روايات

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسراء هاشم

رواية أنا الإعصار البارت الرابع عشر

رواية أنا الإعصار الجزء الرابع عشر

أنا الإعصار
أنا الإعصار

رواية أنا الإعصار الحلقة الرابعة عشر

سيرين… فكانت بتتمشي لوحدها… حيرانه… وبتقول لنفسها……
سيرين هو انا فعلا بحب ادهم فعلا…. طب هو انا ليه مليش صحاب… ليه البنات كلها مش بتكلمني….
القلب حاولي تتغيري وتبقي كويسه….
العقل ازاي وماما وبتقولي انهم وحشين…
القلب بس هما بيثبتو غير كده….
العقل طب محدش بيحبني ليه…
القلب عشان احنا مش بنديهم فرصه…
سيرين بدموع لاول مرة هو انا ليه بيحصل معايا كده…. ليه الكل بيبعد عني…. ليه محدش بيهتم بيا… او يحبني.. ليه… ليييييه
شخص من خلفها…. طب ما تيجي معايا واحبك انا…
سيرين بخضه انت مين…
الشخص وهو بيمسك ايديها وبيقربها منه انا فارس الجمال… رجل اعمال…. بس المهم كنا بنقول ايه… دلوقتي…
سيرين بغضب لو سمحت ابعد عني ايه قله الادب دي…
فارس بخبث ولو مبعدتش هتعملي ايه….
نروح لي ليث وغرام…. ليث بيشوف غرام بيتعصب وبيروح يقف قدامها…. وبيتكلم وهو بيجز علي اسنانه….. اي القرف اللي انتي لبساه ده….
غرام.. بغضب وانت مالك اصلا بتدخل ليه…
ليث بغيرة وغضب بيمسكها من ايديها وبيمشي بيها بعيد عن انظار الجميع…..
ليث اقدر افهم اي اللي لبسك كدا ومن امتا اصلا وانتي بتلبسي كدا يا غرام…..

 

 

 

غرام ببرود ليث قولتلك متدخلش لبسي عجبني وانا مرتاحه كدا….
ليث بغيرة مجنونه وغضب… هو اي اللي مدخلش غرام متجننيش عليكي…. عجبك جسمك اللي باين ده 😒
غرام بغضب انت عاوز اي يا ليث مني بتدخل ليه في كل حاجه تخصني مش كفايه اللي عملتو….. ابعد عني بقا
ليث بجنون وغيرة بيمسكها من ايديها وبيقربها عليه وبيتكلم….. مستحيل يا غرام مستحيل ابعد عنك….. انتي عارفه اني بحبك… ومن زمان…. من واحنا صغيرين وانتي بتكبري قدامي وانا بحبك…… وقولتلك كتير…. وانتي رفضتني….. عشان كدا عملت اللي حصل ده….. وكان تخطيط من امي وامك….. هما اللي خططو واجبروني… انفذ ده…. ولما رفضت…. ساعتها قالو…. انو هيخلو حد تاني اللي يعمل كدا وهيجوزهولك…… مكنش قدامي حل…. غير اني اعمل كده….. عشان احميكي منهم……
غرام واقفه بتبصله بزهول… ودموعها نازله…. من اللي سمعتو معقول امها تعمل فيها كده….. وان هو كان مجبور…. عشان يساعدها…. بس لا هو مساعدهاش هو اذاها كان هيشوه سمعتها……
ليث حاسس بخنقه وحزن بسبب دموعها وعارف هي دلوقتي قد اي مصدومه بسبب امها….. وامو….. وهما اللي وصلوهم لي كدا…… بيقرب منها ليث….. غرام متعيطيش…. صدقيني كل حاجه عملتها عشان بحبك يا غرام…. انا بقيت بعشقك….. بقيتي غرامي….. انا لو كنت بشرب او بسكر عشان كنت بحاول انساكي….. عشان كنت شايف الكره ليا فعنيكي…… ولا تهديد امي وامك….. وامي عشان طمعانه ففلوس ابوكي واخوكي….. بس مقدرتش انساكي يا غرامي…. كنت بتعذب وانا شايفك بتكبري قدام عيني…. وخايف لي حد يخدك مني…. او تتجوزي…. الفكرة نفسها كانت بتقتلني…..
غرام مصدومه من اللي بتسمعه معقول ليث بيحبها كل الحب ده وعمل كل ده علشانها ومش مصدقه اللي بيحصل… وصح هو اعترفلها بحبه قبل كده بس كان دايما بيبقا سكران…. لكن المرة دي هو فايق وهي شايفه الصدق فعيونه وحبه ليها باين فعيونه…..
ليث… بيكمل بندم سامحيني يا غرام.. سامحيني انا اسف عارف اني غلطت في حقك كتير…. بس انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك….. وبيبان الدموع فعيونه……. غرام بتقرب منه…. وبتقول….
غرام: ليث لو بتحبني بجد تتغير عشاني تبطل شرب وسهر وتخد بالك من شغلك….. ليث مقاطعا….. هتغير يغرام هتغير عشان بس خليكي حنبي…. وسامحيني….. وانا اوعدك هغير كل حاجه عشانك….. غرام بحب وانا هفضل حمبك يا ليث وهساعدك انك تتغير….. وهسامحك….. عشان انا كمان بحبك يا ليث…..
ليث بفرحه كبيرة بيشدها لحضنه بجد يا غرامي بتحبيني بجد انا مش مصدق….. كنت مستني اللحظه ده من زمان…… غرام ايوة يا ليث بحبك بس كنت خايفه…. وكنت انا كمان بتعذب وانا شايفك بتضيع نفسك وماشي فطريق غلط….. عشان كده كنت دايما برفضك…..
ليث بحب بيخرجها من حضنه وبيحاوط وشها بايديه وبيبص فعيونه…. وانا اوعدك يا غرامي اني هتغير وهبقا ليث جديد…… وهبداء من الاول…… عشان خاطر مخسركيش….. هعمل كل حاجه علشان تفضلي معايا يا غرامي بحبك….. بتحضنه غرام….. بسعاده كبير فاخيرا…. بقت مع حبيبها ومعذبها….. غرام وانا بحبك اوي يا… ليث….
نروح بقا لي نغم…. وكانت واقفه بتلف بالفستان وهي معجبه بشكلها جدا…. وكان اكرم واقف معها… وبيقول اكرم بخبث….. لانه شاف ماذن جاي…. ناحيتهم… فاقرب من نغم…. وحضنها من وسطها وقال….
اكرم انفع بدل يزن المرادي… صح لحسن صحبتكم سما بتترحل…. اقدر احل مكانه يا نغمتي… 😂
نغم بفرحه طبعا يا روح نغمتك….. ومخدتش نغم بالها من اللي جاي قدامها…. والغضب مليه… وعيونه بقت حمراء…. ومش شايف قدامه من غضبه…. فاقرب منها بسرعه…. ومسكها من كتفها الاتنين….. وبعد اكرم عنها….. وقال له….
ماذن بغضب اياك تقرب منها انت سامع….
اكرم بغضب مصطنع في ايه يا ماذن…. انا كنت بقولها علي اعجابي بالفستان بتاعها بس….(الله يرحمك يا نغم 😂😂 اكرم ولعها زياده😂🥺)

 

 

 

ماذن بغضب وانا قولت ملكش دعوة بيها ماشي….
اكرم بيبص خلف ماذن وشاف حاجه معجبتوش….. فقال
اكرم بيبص خلف ماذن وشاف حاجه معجبتوش….. فقال له عشان يمشي لمكان ما شاهد…. وكمان…. عشان يعترف هذا الغبي لاخته….
اكرم بغضب مصطنع خلاص يا عم اسكت انا ماشي اصلا…. ومشي اكرم….. بص ماذن لي نغم بغضب وغيرة شديدة…..
ماذن انتي ازاي يا هانم تلبسي اللبس ده وتخرجي بيه كده… هاااا…
نغم باستفزاز طب واللبس ماله وكمان هو حلو وعجبني…. وانت مضايق نفسك ليه بقا….
ماذن بغيرة مضايق عشان انتي صاحبتي…. وكمان مينفعش تلبسي اللبس ده….
نغم بحزن صاحبتك بس يا ماذن…
ماذن ايوة صاحبتي…. اومال ايه يعني……(غبي ماذن ده 😂😒)
نغم بغضب طب تمام صحبتك….. اوكي عن اذنك…. عشان اروح اعوم شوية….. اصلي عندي معاد مع حد قابلته من شوية…… هقبله بس ايه لطيف…. خالص وجميل…. ااااااااه وهنا صرخت نغم بسبب قوة قبضه ماذن اللي ماسكها من ايديها…. وقال…..
ماذن بغضب… انا بحذرك يا نغم….. تنطقي اسم راجل علي لسانك…. وعلي الله تقابلي الراجل ده…. اقسملك هقتله….
نغم بغضب وهي بتزقه وانت زعلان ليه… متعصب ليه… اوعي تقول عشان صاحبتك…. هو عشان صاحبتك… يعني محدش يحبني او يتجوزني…. لا انا هقابله…. قولي ليه بتعمل كده…. لييييه…. انا ايه بنسبالك…. انا ايه… قولي
ماذن مقاطعها بصراخ سمعه الكل لاني بحبك…. عرفتي دلوقتي… بحبك… ومحبتش غيرك…. بحبك… بس كنت بكدب… علي نفسي …. بحبك…. بس كنت خايف تكرهيني بعد ما تعرفي اني مدمن…. عرفتي كنت خايف اعترفلك ليه….
نغم بدموع.. وليه… وليه مقولتليش ليه يا ماذن…. قولي وانا هكون جمبك…. ليه تعذبني… وتعذب نفسك ببعدك عني…. ليه….
ماذن بحزن وانكسار… خايف…. خايف…. اوجعك… بس خلاص… مبقتش قادر علي بعدك يا نغم…… انا حاسس بنار جوايا لما شوفت….. اكرم بيقرب منك….. ولا يزن انه بيحبك….. حسيت اني بخسرك….. بس ده مش بايدي يا نغم…..
نغم بدموع كنت فاكرني هسيبك عشان انت مدمن واني مش هقف جمبك…..
ماذن بوجع اعذريني يا نغم….. انا امي بعيده عني وعمرها ما اهتمت بيا…. بابا صح بيحبني…. بس عمره مكان بيهتم يعرف اموري… محدش كان هامه حياتي….. عشان كده بقيت مدمن زي صحابي…. هما عرفوني الادمان….. عارفه لما حبيتك حاولت ابعد عنك…. عشان متكرهنيش لما تعرفي…. بس والله يا نغم مقدرتش ابعد…. كل ما ابعد خطوة عنك… بلاقي نفسي بقرب اكتر…. لازم ابعد….
نغم يعني انت كنت هترتاح في بعدي عنك…. انت دلوقتي عاوز تبعد صح…. سيبني يا ماذن….. سيبني وانا اوعدك انك مش هتشوفني تاني حتي….
ماذن مش مصدق كلامها وحضنها وعيط زي الاطفال…. كانه كان بيدور عن امه ومصدق انو لقاهاا…. فقال….
ماذن بعياط…. لاااااا…. لااااا يا نغم…. متسبنيش ارجوكي…. وانا هغير نفسي….. بس انتي متسبنيش….. اوعدك هتعالج… وهبعد عن المخدرات…. بس متسبنيش…. انا بحبك… يا نغم بحبك…..

 

 

 

نغم وهي بتحضنه بقوة وانا مش هسيبك يا ماذن…. بس خليك معايا…. انا بحبك
ولكن لم تكتمل فرحتهم بسبب قول فريده لهم……((طبعا كلنا عارفين مفسده اللحظات السعيدة حربايه هانم 😂😂))
فريدة ابعدي عن ابني حالا وكمان انتي معندكيش دم ولا كرامه….
نرجع تاني لسيرين وكانت بتحاول تبعد عن فارس…. ولكن لقت ايد قوية…. تمسك ايديها وبتشدها ناحيتها…. وتحتضنها…. ولم يكن هذا غير ايد اكرم……
اكرم في حاجه يا فارس….
فارس ايه ده هي تخصك يا اكرم…. مكنتش اعرف….
اكرم اديك عرفت…. وبتكون من عائله اعصار كمان….
فارس بخوف… ايه هي تبع شعاع…..
اكرم ايوة تبع شعاع… واياك تقرب منها عشان متندمش….. وخد اكرم سيرين ومشي…..
سيرين شكرا يا اكرم علي انقاذك ليا….
اكرم بغضب سيرين ينفع متبعديش عن هنا وكمان ليه حق يقرب منك بالفستان بتاعك القصير ده…..
سيرين انا لبسي كده اعمل ايه….
اكرم يبقا لبسك يتغير يا سيرين لازم يتغير…..
سيرين حاسه انها مبسوطه وحبت غيرته عليها…. لا تعرف السبب تحب قربه لها…. فقالت
سيرين طب انا مش عارفه انا من وانا صغيرة باللبس ده ومغيرتش قبل كده….
اكرم ببتسامه يبقي يتغير…. وانا هساعدك…
نرجع لي ماذن وباقي العائله….
ماذن بغضب ماما…. ينفع متتكلميش بطريقه دي
فريده بغضب بس يا ولد…. وكمان انتي هتتجوزيه ازاي….. هترضي تتجوزي واحد مدمن….. واحد عاطل….. لسه بياخد مصروفه من ابوة….
ايهاب بصدمه ابني انا مدمن وانتي كنتي عارفه يا فريده ومخبيه….
فريدة بعدم اهتمام وايه يعني…. ميهمنيش…. بس كان يهمني…. اني محدش يعرف انه مدمن…. بس بغبائه عرفكم كلكم…
منصور بغضب غباء ايه وزفت ايه…. انتي ازاي تعرفي ومتقوليش لينا او حتي كنتي عالجتيه في السر طالما خايفه كده…..
هناء بدموع انتي استحاله تكوني ام…. ازاي تشوفي ابنك كده….. ومتعمليش حاجه ده ابنك…. يا شيخه حرام عليكي….
عاصم بغضب انتي واحده مستهترة….

 

 

فريده انا ميهمنيش رايكم فيا شوفو الهانم الي بتترمي علي كل واحد شوية…. مرة مع الشابين الي كانو بيستقبلونا… واحضان وبوس…. ودلوقتي عاوزة تعلق ابني….. ولم تكمل فريده كلامها….. بسبب قلم نزل علي وشها……..
فريده بصدمه انت…. ازاي تمد ايدك عليا…..

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!