روايات

رواية أنتقام ذاتي الفصل الثامن 8 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي الفصل الثامن 8 بقلم منة الله أيمن

رواية أنتقام ذاتي البارت الثامن

رواية أنتقام ذاتي الجزء الثامن

أنتقام ذاتي
أنتقام ذاتي

رواية أنتقام ذاتي الحلقة الثامنة

صحي من نومه ملقيش ملاك جنبه
لبس بنطلونه وطلع من الاوضة
كانت لابسة الهاي كول الاسود بتاعه وبنطلونها
وواقفه بتعمله قهوة ف المطبخ
دخل بهدوء وحضنه من ورا سند بدقنه ع كتفها وقال بصوت دافي” احساس حلو ”
قالت ببتسامة”ايه هو”
باس رقبتها وقال بحب”اني امـ ـوت وعارف انك هتفتكريني ”
بهتت ابتسامتها وسرحت ف كلامه هل اللي عملته صح
وهو حياته دايما مهـ ـددة هل هتعيش حياه سعيدة وهي عارفه بطبيعة شغله
كان باصص ع القهوة وهي بتفور لكن ملاك مش واخده بالها منها
مسك ايده اللي مساكه القهوة ورفع الكنكه وكبها ف الفنجان
حط الكنكه ع الرخامه
ولفلها ليه
مسك وشها وقالت بحب”حقيقي انا مش عارف امتي حبيتك وامتي حصل كل دا وليه لكن كل اللي اعرفه اني هكون سعيد جدا انك هتفتكريني بعد ما امـ.. ”
حطت ايدها ع يقه وقالت”لو كنت حامل هعيش غير كدا انا مش هقدر ارجع لابويا ومش هقدر ابعد عنك ”
نزلت ايدها وقالت بتكفير”انا مش عارفه عملت ايه ف حياتي عشان احبك ف يوم. وليلة زي اللعـ ـنة. كدا اول ما شفتك قلبي”
قرب منها وقال”دق بجـ ـنون خوفك مني كان بيجنني انا مستحيل ااذيكي انا ادمـ ـر العالم وانا انى اكون سبب ف دموعك ي ملاكي “

 

 

ابتسمت بحب ع كلامها
فهي كاي بنت طلعت من كنف ابوها بجفاف عاطفي وهو اللي ملاه
كانت محتاجه حب وحنان وهو اتكفل بكل دا
لكن لمدة معينه زي سحـ ـر السـ ـاحرة ف سندريلا
قال وهو بياخد فنجان “تحبي تعرفي انا حبيتك من اول نظرة ليه”
بصتله بتركيز
فقال”تعالي نقعد ف البلكونة وهحكيلك كل حاجه”
طلع ف البلكونة فلبست هي الجاكيت بتاعها وطلعتله
كان قاعدة وبيشرب القهوة بتاعته قعدت قدامه
فقال وهو سرحان ف الغيوم “قبل سنتين. تقدري تقولي اني اُصبت بلعـ ـنه كدا”
فلااش باك
قبل سنتين
بالليل
ركن عربيته ف نقطه عمية قدام فيلة ف مجمع سكني
خد سـ ـلاحة ولبس الكمامة كويس و الكاب الاسود والجاكيت الجلد بتاعه
نزل من العربية وقرب من السور
نط من ع عليه بخفه وحذر من الكاميرات
واستعد انه يدخل من غير ما تشوفه الكاميرات
ف الفيلة
كانت بنت جميلة بملامح حزينه واقفه قدام شاب مديها ضهره وبيقول
“اللي بيحب بيتقبل اللي بيحبه زي ما هو مش يغيره”
قربت منه ومسكت ايده تستعطفه”والله بحبك وحيات قلبي وحياتك عندي بحبك وحبيتك وانا عارفه شغلك بس مينفعش نكمل ع كدا حياتك دايما ف خطر ارجوك توب ”
قالتب امل وحب كبير” فكر ف اطفالنا هيعيشوا ازاى وانت بتاكلهم مال حـ ـرام مليان د*م”
سحب ايده من ايديها وقال”لو عاوزة تكملي ف حبنا افضلي ف الفيلة لو مش عاوزة الباب قدامك ”
سابها وطلع فوق
طلعت وراه وهي بتاندي عليه

 

 

دخلت اوضته وحضنته وقالت”بحبك بحبك وهفضل معاك لو انت مش شاري حبنا انا مش بيعاك ”
بادلها الحضن بحب وقال”والله لو جتلي فرصة اتوب فانا هتوب عشان عيونك الحلوه ”
جاهم صوت ابليس وهو بيقول بسخرية”للاسف مفيش وقت عشان تتوب”
خباها ورا ضهره وهو بيوجه كلامه لابليس”انت ازاى دخلت هنا”
نزل ابليس من ع سور البلكونه وقال بهزار”ابليس ولا مش ابليس ها متنكرش ”
مسكت ف قميصه وقالت لابليس”ارجوك سيبه ف حاله ارجوك ”
خباها اكتر ورا ضهره وقال” عاوز تقـ ـتلني اقـ ـتلني لكن سبها ”
بص حوليه كويس مفيش طريقة للهرب مش بيحط كاميرات ف اوضة نومه من يوم ما اتجوز حبيبته
رفع ابليس سـ ـلاحه ف وشه وهو بيقول
“جاي عشانك ي حبيبي مش هقـ ـتلها”
صرخت فيه بانهيار “لااا سيبه اقـ ـتلني انا ارجوك لا”
علت صوتها ونادت ع الحراس”ي حراااااس حد يلحقنااااا”
“لا ي مدام مينفعش كدا يعني انا هاجي كل المسافة دي وهسبلكم حرس تنادوا عليه؟؟ انا كدا هزعل”
بدات تستعطفه وهي ماسك ف هدوم حبيبها بانهيار”ارجوك هو هيتوب ارجوك ي ابليس ارجوك متعملش كدا فياا ارجوووك”
لفلها حبيبها وقال بهمس دافي”متقلقيش مش انتي قلتي ان لكل عشاق مفترقين فرصة تانية..؟ هيكون لينا فرصة ”
حط ايده ع بطنها وقال”خلي بالك من تميم كويس عشان خاطري”
هزت راسها بنفي ودموعها بتنزل زي المطر
ميل عليها وباسها
لكن ابليس مستناش لحظه الوداع تخلص
ضرب ثلاث طـ ـلقات ع ضهره ف لمح البصر
وقع ف حضنها مـ ـيت وهي مش مصدقة اللي حصل مصدومة بحب عمرها مـ ـيت في حضنها
ايديها اتملت من د*مه. واخر حاجه قالها بهمس وصعوبة “بحبك”
حط سـ ـلاحه ف جيبه وقال”الحب دا ضعف لكن لو مكنتيش حبيتيه مكنتيش عشتي الوجع دا ”
صرخت بصوتها كله بانهيار تام باسم حبيبها

 

 

 

سكتت وقالت بغل لابليس”ربنا يخليك تحب واحده بجنون من اول نظرة ومتقدرش تعيش قريب منها ولا بعيد عنها (صرخت بانهيار) ويفرقكم ربي بالمـ ـووووت”
ضحك بسخرية وقال وهو بينط من البلكونه”هعزمك ع الفرح متقلقيش”
حضنت راس حبيبها وقالت بهمس وجع”هيكون لينا فرصة سوا نعيش مع بعض تاني ف حياة افضل ف مكان احسن ي حبيبي انا بحبك وهفضل احبك”
حضت ايديها ع بطنهاوقالت”وتميم هيطلع دكتور شاطر زي ما بتحلم وهيعيش بحلال هخليه يحقق كل اللي انت بتتمناه له”
باست راسه وقالت بدموع”هستناك عمري كله لحد ما نتقابل تاني ي حبيبي”
اند فلاش باك
بص ع ملاك اللي دموعها غرقت وشها وقال وهو بيمسحهم”دعوتها استجابت وحبيتك بجنـ ـون من اول نظرة ”
سحبت ايديها من ايده بصدمه وقالت”ليه بتعمل كدا ليه قـ ـتلته”
“ملاك احنا ف مشكلة ليه وملهش انا قلتلك اللي جه ف بالي لما حبيتك من اول..”
قطعت كلامه ووقفت وقالت”طب دا ذنبك انااا ذنبي ايه ف كل دا ليه احبك واعيش الوجع دا ليييه”
وقف وقدامها وقالت “السبب اللي خلاني اقبلك ومقابلش غيرك ف شقة المعادي الجديده”
سكتت ثواني وبعدين قالت بصدمه”بابا!؟؟ “

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتقام ذاتي)

اترك رد

error: Content is protected !!