روايات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أيات عبد الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم أيات عبد الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت السادس والثلاثون

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء السادس والثلاثون

عشقت أمير الصعيد
عشقت أمير الصعيد

رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة السادسة والثلاثون

وقفنا عند بدر وريرى لما دخلوا في غي”بوبه وامير وقع من علي الجبل
سلسبيل:زى ماقولت لحضرتك وبالنسبه للانسه فهى دخلت هى كمان في غيب”وبه بس لمدة48 ساعه وان شاء الله هتفوق منها وسابته ومشيت
رامى قعد على كرسي جنب اوضة العمليات ومسك راسه وصحابه بدؤا يهدوا فيه
تليفون حد فيهم اتصل
مراد:الو ايوه ياهيثم انت بتقول ايه
مستحيل امير يكون حصل ليه كده مستحيل
#بقلمي_أيات_عبدالرحمن
رامى:في ايه
مراد:امير وقع من علي الجبل
رامى بخوف:ايييه طب وحصل ليه حاجه
مراد:مش عارف
رامى بدموع:ربنا يستر يلا نروح ليه
مراد:خليك انت وانا هروح
رامى:لا انا هاجى معاك يلا
وخرجوا من المستشفى متجهين للجبل
رضوى ببكاء وصوت عالي:اميييييير
ميرال قاعده على الارض و مصد”ومه ابنها خلاص راح مستحيل حد يقع من علي جبل مرتفع كده ويعيش
الجد واقف وبيدعى ربنا ان حفيده ما يحصلش ليه حاجه ومصطفى وعامر بيمنعوا رضوى تروح عند المكان اللي امير وقع منه
لان هى ماشاء الله عايزه تلقي بنفسها وتروح ليه لكن هما ماسكينها
رامى ومراد بيوصلوا وبيلاقوا اللي منها”ر واللي هادى فبيروحوا عند صديقهم هيثم بيلاقوه هو كمان دموعه نازله فرقة انقاذ جت عشان تنقذه لكن مالقوش اى اثر ليه اخت”في
رضوى:ازاى اخت”في دا واقع قدامى
استووووووب وضوح على السريع كده
👇👇👇

 

 

 

 

 

 

اهلهم عرفوا ازاى ان هما علي الجبل
عرفوا من الشرطه طب الشرطه عرفت ازاى من امير وامير عرف ازاى ريرى كلمته و قالت ليه ان رضوى معاهم فهو كلم واحد من اصدقاؤه وعملوا تتبع للمكالمه وعرفوا المكان طب مش فاهمين ازاى الكلام ده وامير كان متخ”در امير كان عامل حسابه على كل حاجه الساعه اللي في ايده فيها جهاز مكان ماهيروح الشرطه هتكون عارفه لان فيها جهاز بيتبع حركة امير وطبعا كانوا مستنيين الاشاره من امير لكن حصل العكس وبدر خدتهم الجبل هو فاق من المخ”در قبل مايوصل لكن استمر في التمثيل طب المت”خدر ده هيمثل ازاى هو فاق بس مفيش حد خد باله فإستمر في التمثيل
يارب تكون المعلومه وصلت 😥
البحث على امير مستمر لكن مالوش اثر
تحت جنا”ن رضوى
واصرارها بإن هو واقع قدامها اخ”تفي ازاى
يعني اتبخر
بعيداً عن الروايه للبن”ات اللي اتخن”قت من رضوى ✋ انا اولكم والله بس نعمل ايه بقي هى طبعها كده ماجمع الا ما وفق بينهم هو ميكس وهى ميكسين فبلاش رجاءا حد يكتبلي في كومنت كلمه اسمها (مح”ن ) عشان انا بجد بكر”ه الكلمه دى
نكمل
الليل دخل ومفيش خبر عن امير
والبحث مستمر والوضع بقي اصعب من الاول
الاوقات دى بيكون في ذئاب ولازم يمشوا يإما هيكونوا ضحيه هما كمان
رضوى كانت رافضه كده نهائي ان هى ترجع من غيره
مروان طبعا عشان عاش التجربه مع خلود لما الذئاب جريت وراهم كان مر”عوب اوى
اجبر”وا رضوى ترجع غص”ب عنها البيت
رضوى ببكاء شديد:سيبونى هنا انا عايزه امير سيبووووونى
تليفون رامى اتصل وعرف ان ريري في خ”طر كبير
بيروح المستشفى وبيقابل سلسبيل وبيتكلم معاها وبيحاول يفهم منها ايه اللي حصل ليهم
سلسبيل :للاسف الانسه ريري ممكن تف”قد حياتها في اى لحظه وكل دقيقه بتمر بتشكل خطر كبير عليها
رامى:انتى قولتى ان هى في غيبوبه 48 ساعه وهتفوق
سلسبيل :هو بصراحه دا كان الحقيقه لكن بعد ما حضرتك مشيت دخلت انا و الممرضه عشان نتطمن عليها لقينا شخص فصل الاجهزه عنها وبيحاول يخن”قها
واول ما دخلنا زق”نا وقفل علينا وهرب
رامى:شكله ايه
سلسبيل:هو كان مغطى وشه
رامى بصوت عالي:يعنننى ايييه اييه الاهم”ال اللي انتوا فيه ده شخص كان هيمو”ت وانتوا ولا فارقه معاكم انا لازم اقفل ليكم المستشفى دى لازم
سلسبيل بهدوء:لو سمحت ممكن تهدى وتحاول تفتكر لو كان ليها اعدا”ء ممكن توصل بيهم يحاولوا يقت”لوها وهى في الحاله دى

 

 

 

 

 

 

بتقول كده عشان مايقفلش المستشفى😂😂😂 ان كيدهن عظيم😂😂😂
رامى دا كمان غب”ي، هو مشي كان لازم يوقف حد مكانه هو عارف ان امه واخته ش”ر واكيد ليهم اعداء كتير
رامى هِدِىْ شويه وقعد على كرسي قدام العنايه هما في العنايه
ودموعه نزلت سلسبيل حسيت بحزن كبير اوى عليه وقعدت جنبه بس مش جنبه اوى يا جماعه البن”ت محترمه الله 😂 في فاصل بيهم وبدءت تتكلم معاه بهدوء وتطمنه وبعد كده مشيت وسابته ونقول بقي رامى كمان لقي التوينز اللي هيشاركه في حياته
قعد رامى ودموعه بتنزل وايده علي راسه بيحس بإيد صغيره علي كتفه بيرفع رأسه مره واحده بيلاقي طفله في عمر 5 سنوات
اسمها مادونا
مادونا:هو مش هيوقف وج”ع
رامى رفع راسه :هو ايه ده اللي مش هيوقف وجع
مادونا: مش انت عندك صداع
رامى:لا
مادونا: اومال تعبان من ايه
رامى:قلبي تاعبنى اوى
مادونا بتلمس قلب رامى :قلبك
رامى:ايوه
مادونا:خلي مامى تكشف عليك
ابتسم رامى وقال :لا مش زى ماانتى فاكره وكمل بدموع هو بيوجعنى عشان حزين
مادونا ببراءه:طب انت حزين ليه
رامى بيبص للاوضه اللي امه واخته فيها و بيقول:عشان هيبعدوا عنى اللي بحبهم
مادونا بتمسح دموعه وبتقول:هيروحوا عند بابي يعنى
رامى:هو بابي فين

 

 

 

 

 

مادونا:عند ربنا
رامى خدها في حضنه وقال:ربنا يستر
سلسبيل :مادونا تعالي عشان عمو ما يتضايقش
رامى:لا انا مش متضايق ولا حاجه دى بالعكس لطيفه اوى
مادونا بن”ت دكتوره سلسبيل
رضوى بترجع البيت معاهم وهى منه”اره جدا بتدخل اوضتها هى وامير وبتشوف صورهم على الحيط وابنهم معاهم بتقعد على الارض وبتصرخ بصووت عالي
بيدخل عامر بيهدى فيها
رضوى ببكاء:امير يا بابا امير سابني لوحدى 😭😭😭
عامر هو كمان دموعه نزلت :ربنا يصبرك يا بن”تى خلاص يا حبيبتى خلاص اهدى ان شاء الله هيرجع بالسلامه
الجد بينادى عليه بينزل
رضوى وهى بتعيط وماسكه تيشيرت امير شافت خيال ماشي على باب الحمام طويل اوى واخد طول الباب كله
رضوى”””””””

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت أمير الصعيد)

‫4 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!