روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت السادس والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الجزء السادس والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة السادسة والعشرون

اما عند كريم
كان قاعد في اوضته وانتبه ل فونه ولقا الاء بترن عليه فضل باصص الشاشه شويه كتار وبعدين ابتسم وفرح جدا كان مستنيها تكلمه وحشه صوتها وحشه ضحكتها وحشه كل حاجه فيها بس هو بيكابر
كريم بهدوء رغم انبساطه / الوو
الاء بفرحه / وحشتني
كريم بتنهيده / وانت كمان وحشتيني
الاء كانت بتتنطط من الفرحه
وفضلو يتكلمو شويه كتااار يعوضه الأسبوع اللي فات
كريم بضحك / يلا تصبحي على خير وشكرا على كميه الضحك ده
الاء بمرح / ابقا تعال بكل يوم يا زميلي
كريم / زميلي طب غوري يا الاء سديتي نفسي
الاء بضحك / خذ تعالا خد
ولكن كان كريم قفل في وشها السكه
كريم بضحك / مجنون والله
تاني يوم
بارشا بارشا يا مدلل بارشا بارشا ♥️🎶✨
حبك على قلبي اتسلل بارشا بارشا♥️🎶✨
بارشا بارشا يا مدلل بارشا♥️🎶✨
حبك على قلبي اتسلل بارشا بارشا♥️🎶✨
وده كان صوت المطربه بتاعتنا اللي صوتها يقرف
خديجه بصدمه / انتي سبتي المصري ودخلتي على اللبناني
الاء بضحك / ايوه طبعا يا ماما مش لازم اغير

 

 

 

 

 

 

خديجه / عوض عليا ياااارب
الاء / متشكرين يا ديجا هانم
انتبهت الاء لونها ولقت كريم بيرن عليها ردت عليه بفرحه
الاء / الووو
كريم / اخبارك اي يا قمر
الاء / كله تمام
كريم / فاضيه النهارده
الاء بضحك / لو مش فاضيه افضالك
كريم / طب اي رايك تيجي تقضي اليوم معانا
الاء / معانا ده اللي هما مين
كريم / انا وملك وماما
الاء بحماس / موافقه جدااا
كريم بفرحه / طيب كويس جهزي نفسك وانا نص ساعه وهجيلك
الاء / ماشي مستنياك
في محاوله إقناع الأم المصريه
الاء/ عشان خاطري يا ماما وافقي والنبي والنبي
خديجه بحده / انا قولت لاء يعني لاء مفيش خروج من البيت
الاء / ليه بس يا ماما
خديجه بزعيق / الاااااء ادخلي اوضتك
قامت الاء ودخلت اوضتها وهي زعلانه جدا
سلمي بزعل / ليه كده يا ماما

 

 

 

 

 

 

خديجه / كان لازم أعمل كده يا سلمي مش عيزاها تكون مدلوقه عليه ومش عيزاه يحس انها سهله انا كده بحميها
سلمي / بس انت عارفه انهم بيحبو بعض
خديجه / حته لو عارفه هو لو بيحبها كان دخل البيت من بابه إنما شغل الخروجات والفسح ده انا مش بحبه
سلمي / عندك حق
عند الاء
الاء / معلش يا كريم مش هعرف اجي
كريم بقلق / ليه بس اي إللي حصل
حكت الاء كل حاجه ل كريم وهو كان متوقع ان ده هيحصل
كريم / طيب انا خلال دقايق وهيكون عندك اقفلي الوقتي
قفل كريم ومداش فرصه ل الاء ترد
وفعلا في خلال ثواني كان جرس البيت بيرن
سمعت انها بتقول اتفضل يا كريم
طلعت الاء بسرعه
الاء بصدمه / انت اي اللي جابك
كريم بحرج / احممم لو سمحت يا مدام خديجه ممكن اتكلم معاكي على الانفراد شويه
خديجه / اتفضل يابني
عدي حوالي نص ساعه وهما قاعدين حاولت الاء على قد ما تقدر انها تسمع منهم حاجه لكن صوتهم كان واطي كأنهم عارفين ان الاء هتتصنط عليهم 🙂

 

 

 

 

 

 

وبعدين طلعو اخيرا
خديجه بابتسامه / يلا يا الاء يا حبيبتي البسي وروحي مع كريم بس متتاخرش
الاء بصدمه / هااا
كريم بضحك / مش محتاجه صدمه الوقتي روحي البسي بس
الاء بفضول / انت قولت ليها اي
كريم / ملكيش دعوه دي أسرار بيني وبين حماتي
الاء بعدم فهم / حماتك ده اللي هو ازاي يعني
كريم / طب العرض قرب يخلص هتلبسي وتيجي معايا ولااا
الاء / مش محتاجه ولاا اصلا انا لبست
وجرت الاء على الاوضه
في الفيلا
ملك بضحك / اهلا اهلا بمرات اخويا العزيزه
الاء بمرح / هو في اي ياجدعان هو انا اتجوزت من غير معرف ولا اي
كريم بضحك / حاجه زي كده

 

 

 

 

 

ساميه بحب / نورتي البيت يا حبيبتي
الاء / منوره بيكي
بعد السلامات والضحك والهزار وقصف الجبهات وشويه الحاجات اللي احنت عرفنها دي
ساميه / طيب يا حبيبتي الواد القمر اللي مكلبش فيكي من الصبح ده طالب ايديك وعايزن نعرف رايك يا عروسه قبل ما نيجي نطلبك من ابوكي
فرحت الاء واتكسفت واتحرجت وكانت نفسها تقوم ترقص بس لااا بنتها محترمه ومكثوفه خالث
ساميه بابتسامه / موافقه يا بنتي
الاء بخبث/ افكر
كريم / نعم ياروح امك
الاء بضحك / هو انت مسمعتش ولا اي بقولك موافقه موافقه
ضحك الكل على طريقه الاء
واليوم خلص بسلاااام ولكن تتوقعو أن حسام هيوافق على كريم ولا لاء!!؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك رد