روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثامن والعشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثامن والعشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثامنة والعشرون

عند غيث
وصل غيث الي المطار واخذ السياره وذهب الي قسم الشرطه وقد لحقوه كلا من يوسف ومعتز…
ليصل غيث الي مركز الشرطه ودخل ب هيبه وكبرياء لا يتوصف وذهب الي غرقة الواء وعندما جلس وجد ماسه تدخل وهي ترتدي الملابس الزرقاء الخاصه ب السجن التي لم تذيدها الي جمال وشعرها الذي اذدات طول ووصل الي ركبتيها كم اذدات طول ووصل الي ركبتيها…..
عندما رفعت ماسه عينيها وجدت غيث ويقرب منها غيث بحب وشوق كثير وكاد ان يضمها الي صدره ولكن هي دفعته في صدره بقوه وقرف ليقول معتز الي الشرطي
معتز:معلش ممكن تسيبنا لوحدنا شوايا..
ليخرج الشرطي دون أن يتحدث فهو يعلم ان غيث ومعتز ويوسف أقوى رجال في العالم ويقتلون بدم بارد بدون ان يرمش لهم جفن ليقول
غيث:ماسه انتي متقلتهوش صح

 

 

ماسه بسخريه:لاء قتلت ودي طبعا حاجه عاديه بالنسه لك وبتعملها ديما بدم بارد….عارف انا قضيت سنه في خوف ورعب كنت بخاف انام وغمض عيني وانت عشت حياتك ومفكرتش تسأل عليا ولا
بقلمي دينا محمود
توصل لي…عارف انا قتلته لي.. لتكمل ماسه ببطأ ووجع :لانه السبب ف قتل بابا وماما وابوك كمان وكمان ضمر حياتي اما قتلهم وروحتلك
غيث باستغراب: انتي بتقولي ايه
ماسه بجمود عكس م بدخله: خاين قتلي اهلي وانا انتقمت واخت حقهم ودلوقتي ربنا بينتقم مني يومين وهروحلهم عشان وحشوني
غيث بخوف علي صغيرته:لاء ياماسه انتي هتخرجي هتخرجي وهتكوني معايا
لتقول ماسه بصريخ:مش عايزه….مش عايزه اكون معاااك انا بكرهك..الموت احسن لي من ان اكون معاك.. بسببك انت بقيت قتالت قتله.. من ساعت متجوزتني وانا مشفتش يوم حلو ف حياتي…..
لتهدا ماسه فجاه وتسند بيديها علي المكتب لانها استنزفت قوتها لتقع مغشي عليها..
ليمسكها غيث من خصرها قبل أن تلمس الارض ويحملها ويضعها علي الاركيه ويلمس وجهه بيديه وعليا ملامحها الذي اذدات جمل ويمسك خصله من شعرها ويستنشق راحتها ويضمها اليه ويدفن وجهه في عنقها بشوق الي محبوبته
بقلمي دينا محمود
خرج غيث بعد وقت القليل وقال
غيث بشموخ:معتز هنخدها معانا قول للظابط ال هنا وقوله ان انا مش باخد اذنه انا بقوله علي الهيحصل
معتز:ماشي ياغيث ا انت عايزه هيحصل
ليحملها غيث ويسير بها بكل شموخ واخيرا وقد عادت لها صغيرته ومعشوقته وهو يعلم انها لن تتقبل ان تعيش معه مثل ما كانت ولكن ليس يشغله الأمر والمهم انها عادت لها…
واقسم غيث ان يجعلها ملكه ويحميها بقدر الإمكان ويبتعد عن المافيا وينتبه ل شركاته فقط…….
بعد القليل من الوقت وصل غيث الي الطائره وهو يحمل ماسه ومعه يوسف ومعتز ……..
_______________
(نسرع الأحداث شوايه)
كانت الطائره ذاهبه في الفضاء وكانو جميعهم مرهقون لأنهم يومان بدون نوم شئ مرهق جدا..
يوسف ومعتز نأمين من شدت التعب…
اما غيث لم يغفي لها عين وهو يتأمل في صغيرته.
بعد عدت سعات هبطت الطائره اما القصر لان هذا المكان المخصص
بقلمي دينا محمود
للطائرة الخاصه ب غيث..لينزل غيث دون أن يوقظ احد منهم…ونزل الي غرفتهم ووضع ماسه علي التخت وذهب وبدل ملابسها واستلقي بجانبها.
______________

 

 

في نفس القصر ولكن في مكان آخر
كانت تجلس هدير ..وملك وادم(نيوز وماكس)
كانو يجلسون ويتكلمون ليقول
ادم/ماكس:فاكره يا ملك اما اتفقنا ان نروح نفرق بين غيث وماسه
ملك/نيوز:ايوا فاكره..كنا اغبيه
هدير بصدمه:ده بجد😳
ملك:ايوا..كنت بحب غيث بس قبلت معتز وهددني واتجوزني
هدير:ااااه..طيب ومعتز عارفه انك بتحبي غيث
لتخبك ملك هدير في كتفها وتقول
ملك:قلتلك كنت بحبه ..بس دلوقت بعتبره ذي اخوايا..ودلوقت معتز جوزي وانا بحبه واه معتز كان عارف….بس قوليلي انتي ازاي اتعرفت علي يوسف..
لتحكي هدير الي ملك لتقول
ملك:قصه حب جميله
بقلمي دينا محمود
ليكملوا كلام ولكن لاحظ ادم ان يوجد احد يراقبهم
________________
في مكان آخر واكن قريب من القصر
كانت تنظر الفتاه الي تلك العائله الجلسه مع بعضهم بعض والأطفال الذي استيقظو…حتي دموعها نزلت بألم كم كانت تتمني يمون لديها عائله مثلهم…
الفتاه هي تالين التي عاشت اسوء طفوله في العالم فهي عاشت مع ولدها لدي مرض في عقله وكان يعذبها كم كانت تتمني ان يكون لديها والد مثالي ولكن لا..يجب عليها ان تحلم
___________________
صعد ادم الي وجلس علي التخت وباله مشغول بمن كان ينظر لهم لان نظرة هذا الشخص به الم شديد.
____________

 

 

في غرفة غيث
استيقظ غيث علي حركة ماسه قبل ان تنهض ليفتح عينيه بنعس وينظر الي ماسه ويجدها تنظر لها بقرف
ليمسك غيث يديها بيد واحده ويسحبها لكي تنام مجددا ويقول
غيث بنعس:بصي نامي دلوقتي وبكرا قولي ال انتي عايزه انا
بقلمي دينا محمود
تعبانه ونفسي انام انا اول مره انام مرتاح من ساعت م مشيتي
ماسه: ابعد ايدك عني…انت ازاي خرجتني من السجن
غيث:انت متعرفيش انك متجوزه اكتر شخص مهم ف البلد ولقبوني ب الوحش لان كلمتي بتتنفذ من اول مره والجميع بيخاف مني..
ماسه بأشماز:ايوا انت وحش والكل بيكره الوحوش متنساش ده…وانا مش بحبك …..عارف قرأت مقوله شبهك اوي بتقول..الوحوش ليسوا الامسوخ لا يحبون احد ولا احد يحبهم
لتنظر الي غيث مجددا وتجد وجهه اتحول الي الوجه البارد..لينهمض غيث ويأخذ قنينه كحول من علي الطوله ليجد ماسه تمسك يديه التي به القنينه وتقول
ماسه:سيبها انت لو سكرت هتمل فيا حاجه…سيبها وخلينا نتكلم
ليتركها بالفعل ويجلس علي الاركيه التي أمام التخت
غيث: هاا ماشي سبتها وكمان قعت عايزه اي بقا
ماسه:بص ياغيث من ساعت م اتجوزنه وانا اتخطفت وكمان كان في ناس عايزه تقتلني وعذبووووني كتير وفضلت محبوسه لمده سنه…يعني ربنا مش حابب جوازنه ده ونخلص من مشكله نقع ف واحده اقوا من القبلها خلينا نطلق ونخلص من ده كله..ولو مش
بقلمي دينا محمود
عايز اتجوز والله العظيم مش هتجوز خاااالص..بس سبني اعيش حياتي ونخلص انا مش بحبك ومفيش بينا اتفاق ولا تفاهم لي بقا المشاكل ووجع الدماغ ده
غيث ببرود: خلصتي
ماسه:ايوا

 

 

غيث:وانا مستحيل اطلقك وذي م قولتلك ال هيبعدني عنك غير الموت…انتي اي مش بتحسي انا عملت المستحيل عشان اعرف احميكي طول السنين الفاتت دي..كنتي لسه عيله وانا الربيتك انتي بنتي..بنت قلبي ياماسه انتي اما جيتي هنا كان عندك خمس سنين انا ال اهتميت بيكي وباكلك وشرب ونومك كل حاجه…انا لحد دلوقتي مش عايز اقسي عليكي بس صدقيني ان فكرتي بس تقولي كلمة طلقني دي هقتلك قبل م تقوليها
لتقول ماسه بصريخ:لا هفضل اطلبها من طول م انا عايشه سمعت..انا بكرهك ونفسي تموت وتسيبني..وعايزاك تطلقني طلقني ياغيث طلق……
ولم تكمل ماسه جملتها بسبب الصفعه التي هوت علي وجهها لتسيل الدماء من شفتيها..لتنظر ماسه لتا بكره فهي لا تستغرب فهو شخص قذر يتوقع منه أي شئ…..
بقلمي دينا محمود
لتنهض ماسه وتدلف الي المرخاص..
ليذهب غيث الي اتجاه المرخاص بحزن ويقول
غيث باسف:ماسه انا اسف مكنتش اقصد والله بس انتي عصبتيني
ماسه:…………..
غيث:ماسه انا عارف انك زعلانه بس والله انتي العصبتيني وانتي عارفه ان مش بحب حد يتحداني
ماسه:…………..
ولكن لا يجد اي رد من ماسه فهو يعلم انها حزينه ولكن هي التي اغضبته وهو لم يتحكم ف اعصابه..
هو يعلم ان ماسه تم الضغط عليها لدرجه كبير الايام الفائته ولكن ماذا يفعل فهو أيضا كان مضغوط مثلها…
ليجلس غيث علي السرير حتي غفي دون أن يشعر وماسه في المرخاص تبكي وهي تضع يديها علي فمها لكي لي يسمعها الغيث….
لتخرج ماسه بعد مده من المرخاص وتنظر لها وتتجهله وتذهب وتنام علي الاركيه وهي تتمني ان تنتهي حياته اليوم قبل غدا..
___________________

 

 

بالنسه الي تالين التي سمعت كل حديثهم لانه جلسة بجنبهم ….
كم تشعر ان ماسه غبيه فإن غيث يحبها بجنون ولكنها ليس مقدره.. ولكن معها الحق الكامل فإن الذي عاشته منذ سنه ليس قليل….
بقلمي دينا محمود
كم تتمني تالين ان احد يحبها مثل غيث ولكنها تعتقد انها قبيحه…..
عندما تنظر الي وجهه في المرأه تقول انها قبيحه وهذا ما يجعله قليله الكلام لان ثقتها بنفسها ضعيفه جداا…العنه علي والدها الذي كان السبب في كل شئ… أصبحت تكره الحياه بسببه…
تالين.. تتميز ب العيون الرمادي والبشره الخمريه والأنف الضئيل وشعرها الأسود الناعم ولكن يوجد علمه في وجهه بسبب ولدها لن تختفي وحولت كثير ان تعمل عملية تجميل ولك جميع الدكاتره قالو ليست تختفي.
تنهدت بتعب وذهبت وتصطحت علي التخت وفجاه نزلت دموعها ولكنها اعتادت لان الامر بالنسه لها اصبح عاده وكالعاده غفت وهي تبكي
_________________
في مكان آخر وخارج البلاد
يجلس ذالك الشرطي ذا الرتبه العاليه وهو يثور من كتر الغضب فكيف يخرج غيث ماسه بتلك السهوله
ليدخل المدير عليها ليقوم ويقول
الشريطي: اهلا يافندم…..ازاي غيث يخرج ماسه بالطريقه دي اي مفيش قانون ف البلد
المدير:بص يا مدحت باشا غيث من اكتر المهمين في البلاد والشرق الأوسط ودي مراته وده اكبر ممول لشركات الرئبس
مدحت:بس انا اصلي من العرب واعرف غيث كويس وده مش حقه يخرجها ب الطريقه دي
المدير:بص يامدحت متدخلش ف الميخصكش.. وده مش شغلك انت شغال ف مركز تاني وانت هنا ملكش اي نافذ انك تدخل
ليقول هذا ويخرج المدير لانه تتي عندك علم ان مدحت قد ثار من الغضب لان مدحت شرطي ملتزم ومنتظم في عمله ويكره الأشخاص الذي يتعدون عن القانون لمجرد انهم اغنياء ومهمين….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!