روايات

رواية خبايا الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية خبايا الفصل الأول 1 بقلم شروق السيد

رواية خبايا البارت الأول

رواية خبايا الجزء الاول

رواية خبايا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شروق السيد
رواية خبايا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شروق السيد

رواية خبايا الحلقة الأولى

 

-تتجوزيني ياملك
-‏موافقة
-‏بفرحة قولتي اية
ملك: موافقة يازين اتجوزك
زين بفرحة: دا احلي يوم في عمري كله طيب تعالي اروحك واتقدملك بالمرة يلاااا
ملك بتردد: بس في حاجه انت لازم تعرفها الاول
زين: انا كل اللي يهمني انك معايا والباقي ميهمنيش ابدا
ملك: ماشي تعالي روحني يلا
وصلوا البيت
زين: ملك هاجي اتقدملك بليل
ملك بتردد: زين انت متأكد من قرار الزواج دا
زين بضحك: اية يابنتي مالك كدا دا انا بقالي سنين متردد اقولهالك ازاي ولما توافقي عايزاني اتأكد اطلعي ياملك يلا الله يسترك يلاا ياحببتي اطلعي
ــــــــــــــ

 

 

زين بتوتر: عمي بصراحة انا كنت جاي اطلب ايد ملك
الاب: اممم سبني افكر شوية واسال عليك
زين بردح: نععععم تسال علي مين اشحال انت اللي مربيني وبعدين انا ممكن ارتكب جناية دلوقتي قال تفكر قال
الاب بضحك: اقعد اقعد الله يخربيتك اترزع يلاااا في اية
زين بحمحمة: احم احم لا مهو انا هتجوز البت بنتك دي ياما والله هخطفها ونعيش في جو الروايات الحمضان دا
الاب: طب مش موافق بقا جو الروايات حمضان ياعديم المفهومية طب خلي ملك تسمعك
زين: لا والنبي يابو احميد اللهي تحج ياشيخ بلاش ملك تسمع يلا وافق بقا ويبقا حج وعمره مع بعض
احمد” الاب”: اتحايل عليا شوية
زين: بص بقا انا يوم الخميس اللي هوو بعد بكره دا هجيب المأذون واجي يلاااا سلااام يابو احميد ياقمر انت
احمد: خد يابن المجنونة تعال هنا انت يلاااا
ضرب كف بكف فعلا اتنين مجنين لايقين علي بعض
ملك: بابا هو زين مشي
احمد: اه ياحبيبة بابا
ملك بستغراب: اية الواد المجنون ده هو مش المفروض عريس وعروسة وكده دا انا حتي مشفتوش طب مش موافقة هة
احمد: تصدقي والله لايقين علي بعض اكتر اتنين مجانين شوفتهم في حياتي
ملك بشرود: اممم
احمد: هيتفهمك قوليلوا وهيفهمك دا زين انا اللي مربية انتو متربين مع بعض هيفهمك
ملك بدموع: هيتقبلني خايفة يابابا خايفة اوووي
احمد بحنية: شششش اهدي وكل حاجه هتبقي تمام الواد المجنون دا جاي يوم الخميس مع المأذون
ملك: نعممممم دا اللي هو ازاي يعني
احمد بمرح: لا دا انا كدا هقطع الخلف منك لله ياشيخة انتي وهوووو بس خلاص يعني دا زين الشقة اللي فوقينا مش حكاية
يوم كتب الكتاب
زين بحب : هتبقي ملكي يالوكة واخيرا
اكتب ياشيخنا يلا مستني اية
احمد: يلا ياشيخنا
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
محستش بنفسي وقتها غير وانا في حضنة الله حضنة دافي اووي وحلو
زين: اخيرا بقيتي ليا
ملك بدموع: انا بحبك اووي يازيني ♥
زين: وانا بعشقك ياروح زينك ♥
احمد بحنية: مبروك ياولاد الف مبروك
زين: احم عمي انا عايز الفرح يبقي اخر الاسبوع مش عايز تأخير ومن قبل متتكلم انا والله مجهز كل حاجه ومفيش حاجة ناقصة
احمد: علي خيرة الله
يوم الفرح
ملك بتوتر: شكلي حلو يابابا هيعجب زين صح
احمد بدموع: كبرتي ياروحي وبقيتي زي القمر
ملك: بابا تفتكر زين شاف الرسالة اللي بعتهالة قبل كتب الكتاب ولا لاء
احمد: اكيد شافها طالما جه يعني انا قولتلك هيتقبلك هو بيعشقك واللي بيعشق بجد بيتقبل حبيبة بكل حالاتة
بعد مرور ساعتين
ملك بقلق: زين اتأخر لية كدا انا مش مطمنة
احمد بهدوء: اهدي انتي وانا هورح اشوفة واجي
ــــــــــــــــــــــــ
عند زين
كان جالساً عيونة حمرا وكانها تشتعل من شدة الغضب ويمسك هاتفة وينظر لشئ ما بهِ
زين بغضب: ورحمة امي مهرحمك ياملك بقا انا ينضحك عليا من واحدة زيك
واتجه الي قاعة الفرح
احمد: اية دا مالك اية اللي حصل

 

 

كان زين مشعث الشعر غير مرتب عيونه حمرا من شدة غضبة
زين: مفيش فين ملك
ملك بخضة: اية دا زين حصلك اية
زين بنظرات غريبة: يلااا علشان الفرح مفيش حاجة
انتهي الفرح
زين بسخرية: يلا ياعروسة اتفضلي واقفة لية
ملك: زين في اية
زين بغضب مسكها من شعرها : عايزة تعرفي في اية يارروحممممك يازب*الة بقا تضحكي عليا وعملالي فيها الخضرة الشريفة
ملك بصراخ: اااه زين سبني اااه شعري في اية انت بتتكلم عن اية ااااه سبني
زين اخرج هاتفة وفتحة علي الصور: شوفي حلو مش كدا عاجبك

 

 

كانت صور مش كويسة لملك في اوضاع مش تمام
ملك بصدمة: اانت مصدق الصور دي هااا مصدقها صح
زين وقد اعماه غضبة: هنعرف دلوقتي وقطع ثيابها وهعرفك ازاي تخونيني ياوس**خة يا ****
ملك ببكاء هستيري: لالاا يازين مش هتعمل كدااا لاااء يازين ارجوووك لاااااااااء والله الصور دي مش انا لااااااا
ولكن زين كان مغيابا تماما واكمل ما بداءه وكانت الصدمة
زين بصدمة: مستحيل اية دا

 

يُتبع ..

 

اترك رد