روايات

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية الوسيم والقلبوظة الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية الوسيم والقلبوظة البارت العاشر

رواية الوسيم والقلبوظة الجزء العاشر

الوسيم والقلبوظة
الوسيم والقلبوظة

رواية الوسيم والقلبوظة الحلقة العاشرة

في فيلا طاهر …
كانت تقف وهي تنظر إليها بغضب وكره شديد لفضحها وكشف أمرها .
سماح بارتباك وغيظ /ايه الي انتي بتقوله ده ي مجنونه انتي .
نسمه بغضب جحيمي/جن لما يلخبطك انتي عارفه كلامي كويس وطول عمرك حربايه وخرابه بيوت.
طاهر بحده /من فضلك ي نسمه ملكيش دعوه بمراتي واظن انك المفروض تحترمي وجودي .
عاصي بضيق /نسمه خلينا في موضوعنا .
نسمه بغيظ /حاضر كل حاجه تهون علشان خاطر عيون ندا علشان اشوفها مبسوطه وفرحانه .
حازم بابتسامه/ياريت نتكلم في التفاصيل طبعا كل الي هتتطلبه ندا هيكون تحت امرها انا مش عايز غير هي وبس .
ندا بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك ليا ي حازم وفرحي هيكون مع نسمه وعاصي في الصعيد عند طنط نور واونكل كابر .
طاهر بخبث وطمع /يبقا علي بركه الله بكره تجيبوا الشبكه وتنزلوا البلد وتستعدوا للفرح .
عاصي بهمس وسعاده /مبروك ي نسمتي .
نسمه بعشق وابتسامه ساحره/الله يبارك فيك ي روح نسمه .
حازم بسعاده وعشق/الف مبروك ي نور عيني بحبك ..
ندا بسعاده وخجل /وانا كمان .

 

 

 

 

 

 

 

في الصعيد ….
في فيلا الدهشان ….
كان يجلس ياسين وهو يشعر بالتعب الشديد تحت نظرات عفت ومراد الخبيثه ونظرات مهره الذي تقف في الاعلي وتشعر جيدا أنه ليس علي مايرام .
مراد بخبث /خير ي كابر باشا جاي ليه انت طبعا منورنا بس لازما نعرف .
كابر بابتسامه/جاين تتطلبوا ياسين ل مهره وطبعا لينا الشرف .
عفت بحده /بس احنا مش موافقين عاد .
كابر بغيظ /ليه أن شاء الله انتوا هتلاقوا احسن من ياسين فين .
مراد بسخرية واستفزاز/لا هتلاقي كتير عاد ي كابر باشا بس بنتنا تاخد واحد اخلاق احنا ميهمناش الفلوس احنا اهم حاجه الاخلاق .
كابر بغيظ/وانا أخلاقي حفيدي مالها ده مفيش زيه في الصعيد كلها .
عفت بحده وخبث /امال بيضيع حاله كده ليه احنا عرفناه أنه بيشرب استغفر الله العظيم مخدرات وبيدمر حاله .
ياسين وهو يشعر برأسه تنفجر /جدي خلينا نمشي لو سمحت .
مهره بدموع والم وانهيار/اتكلم ي ياسين الكلام الي بيقوله ده صح رد عليا ي ياسين متسبنيش الكلام ده صح .
ياسين بتوهان وتعب /ايوه صح انا مستهلكيش ي مهره اكيد هتلاقي الي احسن مني .
مهره وهي تتمسك به بدموع /لا ياسين متسبنيش ي ياسين .
ياسين بعصبية وتعب شديد/يلا ي جدي انا تعبان اوي يلا نمشي.
مراد بسخرية /صدقوني ي كابر باشا مدمن ميعاد الجرعه جه.
مهره بدموع وهي ترتمي أرضا /ليه ي ياسين ليه ضيعت نفسك وضيعتني ليه .
عفت بسخرية /اظن ردنا وصلك ي كابر باشا احنا معندناش بنات للجواز .

 

 

 

 

 

 

 

في فيلا الدهشان ..
في مكتب مراد …
كان يجلس مراد وهو يتابع بعض الملفات ليطرق صالح الباب لياذن له بالدخول .
صالح بخبث وطمع /سيد الناس كيفك .
مراد بحده/زين ي اخويا جاي ليه اخلص وريا حجات كتيره جوي .
صالح بخبث /جاي ابشرك ي باشا ياسين خلاص جاب آخره .
مراد بجديه/عفارم عليك استمر في كده لحد ماقولك كفايه .
صالح بارتباك /لا مالشريط خلص انا عطيته كله .
مراد بغضب /يخرب مطنك ده كده ممكن يموت .
صالح بخبث /واه عاد متخافش ي باشا ده علشان السم يبقا في دمه بكفايه وتقضي عليه وتجيب عائلته الأرض وتاخد انت كل حاجه علشان كده عايز شريط تاني للظروف .
مراد بحده /ماشي بس مياخدش منه دلوقتي سامع يلا .
صالح بشر /خدامك ي باشا .
مراد بجديه/هات الشريط .
صالح بخبث ومكر/اتفضل سعادتك .
مراد وهو ينتفض بغضب /ايه ده يلا مش هو ده الشريط الي مديه ل سكينه .
صالح بصدمه /ايه قسما بالله هو ده الشريط الي عطيتهولي .

 

 

 

 

 

 

 

مراد بغضب جحيمي وصراخ/اه ي بنت الكلب نهايتك انت واختك علي يدي عوض عوض .
عوض بجديه /تحت امرك ي باشا .
مراد بحده /خود الواد ارميه في المخزن والبت سكينه عايزها في الأوضه الي في الجنينه حالا فاهم .
عوض بجديه /امرك ي باشا .
في الصعيد …
من أمام منزل نور وكابر …
كان الرجال والنساء يقفون بسعاده وهم يغنون الاغاني التراثيه لاستقبال العرسان كانت تنظر نسمه الي اللاجواء بسعاده وفرحه طفله .
نسمه بسعاده /الله ي عاصي ايه الحاجات الحلوه دي .
عاصي بحب وابتسامه ساحره/ده علشان أجمل نسمه جات الصعيد ونورته .
نسمه بترقب /عاصي انت بجد بتحبني اوعا ي عاصي اوعا يكون بتحاول تكسرني وتنتقم مني .
عاصي بابتسامه عاشق /قسما بالله العظيم بحبك وعمري مهفكر اجرحك ابدا نسمه جوازنا كان الأول اتفاق لكن مع الوقت لقينا أن حكايه الاتفاق دي سطاره بنداري بيها علي الحقيقه الي هي حبنا .
نسمه بعشق وسعاده /بحبك ي عاصي بحبك .
حازم بابتسامه وحنان /ايه ي روحي سرحانه في ايه .
ندا بقلق/خايفه ي حازم معقول الفرحه دي تكمل لآخر حاسه ان فيه حاجه هتحصل هتكسر الفرحه دي .
حازم وهو يقبل يدها بعشق/متخافيش ي روحي إن شاء الله كل حياتنا الجايه هتكون سعاده وعشق وبس .

 

 

 

 

 

 

ندا بابتسامه /اوعا تسبني ي حازم انت ربنا بعتك ليا في الوقت الي كنت خلاص بتمنا الموت فيه كل دقيقه بس خلاص كل ده اختفاء من اول محبيتك .
حازم بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي .
كانت تقف عفت وهي تنظر باستغراب الي ذلك المراسم لتصرخ علي هنيه لتعلم منها ماذا يحدث .
/هنيه بت ي هنيه .
هنيه بكره وضيق /خير ي ست عفت .
عفت بقلق/فيه ايه ي بت علشان الزيطه دي .
هنيه باستفزاز/اصل عقبال عندك ي ست عفت عاصي بيه جاي هو وعروسته من مصر علشان خلاص فرحهم بعد يومين بس ايه بيموت في تراب رجليها وهي كمان بتعشقه جوي جوي .
عفت وهي تتدفعها بغضب جحيمي ونار تاكل قلبها /طب غوري من وشي غوري لتسير الي الداخل بعصبية ووجع.
/ايه ده عاد وجايب من مصر ليه ي عاصي بيه بنات الصعيد مش مالين عينك ولا ايه .

 

 

 

 

 

كادر بغيظ /اهلا ي عفت اتفضلي .
عفت بضيق وحرقه /لا ي جناب العمده معلش ورايا مصالح كتير بس كان لازما ابارك للعرسان .
نور بضيق /مباركتتك وصلت ي عفت اتفضلي عاد من اهنه .
عفت وهي تنظر ل نسمه بغل /مبروك ي عروسه بس محدش عارف الفرحه دي هتكمل ولا ايه محدش عارف القدر مخبي ايه ي حلوه .
قالت كلمتها ورحلت بدموع تسير من تحت نقابها تاركا الاخري تقف وهي تشعر بأن القادم سيحمل الاسؤاء ….
في جنينه فيلا الدهشان ..
في الغرفه ..
كانت تصرخ سكينه اثر ذلك الصرب المبرح من مراد .
مراد بغضب شديد/بقا بتقرطسيني ي بنت الكلب بتتضحكي عليا .
سكينه بدموع وكره /ايوه بتضحك عليك لانك ظالم ومفتري ذنبه ايه العيل الصغير ده تتضيع مستقبله .

يتبع…

اترك رد