روايات

رواية سجينتي نور الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية سجينتي نور الفصل الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية سجينتي نور البارت الأول

رواية سجينتي نور الجزء الأول

رواية سجينتي نور
رواية سجينتي نور

رواية سجينتي نور الحلقة الأولى

_بقاا في ضابط قد الدُنيا يتحمر’ش بـ ِمسجو’نه عندوه اخييي
_تميم… هوديكي الحب’س الانفر’ادي ينور لو متلمتيش وبطلتي الفاظك دي!!
_نور… هوانا عملتلك حاجه يجدع انتَ، سبني اقضي المده اللي بقيالي في هدوء وراحه نفسيه
_ تميم… بصلها بضيق وخرج
________________*
“فالحبس”
نور… يلا يوليله انتِ وهي هزي شويه عايزه انبسط وافرفش كلها شهر وامشي من هنا مش هلاقي حد يدلعني انتوا في قلبي اوووي اموووووه عليكم
_أحد المسا’جين… احنا تعبنا طول النهار عمالين نر’قصلك هو انت..ِ اي يشيخه مبترحميش
_نور… بصتلها بصه كداا واتكلم انتِ بقاا مش هتر’قصي انتِ هطبلي يلا يبت انجري من وشي والقيكي بطبلي والا انتِ عارفه هعمل اي
_العسكري… تعالي ينور تميم بيه عايزك
_نور.. لحقت اوحشه يلهووي يناس وضحكت
_نور للمسا’جين… ادربوا لحد ما ارجع علشان هنغني كفايه ر’قص
________________*

 

 

في مكتب تميم.”
_العكسري….اهي المسجو’نه نور يفندم
_نور… انا مش مسجو’نه انا جايه هنا بمزاجي افهمواا بقاا يخلق
_تميم… اسكتي ينور وانتَ يعسكري اخرج براا
_نور… علفكره اسمي انسه نور يتميم بيه الالقاب مهمه برضوا
_تميم… انتِ اي حكايتك ينور انتِ بجد جايه هنا ظلم
_نور… وانت مالك امك
_تميم… قرب منها ومسكها من شعرها
_تميم… اسم امي متجيبهوش علي لسانك تعالي يعسكري وديها علي الحب’س الانفر’ادي تقضيلها يومين هناك ولا حاجه
_نور… بصتلوه وعينها كلها دموع ومشيت مع العسكري بقله حيله
_تميم… قعد ومسك الملف بتاعها وفي نفسه…. يتراا حكايتك اي ينور وهل انتي فعلا مظلومه ولا لا! هل انتي سر’قتي اصلا!
__________________*
عند نور”
العسكر دخلها الحب’س الانفرادي ”
_نور… قعدت وسندت راسها علي الحيطه وسمحت لدموعها تنزل….
_نور في نفسها… والله لدفعكم التمن غالي اوووي، انتوا السبب في كل اللي حصلي لولاكم مكنتش هبقاا موجوده هنا وانا لسه في عز شبابي
_____________________*
في مكان بعيد عن عيون الناس ”
_نورين…متقلقش يباشا كل حاجه ماشيه تمام والبنت نور دلوقتي مسجو’نه مالك بقاا خايف من ايه
_ابراهيم.. خايف انا مش بخاف ينورين مفهوم وصفقه السلا’ح هنستلمها بكراا جهزي نفسك
_نورين… اوامرك ياابراهيم باشا
ابراهيم ركب عربيتوه ونورين ابتسمت بخبث وطلعت فون من جبها بعد ما اتأكدت ان مفيش حد مراقبها
_نورين… ايواا يفندم ثفقه السلا’ح هنستلمها بكراا جهز نفسك للخطه وقفلت معها وابتسمت بخبث
_نورين…. ركبت عربيتها واتحركت
وبعد شويه وصلت المقابر ”
_نورين بدموع… حقكم مقرب يجي وحشتوني اوووي كنت بتمني انكم تكون معايا محتاجكم اووووي انا ماشيه بوشين ومحدش هيكشف حقيقتي منهم الا لما انا أكون عايزه اكشف نفسي يلاباااي هتوحشيني اووي لحد بكراا وركبت عربيتها واتحركت علي ڤيله بتاعتها
_______________*

 

 

 

في القسم”
_تالين…تميم اخبارك وحشتني يبيبي
_تميم… يوووه
_تالين… مالك مدايق ليه ده انا خطبتك حتي
_تميم… قولتلك متجيش الشغل تاني يتالين روحي وهكلم بليل ونخرج سواا
_تالين.. قربت منوه ولفت ايديها حوالين رقبتوه وبدلع اخص عليكي يتميم مش عايزني اجيلك الشغل
_تميم… بعد عنها وقال احنا مخطوبيه يعني اللي بتعملي ده حرام افهمي بقاا يتالين وياريت تتتفضل تمشي
_تالين بدموع… ماشي ياتميم بس انتِ قولت هتخرجني متنساش
_تميم بضيق .. حاضر
_تالين… مشيت
____________________*
_تميم… خدي ينور اكلك اهووو
_نور… لا والله يحضره الضابط جايب الاكل بنفسك مش معقول
_تميم.. هو انتِ مبيعجبكيش حاجه
_نور… انتَ مالك بيا يجدع انت َمالك مهتم بيا ليه انا مش مستنيه شفقه من حد
_تميم.. نور
_نور…. بلاش الشفقه دي يحضره الضابط
_تميم…. قفل الباب وجي يمشي بس وقفوه صوت نور وهي بتقول أو بمعني أصح بتغني
“انا المكسو’ر ودافن وجعي جوايا،ومش مرتاح حرام بقا كفايه،وعايش هم مش همي ومش مرتاح،انا البرواز وكسرين نصي في مرايه”
_نور… بتغني وصوتها حزين ومكسو’ر وجميل في نفس الوقت، والدموع نزله من عينها بصمت
_تميم… اتنهد بحزن وكمل مشي بس فضولوه زاد ناحيه مين نور وايه حكايتها
__________________*
عند تميم في المكتب ”
_القائد… في مهمه بكراا هنطلع ونهجم علي ابراهيم هيستلم شحن’ه سلا’ح بكراا العنوان هيجيلنا ونتحرك
_تميم… تمام يفندم وانا جاهز
_القائد.. ربنا يحميك يا ابني
____________________*
عداا اليوم من غير احداث”
_القائد… جالوه عنوان اللي ابراهيم هيستلم فيه شح’نه السلا’ح والقوه كانت مستعده للهجوم والقب’ص علي ابراهيم واللي معه ”
_تميم… لمح بنت من بعيد نزله من العربيه وبصلها بصدمه مش معقول دي نور!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي نور)

اترك رد