روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت التاسع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء التاسع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة التاسعة والعشرون

‏دلفت ميار الي الغرفه لتتابع بمرح:اي يا بسمله روحتي الاجتماع
‏بسمله:…………….
‏ميار:بسمله انا بكلمك
‏بسمله بشهقه:بتقولي اي
‏ميار:انتي مش معايا خالص بقوللك روحتي الاجتماع
‏بسمله:ايوه
‏ميار:طب اي انتي عايزه تقولي حاجه
‏بسمله:ميار هو انا غبيه لما قولت كدا
‏ميار:قولتي اي
Flash back
‏بسمله:ايوه
‏محمد:موافقه تتجوزيني
‏بسمله:……………
‏محمد:مبترديش لي
‏بسمله:يعني الموضوع دا عايز تفكير
‏محمد ببرود:تفكير
Back
ميار:انتي غبيه اوووي كمان ومش غبيه بس
‏بسمله:يابنتي يعني اقوله ايوه بس جدتي متعرفش حاجه
‏ميار:متقوليلها يا بسمله
‏بسمله:قولها اي بس
‏ميار:قوليلها أن محمد عايز يرجعلي تاني يا جدتي
‏بسمله:هيا هتوافق
‏ميار:اومال هتقول لاء لتتابع بمرح:بسمله قوليله اي ايوه انا موافقه مش انتي يا بنتي بتحبيه
‏بسمله:ايوه طبعا

‏ميار:اومال بتقوليلي هفكر لي
‏بسمله:جدتي لسه هقولها يا بنتي
‏ميار:قوليله الاول بعدين قولي لجدتك
‏امسكت بهاتفها:بقوللك
‏بسمله:اي
‏ميار:اي دا مين القمر دي
‏بسمله:بتقولي اي
‏ميار:سيف حاطط صوره ليهم هما في الشغل علي الانستجرام
‏لتتابع بمرح:في وحده كدا زي القمر متصوره مع محمد لوحدهم
‏بسمله بغيره:نعم بتقولي اي
‏ميار:بقوللك متصورها معاه اسمها نانسي استني كدا أما افتح الاكونت بتاعها
‏بسمله:غريبه دي
‏ميار:ليه
‏بسمله:أصله مبيحبش يحط الصور علي النت ولا الحاجات دي اشمعنا دي انتي قولتي اسمها اي
ميار:نانسي
بسمله:امم عرفتها انا
ميار:مين دي بعدين انتي غيرانه لي
بسمله:ونا هغير لي يعني
ميار:طب هيا مين دي
بسمله:ندي قالتلي قبل كدا أنها مصممه الازياء بتشتغل معاهم
ميار:بقولك اي سيبك منهم انتي هتقوليله اي
……………………….

في الصباح
لارا ببرود:عارفه يا رنا الكتاب الاي كنت عايزها في واحد كدا اسمه سيف صاحب اخويا محمد اخد الكتاب دا قالي هقراو وهجبهوللك
رنا:تقصدي سيف العشري
لارا:معرفش الي اعرفه انه صاحب محمد بس
لتتابع بمرح:بقوللك انا بحب الأزياء وكدا
رنا:يعني انتي عايزه تكوني في الازياء
لارا:لاء يا رنا عايزه ابقي مصممه
رنا:ومحمد اخوكي هيوافق
لارا:مش عارفه
علي الناحيه الأخري في الشركه
نسمه:جوان ماجد باشا عايزك انتي وبشمهندس ادهم
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:ايوه حضرتك
ماجد:حضرتك
جوان:ايوه لازم في الشغل اقوللك كدا
ماجد:ممكن حضرتك تجي معانا انا وبشمهندس ادهم عشان تشوفي تصاميم العماير وكدا
جوان بمرح:تمام يا بابا اي اقصد حضرتك نسيت
بعد قليل دلفوا الي العماير
ماجد:جوان دي تصاميم البشمهندس ادهم اي رايك انا راي أنه جميل اووي
ادهم:شكرا لحضرتك دا من زوقك
جوان:جميله اووي يا بشمهندس ادهم لتتابع بمرح بابا الكره السياحيه هنا جميله
ماجد:طب اي رايكوا انا مستني حد يعني بخصوص الشغل
هنركب السفينه دي
جوان:تقصد اجتماع حضرتك
ماجد:ايوه اقصد كدا
دلفوا الي السفينه
جوان بمرح:جميل اووي المنظر
ماجد:طب انا نسيت حاجه هجيبها
جوان:تمام

ادهم:احم هو انتي لي بتقوليلي حضرتك مش هو باباكي
جوان:ايوه بس في الشغل بقوله كدا
لتتابع بمرح:امم بتحب الصيد وكدا
ادهم:ايوه طبعا
جوان:بابا بعت مسدج وقال إنه الاجتماع هيبقا جوا
واحنا ملناش دعوه في الاجتماع دا
ممكن مسال علي اما بابا يخلص الاجتماع انت بتحب الصيد
ادهم بخبث:ايوه بحبه
جوان بمرح:ممكن تيجي تصاد معايا انا بحب كدا اوووي
ادهم:يلا بينا
دلفوا الي الصيد لتتابع:انا زهقت بجد
ادهم ببرود:نعم يا ختي زهقتي بعد كل دا والمشي الي مشناه دا زهقتي
جوان:متزعقليش بعدين اعمل اي ممكن نرجع السفينه تاني
دلفوا الي السفينه مره ثانيه
ادهم ببرود:بقوللك اي
جوان بمقاطعه:نعم انتي بتزعقيلي كدا لي ثم وقفت علي ناحيه السفينه
ادهم:انتي بتعملي اي
جوان:لو سمحت عااااااااااا
ادهم :جوان
جوان ببرود:انت غبي انتي زقتني في المياه
ادهم:انا برضو لي غبي يا غبيه انتي
جوان بشهقه:انا مبعرفش أسبح
ادهم:بجد ولا بتهزري
جوان:انا مبهزرش
قفز في الماء

جوان بشهقه:بسببك انت انا وقعت
ادهم:يا بنتي اسكتي انتي كويسه
جوان:كويسه
‏ماجد:نيره شوفلي جوان والبشمهندس ادهم هما في السفينه
‏نيره:تمام يا فندم
‏دلفت الي السفينه لتتابع بشهقه:اي دا دنتي طلعتي مش سهله يا ست جوان
………………………..
دلفت الي المكتب
بسمله:ممكن نتكلم معاك شويه
دلفت الي المكتب نانسي بمرح:محمد التصاميم اهي ونور جاي دلوقتي هو انتوا اخترتوا القاعه
محمد:مش دلوقتي يا بسمله عندي شغل مهم
نانسي:التصاميم كلها جاهزه تمام
محمد بضحكه وسيمه:هو انا قلتلك اي
بسمله بغيظ:قولت اي انت
محمد:قولتلك عندي شغل
بسمله:تمام
دلفت خارج المكتب وأغلقت الباب بعنف
نانسي:اي دا في اي
محمد:مفيش كنتي بتقولي اي بقا
بسمله بتريقه:هو مش قلتللللللللك عندي شغل
ندي:في حاجه يا بسمله
بسمله:لاء مفيش
ندين:يا ندي ادي التصميم دي محمد باشا بسرعه
ندي:استني يا ندين اعمل اي بس انا
بسمله بحب:تحبي اساعدك

ندي:معلش يا بسمله ممكن تدي التصاميم دي محمد باشا عشان خالد باشا عيوني مش عرفه ليه
بسمله بخبث:اكيد طبعا
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
بسمله:دي تصاميم الي طلبتها من ياسمين
محمد:وندي فين
بسمله بغيظ:يعني انت مش عايزني اجيبهم
نانسي:انتي بتشتغلي في التصاميم معنا ولا اي
محمد:لاء يا بنتي دي مديره الأعمال اللوچستيه
نانسي:بجد هههههههه
بسمله بغيظ: هو اي الي بيضحك
نانسي:انتي زعلتي انا مقصدش كدا
وضعت التصاميم علي المكتب دلفت وقفلت الباب بعنف
نانسي:مالها دي بعدين هيا ازاي تقفل الباب كدا دنتا المدير يعني
خرج من مكتبه ودلف الي المكتب واغلق الباب بعنف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد