روايات

رواية أنا الإعصار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت التاسع عشر

رواية أنا الإعصار الجزء التاسع عشر

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة التاسعة عشر

شعاع بغضب ااااكرررررممم…. انزل……
اكرم بغيظ طب خلاص نازل…. ونزل اكرم وركب جمب ودهم…. وقعدت شعاع جمب سيرين… وكانت سيرين بتبص لتحت بخجل…. وتتذكر كل اللي عملته فيها….. وهي حزينه علي هذا…. ولكن حست بشعاع وهي بتخدها فحضنها…. وبتحضنها حضن اخوي…. وتقول
شعاع انتي اختي…. واخت اعصار متنزلش راسها ابدا انا عارفه انك اكبر مني…. بس ده ميمنعش انك تكوني… اختي
سيرين بدموع بجد…. يعني مع الي عملته ده انتي مسمحاني…. ولا كمان امي الي المفرود هي الي تحميني… هي الي باعتني…. وانتي الي حماتيني….
شعاع بحنان اخوي اشششش…. خلاص متعيطيش واوعدك انا هجبلك حقك بايدي….. بعدها وجهت كلامها لي اكرم وادهم…. ادهم دلوقتي انت هتروح علي بيتي الخاص… اكرم وريله الطريق….
ادهم طب ما نروح علي البيت علي طول يا شعاع
شعاع لا لازم نغير لسيرين الهدوم… وانت كمان هدومك فيها دم من الحيوان التاني…. واكرم يلبس حاجه بدل ما هو كده…..
اكرم شعاع…. دلوقتي يزن بيراقب فريدة في البيت… عشان لو هربت…. او عملت حاجه غير متوقعه….
شعاع تمام اوي…. كده فريدة دي حسابها تقل معايا اوي…. وانطلق ادهم علي بيت شعاع… وكان اكرم بيعرفو الطريق….. وشعاع مازالت تحضن سيرين…
نروح الي القصر…. وكانت فريدة داخله البيت فاوقفها ايهاب وهو بيقول لها…..
ايهاب كنتي فين يا فريدة…
فريدة بعدم اهتمام وانت مهتم اوي كده ليه… هو انت بردو مش قلت هطلقني…. شاغل بالك ليه بيا
ايهاب بقرف منها ايوة هطلقك… لانك انسانه لا تطاق…. ومينفعش يتعاش معاكي نهائي
فريدة وهي ماشيه طيب… ياريت ورقه طلاقي توصلني… ولا اقولك انا اصلا همشي بكرة وسيبالك البيت كله وهرجع بيت اهلي…. ومشيت فريدة لي اوضتها…. ودخلت فيها… ووقتها كان يزن واقف ورا الباب يسمع الي هتقوله…. ولكنه سمع صوت انكسار زجاج بجانبه…. ولقي سما كسرت مزهرية الزهور…. فاقرب منها لما لقي الباب بيتفتح…. قرب من سما… وبدا بتقبيلها….. بعدها بعد عنها لما سمع صوت فريدة…. تقول

 

 

 

 

فريدة علي ما اعتقد في اوض كتيرة في القصر… بدل ما تعملو الحركات دي قدامنا…
يزن ببرود… ده شيئ ميخصكيش… دي مراتي وانا حر فيها….
فريدة طب يبقا متعملوش المسخرة دي هنا… وسابتهم ودخلت اوضتها تاني…. فقالت سما
سما بخجل ينفع اعرف ايه الي عملته ده…. انت قاصدها صح
يزن ايوة قاصدها… لانك يا غبيه كنتي هتكشفيني دلوقتي…. بسببك الخطه كانت هتبوظ…
سما بجهل اكشف ايه وخطت ايه انا مش فاهمه حاجه…
يزن وهو يجرها من ايديها ويروح بيها اوضته…..
يزن تعالي وانا هفهمك…. ودخلو الاوضه…. وقعدو وبدا يزن يحكي ليها كل شيئ عن ما جري… وبعد ما قص عليها كل شيئ…. قالت سما
سما بغضب دي مستحيل تكون ام…. دي شيطانه… لاااا مستحيل… في ام ممكن تعمل كده في بنتها… تبيع بنتها عشان خاطر الفلوس….
يزن وهو بيحضنها اهدي يا حبيبتي… وخلاص شعاع واكرم وادهم…. الحمد الله لحقو سيرين… قبل ما الكلب ده يعمل فيها حاجه…….
سما بدموع الحمد الله انا صعبانه عليا اوي سيرين اكيد حاجه صعبه لما تعرف ان مامتها باعتها بطريقه دي…..
يزن وهو يمسح دموعها….. اششش يا حبيبتي الجميلة متعيطيش…. سامعه وكمان انتي لازم تتعقبي دلوقتي حالا….
سما بضحكه خرجت منها… شوف احنا في ايه وانت في ايه… يا ابني كفاياك اهدا بقا….
يزن بغيظ طب تصدقي انا غلطان اني عاوز افرفشك بدل الحزن ده…. طب عندا فيكي…. هعقبك…. وهنا التقت يزن بشفاه سما وبدا يقبلها….
نروح لي اوركيد وكانت قاعده مع الياس وهي في حضنه… فقال لها الياس
الياس اوركيد…. عاوزك تعمليلي قهوة من ايدك…
اوركيد مليش مزاج اقوم… 😂😒
الياس ايه ده… في واحده تقول لجوزها المستقبلي وحبيبها مش قادرة اقوم…
اوركيد ايوة اناااا….
الياس طب ايه رايك اني هتجوز واجيب واحده اخليها تسمع كلامي….
اوركيد بخبث هي بقت كده… طب انا هقوم اعمل ليك القهوة بتاعتك….
الياس جدعه يا روحي
اوركيد بخبث من عنيا يا قلبي… خمس دقائق وهتكون احلي قهوة تشربها في ايدك…..
الياس انا مش مرتحلك… 😂😒

 

 

 

 

اوركيد ببراءة مصطنعه ليه بس يا بيبي…. ده انا كيوت حتي شوف
الياس مش مطمن ابدا…. وراحت سيباه ودخلت المطبخ تعمل ليه القهوة…. واتت بالمقادير…. ولكن اضافت شيئ زيادة من اختراعها وبعد عده دقائق كانت بتحط القهوة في الفنجان….. وتقول…
اوركيد بمكر يا تري طعم القهوة بالملح والشطه اييه😂🤔…. اكيد هتعجب الياس خالص…. وخدت الفنجان وخرجت لي الياس وحطت الفنجان قدامه… وقعدت قصاده… وخد الياس الفنجان… وشرب منه شوية….. وهنا بصق الياس ما شربه في الارض…. واصبح لون وجهه اكتر من لون…. فقال…
الياس بقرف اييييه ده انتي حطه ايه في القهوة دي….
اةركيد ببراة ايه يا قلبي…. هي معجبتكش…. ده انا حتي عملاها ليك بطريقه جديدة….
الياس طريقه جديدة ايه…. انتي حاطه ايه بظبط…
اوركيد ابدا يا روحي حطيت ليك ملح وشطه بدل السكر…
الياس بصدمه حاطيتي ايه ياختي….. 😂😮
اوركيد شطه وملح يا روحي…
الياس بغضب ليه….. كنت طلب منك شيبسي….
اوركيد وهي بتقوم تجري الياس انا سامعه ضرغام بيناديلي سلام…. وكانت بتجري وجري وراها الياس…. وهو يقول….
الياس وحياه ضرغام ده… محدش هيرحمك مني… وراح جري وراها
وبعد مده وصلت شعاع والباقي لبيتها…. ودخلو البيت…. وخدت شعاع سيرين وقالت للباقي وهي بتمشي….
شعاع اكرم ادخل اوضتك وخدلك هدوم…. ووري ادهم الهدوم عشان يغير..
ادهم بغيرة ناااااااعم… هو اكرم ليه اوضه هنا…. ليييييه
شعاع…. ادهم مش وقته اكرم هيفهمك… ومشيت شعاع وخدت سيرين معها…
اكرم خد ادهم ودخلو اوضه فمسكه ادهم من رقبته… وقال
ادهم بغيره تقدر تقولي انت ليك اوضه في بيت شعاع ليه….(غيور اوي ادهم ده😂)
اكرم بختناق يا ابني اهدا…. البيت ده في اكتر من اوضه… يعني لكل واحد فينا ليه اوضه…. يعني مش انا لوحدي…. شيل ايدك بقي…. شال ادهم ايدة عن اكرم…. وفضل اكرم يكح بسبب انه كان هيتخنق من قوة مسكه ادهم برقبته…. فاكمل اكرم بقولة….
اكرم ادهم انت غيرتك بقت صعبه اوي حاول تتحكم فيها….
ادهم بسخرية لا وانت اتحكمت فيها لما قابلت الكلب فارس…. ده انت بتحب سيرين بقا😂😉
اكرم بتوتر بحبها…. ده لااا انا كنت خايف عليها بس….. 😂😒 (كداب اوي اكرم ده😂🥺)
ادهم ااااكرم الكلام ده تقوله لحد غيري…. انا القيصر يعني اعرف كل حاجه… وكمان كفايه نظرة الحب الي فعنيك دي لما تشوفها…

 

 

 

 

اكرم ايوة بحبها… استريحت… حبتها…. حبيت فيها روحها الي بتحاول تطلعها بس مش عارفه…. حبيت فيها قوتها…. حبيت طفوليتها الي ظهرت….
ادهم انت مفيش احسن منك امنه علي سيرين…. انت راجل يعتمد عليه….
اكرم وانا اصلا مش محتاج رايك لان برضها او من غيرة انا مش هسيبها لغيري ابدا…..
ادهم بضحك ماشي يا عم الحبيب…. يلا نغير هدومنا عشان منتاخرش…..
اكرم تعاله اما اوريك لبس ليك…. بدل الدم الي مالي هدومك ده…
ادهم بقرف ايوة يلا احسن انا مش طايق ريحت دم الكلب الي اسمه فارس… كل ما اشمه…. افتكر ازاي كان بيعترف بحبه لشعاعي…..
اكرم ده لسه حسابه مخلصش…. ومشيو الاتنين عشان يغيرو هدومهم…
نروح للبنات… وهما شعاع وسيرين وخدتها شعاع لي اوضتها…. وقالت ليها
شعاع بحب اخوي هو انا ينفع انقي ليكي الي هتلبسيه….
سيرين ببتسامه اكيد… وانا متاكده من ذوقك…
شعاع خلاص با ستي ادخلي خدي شاور… اكون انا جهزت ليكي البس….
سيرين شكرا يا شعاع…
شعاع علي ايه…
سيرين علي كل حاجه… علي وقوفك جنب اخويا… وعلي تقريب بابا مننا…. وعلي انقاذك ليا…. وعلي مسامحتك ليا بعد كل الي كنت بعمله ليكي….
شعاع سيرين انسي كل الي فات دلوقتي… وتعالي نبداء صفحه جديدة موافقه….
سيرين بفرحه طبعا موافقه…..
شعاع طب يلا بقي ادخلي خودي الشاور. وانا هنقي ليكي الهدوم وانا هروح اخد شاور في الاوضه الي جنبك تمام….
سيرين تمام… وراحت سيرين حضنت شعاع بحضن اخوي…. بعدها بعدت عنها وراحت بتجاه الحمام…. وبدات شعاع تخرج هدوم ليها ولسيرين…. ونقت لي سيرين….. وخدت شعاع هدومها وخرجت… وبعد مرور عده دقائق خرجت سيرين ولبست الهدوم الي اختارتها شعاع ليها….
وخرجت شعاع من الحمام بعد ما خدت شاور ولبست هدومها…. وراحت لي سيرين…
نروح لي القصر…. ونذهب تحديدا الي اوضه لارين…. وكانت قاعده وتمسك احدا الروايات الرومانسيه وتقراها باهتمام… لدرجه انها مش سامعه الخبط الي علي بابها…. ولكن الي كان بيخبط علي الباب لما زهق…. فتح الباب ودخل…. وكان هذا عمار…. فدخل وقال….
عمار لارين بقالي ساعه بخبط علي الباب… ايه مش سامعه… ولكن لم يتلقي اي رد منها…. فاقرب منها… وشد الكتاب منها… فسمع صوتها وهي تقول…
لارين بغضب كتاااااابي… عمار هات الرواية بسرعه…. البطل هيبوس البطله… هات بسرعه هات اشوف حبيبي هيعمل اية… وهنا لم تكمل كلامها بسبب عمار الذي اقترب منها ومسك شعرها من الخلف وقال….

 

 

 

 

عمار بغيرة مجنونه انتي قولتي ايه دلوقتي….
لارين ببعض الالم… قولت هات الرواية…
عمار بغضب وغيرة لااااااا….. اخر جملة قولتيها…. كانت اية
لارين…. قولت حبي…. ولم تكمل كلامها بسبب قبله عمار الذي اطبق شفتيه علي شفتيها…. يقبلها بكل قسوة وقوة وغيرة وجنون… يخبرها بمدي غيرته….. حس عمار بطعم الدماء في فمه لكنه لم يتوقف… وزاد من تقبيلها….. وكانت لارين تتالم من قوة قبلته وامساكه لشعرها…. بقوة…. وحاولت لارين تبعده لكنه لم يبتعد…. فقط كل ما تزيد من ابعاده عنها…. يزيد هو من اقترابه وتقبيلها بقوة….. ولم يبتعد عنها ولم يقدر كان كالمسحور بها….. وبدا يتعمق اكتر واكتر… وكل ما كان يقترب منها ويقبلها بقوة وهي كانت تبعد لورا… لحد ما وقعو الاتنين علي السرير…. ومازال عمار يقبل لارين…. واخيرا بعد عمار عنها… ولكن لم يبتعد نهائىا… بل بدا بتقبيل رقب”تها…. وفتح لها ازرار قمي”صها… وتعمق في تقبي”لها… وكانت لارين بتعيط وبتحاول ابعادة عنها لكنها لم تقدر…. كان عمار مغيب عن الواقع لا يحس بشيئ… ولا بما يفعل كانت لارين تقاومه…. ولكنه كان اقوي منها… ونزع عمار لها قميصها…. وبدا يتعمق ويتعمق في قبلاته لها…. ولكن لارين عندما احست بزياده قربه لها…. ضربته تحت الحزام…. وعندما ارتخت قبضته عليها…. زقته من عليها…. ومسكت الملايه وغطت بها جسمها الي كان باين… وكانت بتعيط بانهيار….. وهنا فاق عمار علي ما كان يفعله بها…. وكان سوف يقترب…. من لارين….. لكن لارين قالت….
لارين بصراخ ابعد عنييييييييييي….. ابعد متقربش منييييي….. ابعااااااااد…..
عمار بندم لارين…. صدقيني… مكنش قص……
لارين بمقاطعه… اخرس…. مش عاوزة اشوفك…. انا بكرهك…. بكرهك….. ابعد عنييييييي….
عمار بالم لارين ارجوكي متبعديش عني…. لا يا لارين متقوليش كده ارجوكي…. وجه عشان يقرب منها….. لكنها صرخت….. به وقالت لاربن بخوف وصراخ ابعد عنيييييي…. ابعد متقربش مني….. انا بكرهك… بكرهك…. وهنا فتح الباب ودخل……..
نروح لي اوضه ماذن وكانت نغم قاعده معه وكانت تاكله طعامه… فقال ماذن…
ماذن بارهاق خلاص يا نغم… كفايه كده….
نغم لا يا ماذن انت لازم تخلص طبقك كله… الدكتور قال انك ضعيف ولازم تهتم باكلك…
ماذن بس انا خلاص شبعت مش عاوز تاني
نغم بصرامه لاااا هتاكل الطبق كله وتخلصه… وبعدها تاخد علاجك… انت فاهم
ماذن هاكل باقي اكلي واخد علاجي…. بس بشرط….
نغم باستغراب ايه الشرط ده…
ماذن تديني بوسه😂😉
نغم بخجل ماذن انت قليل الادب…. لا مش هديك حاجه…. ويلا كمل اكلك…
ماذن بعند لا مش هكمل اكلي غير لما تديني بوسه
نغم طب خلاص هديك بوسه بس لما تخلص اكلك وتاخد دواك الاول موافق…

 

 

 

 

ماذن موافق خلاص…..
نغم شاطر حبيبي ماذن… وبدات نغم باطعامه كل طبقه… ومشيت وادت الخادمه الاطباق… ورجعت مرة تانيه… وادته الدواء…. وبعدها جات تمشي وقفها ماذن بقولة…..
ماذن… فين البوسه
نغم بغيظ منو اشمعنا دي الي مش بتنساها….
ماذن عشان دي بوسه من قلبي…
نغم ببتسامه طب يلا غمض عينك….
ماذن وهو يغمض عينه طيب يا ستي غمضت اهو عيني…. وهنا حس ماذن بشفايف حبيبته في خده…. فقال لها…. وهو بيمسكها من دراعها….
ماذن بغيظ ايه ده هو انتي بتبوسي ابن اختك😂😒
نغم ماااذن…. عيب كده ميصحش لما نتجوز… كفايه اني بوستك الله… وكمان يلا ابعد كده وسيب ايدي….
ماذن طب ولو مسبتهاش هتعملي ايه…..
نغم بتوتر ماذن…. ابعد كده.. كده مينفعش يا ماذن…
ماذن مش هبعد… لازم اخد البوسه….. وهنا سمع ماذن ونغم… صوت صراخ…. فقالت نغم….
نغم ايه ده في ايه….
ماذن في حد بيصرخ…..
نغم بخوف ده صوت لارين…. انا هروح اشوفها وقامت نغم… وكانت هتمشي….. لكن لقت ماذن بيقول….
ماذن استني انا جاي معاكي… وكان لسه هيقوم ماذن من سريرة لكن نغم جريت عليه وقعدته تاني… لان ماذن مازال ضعيف… ولن يقدر علي الوقوف جيدا… فقالت له…..
نغم ماذن مش هينفع تقوم انت لسه تعبان انا هروح….
ماذن طب متتاخريش عليا بسرعه…. وخرجت نغم وسابت ماذن…. ومشيت وهي بتجري بتجاه اوضه لارين….
عند اوضه لارين…. كانت بتصرخ في وش عمار عشان يبعد عنها…. وهو كان حزين ويتالم عليها…. وفي هذا الوقت دخلت اوركيد عليهم…. وهنا كانت الصدمه لها…… من حاله لارين… فجريت عليها وحضنتها… ولارين مسكت فيها جامد وكانت بتترعش…. فقالت اوركيد….
اوركيد… لارين مالك يا حبيبتي ايه الي حصل…
لارين بعياط… اوركيد… متسبنيش… متسبنيش يا اوركيد…
اوركيد مالك يا لارين ايه الي حصل وانتي عامله كده ليه….
عمار اوركيد ارجوكي خليها تتكلم معايا… لارين انا……
لارين بصراخ وتتمسك اكتر باوركيد اوركيد…. خليه يخرج…. خليييه يطلع برا… اوركيد قوليلو…. يمشي من هنا…. مش عاوزة اشوفه….. مش عاوزة اشوفه
اوركيد عمار اخرج برا دلوقتي…. ارجوك اخرج برا….
عمار بغضب لاااااااا….. لااااا مش هخرج برا….. انا لازم اتكلم معاها…..
اوركيد عمار…. مش هينفع دلوقتي انت مش شايف حالتها….
عمار بغضب لااااا… مش هخرج قولت انا لازم اتكلم معاها….. وهنا فتح الباب بقوة ودخل منو الياس ويزن وسما ونغم…..
يزن في ايه… ولما بص لشكل لارين…. اصبح لون عينيه مثل الجحيم… نعم فهو يعتبر لارين زي اخته الصغيرة…. بل يعتبرها بنته… وهي واوركيد…. سمع نغم وهي تقول…..
نغم بصدمه اييييه الي حصل… مين الي عمل فيكي كده…..

 

 

 

 

الياس عماااار ايه الي حصل هنا…. في ايه يا اوركيد….
اوركيد مش عارفه يا الياس…
لارين بدموع الياس ارجوك خرجه من هنا… خرجه مش عاوزه اشوفه…..
يزن عمار…. انت السبب في الي هي فيه ده….
عمار بحزن يزن اسم….. ولم يكمل كلامه بسبب ضربه خدها من يزن…. وقال…..
يزن بغضب ازاي… قدرت تعمل فيها كده…. ازاي
عمار يزن اسمعني الاول…. لم يهتم يزن بكلامه…. وتعارك الاثنان معا….. ولكن وقفو علي صرخه من البنات وهما يقولون….
البنات…. لاااااااارين
البنات بصريخ لاااااارين…. التفت عمار ويزن ناحيتهم…. وجدو ما صدمهم….. وهو ان لارين اغمي عليها وهناك دماء تخرج من انفها وفمها….. واول من جري عليها…. هو عمار…. جري ناحيتها بسرعه وحضنها….. وكان بيتكلم زي المجنون…. حتي كل من راه اشفق عليه…. حتي يزن كان هيبعده عنها… لكن وقف من كلام عمار….. وكان يقول عمار….
عمار والدموع نزلت من عينه لارين حبيبتي…. يلا قومي قومي…. وقولي انك سامحتيني….. يلا يلااااا عشان نتجوز انتي مش وعدتني انك مش هتسبيني….. يلا عشان نتجوز تعرفي انا بفكر نعمل الفرح في البحر ايه رايك… واول طفل هنحبه سواا… يلا يا لارين…. اصحي يا حبيبتي انا عارف انك صاحيه… وبتضحكي عليا صح…. واكمل بصراخ….. لاااااااااااااااااااااااااااااااارين…
الياس عمار ابعد… لازم ناخدها علي المستشفي… بسرعه… عمااااار… ولكن عمار كان يتمسك بها بقوة… خائف انها تضيع منه… وهنا تلقي عمار صفعه من….. نغم…. وهي تقول…
نكمل البارت الجاي 😂🙉
تفتكرو ايه الي هيحصل لي لارين
وهل هتكرة عمار فعلا ولا
وشعاع هتعمل ايه لما تعرف الي حصل لي اختها
والعيلة هتعرف اللي فريدة عملتو فسيرين ولا
توقعو انتو الاحداث اللي جايه وقولولي فالكومنتات

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!