدر نساعدت ميش هنتاخر يابنتي
دارين؛ ايو ياحبيبتي اتكلمي
فيه ايه سهام مالها
على فكرة عصام ممكن يساعدنا
اخذت نفسا وهي تكتم شهقاتها وتمسح دموعها التي سبقتها
أنا لازم امشي
سهام محتاجالي
سلوى; استني ياسمر احنا حنروح معاكي ميش معقول تمشي لوحدك
دارين؛ خلني أتصل بعصام بس فهمني فيه ايه
سلوى; في العربية يا دارين وخرجن
حكت سمر لهما القصة كلها وصلن الى القسم الذي دلتهم عليه سهام القابعة منذ ساعات تحمل طفلها تنتظر اي خبر على احرمن الجمر
وصلت سمرلتركد نحوى سهام
وحتضنتها وهي تبكي محمد بيضيع مني ياسمر محمد بيضيع مني ميش عارفة اعمل ايه
سلوى وهي تنظر في مواسات سمر ومدي عمق علاقتها بسهام
تقدمت دارين اهدي يا مدام سهام الاستاذ مروان المحامي حيدخله واكيد حيقوم باللازم ماتخفيش
محمد معملش حاجة صدقوني اميرة بتتبلي عليه انا عارفة محمد مستحيل يعمل كدا
ربتت على كتفها سمر بحنان وهي تأخذ ياسين هاتيه عليك الولد نايم وانت تعبانة
سهام وهي تمسح دموعها انا ميش مهم المهم محمد يطلع من هنا
سلوى; ماتقلقيش يامدام سهام هيطلع باي طريقة هيطلع انت اهدي ودعي له ربنا
وصل عصام
ركدت نحوه دارين؛ تاخرت كد ليه
عصام السلام عليكم قبل يد سلوى بحترام ازيك ياطنط
سلوى; الحمدالله انت عامل ايه
عصام؛ الحمدالله ياطنط
دارين؛ سألت عن الموضوع
هزراسه خير ان شاءالله اطمنو انا هدخل أشوف الظابط كان زميلي هفهم منه القضية سهام؛ بترجي ارجوك يا ياشا محمد بريئ صدقني
هومستحيل يعمل كدا ابوس إيدك ابوس ر
عصام هويسحب جسده اهدي يا مدام
عن اذنكم ودخل
بكت سهام حضها العاثر بكت ظلم أختها لها وقهرها بكت زوجها وحبيبها المظلوم
هي بتعمل معايا كدليه
انا عمري ماأذتها ياسمر
بكت سمر بحرقة الم سهام الي قاسمتها كل افراحها واحزانها قاسمتها القمة واللباس والمكان ضمت ياسين الذي تململ في حضنها بحب
كفاية ياسهام محمد محتاجلك قوية
ميش ضعيفة
كمان محمد مظلوم ربنا عمره ماحيسيبه اوثقي في ربنا ياسهام وقولي يارب
داسيدنا نوح اغرق الارض بجملة يارب اني مغلوب فنتصر
سهام؛ يارب يارب والله مظلوم مظلللللوم
سلوى; اهدي شوية اكيدربنا حيكون معاه محمد انسان محترم وكلنا عرفين داه طول عمره بيخاف ربنا ياسين كلمني عليه كثير ميش هواللي ينحدر للمستوي دا
ربنا هينصفه انت بس اهدي ميش معقول يشوفك كدا
ربت على كتفها بحنان

 

 

 

 

 

 

 

بينماهي تغمض عينها تدعوربها علانية
ان يفك اسره ويخرجه من هذ امازق منتصرا
في فيلا ياسين
عادت ماجدة راضية على مشورها وهي تتنهد بكد نكون
حطينا اول مسمارفي نعشك ياسمر عبد الرحمان
تنهدت وهي تتذكر ابنها كدا يا ياسين رايح تجهز لها قصر العيلة من غير علمنا ولا كإني امك اخذت نفسا عميقا دانا لوكنت جيباك من ملجئ كنت حنيت عليا ودتني خبر
ماشي ياياسين
اما نشوف صحبتها حيطلع معاها إيه
نظرت في البعيد هي ممكن تخوني
ماهي خانت صاحبة عمرها ناس واطية مستعد تبيع بتمن من غير تمن
الناس بقت وحشة كد ازاي امال لو ماكنتش تحبها كانت عملت فيها إيه
اهي مراة اخوها الاولينية كانت مصرح بمشاعرها عادي وكرهها عيني عينك إنما دي دي تنهدت
فعلا الدنيا مبقاش فيها أمان
مابقناش عرفين عدونا من حبيبنا
تنهدت اما اتصل بسحر وطمن على المكسح ابن أختي اهوربنا إنتقم منه على ظلم لسحر وصل حفيدها ذوالحادي عشر
بتتكلمي على مين ياتيتة إبتسمت بإحراج
حبيبي مجد وهي تقبله مال أخوك فين
مجد مع جودي ومايا بره في الجنينة
هي ماما متصلتش بيكي اصلي قلقان على بابا
ابتسمت بتصنع هما سافر سكندرية عشان يخلص شغل هناك مطولين شوية ياحبيبي ميش ماما فاهمتكم دا
إنتم حتفضلو معانا لحد ما تخلصوإمتحاناتكم وبعدين حتجي ماما وتاخذكم
هي سلوى مارجعتش لحد دلوقتي نظرت في الساعة
روح انده على اخواتك من برة خلي الميس تجي تذكرلكم كم حرف
انا حكلم ماما واطمن عليها
مجد؛هو بابا ميش حيخف يمش تاني
ماجدة؛ بسرعة لا يحبيبي أكيد حيخف هوبس الكسر اللي في رجله لس ما
قاطعه
بس بابي رجله ميش مكسوراةياتيتة ماهولوكان كسر كان حط له جبس انا ميش صغير
زي ماإنت فاهمة تنهد هوصحيح كان طول الوقت عصبي وبتخانق مع ماما وقاسي عليها وعلينا بس انا بحبه ميش عايزه يبقا مشلول انا شوفته هوبيزق الكرسي وبيعيط دموعه وجعتني اوي ياتيتة
اناكان نفسي اضمه وطبطب عليه
وقوله انه اا بحبه بس خفت منه من عصبيته
هوصحيح ديما بيشخط وبيقول كلام وحش لماما ولكل بس انا عمري مازعله منه
ميش عايز اشوفه عاجز
بابي حيخف ياتيتة صح
ضمت وجهه بين يديها حيخف يا حبيبي صدقني حيخف
ابتسم رغم دموعه صحيح ياتيتة هزت راسها بنعم هتف بصدق مالك كمان قالت لي كدا
ابتسمت هوانت امتى شوفت ملك ياحبيبي ميش هي مسافر مع جوزها عشان جواز اخته
كمان عيب لماتقولها ملك كدا اسمها طنط ملك
ضحك الطفل بعفوية
ياتيتة دي ملك زميلتي في المدرسة
طنط ايه دي قد كدا هويشير طول اقل من طوله
ضحكت بمرح وهي تقرص خديه
معاها حق اكيد بابها دكتورة
هزكتفيه ميش عارفة دي يتيمة وعايش مع عمتها
ابتسمت بحزن
ليه مامتها راحت فين
ببساطة قالها الطفل
ماتت كمان
بحزن مسكينة ربنا يخليها لها داعبت وجنتيه روح ياحبيبي انده على اخواتك والميس تبعك يلا
تنهدت ربا يهديك ياماجد انت معقد الولد خالص
اما اطمن عليك وتصلت بسحر
في شقة شريف
كانت شاهيناز عادت تقف في المطبخ تدندن بلحن شعبي وهي تتمايل مع انغامه راقبها بخبث واستمتاع من امام باب المطبخ
اقترب بتريث حتى كان خلفها وجذبها حتي انتفضت بخضة ورعب يعني مسيطرة
تنهدت ربنا يسامحك خضتني
جذبها لحضنه تملصت منه عيب ياشريف حد يشفنا
فتح فاه يابنت هوانا ميش جوزك محسساني اني شطافك من الشارع اللي جنبنها
اخصي عليك كدا وهي تدفعه بعيد عنها
ابتسم مجهزلنا ايه على العشا
ابتسمت
نفسك في ايه
نظر إليها وهمس بخبث دفعته
شريف
كركر الطماطم اتزرعت بسرعة كداونضجت كمان
زمت شفتيها تمنع انفلت ضحكتها
عملنا ايه
هزت كتفيها ميش ليك دلإبني حبيبي طلبهم بنفسه
نظر في الاطباق المرصوصة كل دول ليه عايزه تخليه فيل
الله اكبر عليك هتقور على الولد مش في مرحلة النمو محتاج يتغذي كويس رقصة حواجبها ربنا يمتعه بالصحة ويحفظ من كل عين لحد شوفه ضابط اد الدنيا وانا بتفشخر بيه كد قدام الناس
وكل يوم اخطب له بنت احلى من الثانية
نظرفيها بمنتهى الحب
شكرا ياشاهيناز
ابتسمت برقة
على ايه

 

 

 

 

 

 

 

على احتوائك لي لولادي
طالت نظراته العاشقة المليئة بحب الصادق الصافي
ظلت تلك اللحظات الرمنسية تنسج بينهما حوار عيون صامت تقابلة العيون لتحكي اعترفات لم تستطع الكلمات التعبير عنها
جاء يقترب ليحتضنها سبقته ماغي ركدة اليها وهي تشدها من ذراعها ماما انا جوعت باتت مغيبةتماما
ابتسامة اهدها لها انارت دربها
جعلتهاتعود الى الواقع حمل طفلته هومازال على حالة السعادة التي انتابته بفضل احتواء هذه المجنونة التي بدءت علاقته معها كعقاب لزوجة دمرت كل مبداخله ليجد انها الدواء الذي كان بحاجة اليه لترميم الخراب الذي داخل اعماقه
همس بداخله متسائلا
هوانا حبيت احلام فعلا ولا كان بيتهيئ لي
قبلا ابنته وعيونه العاشقة عليها
فصيلة طالع لمين
نزلني خلينا نساعد ماما
هتفت بسعادة
دقيقة والاكل هيكون جاهز
روحي خلي فارس يجي
ضحك من امام الباب ايه ياماما انا بقالي ساعة واقف
ابتسمت بزهو ونبضات قلبهاتتصعد
فهذه امرة الاولى التي يناديها هكذ وهذ ان دل على شيء فهويدل على نجاحهاووصولهاالى هدفها
معه
نظر اليها شريف هويبتسم
ابتلعت ريقها بسعادة وهي تحمدالله بصوت عالى
الحمدالله يارب الحمدالله
اخذ شريف
نفسا عميقا يملؤصدره بالهواء المشبع بسعادة
اخير نجحتي في الامتحان ياشاهي
نظرت اليه دأنا تخرجت بجدارة
ماجي بس انا عمري ماشوفتك تذاكري
ابتسم الزوجين بسعادة
شريف ؛ يلا ياحبيبي شيلو مع ماما هويشر لاكل
اقترب منها هويأخذ مابيدها
شكرا ياحتوائي
ابتسمت بسعادة وهي تغمض عينها تمنع دموعها ا ن تنزل فرحا وزهوا
انا اللي بشكر ربنا انه رزقني وجودكم في حياتي
وضع الوعاء على الرخامة واخذ يديها مقبلا
انا دلوقت متاكد
اني
بعشقك يا شاهي
وشاكك إني حبيت قبلك المشاعراللي بتتخبط جوي عمري ماجربتها ولا ذقتها
احمرت خجلا وهي تجد جوفها خالي من الكلمات فهذاالرجل يبعثرها فعلا ومخزونها اللغوي انعدم
جذبها اليه بمنتهي الحب ليقبلا جبينها وهي منفصلة عن العالم
تتخبط بداخلها مشاعر الزهو والسعادة
نظر في حالها المبعثر
همست كمغيبة
انت اكيد سحرتني انا ميش حاسة اني موجودة اناطايرة فوق السحاب
ابتسم لجنونها
فوقي انزلي خلينا نتعشي العيال اخذ الكل حاجة وحطوها على السفرة مستنينى
الفلم التركي يخلص
شاهيناز؛ بتوهان انا مستني الموسيقه ماجتش ليه
حمل الحلة يلا ياروحي يامتمكنة
نظرت فيه وحياتك مسيطرة
-ضحك بقوة
وحش يااسد
–٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في شقة محمد
الساعة تجاوزت منتصف الليل
هوجالس في مكتبه منذ عودته من قسم الشرطة الذي رااي فيه الويلات حرفيافلولا تدخل عصام لكان بات في الزنزالة مع المجرمين
منذ تعودتهما المتاخرة هوجالس في ملتزم الصمت تنظر هي في الباب باسف لاتعرف اتقترب اوتختفي فلقد اخذت سمر ياسين للمبيت معها
اخذت نفسا عميقا وقررت الدخول عليه وليحدث مايحدث اقتربت من الباب وفتحته رفع راسه يتطلع فيها بنظرات كلها لوم وعتاب
سمرتها مكانها
كنت عارفة
تسمرت مكانها لثواني لكنهااستعادت ربطة جاشها
وقتربت
أضاف بنبرة قلقة ولكن صارمة
عشان كدا كنت بتبعدي
اغمضت عينها تحاول كبت دموعها
شكيتي فيا
توسعت عينها
وهزت راسها بنفي
ابتسم ساخر
لا شكيتي
هزت راسها بنفي كمجنونة
بس تصرفاتك بتقول غير
هتفت بقهر

 

 

 

 

 

 

ماتظلمنيش
متظلمنيش
يامحمد
اغمض عينه يمنع عواصف التي تكاد تفتك بها
ركدت لتكون في حضنه وكأنها تمتص غضبه رويد ررويدا
عمري ماشكت
ولاحشك فيك
لم يحرك اصبع منه بل ظل ساكنا كانه تمثال من جليد بكت في حضنه اوجاع كثيرة وجراح ضنتها قد شفيت لكنها سرعان ماوجدتها تفتحت من جديد
حركت وجهها على صدره تنفي كل ضنونه
هتف بضعف
تنهدا
اهدي
طب افهم سكتي ليه
تغيرتي من نحيتي ليه
بعدتني عنك ليه
حسستني ان احنا تنين ليه
دفنت وجهها في صدرها وهي تتمسك بقميصه بقوة
عشان ماليش حد غيرك
عشان قلبي بيتقطع مية حتة من الوجع عليك
محمد ؛عشان
مجرد اتهام سخيف من وحدة حاقدة
مع او ل مشكلة
خذتي قرارك لوحدك ميش حنا متفقين نفضل العمر كله قلب واحد بنصين نصه عندي ونص عندك
نبض واحد نفس واحد
بس انت خيبتي ظني
بسب وحدة حقود وتافهة
تنهدت
عشان اختي يامحمد
عشان اختي بتكرهني بقت كارهة نفسي يامحمد لانك بتتأذ بسبي وتتهمك بسببي ماهوانا السبب انا السبب لوماكونتش دخلت حياتك ماكنش كل دا حصلك لو ماكنتش تجوزتني
ماكنتش اتهمتك اتهام حقير زي دا
انت فاكرها سهلة عليها فضايح ودخول اقسام وبهدلة تهمة فضيعة بشعة من مين من اختي
انت ماتستهلش كل دا
ولا تستهال نسب عرة زينا
دانا حاس اني طالعة من عيلة واطية مليانة كره ودسايس من غير شرف كمان
اختي ساقطة حامل في الحرام وبتتهم جوزي
عايزني احس بايه انا ميش قادر ابص في عنيك ولا هعرف ارفع راسي تاني
بقينا من غير شرف والعار هيمسك فينا طول عمرنا
ولد حرام كمان قاطعها بلاوعي هويخرجها من حضنه
ل يرجها بعنف ايه اللي حصل ايه اللي حصل
نادمة انك حبتيني ولا انك تجوزتيني
شرف ايه اللي بتتكلم عنه
قاصدك ايه بضبط
انت بتتكلمي عن
بكت بين يديه بغزارة
استفاق من نوبة جنونه وضنونه الاثمة
مسح دموعها بحنان طب اهدي انا بموت لما اشوفك كدا ياسهام بموت كمان انا مايهمنيش حد في الدنيا غيرك
نظرت فيه بعيون اغرقها الدمع كل داحياثر عليك وعلى سمعتك يامحمد
محمد؛ الدنيا كلها في كفة وانت في كفة وكفتك لتغلب ياسهام مايهمنيش حد غيرك
انت واثقة فيا
سهام؛ بدون تردد اكثر من نفسي
اخذها بهدوءعاصف الى احضانه يعتصرها بين ذراعيه بحب جارف
داكل اللي انا عايزه كل يهون ياسهام كله
المهم تبقي جنبي وثقة فيا
سهام؛ حتكرهني يامحمد
قمر ميش يهلها بال الالما تفرقنا
محمد؛ انت مجنونة انت روحي
بس اختي السبب واكيد ميش هتسكت وحتفضحنا
مسد على شعرها بحنان مادام احنا مع بعض وثقة فيا هتحدي الدنيا كلها وانت معايا
ماتخفيش ياسهام انت بس خليكي جنبي لا في حضني انا مستعد اقف في وش الدنيا كلها
💞💞💞💞💖💞💞

 

 

 

 

 

 

 

في شقة سمر كانت تدثر الطفل بحب وهي تتنهد ربنا يهديكي يا أميرة دي عمل تعمليها أستغفرالله العظيم سترك يارب
رن هاتفها برقم غريب نظرت فيه
يكون
ياسين ياساتر يارب خير نظرت في الساعة
طب ممكن ماكونش هو ظلت مترددة يعني مين هيتصل بيا
الوقت متاخر
تنهدت ثم قررت عدم الرد لا ياسين مايعملهاش الوقت متاخر
بعد مدة توقف الرنين لتخلد لنوم
في الصباح بعد ان جهزت ملك للمدرسة اخذت هاتفها وتصلت بمسؤلها المباشر معتذرة عن عدم الحضور
لظروف شخصية
نظرت في ياسين الغارق في النوم وهي تتجه لتقبيله
زمة ملك شفتيها بغيرة طفلة على امها
ربعت يديها ميش كفاية دلع في سي يس من انبارح
سمر وطي صوت صوتك يالملوكة انا ماصدقت نام
تاففت وهي تشيح بيدها انا رايحة المدرسة يارب أرجع مالقهوش
ثم عادت وصرخت بغيظ مكتوم الاحس مالقهوش
نظرت في أثرها بعيون مصدومة
ثم رمشت عدة مرات يالهوي
بنت الغيرة هتموتها
قبلت جبينه نام ياحبيبي
عادة لتنظر اليها بوجه غاضب يعني نسيتي توصلني لباب
أمال لوكان إبنك كنت عملتي إيه
تبسمت وهي تتقدم منها ماحدش يأخذ مكان ملك في قلبي لانها بنتي قلبي وهي تعد على اصابعها وروحي وعروستي الجميلة والحلوة حبيبة قلبي وعنيا الاولى والاخيرة
فرحتي و حلمي و سبب معافرتي لدنيا
ابتسمت وهي تتعلق بحضنها يعني هتفضلي تحبني طول العمر
طول العمر
حتى بعد ماتتجوزي
حتى بعد ماتجوز
وتخلفي
واخلف
وعد
وعد صافية لبن
صافية لبن ياسمورة ياعسل
يلا على المدرسة يا جنية
قبلتها وخرجت سعيدة وهي متاكدة ان لا احد يمكنه ان يزيحها من قلبها
ابتسمت هي لافكارها وجنون هذه الصغيرة الغيارة اوي
هتفت بفرح ميش ححب حدزيك يامجنونة
عضت شفتيها على خيال مر بخاطرها
بس ياسين اكيد حيحب والاد اكثر منها قطبت بين حاجبيها
لا ياسين طيب وبيحب ملك اكيد عمره مايظلمها
حيفضل يحبها
ماهوبيعتبرها بنته
ماحدش عوضها حنان الاب غيره
ابتسمت لهذه الافكار التي تراودها لاول مرة وتصرح بها لنفسها
نظرت في طيفها المنعكس على ايطار صورة عائلتها وهي تحدث نفسها يعني موافقة
ياسمر
ابتسمت خجلة وكأن المكان يعج بناس وعيونهم الفضولية تطاردها
–٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في شقة احلام
تجلس تنتظره على مائدة الافطار التي اعدتها بكل حب تنتظره ككل يوم ليستيقض متأخر بوجه غاضب عمل كل الدوشة دي ليه يعني الواحد مايعرفش ينام في الزريبة دي فهذا هوالصباح الذي يخصها به كل يوم
صباح اخير ياحبيبي
زفر هوينظر اليها ابتسمت
لم يرد عليها وجلس بوجهه الغاضب
فكرتي
هزت راسها بالموافقة
تنهد يعني
حتكتبي العربية بإسمي ميش حتخافي ابيعها
احلام ؛ فيداك
ابتسم بطمع بجد يا حبيبتي
احلام؛ ميش هستحمل زعلك وهجرك لي
اكثر من كدا
ياحبيبي كمان انا وانت واحد
ايوه ياحبيبتي واحد وربناالعالم قبل يدها مرسي ياروحي
دقيقة اخذ شاور وغير واجيلك نروح نطلع أحلى مشورة في الدنيا ياحبيبتي
اخذك مكان تحفة
عاد ليقبل يدها وجبينها
إنت ميش عارفة فرحتيني قد ايه واثبت لي إنك بتحبني فعلا
وإني تمسكك بيك صح
احلام؛ اهي الست حماتي تكف وزها شوية أنا عايزة ارتاح ياحبيبي خلاص تعبت فعلا
سلامتك ياروحي خلاص ياحبيبتي
فكينا من سيرةامي وامك وخلينا نفرح ونستمتع بالحياة
نظرت في اثره هويختفي في الحمام الذي جهزته
ابتسمت بسخرية من حالها وهي تتذكر كيف كان شريف يستيقظ يجهز لها الحمام والافطار ايضا
هتفت ماهو من الحب ماقتل بس بحبه الله يلعنك ياقلبي هتودني في دهية
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الظاهر انك بتعشقي المرمطة يا احلام ربنا يمرمطك كمان وكمان
والعيل يأخذ تحوشت العمر دي انا طبعا
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في بيت اميرة تجلس والشر يتطاير من مقلتيها
تتذكر اتصالها به من رقم خاص
ليرد

 

 

 

 

 

 

 

الو
الو ازيك ياباشمهندس
محمد بعصبيةوحدة وقحة عديمة الحياءو الادب
امير ؛ محمد ارجوك اسمعني انا اسفة ماكانش قصدي والله عملت كد من حبي فيك
محمد اخرصي ياواطية احمد ربنا اني ماقتال تكيش ساعتها
صرخت طب ليه رحمتني ماموتنيش ليه ليه سبتني عايشة عشان اتعذب وتتسللللللا انت وهي بعذابي
بس انا ميش حسكت ماهو انت كمان لازم تذوق من العذاب الوان ولا هومكتوب عليا انا وبس
محمد ؛ وحدة حقيراستني منها ايه المرة اللي فاتت انا حذرتك بس المرة الجاية انا هدفنك حية صدقني واغلق
اميرة انت ميش عارفة انا ممكن اعمل فيك ايه
عادة الى الواقع وهي تنظر بشر لامام تنهدت هتشوف انت وهي هعمل فيكم ايه يعني عشان خرجت بوساطة وكفالة فاكر
نفسك هتنام في العسل
مسدت على بطنها انا دمرت نفسي عشانك يامحمد
بكرهك ياسهام بكرهك فوق ماتصوي
ميش حسيبك تتهني بيه
ماهولوميش ليا ميش حيكون ليكي انت كمان
دخلت والدتها
لتجد تاخذ الهاتف
تنهدت عايزة تتصلي بمين ان شاءالله
نظرت فيها نظرة غل لم ترها من قبل وكانها تحملها السبب
بتبصي لي كد ليه يابت ماكونش انا اللي قولت له يعتدي عليكي
بس هانت هوفكرها لحدهنا وخلاص انا هفضحه وخل سيرة على كل لسان الواطي ابن الواطية
هيدفع الثمن
بعد مادخل بيتنا
ابتلعت لعابها وهي تنظر في اميرة وبخبث
اميرة حبيبتي انا امك ستر وغطي عليكي هويعني فعلا عمل فيكي كدا واللي انت بتتبلي عليه
صرحني يابنتي ماهي الدكتورة اللي رحنا ليها انا ميش مطمنالها كمان واضح عليها انها جاهلة ولس متخرج جديد
نظرت فيها
مطولا ميش انت عايزة سهام تطلق وترجع مكسورة وتعملي فيها زي زمان واكثر
نظرت فيها امها بغيظ بقولك تقولي
قاطعتها بحدة ماهولوميش هيكون لي ميش حيكون لحد تاني لا سهام ولا غيرها
ابتلعت والدتها لعابها بصعوبة
قصدك ايه نفضت الفراش عنها بعنف وهي تنظر لوالدتها بسخرية
يعني فاكرني ميش شيفة نظرات الاعجاب اللي في عنيك لمحمد
صرخت اخرصي وهي تصفعها
ردت ببرو
انا تربيتك
نسخة منك بس متعدلة واحلى
يعني انا فاهماكي
ابتلعت اهانتها بالم وقهر
فعلا معرفتش اربي وخرجت منفعلة جدا وثائرة
ابتسمت بمقت ماأنا فايقالك يا امي من اول ماعارضتي الجواز دي بكل قوتك بس الهبلة بتاعت سهام كان الحظ معاها وحصل لها زي السندرلا تماما ميش عارفة عاجب فيها ايه
ارتدثيابها على عوجالة وتاهبت لخروج
والدتها بجمود على فين العزم ان شاءالله
اميرة بعدم اكتراث خرجة ولافاكرني افضل هنا
تنهدت والدتها بضيق من قالك انك هتخرجي تاني
ضحكت بسخرية كان من الاولا ياماما
ميش حاسة انك تاخرتي اوي اوي في قرارك دا ولا عشان كشفتك قدام نفسك اقتربت وهمست لها بوقاحة ماتكونيش ناوي اكشفك قدام العيال وهي تبتعد مبتسمة بإنتصار اغمضت عينها تلعنها وهي تسمح لعيونها ان تفيض دي اخرتها يابنت بطني
نظرت فيها بسخرية كل واحد بيقول يلا مصلحتي
ولا انت فاكرني عبيطة

 

 

 

 

 

 

وخرجت نظرت فيها بصدمة وهوانا خلفت ايه بضبط
بعد مدة كانت تقف امام مبني شركة عاصم الصاوي لهندسة نظرت في المبني باعجاب اعادت خصلتها المتوجة للوراء بغرور انثى واثقة ودلفت معلنة الحرب على محمد بعد دقائق كانت تنتظر في مكتب السكريتيرة الخاصة بعاصم
يعني عاصم بيه هيتاخر
نظرت فيها بغيرة وعدم ارتياح السكرتيرة ماعر فش ماقدرش افيدك اخذت المجلة من على الطاولة التي امامها ووضعت ساقها على الاخرى وجلست تنتظره
نظرت فيه الخري بمقت لم تكترث له بل اعتدلت في جلستها بغرور وكانها صاحبة المكان
مطت الاخرى شفتيها بغيظ ودفنت راسها في الملفات امامها تجنبا لرؤيه هذه الدخيلة النكرة
بعد ساعة ونصف كان يدخل بوسامته الطاغية وعطره يسبقه وقفت السكرتيرة باحترام بينما اميرة تطلعت فيه بتفحص
دون ان تتحرك انشا
وهي تهمس لنفسها حلوى فعلا ميش مجرد اشا عات لم يرها من اساسه تنهدت ماهو الواحد لوماكنش شاف محمد وسكن جوى قلبه كان بص في الموز دابس الحلوى مايكملش مغرور زيادة واللعب معاه خطر عارف كهون النسوان
تجارب كثير محمد خام حاجة نضيفة
محمدمحمد هوفيه زيه
استقر خلف مكتبه هوياخذ نفسا مسموعا ناظر الى المكان بتعب فهولولا غياب محمد الذي لا يعرف سببه لما كان حضر فمنذ ايام هويحتجز نفسه في جناحه معها وكانه يعتذر عما فعل ولكن على طريقته
دخلت السكرتيرة ملقية التحية بحترام حاملة بعض املفاتالضرورية لتضعهاامامامه
مضيفة بعمليه باش مهندس عاصم
في وحدة مصرة تقابل حضرتك وحاولت اصرفها مارضيتش
زم شفتيه يفكر لبرهة كمان نص ساعة لومزهقتش
خليها تدخل اشوف عايزة ايه هي كمان
سرح قليل في ماحدث هذا الصباح خرج من الحمام هويلف خسره بفوطة كعادته متناسيا انه تخلى عن هذه العادة منذ حضرت مليكة لتقاسمه المكان لكنه قبل ان يدخل تاكد من خلوى المكان اكيد نزلت لتطمئن على والدته كعادة
توجه لغرفة ثيابه لكنه سمع صوت هاتفه يرن دون توقف خرج يرى من هذ المتصل محمد قالها باستغراب
صباح الخير
محمد صباح الخير ياعاصم انا بعتذر
منك لوصحيتك
لا صاحي خير انت وصلت لشركة بدري
محمد؛ شركة ايه انا ماقومتش من السرير ميش قادر
ضحك بقوة ياراجل لحقت تعجز
محمد؛ بغيظ اتلم ياعاصم انا اللي فيا مكفيني ميش فايق لتريقتك لدمك الخفيف
انا ببلغك ميش جاي النهاردة عندي ظروف
عاصم؛ بس يامحمد انا مقدرش قاطعه وهو يكز
على اسنانه روح سساعة زمن ياعاصم ميش هيجر حاجة كمان شوف فيلا انور الزيد الاشغال وصلت فيها لحد فين لان موعد تسليمها قرب
تافف عاصم وغير يا باشا
سلامتك
عاصم ؛ محمد انت كويس
محمد ؛ الحمدالله شكرا ياعاصم
مع السلامة
انهي الاتصال ووضع الهاتف هوينظر انا ليه حاسس انه محمد مخبي حاجة
رفع حاجبية باستفسار وهب بعودة لرتداء ثيابه قاطع عليه الدخول دخول مليكة المفاجئ لتشهق بصدمة
نظر فيها هويرفع حاجبه بسخرية مالك ماتكونيش شفتي شيطان
احمرت خجلا عييييب ياعاصم استر نفسك نظر في نفسه هو يقسم ان يتسلى معها وبيها قليل
ماانا ساتر زي الشرع ماطلب
بضبط

 

 

 

 

 

 

اشاحت وجهها متحاشية النظر اليه محاولة المغادرة جذبها دون سابق انذار واغلق الباب بكف يده وضع يده الاخرى خلفها على الباب لتكون محاصرة بين جسده والباب خلفها
هتف بصوته الرخم وبسخرية لاذعة
اما انت ميش قد الهوى بتحبي ليه نفخ على وجهها انفاسه بسخرية لتحترق هي تحتها خجلا وإستياء من قلبها الذي لا يريد النفور
منه بل يدق بجنون مطالب بقربه اكثر
اقترب منها وانفاسها تتصاعد ابتسم بخبث هويرها كقطة تحت رحمة مخالب أسد خبير تصاعدة الدماء لوجهها لتسقرفيه إقترب من خدها ينثر عليه أنفاسه الحارقة اغمضت عينها بقلب يرتجف من هذالقرب الذي اهلكها حرفيا همست من خلف دموعها
عاصم ارجوك
ابعد عني
نظر اليها بطريقة مختلفة همسها بأن يبتعد ألهبه
وبعثره ازدرد ريقه بعثره
اقترب بانفاس بدأت تخرج عن السيطرةة
هويتفحصهابعيونه التي اسودت وبدء الادراك عنده يغيب اقترب اكثر همس في اذنها
ابعد ولا اقرب
حددي
عايزني
صمت ثم اضاف بمراوغة اهلكت قلبها البريئ
ابعد
متاكدة يالوكة
عايزني ابعد
فتحت عينها الزمردية لتعانق عيناه الداكنة
هتف من وراء غيبوبته بتحبني
مليكة؛اوي
اقترب بانفاس متثاقلة وصارع رغبته وهواجسه
هتفضلي تحبيني
ايوه
ماهما حصل
هزت راسها بنعم مرر اصابعه على خدها بلطف ثم انزله يمرره عى شفتيها يرسمها اذابها عشقا وباتت تحت برثان هذاالماكر
هتنفذ كل اللي اطلبه
ايوه
تنفس باستمتاع انفاسها ليبتسم بخبث هويفك حصاره من النهارد هتلبسي النقاب وتروحي بيه لجامعة
اشارة بنعم
اضاف بسطرة وتملك ميش هتشليه حتي في بيتكم
زفر بغيظ الزفت خالد ماسمعش انك رديتي عليه السلام لماتشوفيه جاي تغيري الطريق
توعدني
باتت كمغيبةالبلهاء
ابتسم بمكر انا واثق فيكي من غير متقسمي
عاد لواقعه هويبتسم يخرب بيتك حتى النقاب يجنن عليكي
بعد مضي النصف ساعة كانت تدخل عليه ودموع التماسيح تغطي وجهها
نظر بنفرو تحدث بكراهية لايعلم لماذ تسلل الى داخله هدا الشعور المقيت اتجههها
ببرود تام

 

 

 

 

 

 

اهدي يامتموزلا خليني افهم ايه الحكاية
حضرت محتجة شغلا
نظرت فيه وهي تهز راسها بنفي وكم من السهل عليها اصطناع البراءة وتمثيل دور الضحية
تاففف بضجر ونفاذ صبر وهوفيه ايه
يا انسة وانت مين اساسا وجي هنا ليه
محتاجة مساعدة
مسحت دموعها
تمالكت شهقاتها وهي تقول انا اميرة عز الدين
نظر فيها باستغراب
اخت مدام سهام حرم الباشمهندس محمد
نظرفيها يتفحصها بشيء من القلق
خير يا انسة هو محمد بخير
اخذت نفسا عميقا ونظرت فيه وهي تمثل البراءة
انا عرفة انك صاحبه الانتيم واكيد ليك تاثير عليه قصة عليه قصة الضحية والجلاد
فزواقفا وعروق رقبته بارزة هويكاد يفتك بها
انت كذابة محمد ميش ممكن يعمل كدا
صرخة بلاوعي منها بقولك اعتدي عليا
وانا حامل
هتبل عليه
نظر فيها بسخرية ليجلس ويستعيد بروده انا ميش شايف كد
تفحصها بمكر
بس اللي زيك الواحدمننا يخاف على نفسه منها
ميش بعيد انه انت لراودتيه على نفسه هومتنع
نظرت فيه بتهكم ليه شايفني الست زليخة وجنابه سيدنا يوسف عليه السلام
ضحك بتهكم لا انت لازملك قاعدة وانا ميش فاضي
اغمضت عينها تتوسله
ارجوك ياباش
ارجوك
انا جاي واقع في عرضك
انا ماليش حد اتحمى فبه
انا وحدة ضعيفةمالهاش حد
اعتبرني زي اختك
نظر فيها نظرات جحمية
اختي ملاك طاهرعمرك ماحتكني زيها
بكت ومثلت دور الضحية ببراعة
كنت فاكرة انك هتنصفني
عاصم؛ ميش لما تكوني مظلومة
ياتري محمد عارف ولا لس
اميرة؛التي نظرت في تهكمه بغيظ عارف و رفض يصلح غلطه
عاصم؛ ميش لما يكون فيه
غلط
من اساسه
مسح على ذقنه بخبث
متاكدة انه غلطه قومي يابت انتي ولعبي غيرها
انا ميش فاضيلك ماكش جوز
اختك حلو في عنيكي وعايزة تلعبي عليه وتاخذيه منها بدناءكدا
عارفه انا لوشفت محمد معاكي بعني نظر فيها
باحتقار
هكذبها واقول بيتخيلي
سيب اختك تعيش بسلام مع جوزها وربي ابنهم بينهم وانت حاولي تغلبي شيطانك بكره ربنا يبعثلك للي يستاهلك ولوانه اللي زيك مايستهلش
اخذت نفسا عميقا وهي تنظر اليه بغل انت كدهتضر شركتك وسمعتها انا ميش حسكت وهطالب بحقي ويكون في علمك يابشمهندس انارفعت عليه قضية اغتصاب نظر فيها بسخرية
وبمنتهي الفضاض يابنتي هويقدرعليكي دهواللي كان لازم يرفع قضية تحرش
لوجاي تشوهي سمعته هاجبلك من الاخر
بغض النظر على علاقتي بيه هنا مكان شغل علاقاته الغرامية ماليش دعوى بيها يعني كل اللي يهمني انه يكون باشمهندس كفؤ وبيادي عمله
اخذ نفسا عميقايعني لوجي تشوهي صورته عندي انسي الموضوع
لوجاي وفنيتك

 

 

 

 

 

 

قاطعته يعني مستعد تشغل عندك واحد معندوش اخلاق ولا ضمير
كركر بقوةاشغل ايه يا انسة ولا انسة ايه
قومي الظاهرانك شربه حاجة بدري ياهانم محمد صاحب الشركة نظرت له بصدمة
هز راسه بتاكيد يعني زي زيه الظاهر
اللي دلك على هنا نسي يقولك
نظرت فيه بجحوظ اعيونها محمد عنده شركة يعني ميش موظف عندك
هزراسه هويستشعر غرابة تصرفاته همس ماتكونش مجنونة
يعني
محمد شريكك
ايوه ميش بتقولي جوز
اضاف بتهكم وسخريةلاذعة
اختك اكيد اختك من بعيد
ولاكنت عرفتي انه والده اكبر
تاجر حديد وخشب في سكندرية ميش اسمه محمد رشدي منصور انت مبتسمعيش عن مجموعات المنصور ي
جحضت عينها وزارها شيطانها الذي لم يغادره
يعني محمد غني
عاصم؛ اعتقد قومي استهدي بالله وستغفريه انه غفور
رحيم لورفعتي دعوى روحي سحبيها وشوفي غلطتي مع مين لوانه اللي زيك مابيغلطش غلطة زي دي الا لمايكون
مخطط لها
قامت وهي مصرة على الظفر بمحمد اكثر يعني سهام المعفنة
متجوز من ملنيو
نظرفيها مقاطعا لوعايزلك ارشين انا مستعد ادفعهم لك لواني مابدفعش في بضاعة تالفة مستعملة بس عشان محمد
عايز كام قالها بمنتهى الحقارة واذلال
ابتسمت بسماجة يعني بعد اللي سمعته ولس بتعرض عليا ابيع شرفي
عاصم؛ بتهمكم هوانت عندك شرف اساسا
حملت حقيبتها ونظرت فيه بتحدي
خلي محمد بيه يتصل بي عشان انا كمان ميش عايزة شوشرة وسمعتي تهمني بدل مالخبر اعتداءه على اخته مراته ينور سشال ميديا والقضية تقلب قضية راي عام
ابتسم بسماجة
اضافت بقوة يا ماعشوق الساشيال ميديا
نظر فيها باحتقار
في شقة محمد
اعدلها الفطور وكانها عروس في يوم صباحه الاول ودخل بيه ببتسامة مرسومة على وجهه
وهي خارجة لتوها من الحمام
حمام الهنا ياحبيبتي
ابتسمت بزهو هتعود على الدلع دا ميش هتقدر
عليا وضع السنية من يده وتجها نحوها يضعها بين يديه انا عايزك تدلعي
دانا صالحت بيك دنيتي يادنيتي
وكل ناسي ارتفعت على اطراف اصابعهاقبلت عينه بتناوب بحب
انت عمري كله يامحمد انا مليش غيرك
اسفة وضع اصبعه على فمها متعتذريش على غلط ماعملت هوش
وضعها تحت ذراعه وساربها انا بشكر ربنا انه رزقني حبك ضمها بحمايه
وبشكر الحقير ةاختك نظرت فيه بالم
اضاف لانها خلتني اعرف قد ايه بحبك وقد ايه انت بتحبني
انا حاسس اني قوي بيكي ياسهام
انت جيشي كله وسلاحي
تعالي لما نفطر فطور الصباحية المباركة دي انا حاسس اننا حنخاوي ياسين ضربته بخفة على كتفه
تاوه بتمثيل يامفترية عشان انا جانتل تستقوي عليا
نظرت فيه هويضع اللقمة فيفمها كولي ياسهام ماتقلقيش ربنا عمره مايظلم الحد
انا اتصلت بمحامي هوطمني لاكت اللقمة بصعوبة
المهم عندي انك انت تصدقي اني بريئ
الباقي ميش مهم

 

 

 

 

 

 

 

في الجامعة
كانت من المحاضرة لتتجه لاحد المقاعد تجلس منفردة فلقد حرم عليها دخول اي مكان يعج بالطلبة وهذ المكان الخالي الوحيد نظرت من حولها وكأنها تخشي ان ياتي احد ليقطع عليها خلوتها التي باتت تريدها لتعيد ترتب افكارها فبعد هجومه العنيف اصبح لديها شعور انه يراقبها
تنهدت وهي تحرك النقاب ليدخل لها بعض الهواء ضنن منها ان الاختناق ناتج عن ارتداءه
بكره تتعودي يامليكة بكره تتعودي زفرت انفاسها التي شعرت بحرارتها وعادت بشريط ذكرياتها الى اشهر كانت حياتها رائعة وهي لا تعلم
ميش داللي طول عمرك بتتمنيه تبقي مع عاصم مراته مطت شفتيها هوفين عاصم
اللي مدفون في ماضيه يارب ادني القوة اطلع من اللي هوفيه ادني القوة الطلع اجمل مافيه زي ماوراني اوحش مافيه تلئلئة عيونها الزمردية بدموع نظر خالد من بعيد لها وهي تجلس منذ قرابة نصف ساعة اواكثر منطوية على اتها غارقة في بحوره هوغارق في بحرها يشعر بالمها يشعربتعاستها لكن هواها بات محرما واقتراب منها يحرقها بنارغضب عاصم
هتفت مي خلفه ازيك ياخالي
ابتسم لجنون هذه التي لاتريد ان تكبر هويعرف صوتها
خالد ؛اهلا يامي ايه لس بدوري على خالتك الصغيرة
مي؛ والله ميش لاقيها ياخالد ميش كان عندها محاضرة يعني تكون لحقت تروح
نظر هو اليها
لا مليكة هناك
اشارلها براسه ضحكت بجد ليه هي دخلت التنظيم امتي
خالد؛الذي كان يتاملها بحب اهي اجمل حاجة عملها عاصم الزمرد غالي ولازم امحافظة عليه
ابتسمت ببلاهة دي مليكة بجد والله لوشفتها ماكنتش عرفتها وذهبت
مي مليكة ازيك ياحبيبتي وحشتني مبروك اللوك الجدي الظاهر ان ابن الصاوي متحكم مسيطر مشيك مسطرة
يالوكة
بيغير
اوي ميش كدا طب ارفعي اتاكد انك انت ميش وحدة تانية
مليكة التي وقفت مخضوضة مي
مي ؛ازيك يالوكة ايه لس شهر العسل مخلصش لس عاصم ماشبعش
دانا قربت ازهق من سيف
مليكة؛بإستفسار رجعتم امتي
مي؛يابنتي ارفعي اتاكد منك
من اسبوع كنت جاي انا وسف عندك بس سف مشغول شوية قال ناجلها شوية ضمتها بحب وحشتني يالوكة تعالي وهي تمسك يدها
اعزمك على

 

 

 

 

 

 

قاطعتها بتملص لا انا ميش جعانة
مي؛يابنتي نشرب ميش هناكل انا عمل رجيم ميش عايز اتخن رغم وهي تنظر في جسدها بغرور ان سيف بحلف انه بحبني في كل حياتي ونفس اتخن شوية
ظلت تتحدث كعادتها عن سف الذي اذهب عقلها وسكن قلبها عن حنانه وحتواءوتفهمه
انا نادمنة على كل لحظة قضيتها بعيد عنه يالوكة الحب حلوى اوي
وانا كنت مستهبلكي وبقول عبيطة اتريكي كنت على حق يابنتي ردي عليا وايه اللوك الجديد
حس اني قاعد بكلم
نفسي
مليكة؛ بسمعك
مي؛من امتي مليكة انت كويسة كمان عمري ماتوقعت تلبسي النقاب هوعاصم فرض عليكي
وانت ميش راضية
مليكة؛ لا
طبعا انا لقررت البسه والله جافي وقته وهي تتحسس وجهها الذي مازال يحمل اثار توحشه تنهدت
رب ضارة نافعة
مي؛اللي هي ايه
انا ليه ميش مرتاح لكلامك يالوكة تعالي نمشي من هنا
مليكة؛بإستفسار نروح فين
انا ماخذتش اذن عاصم كمان شوية ويجي يأخذني
مي؛بسخرية ليه حتهي
تعالي انا ركنت العربية في
قاطعتها انا خلاص لازم امشي عاصم جاي اهو وهي تقف نظرت فيها هي لهفة ولاخوف
تقدم منهما هوبخطوات الطاوس
السلام عليكم ازيك يامي هويدنو من مليكة التي كادت تبتعد قبلها بين عينها وحشتني يالوكة كاد يغمي عليها
بينما مي تنظر ببلاهة
عن اذنك يا مي
رمشت بعيونها ولم تستفق الى على بعدهما
هو ساحر فعلا دي مشي البنت وهي نايمة
بينماخالد كان ينظر فيه ليبتسم عاصم بمكر هويتمتم فاكرني عبيط ميش فاهمك
صعدت وهي تحت الصدمة اغلق الباب تحت انظار الفتات اللوتي شاهدنا العرض الذي قدمه هن يحسدنا مليكة على هذاالرمنسي الوسيم حد الهلاك
صعد هويخلع نظراته ويضعها بعيدعنه
مالك متنح كدلس مافوقتيش
ابتلعت لعابها بصعوبة وهي تنظر اليه اقترب يربط لها الحزام وكل يرها لحضات رمنسية لعاشق متم اضنه الشوق والعشق اعتدل وقادسيارته
يعني متحركتيش من مكانك يالوكة
لم تفهم اهوسؤال ام ماذا
هزتراسها بنعم
بعدمدة كان يركن السيارة
امام احد امطاعم الفاخرة نظرت للمكان بتسؤل
حتغد ولاميش جعانة انا حموت من الجوع كمان فيه موضوع عايز اخذ فيه رايك
ترجل ليفتح لها الباب ساربها الى داخل حيث رحب به بحفاوة وقاده النادل الى المكان المخصص له والذي فضل ان يكون بعيد ومعزول لايعرف لماذ
نظر من حوله تقدري تشيل النقاب هنا
مليكة ؛عادي ماهولازم اتعود عليه

 

 

 

 

 

 

 

رغم انه خانقني
عاصم؛ في البداية بس لوعايزة تتخالصي منه اتخلصي مني انا اولا
ارفعي لوكة ميش بحب يبقا بينا حواجز رفعته بدت له جميلة وهي ترفعه بتريث وكانها يرها لاول مرة هتف بلاوعي انت جميلة يالوكة ابتسمت بخفوت
اضاف شفيفك حلوى اصلي بموت في الكرز رمشت بعيونها عدة مرات واعادت النقاب
ضحك بخبث والله بحب الكرز هوياكل منه انت فهمتي ايه
اخذ نفسا عميقا انا مابعرفش اتاسف يالوكة
داعيب ميش عارفة اتخطه ومابعرفش اتمسك في اعصابي لحظة الغضب مابحبش العند والاستفزاز بيخلني مابوشفش قدامي
نظرت اليه بعيون قطة وديعة
بحب البنات بعرف بنات كثيرة رغم اني بحاول ماعملش الغلط
اغمض عينه وبشرب
هوضع السجاءر بتوتر لا ميش دي صدمة شلت حركة عيونها
بشرب خمر
لولحظتي كنت شمتي رحتها بس عشان انت عمرك ماشفتيها ولاشمتيها ميش هتفرقيها
بمختصر المفيد داعاصم اللي عمرك ماعرفتيه تنهد
ولاحبتيه
مليكة وهي ترفع النقاب انت بتهجر بالسيئة
عاصم؛ اخذ نفسا من سجارته انا بعرفك بنفسي
عشان ماتصدميش في حبيبك
ابتسمت
حغيرك ياعاصم
كركريابنتي انت حتة عيلة كنت
قد كلامي هتشوف
زم شفتيه يمنع انفلات ابتسامته
كمان فوق لنفسك مين العيلة انا مليكة مراتك غصبا عنك
مليكة عاصم شاهين الصاوي
اخذ قطعة اللحم يقطعها بتروي وبرود
على فكرة انا مابحبش التحدي
خصوص من الصنف الناعم بحب الصنف المطيع الكيوت اللي بيقول حاضر وايوه
مليكة ؛على كد انت محتاجة امينة ياسي السيد
ضحك بقوة ايوه هي دي اللي تلزمني
سرحت في ضحكته التي اسرتها
في دبي
كان يجلس ينتظرها وهي تجري الفحوصات
تحدث مع جوزاف عن مرضها وحالتها اعراض المرض وتوابعه
ياسين؛ يعني الدوء اللي بتشربه هيلازمها طول حياتها
جوزاف؛ بمرح ياحاج خلي البساط احمدي وسأل من غير لف ولا دوران انت عايزة تعرف ايه بضبط وانا هقوله لك يعني بقالي ساعة بسمعك تسأل عن حاجات علمي عامة ماتكونش عايز تدخل كلية الطب

 

 

 

 

 

 

 

ياسين؛ عايز افهم وضعها الصحي عامل ازي
جوزاف؛ كزوج
ابتلع ريقه بصعوبة
عادي ياياسين انت اسئل بلاش الاحراج دا كل ميش بيقوله لاحياء في الدين
ياسين؛ انت فاهمني غلط انا عايزاطمن على صحتها ميش اكثر تالين زي
صمت نظر فيه جوزاف ينتظر ان يكمل
وقف متسائلا هي الحالة دي قابل لشفاء العلم بيطوريوم بعديوم
جوزاف؛ ياسين انا ميش هكذب عليك لوالتقرير اللي معايا صحيح مراتك بعد كم سنة محتاجة لزراعة قلب
بس انا لازم اشوف نتائج الفص الاول دي تبقى معلومات زي الحبر على ورق انا بحب اتابع مرضي شخصيا
ياسين؛ هي نائج الفحوصات تطلع امتي
جوزاف؛ عشان اعمل تقرير شامل محتاج يومين
يعني مردتش المدام عايز تعزمكم عندنا قبل سفركم
ياسين؛ ان شاءالله مسح على وجهه بارهاق وتجه لشرفة ينظر الى الطريق
لحقه جوزاف؛ وضع يده على كتفه هوانت متجوزها جبر خواطر ميش شايف اللهفة والحب في عنيك
تنهدوكتف بصمت
انت عمرك ماحبيت ياياسين
ياسين؛ ابتسم كنت بقول اني ميش ححب غير مراتي
جوزاف؛ ايه اللي تغير هوانت مابتحبهاش
ليه يعني مراتك جميلة مثقفة محترمة متدينة زيك
ابتسم بسخرية هوانت بتحب مراتك يادكتورة
جوزاف؛ ايو
ياسين؛ بتحبها ليه
جو

 

 

 

 

 

 

الثوب الابيض
ياسين؛ بتحب فيها ايه
جوزاف ؛كل حاجة
ماهي بتغنيني عن كل الستات في الدنيا
نظرياسين لبعيد وبتسم
وانا بحبها لانها هي الحب همس بصوت خافت بكاد سمعه دون ان يدركه جوزاف
سمر عند ياسين يعني حب
والحب يعني سمر
بعد مدة كان يغادرني مودعا جوزاف وزوجته على امل اللقاء قريب
تالين؛بهدوء ممكن اطلب منك طلب ياياسين لوسمحت
هزراسه بموافقة
عايزة اشوف مول دبي اصلي
هايدي قالت لي انه في مول قريب منه هنا وفيه حاجات تجنن ابتسمت بدلال مفرط
ابتسم بتصنع واضح اظافت
واعمل شبغ
كمان جنات مرات البشمهندس طارق هناك
امتعضت ملامحه لتتقلص جاهد لاخفاء ردة فعله لكنه لم ينجح فلقد بات يمقت هذالاسم وذكره يسبب له الحساسية المفرطة
مع ذالك ابدي بعض التفهم لفرحة تالين لن يضره في الامرشيء ان رفه قليل على نفسه فهوايضا بحاجة الى تغير الجوى ورايت بعض الاماكن المختلفة والجديدة
بعد مدة توقفت تلك السيارة الفارهة امام المركز التجاري بدبي نزل السائق وفتح الباب لتالين التي نظرت الى ياسين
القابع بمكانه قرب السائق يسبح في افكاره
تنهدت بياس من حالة هذا الرجل الذي يبدو معها رجل من الجليد
ميش هتنزل معايا
نظر من خلف الزجاج لبرهة كاد يرفض صحبتها لكنه اعاد النظر في قراره و ترجل ليقف بقرب منها
وجدتها فرصة ذهبية لاتعلم ان كانت ستتكرر مجدد كل مافكرة فيه هواستغلالها تابطت ذراعه وبإتسمت تقبل الامر من باب اللياقة والاحترام
رغم انه قلبه يطالب بنفضها بعيدعنه
دخل المول معا وتالين تتخبط بداخلها مشاعرالفرح والنصر والسرورفهذ القرب بات بنسبة لها
من اجمل لحظات حياتها تشعر بفخر وهي تدخل تتابط ذراعه كم تمنت ان تراهما الان سمر ابتسمت لهذه الامنية السخيفة تجولا في بعض الاماكن تبادلا بعض اطراف الحديث العادية حاولت تالين لفت انتباهه انها زوجته حاولت ان تكون قريبة منه لكنه بدلها كآلة مبرمجة تنهدت بحسرة على قلب يطلب لوصال وفقط
رغم قربه بعيد المنال ياسين ممكن تساعدني في ختيار معايا هدية لطنط ماجدة
ابتسم كعادته بهدوء معتذر بلاباقة واحترام باتت تمقته
انا معرفش هي ممكن قبل ان يكمل هتفت جنات مساء الخير ياتالين متاخرة عن معادك
قبل ان تلتفت تالين لصوت الناعم الذي نادها ابتسمت خلاص ياياسين انا حختار لها مع جنات
نظرت لتلك الجميلة وهي مقبلة عليهما
اهلا ياجنات
تنفس الصعداء وهي تحرر ذراعه منها كان بوده شكر جنات على فعلتها هذه
جنات تاخرتي ياتالين ياسمين وهايدي مستنينا زمانهم زهقومن القعدة
اهلا ياحاج ياسين

 

 

 

 

 

 

 

 

عامل ايه ولا
تحب اقولك السلام عليكم
ياسين ؛ رد السلامولم يعلق
وعليكم السلام يامدام
لم يرفع نظره فيهما كعادته بل إكتفى بصمت
سحبت جنات تالين
وغادرتا من امامه
تعجب متي امتدت جذور
هذه العلاقة بينهما واصبحت بهذه القوة والعمق في وقت قصير وكيف لم ينتبه قبلا لهما لم يطل التفكيربل وضع يديه في جيوب بنطاله وسار بلاوجهة في هذا التجمع التجاري الضخم لم يكن يوما من هوات التسوق اومهوسا بالمركات رغم اقتنائه لافضل المركات العالمية ارضاء مركزه الاجتماعي لا
اكثر اوكعادة تعودعليها طلما كان يفضل ان يكون عادي عادي وفقط
سارت به اقدامه بلاوجهة لكن فجأت وجدها تتوقف اما م هذ المكان الذي يسوده البياض بكل تدرجاته يقف يتفحص هذ الفستان الذي جذب انتباهه ذالك الثوب الناصع البياض يقف كتمثال من الشمع لم يشعر بالوقت فقط ينظر باعجاب لهذ ه القطعة التي لم تكن عيون قلبه تراها مجردقطعة من الحرير ترتديها دمية ثابة جامدة بل كانت محبوبته متجسدة فيها ترميه ببتسامة عروس عذراء خجلة ترك العنان لمخيلته ان تمرح ان ترمح خيوله بلاقيود ولا تحفظ لاول مرة لم ينهر نفسه عن الهوى وتابط ذراع الحلم وغرق في تخيلاته التي فصلته عن الواقع يرها الان بثوبها الابيض الذي يشبه قلبها وبوجه كقمر في لليلة تمامه نظر من خلف وشاححها الابيض لوجهها الذي كساه الخجل بحمرته تقف بين يديه هويمد يده لتحتضن يديها التي غرقت في في بحر حنان يده
مبروك ياحبيبتي
اخير
ابتسامة خجلة رمته بها لتطيح بقلبه العاشق اخذ يديها يرفعهما لشفتيه مقبلا
همس من بين قبولاته الهادئة الملتهبة حبا وعشقا وشوقا
بحبك
بحبك ياسمر
بحبك بعددكل ثانية عشتها بكل لهفة حستها بكل نفس تنفسه بعدد كل حرف تكتب وتقال من يوم ما تخلقت الحروف
بعددالنجوم اللي في السما بعددكل ذرات التراب والهواء
يادعوتي اللي ألحيت من رب الكون
انه
يتقبلها مني يستجيب لي في سري وعلنيتي في صحوتي ونومي
عمري ماتمنيت حاجة زيك ياسمر
انت ميش عارفة انا دعيت ربنا وتوسلت له قد ايه عشان يجمعني بيكي وتبقي حلالي
عشان اعيشاللحظة دي
ياجنة ياسين الطاهرة
نظر من حوله وكأنه يرتكب معصة لاقبال له عليها
فمنذ اكثر من ربع ساعة يقف يتامل هذا الثوب الناصع البياض المنفوش والذي يحتل مساحة كبيرة من مكان العرض
همس هويبتلع لعابه بحرج هيطلع يجنن عليكي ياسمر
وضع يديه في جيوبه مبتسم على نوبة الجنون التي اعتلته فجأة كاد لايعرف
نفسه مضي بضع خطوات لكن عينه ظلت معلقة على الفستان اغمض عينه يمنع نفسه لكن لم يستطع لايعلم مالذي حدث له كأن احدهم ألقي عليه تعويذة خذرته وفصلت عقله تنهد وهويخرج بعد مدة وقد انهي معاملات شرائه وطلب بان يسبقه الى القاهرة بعد ان علم ان خدمة النقل متوفرة ابتسم لجنونه هويهمس دالوالواحد لو تصدق بثمنه كان زمانه الميتم بحاله لبس بس ميش خسارة فيكي ياقلب ياسين وجنته
اخذ هاتفه وتحدث مع دارين التي لاتكف عن مشاكسته
ازيك ياعمتو
دارين؛ بغيظ والله ماني قايل لك عن المفاجئة وخليك تولع كد ويارب يسلط عليك بنت يحي تسقيك المر
ابتسم بنتشاء انا اللي عايز اقولك على حاجة حصلت معايا ميش عارف حصلت ازي
دارين؛ بلهفة قول ياحاج يس شوقتني
ابتسم وهويشعربإحراج يتسلل اليه
انا اشتريت فستان فرح لسمر
بعثت عايزك تستلميه وتخليه عند لحدماجي
ابتسمت وهي تقفز كطفلة في الثامنة من عمرها نظر زوجها هويهزراسه فقد تعود على جنونهاخصوص مع ياسن احلف ياحاج
احلف
قول والله
ياسين؛ انا نفسي مصدوم ميش مصدق اول مشوفته يادارين تخيلتها به والله استغفرت ربنا من ذنبي دا
مييش عارف ولا فاكر غير اني اشترته وبعثته لك مافيش حد حيفهمني وحس بي غيرك
ابتسمت بسعادة واضحة من نبرتها
طول عمري نفسي ومنى عيني اشوفك غرقان لشوشتك
ياشيخ دانت فقعت مرارتي ايام ماكنت بحب عصام
شوي وحتكفرني كل حاجة حرام حرام
نظر اليها بصدمة ايام
ماكنت بتحبي عصام
ابتسمت ببلاهة ايوه ياحبيبي
على كد الهانم مابقتش بتحب عصام
الاطبعا ياحبيبي دلوقتي بعشقك
ابتسم عصام بزهو بعد ان تلاعبت به هذه المجنونة ببراعة
ياسين؛وهو يكركر يابنت اختشي شوية واعملينا حساب
دارين؛انت ناسي اني انا عمتك يا ابن عثمان واكبر
منك

 

 

 

 

 

ياسين ؛انت اللي قولتي
عصام عامل ايه
دارين كويس
مبروك ياياسين
دانا فرحانة ولاكاني انااللي حلبسه مبروك ياحاج
حيأخد وقت كثير على مايوصل ؟
ياسين ؛اكيد حيوصل قبل مارجع
همس بحذر وتسائل حيعجبها يادارين
ميش كدا
ما انا ماليش في حاجات دي اول مرة ابص عليها ميش اشتريها
دارين؛ مادام انت اللي اخترته اكيد هيجبها انت ميش عارف دامعناه ايه عند الست
انت طول عمرك ذوقك راقي وكلاص بمشاكسة بس بتحب الالوان البشعة والبيئة
ضحك بذمتك يعني فيه الوان بيئة
بخبث طب ماتقولي كنت بتتصلي بي من امبارح ليه
اكيد خبر مهم
دارين؛ بمكر لما انت لقتني بتصل بيك بشكل دا ماردتش ليه ايه اللي شغلك ماتكونش بنت يحي بتشتغلك
ياسين؛ لا اطمني تالين عارفة حدودها كويس ميش بتتجاوزها
انا كنت مشغول شوية بشغل خالي وانهاء شويت معاملات من هنا كنت مأجلها
كمان روحت النهارد مع تالين عند الدكتورصمت هويتذكر كلام جوزاف
بأسف
كلامه ماريحنيش خالص الظاهر ان حالتها مع مرور الوقت هتعقد ممكن تحتاج لزراعة قلب انا ميش عايز أدخل متاهة معرفش اخرج منها امتى
دارين؛ ميش فهماك ياياسين هي الشفقة اللي جواك ناحيتها حتطور ولا ايه ضحكت بمشاكسة ماتكوش ناوي تحتفظ بلاثنين اهي وحدة تتجوها عشان ترضي مماتك والتانية عشان خاطر ترضي قلبك
ياسين؛ انت بتتريقي عليا يابشمهندسة
انا بديت اتعب من الوضع دا والسفرية دي زادت من تعبي أكثر انا لوعليا انهيها النهارد قبل بكره
دارين ؛هي دبي مش عجباك
ولا القلب ميش قادر يصبرعلى البعد
ياسين ؛
ابتسم تصدقي يادارين ان البعد داقربنا اكثر وفهمنا بعض اكثر وحسنا بعض اكثر
ازاح حاجز
كبير كان بينا
انا لوكنت بحب سمرمرة قبل مجي دلوقتي بحبها مليون الف مرة
سمر طيبة اوي يادارين وبسيطة جدا مليانه خير مافيهاش تزيف ولا كذب اليومين دول ابتسم بهيام
زي الملايكة بتفكر في الكل قبل نفسها عايش عشان غيرها اكثر ماهي عايش نفسها
تصوري قلقان على مستقبل ملك وبتفكر فيها اولا
قد ايه عجبني موقفها دا
خلني احترمها اكثر
أم جميلة ومعطاء بتدي من غير ماتنتظر مقابل من حد
دارين ؛ماهي الطيبون لطيبات
ياسين ميش حاسس بغيرة من ملك يعني أي راجل عايز يبقه
قاطعها بتفهم
بعكس ياردرين ملك زي بنتي
حب سمر ليها بخلني احبها واقرب منها اكثر
اللي زي سمر تحبيه وانت مغمضة دي ميش بنتها وبتعملها كد امال ولادها حتحبهم ازي
الصنف دلمابيحب بحب بكل مافيه بيقه زي البحر جوا كنوز مالهاش حصر كل ماتغرق تكتشف فيه كنوز جديدة
دارين؛ قول كمان ياحاج اححح
انا بس اللي متجوز ابو الهول
نظر فيها بطرف عينه
ابتسمت

 

 

 

 

 

 

قول كمان ياقيس زمانك
ضحك بقوة ربنا يهديكي كثر خير مستحملك ميش كفاية عليه انه ماخذ وحدة بنص عقل
نظرت في زوجها وبتسمت وحياتك بربع وساعات الربع وبيطير في الهوي ياهوي
دارين؛ ياسين فيه موضوع لا هما خبرين
كركر وهويعلق واحدحلوى والثاني وحش عايز تبتد بمين فيهم
دارين؛ ابتلعت لعابها والله هي كد بجد انا حقولهم ورابعض وانت وحظك
سلوى اتكلمت مع سمر وطلبت ايدها بشكل شبه رسمي وكانت هتكلم اخوها لولا شويت لخبط حصلت
ياسين ؛الذي ابتسمم بزهو وقلبه يرقص بين جنباته
كنت عارف اني ميش ههون عليها وانها عمرها محتكسر قلبي لانها اكثر واحدة في الدنيا حاس بي
دارين؛ أضافت بدون مقدمات محمد تقبض عليه في قضية وبيتحقق معاه
لملم بسمته محمد
اضافت هوخرج بكفالة والاستاذ مروان متابع القضية بنفسه بس هوشبه منهار
ياسين؛ قضية ايه دي
فهمني اكيد عندك علم
تنهدت بحرج اتصل بيه اطمن عليه محتاج لك اكيد في الظرف دا خصوص ان علاقته مع عيلته شبه معدومة
في القاهرة
كانت تمط ذراعيها بكسل منذ ايام وهي تشعر بارهاق شديد ورغبة ملحة في النوم لا تعرف سببها
تحسست مكانه الخالي لتفتح عينها بتكاسل نظر فيها من امام الباب هويدفع بتلك العربة الذهبية اللون صباح الحب والياسمين على حريتي اللي نازلها ربنا عشاني
ابتسمت بتلاقائية وهي تراه يتقدم نحوها مبتسما بإنتشاء وسعادة مال مقبلا ايها بحب لتجذب نفسها من بين يديه
ضحك بمرح وهو يسحبها لتسكون بين بيده وراسها على صدره لس مكسوفة مني
غيرت مجري الحديث وهي تتملص منه كما الزئبق لتقف انا داخل الحمام عشان حس اني جعانة والريحة اللي طالع من الاكل بتدغدغ معدتي بتقولهاتعالي بسرعة كليني
وقف بسرعة وهويسحبها لتكون امامه مال عليها يضع يده تحت ركبتيها هب وحملها بين ذراعيه الحمام جاهز لاميرتي طوقت عنقه بذراعيها
تنظر في عينه بحب خايف اتعود على كل دا ياعمر وصحى من حلمي القيه صراب
تنهد ليه ليس جواك شك نحيتي يانسرين انت بتجرحني
قبلت جبنه انت بتقول ايه دانا بسلمك روحي من غير مافكر مررت انفها بتلقائية على عنقه لتجعل جسده يرتجف من فعلتها همست بإنتشاء البارفن اللي حاطه يجنن ياعمر يبقه حط منه على ططول وكثر منه اصله يهوس
فتح عينه على اخرهم نسرين
فتحت عينها بصدمة وهي تحاول النزول بحرج ووجه تخضب بالدماء وصل بيها الى الحمام ووضعها بهدوءدون أن يخوض في الموضوع

 

 

 

 

 

 

 

 

همس لها بحنون خلاص اهدي عادي انا جوزيك حلالك
كلي ملكك
واللي ميش عجباك فيا قولي عنه وانا اغيره قبلا جبينها وخرج مانع نفسه عنها فهذ الشعور الذي تمنحه له بانه الرجل الوحيد في الكون يزدد يوما بعديوما يشعره انه يولد كل يوما من جديد على يديها هذه الطفلة المدللة ستذهب عقله لامحال
بعد مدة كانت تخرج بخطوات مترددة لتجلس على استحياء امام عربة الاكل التي لا تعلم لما لم تغادر مخيلتها منذ ان دخل بها وكانها ترها لاول مرة اابتلعت لعابها وعيونها على الاطباق التي تتسلل رائحتها بنهم الي داخل اعماقها
حمام الهنا ياجنتي
شكرا
لم تنتظر ان يجلس بل بدأت على غير عادتها في الاكل بشراهة نظر فيها يتفحص هذه التصرفات الغريبة عنها ليجلس امامها
نسرين نظرت فيه وهي تلوك مابفمها باستمتاع مبالغ فيه
ميش ملاحظ حاجة
هزت راسها بنفي
ونغم في الطبق الذي امامها تلتهمه بنهم انتظر حتي انهت اكلها
الحمدالله ربنا يديمها نعمة ويحفظها من الزوال قامت تنشف شعرها هوينظر اليها مبتسما
خاطبته وهي تراه لم يتوقف عن
مراقبتها حتى احرجها
همست
ميش عارفة ايه سبب الابتسامة العريضة دي اللي راسمها من الصبح
كركر هو يتجه نحو حقيبته الطبية لوصدق ضني انت هطير
من الفرح تعالي ياحبيبتي عايزة اكشف عليكي
ضحكت بقوة شايفني مغمي عليا
حك ذقنه لاشيفك ميش وخذ بالك من صحتك سحبها ليسطحها على السرير دفعته لتقوم مالك ياعمر
ماتبقاش رخم ايه تكشف عليا انا كويسة
قول عايز
ايه
عندي شغل جاءت لتقف شعرت بدوار خفيف تجاهلته ولكن لم تقف جلست على حافة السرير
عمر؛بجدية نسرين انت بتاخذي موانع حمل
هزت راسها بنفي مسح على انفه يفركه هي
تحرجت قصدك ايه وضعت يدها على بطنها لتبتسم
خلينا نتااكيد
نسرين؛ وهي ترفرف بسعادة
عمر يعني ممكن
ابتسم بسعادة ليه لا
خليني اكشف عليكي
نظرت له لا عايزة اروح الدكتورة
شاكسها وهويلذغ خدها ما انا دكتور
يادكتورة
هزت راسها وهي تمسك ببطنها عايزة اروح عند الدكتورة
بدت له كطفلة تتثبت برايها عندا وكفا
نجيب الدكتورة هنا
تؤتؤ
اخذ نفسا نعمل اختبار حمل وبعدها نروح نتاكد
نظرت فيه وهي تبتسم انا ماعندش اختبار
همس لها انا عندي
اخذه من حقيبته وناوله إيه وقلبه ينبض بطريقة مربكة اخذته ودخلت لحمام
بدت له الدقائق دهر
خرجت تتسحب وهي تحمل ذالك الشيئ بين يديها المرتعشة فرحا وعينها تشع ببريقا عجيب زادت دقات قلب ذالك الواقف هويبتلع لعابه بصعوبة نظر فيها متسائلا
فهورغم رغبته القوية في ان يكون ابا لكن لايريد ان يشعرها بشئ قد تفسره بطريقة مختلفة هوبكاد يريد ان ينسيها هوجسها ومخاوفها منه فكم من مرة لمحت له بأنه ادخلها حياته مرغما طامعا في النسيان لا كثر
اقتربت منه هومتجمدا مكانه ينتظر ان تفرج على النتيجة لم يستطع قراءة ملامحها
همس هويحاول ان يجلب صوته هه
اغمضت عينها تاخذ نفسا عميقا وهي تهتف بقوة
حامل
ركدت نحوه وتعلقت بعنقه هومتصمر مكانه
قال قولي تاني
همست برقة في اذنه
ح مل

 

 

 

 

 

 

 

دار بها الف مبروك الف مبروك ياحبيتي هبق اب
هبق اب الحمدالله يارب الحمدالله
ضحكت احن اب في الدنيا ياحبيبي
اوقف الدوران بها انزلها برفق ضمها اليه متشكر متشكر يانسرين قبل جبينها واعادها الى احضانه نفسي اعملك اي حاجة عايزها امري
ضمته عايزة ولاد كثير منك ياعمريربطوني بيك لاخرالعمر عشان ماتفكرش تبعد
عمر تنهد من غير ولاد انا ملكك وهفضل ملكك طول العمر
اللي جوي ليكي اقوي من اي رابط تتخيليه يانسرين كور وجهه بين كفايها انا فرحان باني حبقا اب اكيد بس فرحي الاكبر ان الولد داه منك انت انه في حتة مني ومنك بتنمو جواك حتة تأكد حبي ليكي قبلا جبينها بكثير من الحب
في فيلا
الصاوي
كانت تجلس وعلامات السعادة تظهر عليها فحبيبها اليوم كان حنون جد عاملها منتهى اللطف اقترب منها خطوة لتغرق هي للمرة الالف في بحره العاصف فرغم
ملوحته لاترتوي الامنه تقدمت منها ميرفت
مساء الخير يالوكة
ابتسمت وهي تستفيق من احلامها الصبيانية لتجلس عند قدميها وتقبل يدها ازيك ياماما ماخذتش بالي انك جيتي
ميرفت؛ وهي تربت على راسها ايه اللي واخذ عقلك مخليكي شارد منا ياقمرنا
ابتسمت مليكة هوفيه حد غيره
بحبه ياماما بحبه
كل ثانية بتمر عليا بحبه فيه اكثر واكثر
تنهدت ميرفت وهي تمسح على راسها حتستحملي قسوته لامتي
مليكة ؛لحد ماربنا يهديه ويحس بيا ويشل الغشوة اللي على عنيه
تنهدت مجدد الموضوع ميش سهل يامليكة ابني ماعندوش قابلية انه يحب تاني والقسوة بقت منهجه
ابتسمت وهي تتمسح بيدها طالبة الدعم
هشيل كل القسوة من جواه ورجع عاصم لعاصم
ميرفت؛ببتسامة هيبهدك داواحد متملك
ابتسمت هي تقوم وانا قد المرمط وحتشوفي اوعي تفتكر عشان ان تربيت فيلا وقصور عظمي طري ويتكسر بسهولة يعني على حتة قلمين حستسلم
ابتسمت ميرفت بالم قلمين يالوكة تنهدت تعالى نطلع لجنينة نتكلم شوية
ابتسمت بتوتر وكأن الخوف تسرب الى داخل عضامها وستقر في النخاع معلش ياماما خلينا هنا ولا اقولك خلينا نروح لاضتك
ونفظفظ لبعض على ولاد صاوي والاعملين فينا دفعت بها الكرسي وتجهتا الى جناحها
هومحرم عليكي الجنينة كمان
ميش عارفة بتحبي فيه ايه الولد المتسلط دا
في قسم الشرطة كان محمد قد ادلا بأقوله بمواجهة اميرة التي تهمته بإعتداء عليها واصرت على تأكيد كل اتهامتها
خرج هو يلعن في وقاحتها ليجد سهام في انتظاره اخذها يحاوط كتفها بذراعه ومضي دون ان ينظر في تلك المتبجحة التي تقف تعقدذراعيها على صدرها وهي تتوعدهما بحريق سيلتهم الكل بما فيهم هي
وصل عاصم ليهتف يعني بجد الفاجرة اشتكت عليك
اطرقت سهام راسها حياء وخجلا
ابتسم محمدحسن ملافظك شوي راعي
اننا ميش لوحدنا

 

 

 

 

 

 

 

عاصم؛ دي شكرا وانا اللي سايب كل حاجة جاي جري لك انشاء الله تولع
نظر في اميرة باحتقار وهي تمر من امامهم كاد محمد ان يهجم عليها ويدق عنقها تمسكت سهام بيده التي سحقت يدها بعنف وقوة كتمت المها هامسة محمد يلا بينا ربنا يتولها
ابتسامة ساخرة شقت طريقها لمحيها ثم اعادت شعرها الى الخلف بغرور وغادرت
نظر عاصم لملامح محمد التي يجاهد ليخفيها مدعيا القوة والثبات
سيبك منها ولا
تقدر تعمل حاجة بكر الطبيب الشرعي يكشف كذبها
على فكرة يامحمد هي جاتني لشركة وانا حاسس اننا ممكن نحل الموضوع بعيد عن المحاكم وشوشرتها
تنهد انا معملتش حاجة والمحكمة هتثبت دا عايزة تفضح روح ربنا يسهل لها
خلينا نمشي من هنا انا مخنوق
عاصم؛ محمد بلاش عند لوفيه مجال اننا نحل الموضوع بطريقة تانية خلينا نجربها ميش حنخسر حاجة
ربتت على ذراعه بحنان ابتسم لها
خليني افكر ورد عليك دماغي دلوقتي ميش حمل حاجة
وضع نظارته الشمسية وهب بالمغادرة عن اذنكم تشرفنا يامدام هزت راسها باماءة بسيطة ليغادر
نظرت سهام امامها لتجد عيون اميرة ترمقها بتشفي وتوعد غيرت نظرها وسحبت محمد الغير منتبه لتلك الواقفة لنشغاله بهاتفه الذي يرن
الواهلا ياحاج وعليكم السلام
ابتسم ليسهام التي سبقته لسيارة بينما سارهو خلفها محدثا ياسين
في احد العيادات الخاصة
تتسطح على السرير الطبي والطبيبة تبتسم مؤكدة خبر حملها اغمضت عينها بنتشاء بينما عمر يمسك يدها بمحبة وهويلقي سيل من الاسئلة عليها سئل عن كل يئ واي شئ
ردت الطبيبة ببشاشة ايه يادكتور عمر هرتني اسئلة المدام كويسة والحمل الحمدالله كويس
ربنا يتمم لكم بخير
خذ الدكتورة ياعمر
انا وري عاينين غيركم زمانهم زهقه من الانتظار ميش كفاية مدخلاك من غير معاد ابتسم بسعادة المعاد الجاي امتي
الطبيبة ياعمر ارحمني مراتك كويسة تعالى بعد شهر كويس ابتسم هويهزراسه بموافقة انا هتابعها بنفسي
تبسمت يكون احسن
يلا يادكتورة انا ميش عارفة ازي ماحستيش باعراض قبل كدا
ابتسمت ببلاهة ولله مااخذت بالي
اعتدلت لتقف هتف ريح فين بشويش
ضحكت الطبيبة
يابني المدام كويسة هي حامل مكنتش اعرف انك سايح ياعمر
نظرفيها على فكرة يا نسرين انا اللي كنت بنجح المتطفلة دي
نسرين؛ ربنا يخليكم لبعض ابقه زورينا يا دكتورة الهام عمر ديما بيتكلم عليكي
عمر هويسندها هامسا اشيلك
انسحبت من بين يديه بحرج
عمر

 

 

 

 

 

 

في شقة سمر
كانت تطعم ياسين بمحبة بينما جرس الباب رن حملته وتجهت لفتح الباب
سهام
اهلا اتفضلي انا مجهزة الغي مستنياكي
سهام ؛وهي تقبلها معلش ياحبيتي تعبتك معايا اليومين اللي فاته هاتي ياسين محمد مستنينا في العربية
سمر؛ متجو تغدو معايا انا مجهز الغدعشانكم كمان شريف زمانه جاي
سهام؛ بصربعة معلش ياحبيبتي هاتي ياسين ودخولي جيبي حاجته
محمد تعبان شوية محتاج يرتاح
سمر؛ متخلي ياسين معايا
ابتسمت بمحبة ماهوبقاله كم يوم معاكي الواد البكاش هينسى اني امه
دوصوت بوق السيارة يلاياسمر محمد عامل دوشة بره هاتي ياسين بعدين اكلمك
اخذت الطفل وغادرت عادت الى الداخل ليرن هاتفها
ابتسمت لرقم الذي اضاء شاشة الهاتف
اخذته وجلست تشتعل خجل وعينها تشع ببريق لم تدركه فتحت الهاتف بعد بعض التردد
صدح صوته من الجهة الاخري بعتاب عاشقاضنه الشوق ولاحتياج
لس بتتردد عشان تردي عليا دقيقة كاملة ياسمر
ميش انا طالب ايدك من اخوكي قبل ماسافرماما طلبكي بنفسها يعني المخطوبين
ابتسمت رغم عنها فهولايكف عن تذكيرها بهذالامر وكانه يبيح لنفسه الامر ويجد لتصرفاته غطاء شرعي يتستربه لتقاطعه
بمكر بس انالس بفكر
تنهد وتالفكير دميش حيخلص انا مابقاش فيا خلاص
زمت شفتيها
تمنع انفلات ضحكتها اضافت بستفزاز مدعية البرود
بتتصل ليه ياحاج
ابتلع غيظه اخذ نفسا عميقا وستسلم لطوفان عشقها الذي تجتاحه
عشان وحشتني
ابتسمت وهي تحاول
السيطرة على دقات قلبها المتسارعة
ابتسم رغم عنه ما انت احلى فتنة
شهقة يعني انا ذنب ياحاج
هتف بلاوعي ميش ناوي اتوب عليه على فكرة انت بتجرجرني للغلط ميش لو كنا كتبنا الكتاب
هتفت بلاوعي مانت اللي متصربع على طول روحت جري تكتب كتابك عليها لوت شفتيها على ذكر سيرتها هي الهانم فين ياتري
سهم اصاب قلبه بهوس السعادة
كركر بزهو يتراقص بين ثناي روحه
نفخت بغيض
مع السلام ياحاج
هتف قبل ان تغلق
غيرانة

 

 

 

 

 

ابتلعت لعابها فيبدوانها تمادت ونسيت نفسها لعنت لسانها الذي لا تعرف كيف سحب منها
ردي عليا ياجنتي
اغمضت عينها التي انسكبت دموعها
بتحبني ياياسين
الحمقاء تريد قتل الرجل وكانه لايكفيه ماهوفيه
توقفت الدنيا عن الدوران وإنعدمت الابعاد اغمض عينيه ينتشي بهذه الاحرف التي تجعل قلبه يرقص يقسم ان دقات قلبه مسموعة لديها
موجة عالية من المشاعر اغرقته اخير تعترف وتقترب بسلاسة كسلاسة المياهتخترق الحجر رويد وي لتفتته دون عناء ولا جهد يذكر
تزرع بداخله الامل تمنحه شعاع خافت لكنه قادر ان ينير دربه
هتف بعد صمت طار به وحط
بين يديها لواللي حاسس بيه جوي نحيتك ميش حب يبقه مافيش حب في الدنيا تنهد بهيام وعيونه تنطق عشقا
اضاف هوفي حالة من الذهول
لاميش حب وبس ياسمر
لاني تعديت المرحلة دي بمراحل وتعديت مرحلة العشق وهوس وداخل على مرحلة ليس محدش جربها قبلي ولكتشفها ولا حسها قلب قبل قلبي ولا ليه اسم ولافيه كلمات توصفها في اي لغة
هو احساسي اللي بيتعد حدود كون كله اكيد ماحدش جربه قبلي
نفسي اقولك كلمة لس متخلقتش ول نطقها مخلوق قبلي وتبقى قانون من بعد لعشاق
رفرفت كالفراشة لتحلق وتحط
بين يديه لثواني قد تمنع المسافات الاجساد ان تلتقي لكن الاروح تحلق وتتعانق ملغية كل الا بعاد
في زاوية ليست ببعيدة كان يقف طارق ليستمع لبعض كلماته التي بدت له واضحة شعورجعل الدماء في عروقه تغلي غليان
هدأمن روعه واكد لنفسه انه يحدث زوجته تهكم على كلماته عملي فيها شيخ الشباب ونازل مواعض هه ناس فارغة وتافهة
اشاح نظره عنه و هو يبتعد ليغلبه شيطانه اخذ هاتفه من جيبه وضغط على الازرار الو ازيك ياسرين
ليتجيب سرين
الواهلا ياطارق ازيك وزي جنات وياسمين والولاد وزي التوئم
طنط لس مكلماها من ساعة
تاففف سرين لوسمحتي افصلي الاذاعة
ضحكت يلا اسئل يابشمهندس عايز تعرف ايه ما انا عارفك البرمجيات دي خلاتك بارد ومدب
تافف مجدد انا سألتك المرة اللي فاتت عن
قاطعته
ليه بتعذب في نفسك يا طارق ميش تجوزت ومراتك بتحبك لا بتعشقك ومخلف لك قمرين
سيب الماضي للماضي ربنا يكرمها هي كمان بزوج صالح يعوضها عن كل الظلم
اللي شافته
طارق؛ اتغيرتي اوي يا سرين الظاهر
ان تاثير ابن عمتك قوي جدا
سرين؛ انا عقلت ياطارق انت عارف انا عمري ماحبيتك ضحكت على نفسها لا
حبيتك زي اخوي بس هوجنون كد بيجي للواحدة بتبقه ملخبط ميش عارفة تحدد مشاعرها نوعها
ايه كمان مامتك وخلتك لخبطوني
بزنهم على دماغي من يوم مافتحت عني
تنهدت بحسرة

 

 

 

 

حتى سمر انا اكتشفت اني مابكرهاش بس يمكن كنت بغير منها شويه من حب الكل ليها انا طول عمري عايزة حد يحبني
بس انا خلاص تصلحت مع ذاتي وتقبلت نفسي وتعلمت ارضي بقسمتي فاروق اعاد برمجتي وتجاهي وخلاني افهم الدنيا بشكل صحيح ياطارق ميش كل حاجة بنتمنها
كمان مادام ربنا منعها علينا لا مافيهاش خيرلنا
تذمر طارق من محاضرة سرين التي ذهبت لبحث عن علاج لحالتها النفسية فوقعت في حب الطبيب المعالج الذي لم يكن غير ابن عمتها فاعاد لها الامل ورسم خطوط عريضة وجديدة في حياتها
طارق؛ بنفاذ صبر الراجل اللي كان عايزة يخطب سمر ياسين
عمران صح ياسرين
سرين؛ بتنهيدة ندم صح ياطارق بس هوكمان جرحها زيك انا سمعته انه تجوز
بنت خاله وحد متبكرة وعامل نفسها الشيخة خضرة الطهارة الشريفة وهي ميش اكثر من مدام نفيخة
ابتسم للحظة لابرافو عليه الدكتور
فاروق غيرك بجد تحدث بامل يتراجه
سرين هوخطبها خطبة عاديه كد ماهي سمر اي حد يشوفها يعجب بيها
صمت لفترة من الزمن
ولا خطوبة مختلفة يعني هوكان معجب بيها اكيد
سرين؛ بمنته الصدق لا هوكان غرقان في بحور عشقها
سكينة غرست في قلب طارق الذي احترق غيرة ممزوجة بانانية والندم
اضافت سرين حبها ياطارق اكثرمنك وتحد اهله عشانها لاعافر الدنيا كلها وعرض سمعته لخطر ماهموش ابتسمت وكان مستعد يقتل عشانها ربنا يسمحنا مسحت دموعها انا حاولت افرقهم وعملت حاجات وحشة اوي ياطارق بدعي ربنا يغفرهالي تنهدت
بس الظاهر انه ملهاش نصيب في الحب كل اللي بيحبوها يبعدو وسيبيها
انا كنت بحسدها وبغير منها بس دلوقتي صدقني بشفق عليها
وبدعي ربنا يسامحني على المقالب البايخة اللي كنت بعملهم
فيها
تنهدت ان نادمنة ياطارق بجد ونفسي اعتذر
منها وطلب منها تسامحني انا حاولت اتصل بيها كذ مرة بس هي مابتردش
هتف بامل هوانت عندك رقمها
هزت رسها بياس لتهتف بنفاذ صبر
طارق سيب البنت في حالها كمان طنط لوعرفت انك بتحوم حوليها وبتحاول تتصل بيها هطين عشتها
دي بتكرها كره ربنا العالم بيه
ميش عارفة ليه
تنهد ماماالسبب الاساسي في بعدي عنها ياسرين هي ميش عارفة انا
قدايه

 

 

 

 

 

 

 

 

تألمت ولس بتألم في بعدها
ربنا يهنيها ويسعد قلبها انا بتمنى لها الخير من كل قلبي
تحدثت سرين بصدق فبعد عثورها على الحب الحقيقي وخضوعها للعلاج
النفسي الذي تعافت بفضله لم تعد تضمر شرلها ولالغيرها فقط تريد ان تكفر على سيئتها الماضية
بينما طارق كان فقط يسعى لمعرفة المزيد عن هذه العلاقة التي ربطتهما يريد الحصول على رقمها باي طريقة
بينما ليس بعيد عنه كان
خرج هوينتشي بسعادة لايعرف سببها اهو الشوق اما كلماتها المبعثرة التي زرعته في احلى الغيمات
في المساء كان يجلس وهالة السعادة مرسومة بوضوح على ملامحه
بينما تالين في غرفتها منذ عودتهما تدعي التعب والارهاق تقلبت في في فيراشها الوثير يمين يسار ثم نفضت الغطاء الحريري عنها وقامت تسحبت تنظر اليه هوقابع فوق تلك الاريكة يعمل على جهازاللاب الخاص بيه
لوت شفتيها بمتعاظ وعادت تعبث ب مشترياتها اخذت قميص نوم اختارته بعناية واخذت نفسا عميقا ودخلت الى الحمام المرفق بالغرفة بعد مدة خرجة بابهى طلة احكمة ربط روبهاالطويل الثقيل وتجهت لكرسي التسريحة جلست تتزين باتقان بقلب يرتعش شوقا وقلقا
في الجناح المجاور
كانت هايدي تقف امام باب الجناح بتوتر تترصد حركة المارة وعيونها على باب الحمام ثم عادت الى الداخل
ظلت على ذالك الحال كمن
تنتظر وصول احدهم نظرت في باب الحمام الذي مازال موصد وامسكت بمقبض الباب لتفتحه بهدوء لتخرج نظرت حولهابقلق وحذر لتجد المكان خالي
سالت عاملة خدمة الغرف التي تدفع تلك العربة امامها متجهة الى جناح ياسين
همست لها بسس
نظرت الاخري اليها ليتبادلا بعض النظرات وإمأت وتدخل هايدي وهي تزفر الهواء بعدم رضي اغلقت الباب وهي تلعن في تالين التي اقحمتها في لعبتها السخيفة
استغفرالله العظيم هي كانت نقصاك انت كمان
عودت الى ساعات الماضية في مركز التسوق
بعد ان نظرت تالين في جنات وياسمين التي وجدتهما مشغولان بثياب الاطفال يختارونها بعناية
سحبت هايدي مستاذنة طالبة منها ان تساعدها في اقتناء بعض الاشياء الخاصة
ابتسمت هايدي يعني بتعترفي ان ذوقي مميز
ابتسمت تالين اكيد ياهايدي يلا بلاش احراج

 

 

 

 

 

 

 

اتجهتا الى مكان مخصص الى الثياب النسائية
بعدان تاكدت تالين من ابتعادهما همست فكرتي ياهايدي
نظرت فيها وهي تلملم ابتسامتها لس مصر على الجنان داالحياة ميش كدا ياتالين الحب عمره مابيجي بخداع واجبار
قلبت عينها بضجر لتهتف بعجرفة
هتساعدني ولا لأهي كلمة ورد غطاها
ميش محتاجة مواعض من حد خصوص انت
نظرت فيها هايدي باسف
خلاص انت حرة
تالين بسعادة هتحطيها في الاكل ازي
هايدي انا شوفت وحدة هتساعدني اغمضت عينها بس لواتكشفنا هتبقا مصيبة ربنا يستر
ابتسمت بفرح يعني احنا حنحط له سم هي شوية ادوية صحية
نظرت فيها هايدي بمقت
ادوية
ربنا يستر مانتفضحش
عادت هايدي من شرودها الى الواقع على صوت يحي
واقف كداليه ياحبيبتي
ابتسمت بدلال وهي تقترب منه باغراء واضح حبيبي حمام الهنا
رفع حاجبه يتفحصها مستنيه حاجة
تعلقت بعنقه مستنياك ياروحي
ابتسم
وحشتني
في جناح ياسين كان قد استلم العشاء وكعادته اخذ كوب العصير يرتشفه بتروي بينما تالين تراقبه وهي تبتسم بخبث من امام الحجرة تقدمت بعد ان تاكدة من تناوله لحد كافي
نظر فيها بصدمة اعادة
خصلت شعرها المصفف بعناية بدلال الى خلف اذنها
هوالعشا وصل انا حموت من الجوع

يتبع..

اترك رد

error: Content is protected !!