روايات

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثامن 8 بقلم حنين أحمد

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثامن 8 بقلم حنين أحمد

رواية اليتيمة والقاسي البارت الثامن

رواية اليتيمة والقاسي الجزء الثامن

رواية اليتيمة والقاسي الحلقة الثامنة

-جاسر لمحمد: عمي انا طالب ايد ياسمين
-محمد:انت بتهزر ولا اي
-مامت احمد: اي يا محمد
-محمد بضحك: خدها كلها مش اديهاا بس
-جاسر بضحك:فجع*تني يا عمي ووالله…يلا مبروك عليا والله
-دعاء:مبروك يولاد
-جاسر:الله يبارك فيكي يا ماما
-ياسمين ببتسامه:الله يبارك فيكي يا خالتو
-جاسر بضحك:يلا يا حبيبتي علي الكليه يلا
-ياسمين:بابا علفكرة انا مش موافقه دة بتزعقلي
-محمد:احسن…يلا انا رايح الشركه
-ياسمين بضحك:اي الاحراج ده
-جاسر:طب يلا عشان اوصلك الكليه واطلع علي الشركه
-ياسمين:يلا بينا….وخرجوا
في مكان تاني….في جامعه مي تحديدا
-مي دخلت الجامعه وسط تهامسات كل الي حواليهاا

 

 

 

-البنت الاولي بضحك:مش دي تقريبا البنت الي كان عملالنا محت*رمه سمعت انهاا كده يعني
-البنت التانيه بضحك:مكانتش بتقرب من ولا شاب هنا في الجامعه عشان جاطه عينها علي ابن عمهاا الم*ز دة
-البنت الاولي بغ*مزة:او بتدور علي واحد جديد عادي
-البنت التانيه بضحك:يبنتي هما دايما البنات الي تبقا عامله نفسها محتر*مه دي بتبقاا كده يعني
-شهد:مي عشان خاطري اهدي
-مي بدموع وعصبيه:يلا بينا عشان اتاخرنا علي المحاضره
شهد بهدوء:يلا…ودخلوا المحاضرة
في مكان تاني…عند احمد تحديدا
-يوسف بضحك:اي دة اي دة والله واطورنا وبقينا نجيب ورد يا عم
-احمد:متاكد انهاا رمته انا عارف مي
-يوسف:بس اراهنك انها فرحت وانها كمان بتحبك
-احمد:مش عارف يا يوسف عيد ميلادها كمان اسبوع مش عارف اعملهاا اي او افاجئها ازاي كل سنه كنا انا هي يوم عيد ميلادها نحتفل لوحدنا اول ما الساعه تيجي 12 بالظبط انما السنادي مش عارف
-يوسف بتفكير:لازم تغاجئهاا يا احمد خليها في اليوم دة تحس انك بتحبهاا وفعلاً عايز تفرحها وتكون معاها حاول في اايوم دة تعمل كل الي تقدر عليه يصحبي
-احمد بفرحه انا هخليها تحس بحبي ليها وتفهم ان الي حصل كان غ*صب عني
-يوسف: بس احنا محتاجين يساعدنا ويكون قريب من مي
-احمد بتفكير: شهد صاحبتهاا هي دلوقتي قاعدة عندها في البيت
-يوسف: حلو جداً نكلمهاا وكمان انا عايزاك طول الاسبوع ده تبعتلها ورد وتحاول تحسسها انك بتحبهاا وندمان علي الي عملته
-احمد: تمام ماشي

 

 

 

-يوسف: طب يلا هي زمانها في الكليه دلوقتي روح وحاول تتكلم معاها
-احمد حضنه ببتسامه وكمل: شكرا يا يوسف بجدد علي كل الي بتعمله معايا ووقفتك جمبي
-يوسف ببتسامه: انت اخوياا مش صاحبي يا احمد
-احمد ببتسامه: طب يلا هروح انا الكليه لمي
-يوسف: اشطا
-احمد: باي… وخرج
-يوسف بضحك: مش عارف من غيري كان اي حصل للبلد والله
في مكان تاني…جامعه مي تحديدا
-شهد بحزن:يا مي خلاص بقا عشان خاطري
-مي بدم*وع وصوت عالي:مش شايفه كلامهم يا شهد مش شايفه بيقولو علياا اي الي تقول دة اكيد كان براضا*ها والي تقول دي رايحه تخر*ب العيله والي تقول دي عايزة تدبسه مع انها معاها اخوة حرا*م الي بيحصل فياا ده
-شهد بحزن:مي حبيبتي اهدي انتي مش كده فا متهتميش لكلام حد
-مي بدموع:انا تعبت والله تعبت يا شهد
-البنت الاولي بضحك:ههههههه حلوة دموع التما*سيح وتمثيل دور الضح*يه
-البنت التانيه بضحك:بس يا بنات متكسفوهاش بقاا وبعدين متقربيش منهاا عشان البنات الي زي دي انك تقربي منهم ش*بها ليكي

 

 

 

-شهد بعصبيه:متتل*مو بقاا روحو شوفو نفس*كم الاول بعدين اتكلمي
-البنت الاولي بضحكه جانبيه:ههههههه انا بردو الي اشوف نفسي
-مي بدموع:يلا يا شهد…وفجأة ظهر احمد قدامها
-احمد ببتسامه وحب:صباح الخير
-مي لسه هتمشي…مسك اديها
-مي بعصبيه:سيب ايدي يا احمد
-احمد بندم:مي عشان خاطري سامحيني انا عارف ان غلطي كبير بس علشان خاطري انا بحاول اصلحه اديني فرصه
-مي بدموع وعصبيه:ابعد عني يا احمد وانسي فكرة اني ممكن اسامحك ابع*د عني بقا يا اخي حرا*م بقا حر*ام
-شهد:احم مي اهدي عشان خاطري
-مي بد*موع وصوت عالي:يلا بينا يا شهد بعد اذنك مشيني من هناا
-احمد:مي اهدي واسمعيني والله العظيم كان غصب عني وانتي عارفه اني كنت سكران انا اسف
-مي بد*موع وصوت عالي:وانا مش ط*ايقه اشوفك ولا ط*ايقه اتكلم معاك فا ابعد عني علشان بجدد تع*بت ارح*مني بقا ارح*مني يشيخ
-شهد:مي اهدي الجامعه كلها بتتفرج عليناا
-مي بدم*وع:خليه يبعد عني بقاا
في مكان تاني…عند ياسمين تحديدا
-تن تن تن
-ياسمين ببتسامه:الو
-جاسر بغزل:اي دة حد بيقول الو بالحلاوة دي
-ياسمين بخجل:عامل ايي

 

 

 

-جاسر بحب:انا بخير طول ما ست البنات معايا
-ياسمين بحب:دايما يارب…ها خلصت شغل
-جاسر:اه ياحبيبتي
-ياسمين:وبتعمل اي دلوقتى
-جاسر بحب:ولا حاجه بكلم القمر
-ياسمين بحب:احم احم
-جاسر بضحك ومشاكسه:هخلص معاها واكلمك
-ياسمين بغي*ظ:والنبي
-جاسر بضحك:بزمتك انا في قمر فحياتي غيركك
-ياسمين بغيظ:لا لا ياحبيبي براحتك
-جاسر بضحك وحب:قلب حبيبك منجوة والله
-ياسمين ببتسامه:ماشي يا جاسر ماشي
-جاسر:قلب جاسر المهم بما اني خلصت شغل وانتي خلصتي جامعه اي رايك تخليكي عندك واجي اخدك نتغدي في اي حته
-ياسمين: كان كده ماشي
-جاسر بحب:مسافه السكه واكون عندك
-ياسمين ببتسامه: ماشي متتاخرش وخد بالك من نفسك وسوق براحه
-جاسر: ماشي ياحبيبتي… وقفل
عند مي واحمد
-احمد بحب وندم فجأة ركع علي رجله… وفجأة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اليتيمة والقاسي)

اترك رد

error: Content is protected !!