روايات

رواية المغرور والدلوعة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة البارت الخامس والعشرون

رواية المغرور والدلوعة الجزء الخامس والعشرون

رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرو محمد

رواية المغرور والدلوعة الحلقة الخامسة والعشرون

كانت تمشي سما في طريقها الي البيت . وفجاءه وقفت .
_معقول تكون حياه دي .
وذهبت الي حياه الجلسه علي استراحه في الطريق بجانب الشركه .
سما: حياه انتي قاعده كده ليه .
حياه: سما . ثم سكتت .
سما: الوقت اتاخر قومي روحي .
حياه: مش عاوزا ياسما مخنوقه اوي .
سما : يبقا مخنوقه بسبب الحصل اصبح صح .
حياه: انا انا يقولي مش محترامه ويشتمني ويهزقني امام المواظفين كلهم . وكمان من غير ميسمع مني الحصل .
سما : انا حكيت الحصل لاستاذ صقر .
حياه : حكتيلو ايه 😳……..
#بقلمي_ميرو_محمد
عند صقر …..
طلع يجري الي الشقه هو وحازم ووليد . وفتح صقر باب الشقه ودخلو بسرعه . كانت بسنت وميار يجلسون ويبكون علي حياه .
صقر : بسنت حياه فين .
بسنت : مرجعتش ليسه ياصقر .
حازم : يعني هتكون راحت فين.
وليد : انت لما زعقتلها مخرجتش وراها .

 

 

 

 

صقر بندم : للاءسف لاء . انا قولت هي هتزعل شويا وترجع .
بسنت بدموع : انت ياصقر . زعلتها ليه ها رد . هي دي الامانه العمك قالك عليها . ها رد هي دي .
صقر بحزن وغضب من نفسه: هقلب الدنيا عليها يابسنت . وجري الي الخارج . نظر حازم ووليد الي بعض .
وليد : واحنا هنفضل واقفين . يلا نروح مع نشوفها .
حازم : محدش منكم يخرج من الشقه مهما حصل . ولو هي رجعت تكلمونا علي تلفون .
نظرت بسنت وميار اليهم . دون كلام. ذهب حازم ووليد وصقر للبحث عن حياه…….
عند حياه …..
سما: بس ياستي . وهو اضيق من نفسو اوي . وطول اليوم كان زعلان .
حياه : لاء بردو لازم اعرفو ان غلط معايه .
سما : ياااه انتي دماغك ناشفه اوي . ثم مسكت فونها وكتبت رساله الي صقر .
حياه : انتي بتعملي ايه .
سما : بكتب لبابا رساله اني هتاخر شويا . وابتسمت بدخلها علي مفعلت ……….
#بقلمي_ميرو_محمد
في الصعيد……
هاله : عامر
عامر: كنتي بكلمي مين . ومين العاوزا يموت .
هاله : دا دا محدش دنا كنت بكلم خالد اخو حنين . عشان عشان يجي يخدها البت ياحرام من لما بعدت عن اخوها وانا حاسها هتموت .
كنت بقول كده .
عامر بشك : عارفه ياهاله لو بتلعبي بديلك مش هعديها المره دي ليكي . ونظر اليها وذهب .
هاله بتفكير: لما نشوف ياعامر بيه انت واخوك . كل الانتو في دا بتاع ابني. ابني وبس. وضحكت بشر…….
عند صقر…..
ظل يبحث ويبحث هو ووليد وحازم. وراحو الشركه تاني وبردو مفيش فايده .
حازم : مفيش فايده . هتكون راحت فين بس .
صقر : مش عارف . مش عارف . ترجع بس والله وانا هعتزر منها .
وليد : احم كده مفيش غير حل واحد .
صقر: الهو ايه .
وليد : اننا ندور في المستشفيات. والاقسام .
حازم : انت بتهزر صح .
وليد : مفيش غير الحل دا هتكون راحت فين ياعني .
صقر: يارررررربييييي ياحياااااه .
وفجاءه سمع صوت تلفونه . وكانت رسالة سما .
صقر : بداء يقراء الرساله . مكتوب فيها (استاذ صقر حياه معايا هنا علي طريق …. شوفتها وانا مروحا ارجوك تيجي دلوقتي وتاخدها عشان هي تعبانه اوي )
صقر: يلا بسرعه . لقيتها الحمدلله الحمدلله يارب .
حازم : يلا بينا بسرعه . ركبو العربيه واتجهو الي مكان حياه وسما …..

 

 

 

#بقلمي_ميرو_محمد
في الشقه عند بسنت …..
بسنت : يارب يارب ترجع .
ميار: طب نرن عليهم نشوف عرفو حاجه عنها.
بسنت : ايوه هرن علي صقر .وبداءت ترن على صقر في الهاتف .ايوه ياصقر . عرفتو حاجه عن حياه . بجد الحمدلله يارب . واغلقت الهاتف.
بسنت: هيييييييي لقيوها ياميار حياه عرفو مكانها .
ميار: الحمدلله يارب يارب اخيرا . قلبي ارتاح . طب هما فين دلوقتي.
بسنت : هما في طريقهم الي حياه .
ميار: اومال هي كانت فين .
بسنت : معرفش صقر بيقول انها مع سما .
ميار: خير المهم انها لقينها . قومي نعمل الاكل الهي بتحبو .
بسنت بفرحه : يلا بينا .
وقامو فعلا يجهزو الطعام قبل رجوع حياه والشباب الي البيت……..
في مكان مجهول …..
هو : لازم نعرف البنت دي راحت فين .
الرجل: ياباشا هنبحث عنها واكيد هنلاقيها .
هو : في اقرب وقت تعرفو لازم نلاقيها .
الرجل : من بكرا هنزل انا والرجاله القاهره ومش هنرجع غير بيها .
هو : طب يلا اجهزو عشان تكونو بدري في القاهره . ثم نظر بشر وقال . هنرجع ١٩ سنه تاني ………
وصل صقر الي حياه …..
نزل صقر وحازم ووليد من العربيه وجريو علي حياه .
حياه بصدمه : صقر .
صقر : حياه ينفع كده . ينفع تعملي فينا كده انتي مش مقدره الاحنا في .
حياه : محدش قالك تدور عليا .
صقر : اوووف ياحياه اوووف .
حازم : اهدا ياصقر . سما اركبي عشان نوصلك .
صقر: متشكر جدا ياسما انك عرفتينا .
حياه بستغراب : هو انتي القولتلهم ياسما .
صقر : وانتي كمان مكنتيش عاوزاها تقولنا .
حياه : لاء واتفضل امشي .
صقر : نعم ياختي هو انتي مش هتروحي معانا .
حياه : لاء انا هروح مع سما . ثم نظرت سما وحياه لبعض .
سما : انتي طبعا تشرفيني . بس روحي مع استاذ صقر انهارده عشان خاطري .
حياه : لاء هو عاااااااااا نزلني ياصقر . رفعها صقر وشلها واخذها الي العربيه .
صقر : اقسم بالله ياحياه لو مسكتي لهعمل حاجه تخليكي تسكتي لحد منروح .
حياه : نزلني يامجنو.ن نزلنيييي.
نزلها صقر من علي كتفه .
حياه : انت مجنو.ن ياض انت

 

 

 

امسك صقر شفايف حياه في قبله كلها غضب وعشق وخوف وتملك .
وبعد وقت قصير سبها صقر .
وكان الجميع مكسوف من عملت صقر . وليد وحازم وسما ينظرون في الارض من الخجل .
حياه حطت ايدها علي شفايفها
بكسوف وخجل وفرحه .
صقر فتح لها الباب بتاع العربيه ودخلت حياه بكسوف وجلست وبجانبها سما ….
ظلت طول الطريق تبتسم من عملت صقر وصقر ينظر اليها بكسوف حتي وصلو الي البيت .
صقر : انزلو يلا .
سما : احم لاء انا هروح . عشان متاخرش علي بابا .
حياه : لاء خليكي معانا ونبي .
صقر :خليكي وانا هكلم الدكتور.
سما بكسوف : تمام . وصعدت هي وحياه وحازم ووليد وصقر .
اول مدخلو الشقه …..
بسنت جريت عليها هي وميار وحضنو بعض التلاته .
بسنت : كده تقلقيني عليكي .
حياه : متزعليش ياروحي حقك عليا .
ميار : المهم انك معانا ياروحي . انتي كويسه .
حياه : ايوه الحمدلله .
حازم : احنا هنفضل في جو العشق الممنوع دا .
وليد : تعالو ننزل نجيب اكل .
بسنت : لاء احنا عملنا .
نظرت حياه وصقر وحازم ووليد الي بعض .
ميار : ايه في ايه .
وليد : انتو عملتو .
بسنت : ايوه عشان حياه .
صقر : ربنا يستر علي بطننا انهارده . ضحكو كلهم .
بسنت : سما ياروحي منورنا .
سما : ياحبيبتي ربنا يخليكي .
حياه : يلا يابنات ندخل نجهز الاكل . دخلو البنات يجهزو الاكل .
صقر : اوبا نسيت اكلم الدكتور عشان سما انها معانا .
وليد : لاء رن احسن يقلق عليها .
وفعلا اتصل صقر . وبعد وقت قصير .
البنات جهزت السفره وجلسو جميعا ياكلو.

 

 

 

#بقلمي_ميرو_محمد
وكل واحد ينظر للمزه بتاعتو طبعا وليد وميار زعلانين جامد من بعض وبسنت وحازم بيغيظو بعض وصقر وحياه مش طايقين بعض وسما قاعده بنهم زي كيس الجوافه 😂😂.
صقر : احم حسام هيجي بكرا ياوليد . عاوزك تعلمو الشغل والدنيا في المصنع الرائيسي عشان هيمسكو هو .
حازم : وتفتكر هيقدر علي شغله .
وليد : لازم يتعلم الشغل ويدخل معانا في المجال احنا مش هنلاحق بعد كده .
صقر : بظبط كده . واحتمال اسافر انا ونسرين عشان المؤتمر الدولي للشركات الاسبوع الجاي .
حياه تسمع الكلام وهتموت وترد 😂 حياه في نفسها : ايوه عاوز تروح عشان يخلالكم الجو انت وهي يااستاذ صقر . بس دا بعينك .
بسنت : حياه حياه .
حياه : ها ايوه يابسنت بتقولي حاجه .
بسنت : مالك ياحبيبتي مابتكليش ليه .
حياه : مفيش يابسنت مليش نفس انا هقوم انام .
صقر : اخدتي العلاج بتاعك .
حياه نظرت له نظرت عتاب وقالت : ايوه عن ازنكم . وذهبت الي الغرفه.
بسنت نظرت لصقر .
صقر : اووف طب اعمل ايه ليها .
بسنت : انت الزعلتها يبقا انت التصالحها .
وليد : بصراحه ياصقر . انت غلط معاها .
ميار : لاء وكمان ليسه بتقول نسرين وهتسافر معاها . انت خربتها اكتر .
حازم : البس يامعلم .
صقر : اوووف طب قولو اعمل ايه .
سما : شوف هي بتحب ايه واعملو.
حازم : بظبط كده .
صقر بتفكير : تمام لما نشوف اخرتها .
ميار : قومو يابنات نشيل الاكل .
بسنت : ايوه ونبي يلا رجاله ملهومش امان . وجريت علي المطبخ هي وميار وسما 😂😂
حازم وصقر ووليد 😳😳😳
حازم : هي قالت ايه .
وليد : الجبها طارت يامعلم .
صقر : اختي انا بتقول رجاله ملهومش امان . خدي يابت وقام يجري علي المطبخ .
عد الوقت بين الهزر والضحك .وذهبو الشباب علي الفيله بتاعتهم . ومنهم الكان حزين ومنهم الكان بيفكر ومنهم المش عارف الدنيا هتاخدو علي فين .. ونام الجميع حتي يأتي يوم جديد ….
وتأتي شمس النهار الجديد علي كل ابطلنا ……
في الشقه ……
في الغرفه كلهم نايمين علي سرير واحد .
حياه : اه يارقبتي .

 

 

 

بسنت : اوبس يالهوي هي الساعه كام .
حياه : مش عارفه استني اشوف . عااااااا قومي انتي وهي اساعه عشره. قامت بسنت تنط من علي السرير وتقول . عاااااا المحاضر حازم هينفوخني . وميار : وانا اترفدت من قبل مشتغل . وسما بحركات بوشها : صقر بيه هيرفدني منكم لله ايه خلاني اسمع كلامكم ونام هنا .
حياه : الحال من بعضو يلا بسرعه نجهز . بداءت كل واحد تجري عشان تلبس بسرعه 😂😂 وكان شكلهم يضحك اوي .
خلصو وكل واحده طلعت تجري علي عملها . بسنت علي الجامعه عند حازم 😂. وميار عند وليد 😂. وسما وحياه ربنا معاهم عند صقر 😂 …… ياحزني بارت الضحك مع شوية احداث صغننه كده البارت الجاي تفاعل جامد بقا عشان انزلو انتظروني .

يتبع..

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: