روايات

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصيه الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصيه الفصل الثالث عشر 13 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصيه البارت الثالث عشر

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصيه الجزء الثالث عشر

أحببت صعيدي منفصم الشخصيه
أحببت صعيدي منفصم الشخصيه

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصيه الحلقة الثالثة عشر

في اوضه صقر
جويريه. صقر معاد الدوا
صقر. والمقابل
جويريه. هتكون كويس
صقر. تؤتؤ مين قالك اني مضايق كدا انا عايز مقابل تاني
جويريه بابتسامه قربت منه وبا”سته من خده. دا اللي عندي ياله خد
صقر بابتسامه ساخره. بخيله
جويريه. اه ياله خد بقى بالشفا
صقر اخد علاجه وحضنها وحط راسها على صدره وبصرامه. مخبيه ايه جوري
جويريه بخوف غمضت عنيها. اللي لازم تعرفه اني بحبك يا صقر مش مهم اي حاجه دلوقتي اتأكد اني عمري ما هاذ”يك ولا هسيبهم ياذ”يوك انت واختي مش هسمح لحد يقربلكم لأنكم أغلى ما عندي بعد ما فقدت كل حاجه مش هسمح ليهم ياخدوكم مني انتم كمان بس على الاقل لو مشيت نفسي تكون بقيت كويس على الأقل اكون عملت ليك حاجه كويسه قبل ما امشي عارفه انك هتتوجع مني بس والله غصب عني انا والله بحبك اكتر من روحي انت الوحيد اللي عملني كويس فاقت لنفسها وقامت بسرعه لكن هديت لما لقيت صقر نام من أثر الدوا ابتسمت بهدوء وقربت من ملامح وشه وبقيت تملس على وشه وطبعت بو”سه على خده
جويريه. ياترى ايه اللي هيحصل يا صقر لما تعرف كل اللي مخبيه عنك لو حكيتلك هتفهمني وتفهم اللي حصلي هتجيبلي حقي هتعرف هي مين اختي هتسامحني! ولا هتقت”لني على اللي حصلي من غير ذنبي انا والله مش ليا ذنب نفسي احكيلك بس مش هقدر انا خايفه على اختي حضنته بقوه ونامت
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

 

 

 

عند فاتن
عدنان. استنى بس هتسافر الصعيد دلوقتي
فاتن. اومال هفضل مع شخص غريب لوحدي
عدنان بتلقائيه . هو احنا هنام سوا
فاتن. انت انت
عدنان بسرعه. لا دماغك متبقاش شمال انا اصدي انتي هتنامي في اوضتك وانا في اوضتي
فاتن. لا طبعا مينفعش وبعدين دا غلط بعد اذنك
عدنان. تاب استنى هقولك انا هطلع انام في مبنى الخدم وانتي ياستي اقفلي اوضتك بالمفتاح إنما سفر دلوقتي غلط
فاتن. هتنام في مبنى الخدم
عدنان ببساطه. وايه المشكلة كلنا ولاد تسعه وبعدين هم واخدين عليا يعني متقلقش نامي ومتخافيش تصبحي ع خير
فاتن بابتسامه. وانت من اهل الخير
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
عند احمد
قاعد أدام سرير عطر وبيتامل ملامحها الهاديه
عطر بتبدأ تفوق وبصوت واطي. انا فين
أحمد. حمدلله على السلامه انتي في المستشفى
عطر. انت تاني. عايز مني ايه انا تعبت
أحمد. تفتكري لما تحاولي تنت”حري هترتاحي يا عطر
عطر بدموع. انا فقدت كل حاجه وكنت هبيع نفسي عشان انفذها بس دلوقتي خالص هي ما”تت وسبتني لوحدي انا وهي مالناش غير بعض لو طلعت للدنيا كلهم هيبقوا عايزين ينه”شوا فيا زي الكلا”ب المسعوره وانت اول كنت منهم انت كنت هتاخد شرفي لولا اراده ربنا كنت هبقي عا”هره انا خسرت نفسي و عشان بعدت عن ربي بقيت مك”سوره بس انت كنت بعمل كدا عشان امي واهي ما”تت هعمل ايه دلوقتي ازاي هطلع للدنيا وانا كدا انا مهمشه من جوايا
أحمد. بس ربنا اسمه غفور رحيم ودود
عطر. بتتكلم النهارده عن ربنا وانت امبارح كنت في كبا”ريه
أحمد بهدوء. جايز دا كان قدري عشان اقبلك تتجوزيني
عطر بصدمه. ايه
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
الصبح
صقر صحي ملقش جويريه سمع صوت المايه في الحمام ابتسم وقام
جويريه بتطلع وهي لفه فوطه على جس”مها وشعرها مبلول بتنشفه
صقر اول ما شافها انصدم من جمالها وشكلها الانثوي
وبسرعه شدها من وسطها لحضنه بقيت تبلع ريقها بتوتر بص في عيونها الزرقاء وابتسم
صقر. صباح الورد
جويريه. صباح النور
صقر هز راسه بلامباله وبا”سها بحنان وايديه بتتح”رك على جسد”ها بجر”اءه وبحركه سريعه شد الفوطه وكانت بملا”بسها الدا”خليه جويريه بسرعه بعدت عنه و جابت الفوطه بسرعه ولفتها على جسم”ها
صقر بصدمه. ايه دا
جويريه بتلالاء دموع. ايه
صقر بقوه شد الفوطه ودايرها له واتصدم لما شاف الحرو”ق والتشو”هات اللي في ضهرها وبحمده ممزوج بخوف . ضهرك ازاي كدا مين عمل فيكي كدا
ازاي كدا
جويريه بدموع. صقر لو سمحت سيبني اغير عشان ننزل
صقر بغ”ضب. جويريه لو اتساهلت معاكي فدا عشان بحبك لكن قسما برب الكعبه لو كد”بتي عليا مره تانيه هدفعك التمن غالي اوي ايه الزفت اللي في ضهرك دا
جويريه بخوف ودموع وبتحاولي تغير مجرى الموضوع . ايه مش عجبك شكلي اتقرفت من شكلي مش عجباك ايه يا صقر كنت فاكرني مزه وانا خيبت ظنك
صقر بصدمه. انتي بتقولي ايه
انت سمعه نفسك بتقولي ايه يا جويريه
بحده. انت شايفه ضهرك عامل ازاي ودا واضح ان حد عملك كدا في ضهرك مش من حر”يق
وبغ”ضب. مين اللي لم”سك بالطريقه دي انطقي
جويريه بسخريه وتمثيل . هتفرق معاك
صقر بقى واقف مصدوم مسك ايديها بقوه وراح ناحيه المرايا
صقر بحده. شايفه دا! دي حر”وق حد عملهالك. مين اللي لم”سك بالطريقه دي يا جويريه

 

 

 

جويريه بدموع وانهيار. صقر انا تعبت لو سمحت ممكن تسبني ارجوك ابو”س ايدك
صقر. مخبيه كتير يا جويريه بس انتي اللي اختارتي وحطت بينا سد اسمه اسرار والاسرار دي هتهد العلاقه بينا
وسابها ومشى
جويريه. بكرا تفهم وتعرف اني محبتش غيرك واني بجد محتاجه حضنك دلوقتي اكتر من اي وقت
لابست هدومها ومسحت دموعهاونزلت قبلت روح على السلم نسخه واحده قلوب مك”سور
روح بحزن. صباح الخير
جويريه. صباح النور يا روح
روح. مالك؟ في حاجه؟
جويريه بابتسامه مزيفه. لا ابدا مفيش انتي كويسه
روح بتعب. انا محتاجه اتكلم ممكن تسمعيني
جويريه بوجع. اتلم المتعوس على خايب الرجا ياله بينا
في اوضه روح
جويريه. احكيلي يا روح مالك
روح بدموع. انا واقعه في ورطه يا جويريه في مصيبه ومضطره اتجوز واحد بكر”ه
جويريه بخوف. في ايه يا روح احكيلي
روح بخوف. مش عايزه صقر يعرف حاجه عن اللي هقوله ليكي دلوقتي
جويريه. سرك في بير
روح بدأت تحكيها كل حاجه من اول مره شافت فهد لحد طلب انه يتجوزها
جويريه بصدمه. نهار ابوه اسود عمل كل دا
روح بدموع وانهيار. انا خايفه اوي يا جويريه خايفه
جويريه. لازم صقر يعرف
روح. مش هينفع يا جويريه لو الورقه دي وصلت لأي حد وأهل البلد عرفوا هتبقى فضي”حه عارفه يعني ايه جواز عرفي وتحر”يض على الد”عاره يعني مستقبل ضاع و سمعه بقيت في الارض
جويريه بثقه. بس صقر اكيد هيقدر يحل الموضوع (قولي لنفسك😐)
روح بحده. انا وفقت اتجوز فهد بس ورب العزه لعلمه الأدب واعلمه يعني ايه يك”سر قلب بنت هخليه يندم على كل وجع عشته انا وفقت عشان عايزه اك”سره عايزه احط”م قلبه هعمل كل حاجه عشان يحبني وفي اللحظه دي وهجيب سك”ينه تلمه وقط”ع قلبه الف حته هخليه يعرف ان الله حق وانه ظلم
جويريه بخوف. وليه تخسري قلبك النقي في حر”ب زي دي
روح. عشان انا تعبت يا جويريه انا بقيت مك”سوره اوي وزي ما قلبي نز”ف هخلي ينز”ف عارفه اني هخسر كتير اوي وجايز لحد ما اخليه يحبني هبقي خالص انتهيت بس وقتها هقوم واضر”به في قلبه
جويريه لنفسها. الدنيا دي غريبه اوي كل مشاكلنا ليها علاقه بقلوبنا ياترى احنا رايحين على فين
جويريه. انتي حكيتيلي ليه يا روح مادام ناويه تعملي كدا
روح بدموع. عشان مش قادره اشيل الحمل دا كله لوحدي مش قادره افضل ساكته يا جويريه
جويريه. متخافيش انا جانبك ياله بينا ننزل
❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 

 

 

صقر بحده. فرح صافيه و روح هيتم في نفس اليوم يوم الخميس ان شاء الله
روح بصدمه. بعد خمس ايام
صقر بغ”ضب. ايه مش انتي متمسكه بيه اوي حتى بعد اللي عرفتيه عنه ومع ذلك مصممه بس خلي في علمك لو حسيت يوم انه جيه عليكي همحيه من على وش الدنيا ومتزعليش مني وقتها
صافيه بلا مباله وبصتله بحزن. هتفرق في ايه يعني بعد اسبوع بعد شهر حتى لو دلوقتي هتفرق في ايه في النهايه برده هنند”فن بالحيا
جويريه. صقر انا
صقر بغ”ضب. مش عايزه اسمع صوتك انتي فاهمه
جويريه بدموع. صقر لو سمحت
أحمد دخل وهو ماسك في ايد عطر. احب اعرفكم مراتي
الكل اتصدموا
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
العمري بغ”ضب. عايز جويريه تكوني عندي هي لو مش عايزه تجيب الورق بمزاجها يبقى غصب عنها وصقر بنفسه اللي هيجيب الورق لينا
رفعت. البلد كلها مالهاش سيره الا على فرح روح على فهد الشرقاوي وصافيه على زين الورداني يوم الخميس
العمري. قبل التسليم بيوم حلو اوي عايزك تجيبي جويريه تحت رجلي يوم الفرح
رفعت. هتقولها مين اختها
العمري. انا اصلا معرفش اختها مين
رفعت. اومال مين اللي يعرف
العمري. البوص هو الوحيد اللي عارف اخت جويريه
رفعت. ومين البوص
العمري. تؤتؤ يا رفعت مينفعش تسأل ولا نعرف مين هو المهم جويريه تبقى عندنا ودي أوامر البوص

يتبع..

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: