روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثامن عشر 18 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثامن عشر 18 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت الثامن عشر

رواية عشق اللؤلؤ الجزء الثامن عشر

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الثامنة عشر

أسر/ الاء الاء قومي، الحق ياكريم البت شكلها ماتت
قرب كريم وساميه وملك من الاء
كريم/ معاكي برفان يا ملك
ملك بتسرع/ ايوه معايا ثانيه هجبلك
جابت ملك البرفان ل كريم وهو حاول يفوق الاء واخيراااا فاقت
كريم بضحك/ حمدالله على السلامه
الاء بتعب/ انا فين
ملك/ قومي يا بنتي ده انت كنتي مسخره
فضلت الاء ثواني تستوعب هي فين
الاء بفرحه/ احنا وصلنا
أسر بضحك/ اه ياختي وصلنا
كريم/ يلا يا جماعه احنا هنبات في الطياره ولا اي
ساميه/ اه يلا يا حبايبي عشان عايزه استريح شويه
كلهم اتحركو ووصلو للفندق
كريم كان مع أسر والاء مع ملك وساميه

 

 

 

 

 

 

 

الاء بتعب/انا عايزه السرير خدوني على السرير
ملك بضحك/ انت محسساني اننا كنا مسافرين باريس ده احنا روحنا دهب يعني نص ساعه بالطيارة بس
الاء/ أفضلي انت كده اتريقي عليا دي اكيد سلمي رشقت عينها في السفريه أكيد
ملك/ سلمي مين
الاء/ لااا ده موضوع يطول شرحه انام بس نصايه واصحى كده نحكي ونتفسح
ملك بفرحه/ هو ده الكلااااام
ساميه والاء نامو من التعب وملك من كتر ماهيه متحمسه فضلت تظبط هدومها في الدولاب
في نفس اليوم بليل
ملك/ اصحاااي انت قولتي نصايه انت اليوم كله وانت نايمه
الاء بنعاس/ نصايه كمان بس نصايه
ملك/ الله يخربيت نصايه اللي بتقوليها دي اصحى ابيه عايزك في الشغل
الاء بهلوسه/ يووووه ابو لهب تاني
ملك/ مين ابو لهب ده وبعدين اهلك اتصلو بيكي
ساميه بحنيه/ سبيها براحتها يا ملك
الاء/ والنبي انت سكر
ملك/ بجد والله يا الاء ابيه كريم سأل عليكي كذا مره وبيقول أن وراكي شغل
الاء/ يلهوي الشغل ازاي نسيت ده الأوراق كلها معايا
قامت الاء بسرعه وجريت على الحمام
ساميه/ دمها خفيف وزي العسل
في خلال دقايق كانت الاء لبست وجهزت الأوراق وكل حاجه وراحت على جناح أسر وكريم
فتح ليها أسر

 

 

 

 

 

 

 

اسر بضحك/ ادخلي ياختي
الاء بهمس/ قولي بس ابو لهب رايق ولا مش طايق نفسه كالعاده
تعالى وانت تشوفي ابو لهب رايق ولا لاء
وده كان رد كريم عليهم
برقت الاء عنيها بصدمه وكان نفسها تطلع تجري
الاء بتوتر وضحك/ بهزر معاك يا راجل اي مبتهزرش
كريم/ طيب ادخلي
دخلو كلهم جوا
الاء/ جهزت كل حاجه خاصه بالمشروع وكل حاجه جاهزه بس خلي بالك احنا عايزين سيوله كتيره للمشروع
كريم/انت متابع الموضوع ده يا أسر
أسر / ايوه متقلقش كل حاجه تمام، هننزل نقابل صاحب الأرض أمته
كريم بسخريه/ والله كنا هنقبله العصر بس منها لله اللي كانت السبب
الاء بضحك/ منها لله بقا ملهاش حق
كريم/ خلاص مادام مش هنتقابل صاحب الأرض النهارده يبقا اليوم كله اجازه وبكره ننزل نشوف الموضوع
أسر بفرحه/ واخيرااا
الاء/ اي رايكو ننزل كلنا مع بعض
كريم / عايزين تروحو فين
الاء بتفكير / اي مكان يعني كافيه مطعم اي حاجه المهم نشم هوا شويه
كريم / خلاص جهزو نفسكو ومنزل سوا

 

 

 

 

 

 

 

الاء / هيييييي وهييييييي وهييييييي
طلعت الاء من الاوضه وهي مازالت مبسوطه جدا بس دي مبسوطه بغباء 😂
أسر وكريم بصو لبعض بصدمه
كريم / دي بينها مجنونه
أسر بمرح / الحق راجع نفسك قبل ما تلبس
كريم بتفكير/ انت شايف كده
عند الاء
الاء/ قومي قومي بسرعه اخوكي هيخرجنا
ملك/ اشطاا
الاء غيرت هدومها للبس احلى واشيك وظبطت نفسها
وملك وساميه بردو لبسو وبعدين طلعو كلهم
اسر اول ما شاف الاء صفر ليها
أسر بإعجاب/ اي الحلاوة دي
الاء بكسوف/ شكرا
ملك بغمزه/ لا الصراحه مزه مزه يعني
الاء في سرها / امال ابو لهب ده مفتحش بوقه ليه
واسر خبط كريم عشان يقول حاجه ل الاء
كريم بتسرع/ مش حلوه اوي يعني
الاء بغضب/ نعم ياخوياا
كريم حب يصلح الموضوع / لااا قصدي حلوه بس مش قمر
أسر / الله يخربيتك جيت تكحلها عميتها
ساميه/انا بقول ننزل يلا

 

 

 

 

 

 

 

 

نزلت الاء وعلمات الغضب على وشها
أسر/ اي إللي انت قولته ده
كريم/ معرفش بقا اهو اللي حصل
نزلو كلهم وراحو كافيه على البحر وكان الجو جميل جدا جو منعش يعطي الواحد طاقه ايجابيه
ومازالت الاء مش طايقه كريم
فضلو حوالي عشر دقايق الكل قاعد ساكت
قاطع السكوت ده الاء
الاء/ انا هقوم اتمشى على البحر شويه يا جماعه
ساميه/ اتفضلي يا حبيبتي
قلعت الشوذ ومسكته في ايدها وفضلت ماشيه سرحانه وبصه للسما وللنجوم
الاء في نفسها / انا هفضل في الحوار ده قد اي انا زهقت وجودي مع الشخص ده غلط انا مش طيقاه خالص مجبره اني أكمل الموضوع عشان استريح واريح ابويا بس حقيقي انا زهقت منه ومن كبريائه ومن شخصيته بس مجبره اكمل الموضوع انا عنيده جدا ولايمكن اتناذل عن اللي دخلت عشانه
عند كريم
ملك/ طب علفكره يا جماعه الاء شكلها زعلت
ساميه/ قوم يابني طايب خاطرها بكلمتين
اسر/ ايوه يا كريم قوم
كريم/….
تتوقعو كريم هيتنازل عن كبريائه وهيعتزر من الاء

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك رد