روايات

رواية حبيت طفلة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عبدالعزيز

رواية حبيت طفلة الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة عبدالعزيز

رواية حبيت طفلة البارت الرابع عشر

رواية حبيت طفلة الجزء الرابع عشر

رواية حبيت طفلة الحلقة الرابعة عشر

رودي بصدمه: تاج
تاج: عامله اي يارودي
رودي: تمام معرفتكيش اتغيرتي خالص كنت زمان تقرفي
تاج اضايقت: وانتِي لسه زي ماانتي متغيرتيش لسه بتخرجي وبتسهري
رودي: حاجه متخصكيش. خلاص رجعتي
تاج بتضحك: للاسف لا مرجعتش كنت جايه اشوف بابا وعز واعزمكم علي خطوبتي
رودي: انتي تتخطبي مين ده ان شاءلله
تاج: رعد
رودي: نعم رعد هيخطبك انتي
رعد مسك ايد تاج: علي الاقل محترمه مش بتلف مع كل واحد شويه وتسهر معاه
رودي اضايقت وسكتت
عز جري علي حضن تاج: تاج وحشتيني
تاج: وانت وحشتني كتير اووي
عز: انتي هتفضلي قاعده معانا
تاج: شويه وهمشي مع عمو رعد سلم عليه
عز: ازيك هو انت جوز تاج
رعد: إن شاءلله قريب بس لسه بكره خطوبتنا وهبقي جوزها
عز: خلي بالك منها اوعا تتضربها ولا تخليها تعيط
رعد: مقدرش دي عمري كله

 

 

 

 

 

رودي دخلت لمامتها المطبخ: اي اللي حصل لتاج واي الحاجات اللي لبستها دي دي كانت معفنه
سحر: مش عارفه وهتتجوز اغني واحد
رودي: انا مليش دعوه الجوازه دي تبوظ
سحر: سبيها عليا هتشوفي ايام سوده علي دماغك ياتاج
رودي: بيقولي انا تاج محترمه ومش بتسهر وتمشي انا يقولي، كده
سحر: سيبي كل حاجه عليا
رودي: ماشي
سحر: تعالي نطلع القهوه
تاج: خد يارعد صورني انا عز
عز: جبتي تلفون
تاج: اه رعد لسه جيبهولي
رودي: وانتي بتعرفي في الكلام ده
تاج: حاجه متخصكيش. يلا يارعد
تاج اتصورت مع عز وبابها وقعده شويه
رعد: مش يلا ياحبيبتي
سمير: استنه اتعشا معانا
رعد: معلش عشان نانا مش هينفع نسيبها تتعشا لواحدها وكمان عشان علاج تاج
تاج بصوت واطي: هو يعرف
رعد: اه لازم كان يعرف لاني سالني

 

 

 

سمير: طيب خلي بالك من نفسك وكلي كويس وخدي العلاج
سحر: تاكل اي كفايه كده تخنت
رعد: لما تاكل من جيبك ابقي اتكلمي
تاج: عايز حاجه يابابا
سمير: عايز سلامتك سلميلي علي ناديه هانم
تاج: حاضر تصحها بدري وتيجي والبس حاجه حلوه
رعد: في بدله جايلك بكره البسها دي هديه
سمير: كده كتير والله
رعد: مفيش حاجه تكتر عليك انت وتاج
سمير: ربنا يسعدكم
تاج: يارب يلا باي
في العربيه
تاج: متشكر جدا علي وقفتك معايا ومع بابا
رعد: متقوليش كده انا اعمل ايه حاجه عشان تكوني مبسوطه
تاج: رعد بكره فكرني باالعلاج
رعد: حاضر بس تكلي كويس بكره تعب
تاج: حاضر
رعد: كل حاجه هتوصل بكره الفندق الفستان والجزمه والبوكيه يعني بكره هتروحي الطقم اللي عليكي
تاج: حاضر

 

 

 

 

رعد: تاج مش عايز منهدها كتير ولا تتعبي نفسك بكره عشان متتعبيش وتلفونك يبقي معاكي اربعه وعشرين ساعه عشان اطمن عليكي فاهمه
تاج: حاضر
رعد: يلا وصلنا
نزلوا ودخلو البيت
ناديه: وحشتوني اليوم كان رخم عشان لواحدي
تاج: كنتي جيتي معانا
ناديه: عشان انتو لفيته كتير فا انا بتعب
تاج: فعلا لفينا كتير
ناديه: تعبتها يارعد
رعد: ابدا بس كنت بجبلها حاجات صح الحاجه وصلت
ناديه: اه وصلت وفين الفستان والبدله والجزمه
رعد: كل ده هيروح الفندق
ناديه: عمالت اي مع عمامك
رعد: خليت ناس تبعتلهم دعوه
ناديه: طيب كده بعت لكل الناس وعرفه
رعد: اه كله تمام ممكن بقي تعمل اكل عشان تاج مكلتش
ناديه: ماكلتهاش

 

 

 

 

رعد: لا جبتلها ايس كريم وعصير وسندوتشات
ناديه: بس
تاج: ده كده كتير بس انا الاول اطلع اغير عشان زهقت
رعد: وانا كمان هطلع اغير
ناديه: وانا هحضر الاكل 😂
تاج طلعت اخدت شور وغيرت ومسكت التلفون ومكنتش فاهمه فيه
تاج: طب انا مش عارفه اتعمل معاه ولا عارفه ارن علي حد هبقي اخلي رعد يعرفني فيه
تاج نزلت ودخلت المطبخ
تاج: اساعدك في حاجه
ناديه: لا انا خلصت تعالي نقعد في السفره لحد ما رعد ينزل
تاج: ماشي
تاج: رعد جبلي تلفون ومش عارفه فيه
ناديه: هيعلمك وريني كده
تاج: اتفضلي
ناديه: لحقته تتصورو وتحطيها
تاج: رعد صورنا وحطه قالي بكره لما نصور نبقي نشيل دي
ناديه: ربنا يكمل فرحتكم على خير
رعد: يارب
ناديه: كل ده يلا عايزين ناكل
رعد: طب انا ميت من الجوع
ناديه هقوم احط الاكل

 

 

 

تاج: استني اجي معاكي
ناديه: خليكي انتي ام ياسين معايا
تاج: ماشي
رعد قعد جنب تاج
رعد: مالك
تاج: مليش
رعد: ساكته يعني
تاج: مش عارفه اقول اي
صح انا معرفتش ارن على بابا من التلفون ومش عارفه فيه
رعد: وريني بصي اهي الاتصال ودي الصور ودي الكاميرا وهبعتلك واتساب وفيس بوك واعلمك عليهم
تاج: ماشي
رعد: حاسك تعبانه
تاج: عايزه انام انهارده تعب شويه
رعد: كل ونامي عشان بكره تعب ياحبيبتي
تاج: حاضر
كلوا وخلصه
تاج: انا هطلع انام

 

 

 

 

رعد: طب هاتي التلفون اعملك الحاجات واظبطه وابقي، خدي بكره
تاج: ماشي عايزين حاجه
ناديه: تسلمي خدي العلاج
تاج: اكيد تصبحوا على خير
ناديه ورعد: وانتي من اهله
رعد: انا هطلع اريح عشان هصحها بدري
ناديه: ماشي يااحبيبي
تاني يوم تاج صحيت اخدت شور ولبست ونزلت
ناديه: اي ياروحي صاحي بدري ليه
تاج: مش عارفه انام كل شويه اصحها
ناديه: ليه كده مالك تعبانه
تاج: لا انا كويسه مفيش حاجه بس عشان بس انهارده الفرح وكده
ناديه: متقلقيش خير إن شاءلله اليوم هيعدي علي خير
تاج: يارب
ناديه: تفطري
تاج: لما رعد يصحه

 

 

 

 

ناديه: هبعت ام ياسين تصحي
تاج:ماشي
بعد شويه رعد نزل
رعد: صباح الخير
تاج: صباح النور
رعد: فين نانا
تاج: بتحضر الفطار
رعد: طيب اتفضلي التلفون ظبط كل حاجه وهعلمك عليهم
تاج: انت سهرت امبارح كتير عشان كده عمالته
رعد: عادي مكنتش جايلي نوم
تاج: ماشي
ناديه: صباح الخير ياحبيبي
رعد: صباح النور مش هنفطر
ناديه: يلا نفطر
فطرو وبعدها تاج وناديه راحوا الفندق
ناديه: يلا يا تاج الميك اب جات
تاج: رعد مش بيرد عليا
ناديه: تلاقي بيجهز ومش فاضي
تاج: قلبي مش مطمن
ناديه: لا اطمني مفيش حاجه
تاج: إن شاءلله

 

 

 

 

 

بتاعت الميك اب: انتي جميله مش محتاجه ميك اب
تاج: اسمك اي
لولي: اسمي لولي
تاج: انا مش بحب الميك اب ممكن حاجات بسيطه كده ويكون هادي
لولي: عنيا حاضر
تاج كل شويه ترن علي رعد بس مش بيرد عليها وهيا قلقانه
لولي: بصي كده الميك اب هادي خالص
تاج: تسلم ايدك جميل جداً
ناديه: زي القمر
تاج: تيته رني علي رعد مش بيرد
ناديه: جاي متقلقيش
تاج: مش مطمنه خالص
تاج: اهو رد الوو

 

 

 

 

….: حضرتك تقربي للشخص تبع التلفون
تاج بقلق: اه اعرفه هو فين
….: هو عامل حادث وفي المستشفى
تاج: نعم مستشفي ايه
….: مستشفى ال…..
تاج: تيته رعد عمل حادثه
ناديه: رعد طب هو فين تعالي نروح
تاج جريت هي وناديه وراحوا المستشفى اللي فيها رعد
ناديه: في حد جاه هنا لسه عامل حادثة
الممرضه اخر الممر
ناديه شافت رعد من الشباك
ناديه: رعد حبيبي
الدكتور خرج
تاج بدموع: اي يادكتور رعد ماله
الدكتور: عنده نظيف دخلي في المخ ودعولو ميخشش غيبوبه او يفقد الذاكره
تاج وناديه في صدمه😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيت طفلة)

اترك رد

error: Content is protected !!