روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني 2 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني 2 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثانية

ذهبت بسمله وميار الي النادي
بسمله:ايدا احنا دخلنا ازاي هما الأمن دول وقفين كدا وخلاص
ميار: يعني انتي عايزاهم يوقفونا الحمد الله أنهم موقفناش ولا حاجه
……………….
وفي مكان متسع وجميل جدااا يشبه القصر بشده اتساعه
بصي بقااا تنفذي كلامي بالحرف انتي فاهمه
سوزان :حاضر يا نرمين هانم
نرمين:دلوقتي هتروحي النادي يلا
سوزان:تمام بعداذنك
………….

 

 

احمد:مين البنت دي
نرمين:البنت دي هيا الي هتروح النادي النهارده لابن اخوك
احمد بعدم فهم:مش فاهم حاجه
نرمين بخبث:اقصد أن البنت دي بعتها لمحمد هتروح النادي اكنها راحه النادي عادي مفيش حاجه وهتبدا تتكلم معاه
احمد:تفتكري محمد هيكلمها مستحيل يكلمها دي كام مره تعملي كدا ومفيش منو فايده خالص
نرمين :انا مش عرفه هو ليه مغرور اوي كدا
نرمين:مايا هاتلي الفون بسرعه
نرمين:انا لازم اروح النادي بنفسي عايزه اعرف اي الي هيحصل بالظبط ياريت تعجبه البنت بس
خرجت نرمين لتذهب الي النادي
……………..
ميار :بسرعه يا بسمله هو وقع في انهي ناحيه دا
بسمله:ورا كدا لأن انتي كنتي بتتصوري هنا
ميار :انا هسيح هنا الجو حار جدا
ميار :ثواني وجيالك تاني
بسمله:رايحه فين يابنتي استني ميار ميار
غبيه اووي
……………………….

 

 

بدأ محمد يمارس الرياضه وبدأ يجري بأسرع
سوزان:يلهووووووي اي القمر الي بيجري دا قمر اووي وكيوت فنفسه عندها حق مرات عمك دي انك جميل ووسيم ومغرورر في نفسك
قربت سوزان من محمد وبدأت الجري هيا أيضا
سوزان بإعجاب :هاي انا سوزان ونت
محمد بعدم اهتمام لهاااا ويركز بما يفعله فقط
سوزان بخبث:انتا جديد هنا في النادي ولا اي
محمد:……….. وكأنه لم يسمعها
سوزان بغيظ:هو انا مش بكلمك
محمد:نعم عايزه اي
سوزان:مش عايزه حاجه انا بسال بسال انت ا…….
محمد :متساليش
بدأت سوزان تكرر نفس الكلام محمد لم يسمعها ابدا واحس بمللل من كلامها يود أن يهرب منها
وجد فتاه تقف عند ناحيه النادي من الامام
محمد:حببتي انتي جيتي امتي وحشتيني اووي يا روحي
لو كنت اعرف انك جيتي النهارده كنا جينا مع بعض
سوزان بضيق:ايداااا في اي مين دي
تقف بسمله مصدومه من هذا الشخص الذي يقول حبيبته
بسمله:افندم حبيتك مين انتا مجنون
محمد:ثواني يا حببتي هفهمك
بسمله:انت.
لم تكمل بسمله جملتها ووضع يديه علي فمها
وأمسك بيديها

 

 

بسمله:انتا اتجننت سييييب ايدي
محمد:ثواني بس وونا هفمك
محمد:اهدي اهدي انا هفهمك
سوزان:انا مش فهمه اي الي بيحصل دي مين دي حبيتك طب ازاي
والتي كانت تشاهد هذا المنزل من بعيد
نرمين:معقول الي انا شيفاه دا محمد بيحب طب مخبي عننا لي معقول
اتت ميار لبسمله حتي لا يتاخروا
ميار بشهقه: وضعت يديها علي فمها يلهووووي
محمد:بصراحه انا عايز اتخلص من البنت دي طول مهيا هنا مش بتبعد عني ….و
بسمله:بتستغلني انا صح انت واحد وقح وقليييل الاد…….
قبل أن تكمل بسمله جملتها قبلها قبله طويله جداا
سوزان:بدات تبكي وبعدت عنهما
بعدت بسمله عنه بسرعه وصفقته صفقه قويه
بسمله:انت مجنون ولا اي انتا اي الي عملته دا
ابتعد محمد عنها وذهب الي سيارته هو يفكر ما الذي فعله هذا
ميار بشهقه:في اي يا بسمله اي الي حصل مين دا
بسمله:يلا نمشي بسرعه جدتي رنت علياا كتير امشي بسرعه وهحكيللك بعيد
وصلت بسمله الي بيتها أمسكت يد ميار قبل أن تدخل الي البيت
بسمله:ميار اوعي الي حصل النهارده تقوليه لحد
ميار بخبث :هو ايه الي حصل
بسمله:ميااااار متعصبنيش انت فاهمه كل حاجه
ميار:تمام بس انتي محكتليش اي حاجه وايه الي حصل
بسمله :هقوللك بعدين

 

 

ميار:تمام
دخلت بسمله البيت وخلعت حذائها وامسكته بيديها لكي لا احد يحس أنها قد جاءت
جايه بدري اووي يا بسمله كنتي فين
بسمله بخضه: اي يا جدتي بجد اتخضيت
جدت بسمله:كنتي فين لكد الوقتي سوالي واضح
بسمله بمرح:مفيش
جدت بسمله:ردي علي سوالي
بسمله:كنت عند مياار كانت جيبه طقم جديد وبتاخد راي في
جدت بسمله:عليا انا الكلام دا
ثم رن هاتف بسمله
بسمله انا هرد الفون بسرعه وجيللك تاني ياحبيبتي
ذهبت بسمله وتجري فوق السلالم
بسمله:اي زياد في حاجه ولا اي
زياد:اه في انك هتسافري الفندق الي قالك عليه امير باشا عشان الصفقه الي هتم دي
بسمله:تمام ماشي خلاص
قفلت هاتفها واستدارت الي سريرها يارتني مرديت عليك انت مبيجيش من وراك حاجه عدله خالص
بدأ يوم جديد لتدلف الشمس باشعتها الذهبيه علي جميع أنحاء القاهره
بسمله يلا قومي عشان شغللك انتي ناسيه انك هتسافري النها ده ولا اي بسمله يلا
بسمله:يا ساره سبيني انام شويه
ساره:لا يا قومي وراكي شغل يا حببتي
ساره الاخت الأصغر لبسمله
دلفت بسمله الي الحمام وذهبت لتغير ملابسها ولتستعد للذهاب الي السفر كما قال لها زياد
……………………..

 

 

علي الناحيه الأخري في شركه محمد ابلكچي
كان يقعد خالد علي مكتبه ويراجع بعض الأوراق
دق الباب الخاص به
خالد :ادخل
نرمين :ازيك يا خالد اخبارك اي يا حبيبي اومال فين محمد روحتله المكتب السكرتيره قالتلي لسه مجاش هو مش جاي النهارده ولا اي
خالد:اه هو مش جايه هو مسافر
نرمين:مسافر مسافر فين
خالد باحراج:محمد مبيجيش يقول أحد هو بيعمل اي ورايح فين
وعلي الناحيه الأخري بفندق بمدينه الغردقه
اتجه محمد الي المرخاص ليستنشق بعض الهواء
ويفكر بلامس والذي فعله مع تللك الفتاه ثم دلف الي الحمام الخاص بغرفه
………..وصلت بسمله الي الفندق
بسمله:لو سمحت في غرفه محجوزه باسم بسمله حسام
العميل:ايوه يا فندم ودا مفتاح غرفتك
بسمله :شكرااا
اتجهت بسمله الي غرفتها بتعبمن السفر يبدوعلي عينياه

 

 

بسمله:واااو اي الاوضه التحفه دي اي الجمال دا كله فينك يا بت يا ميار كنتي تيجي تقعدي معايا تسليني
بينما وهيا تبدأ بخلع الجاكت الذي كان يحررها
سمعت بسمله صوت دجه
بسمله بخضه :هااااا هو هو.. انت الي جابك هنا
نظر لها محمد نظره استغراب
انتي اي الي جابك عن هنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد