روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت الحادي والعشرون

رواية عشقت ممرضتي الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقت ممرضتي الحلقة الحادية والعشرون

و مشيوا و جابر و رشا و ليل ركبوا العريبة في طريقهم للمخزن و فعلا وصلوا و دخلوا…
همسة بصدمة:جابر و رشا ؟!!!!!!
رشا:احم ممكن يا جابر تخرج تسيبنا و خد ليل معاك
جابر:تمام تعالي يا ليل..هما خرجوا من هنا و مرة واحدة رشا جريت و اترمت في حضنها و كانت بتعيط و همسة مصدومة في نفس الوقت مستغربه و انصدمت اكتر لما سمعت الكلام اللي قالتوا
رشا بدموع:انا اسفه يا همسة انا اسفه جدا انا عارفه انك مستحيل تسمحيني عشان الفضيحة اللي علمتلهالك عند أهلك بس انا ندمت بجد انا ندمانا اوي علي اللي عملتوا و علفكرة انا مش بمثل عليكي
همسة بصدمه:انا متكلمتش انتِ عرفتي منين اني قولت كده
رشا بدموع:مش مهم انا كل اللي انا عايزة انك تسمحيني انا عارفه ان قلبك أبيض و بتسامحي سمحيني عشان خاطري انا دلوقتي اتغيرت أو بمعني الكلمة اني بتغير للاحسن و بصراحة انا بحب شهاب اخوا ريماس
همسة بنفس الصدمة:شهاب انتِ قابلتي شهاب امتي و ازاي

 

 

رشا بهدوء:هحكيلك كل حاجه..حكتلها من ساعه ما قابلتوا اول مرة لحد المفاجأة اللي باظت لما قالتوا حقيقه هروب همسة
رشا بحزن:انا حكتلوا عشان انا شوفت في عينوا حبوا ليا و انا ضميري انبني و قررت اني اقولوا كل حاجه عشان يمكن ارتاح بس طبعا ليقتوا مرة واحدة ضربني بالألم و بصراحة انا استاهل اكتر من كده بس انا خلاص بتغير و عايزة اتغير للاحسن و هو دلوقتي مش بيكلمني و هو قالي لو ليقتك ممكن يسامحني بس انا عارفه حتي لو رجعتك برضوا مش هسامحني و بصراحة حقوا انا اللي عملتوا فيكي مش شويه ف انا بطلب منك طلب عشان خاطري سامحيني وانا مش هظهر لا في حياتك ولا في حياة شهاب تاني لأنوا كده كده مش هيسامحني
همسة كل ده مصدومة مش عارفه تفكر بتقول في نفسها:معقولة تكون ندمانه فعلا و لا ده موضوع جديد و هي بتألفوا مش عارفه..بصت في عيون رشا شافت رجاء و توسل و ندم أنها تسامحها
همسة:ماشي انا هسامحك بس
رشا من سمعت هسامحك من هنا نطت بفرحة و كانت بتسقف همسة مقدرتش تستحمل و ضحكتك عليها…
رشا بسعادة:بجد سامحتني طيب يتفع اكمل باقي المهمه و ارجعك لي أهلك و اوعي تقولي لا عشان اخوكي محتجلك اوي
همسة بخوف:ايوة بس انا خايفه من المواجهة
رشا:متخفيش انا معاكي
همسة:طب و عزيز و ريما انا عايزة اقابلهم
رشا بإستغراب:مين عزيز و مين ريما دول
همسة:لا دي حكاية طويله وصليني عندهم و بعدها هروح
رشا:اوكي هقول لي جابر يوصلنا للحته اللي انتِ عايزها
همسة:اوكي
و فعلا راحوا و خبطت علي الباب ريما فتحت…
ريما:ايه همسة فينك
همسة:كنت في مشوار و معايا ضيوف ينفع ندخل
عزيز و جواد بغموض:خليهم يدخلوا يا همسة
همسة شافت جواد و اتوترت عشان جابر معاها و رشا كمان ف دخلت و عزيز انصدم و جواد بيشوفهم بهدوء…
عزيز بصدمة:جابر؟!!!!!!
جابر في نفسه:الله أكبر صاحب سهيل هنا كمان يبقي انا شكلي هبات في التخشيبه النهاردة
جواد:هما دول رشا و جابر يا همسة
همسة:اه هما بس ينفع نقعد و نتكلم بهدوء لو سمحتوا
جواد بهدوء:تمام احب اسمع
همسة:بس انا قبل ما تكلم انا عايزة اسأل جابر سؤال
جابر:انا عارف السؤال يا همسة محدش لمسك يا همسة انتِ بنت زي ما انتِ
همسة بصدمه:اييييييييه!!!!!!!

 

 

رشا بصدمه:نعم!!!!!!
همسة بإستغراب:بس ازاي انا ريماس قالتلي اني كنت عريانه و..
جابر:ايوة ده كان دم مزيف عشان انا مقدرتش اعمل فيكي كده لا انا و لا خالد و لا كمال قربنا منك وانا ضحكت علي رشا بس كده ف قدرنا نوهمك و نضحك عليكي و بس كده و لو مش مصدقاني روحي للدكتورة لو عايزة
همسة بإستغراب اكبر:بس و الدكتور اللي قالهم اني مش بنت
جابر:ده واحد كده طلبت منوا خدمه و هو نفذها بالحرف الواحد
همسة بفرحة:يعني انا زي ما انا بجد
جواد:باااااااس عشان انا اتلخبط علي الاخر جابر و رشا تعالوا ورايا نقعد في الاوضه دي عايز افهم كل حاجه وانت يا عزيز تعالي معايا
عزيز مكنش مركز اصلا و بتمني فعلا انها تكون زي ما هي و يكون فعلا محدش لمسها هيبقي فرحان اوي و راح مع جواد و همسة فرحانه اوي و ليل واقفه زي الاطرش في الزفه مش فهمه اي حاجه في اي حاجه و ريما بتدعي من قلبها أن همسة تكون متلمستش فعلا…
بعد ٣ ساعات خرجوا و ابتسامه واسعه شافتها ريما علي وش عزيز و رشا و همسة نفسها تروح تترمي في حضن أخوها و ريماس…
جواد:زي ما تفقنا يا جابر لو عرفت اي معلومات عن رامز أو اي دليل لي جرائم تانيه تقولي تمام
جابر:من عنيا يا باشا يلا يا ليل و رشا عشان نوصل همسة لي بيتها
عزيز:طب ينفع همسة بس علي انفراد
جابر:تمام احنا هنستناكي تحت يلا احنا ننزل
ريما دخلت عشان تحضر هدومها و جواد دخل معاها و همسة واقفه عايزة تعرف عزيز عايز ايه منها…
همسة بخجل:امم كنت عايز ايه يا عزيز
عزيز:احمم كنت عايز يعني بعد ما مشاكلك ان شاء الله تتحل يعني انك تكلميلي أخوكي
همسة بإستغراب:ليه؟؟
عزيز بحب:عشان عايز اشوف همستي و هي بالفستان الأبيض
همسة فهمت و مردتش و اتكسفت بس قالت:بس انا لسه يعني هتأكد عند الدكتورة يعني
عزيز قرب منها و مسك ايديها بحنان وقال:وانا واثق انك هتكوني كويسه و محدش قرب منك ولا حد يقدر يقرب من حاجه من أملاك عزيز الهادي تمام
همسة بخجل اكتر:احمم ان شاء الله ينفع امشي طيب
عزيز:اه تمام خدي
همسة:ايه ده
عزيز:ده رقم تليفوني اول ما كل حاجه تبقي تمام هاجي و اقابل الدكتور أيمن اخوكي و شهاب كمان عشان اسمع كده انوا زي اخوكي برضوا صح
همسة بإبتسامة:اه صح يلا سلام

 

 

همسة نزلت وهي مكسوفه و فرحانة في نفس الوقت أنها عندها أمل انها متكنش اتلمست و أخوها و ريماس هنبسطوا اوي و قالت العنوان لي جابر و راحوا البيت فعلا و رشا هتطلع معاها عشان شهاب واحشها اوي و نفسها تشوفوا
في البيت…
أيمن قاعد علي الكنبه مرجع رأسوا ورا و مغمض عينيه و شهاب في اوضتوا و نفسوا يكلم رشا كل شويه يجب الرقم بس بيرجع في كلاموا و ميتكلمش و سمع صوت جرس الباب و أيمن فتح قام و فتح و انصدم…
همسة بدموع:أيمن حبيبي
أيمن انصدم و لمس وش همسة عرف أنها هي قام مسكها و شدها لي حضنوا و هي مسكت فيه و كانوا بيعيطوا و رشا اتأثرت اوي شهاب سمع صوت عياط قام و انصدم شاف رشا و همسة في حضن أيمن بص في عيون رشا لقاها بتقول اهو نفذت طلبك سامحني بقي بس هو شال عينوا بص علي همسة…
همسة بدموع:انا اسفه يا اخويا اسفه سامحني عشان خاطري
أيمن بحزن:باااااس يا حبيبتي بس انا سامحتك اصلا لما شوفتك يا همستي كده تمشي و تسبيني
همسة بحزن:ما انت مكنتش بتصدقني..و شافت شهاب واقف و هي سابت أيمن و جريت حضنت شهاب هي كمان و هو ما صدق ياعيني رشا حست بالغيرة بس هي عارفه ان همسة بتعتبر شهاب زي اخوها همسة شاورت لي رشا تدخل و دخلت…
شهاب بفرحة:انتِ كويسه يا همسة انتِ كويسه يا همستي
همسة:اه بس هبقي كويسه اكتر لو سامحت رشروشه
شهاب طلع من حضنها و بص علي رشا شاف شكلها الحزين و قلبوا اتقطع…
همسة:علفكرة انا سامحتها عشان هي معملتيش اي حاجه
شهاب بإستغراب:ازاي
همسة:انا هحكي بس فين ريماس
أيمن بص لي شهاب و مش عارفين يقوللها ازاي…
همسة بإستغراب:مالكوا يا جماعه فين ريماس
أيمن و شهاب بحزن:ريماس تعيشي انتِ يا همسة
همسة انصدمت و فتحت في العياط عشان هي كان نفسها تشوفها اوي و هديت و دخلوا كلهم اوضه و همسة حكتلهم كل حاجه بس مقالتش علي موضوع عزيز لحد ما يتأكدوا من موضوع الكشف ده و شهاب مكنش مركز اصلا كان بياخد نظرات لي رشا وهي بتعمل بالمثل و همسة واخده بالها و بتتمني انهم بتصالحوا…
___________________________________

 

 

في فيلا رأفت…
كريم قاعد في اوضه نادين و بيص للوحة اللي رسمتها و هو كمل القلب شاف صورتها و بدأ يدمع لأنها وحشتوا اوي اوي قام و اشتري ورد راح المقابر و حط واحده عند رأفت و واحده عند نادين و قرأ لهم الفاتحة و بعدها رجع الفيلا تاني و كان صاحبوا قاعد و مستنيه…
تامر:البقاء لله يا صاحبي معلش جت متأخر اصلي كنت مسافر سفاريه شغل
كريم بحزن:لا عادي انا مش زعلان قولي عرفت فين مكان تالين
تامر:قربت صدقني الموضوع مش سهل زي ما انت متخيل ده رامز ده طلع صعب اوي
كريم بضيق:ليه يعني و بعدين متجبليش سيرته انا مش طايقوا اصلا ايه الموضوع
تامر:الموضوع يا سيدي ان رامز ده باعت تالين تقتل عارف تقتل مين
كريم:تقتل مين
تامر:سهيل العربي
كريم بصدمة:مين!!!!
تامر بإستغراب:مالك يا كريم انت تعرفوا
كريم:اه اعرفوا بس هي تقدر تعمل ده
تامر بسخرية:تعمل ده انت طلعت طيب اوي يابني دي تالين بتحب سهيل و هيعملوا كتب كتاب أو خطوبه تقريبا
كريم:انت متأكد من المعلومات دي
تامر بدهشة مصطنعه:كريم انت مش واثق فيا طبعا متأكد عيب عليك
كريم بشر:يبقي نخطفها
هل فعلا كريم هيقدر يخطف تالين؟؟
_____________________________________
عند يارا و أسماء…
أسماء قاعدة علي السرير و يارا عماله رايحه جايه رايحه جايه بتفكر في المصيبة اللي دخلتها دي…
أسماء بتعب:يا بنتي كفايا لف دوختيني اهدي كده و كفايا توتر خلينا نفكر في الموضوع
يارا:نفكر في ايه نفكر ازاي يعني انا لسه مخلصتش من موضوع تالين و الزفت رامز ده و صبري اقوم ادخل في موضوع موضوع ايه ادخل في تدبيسه جديدة و بتقوليلي افكر ونبي اسكتي
أسماء:يعني عايزاني اعمل ايه افضل الف زي النحلة كده مش فهمه و مش عارفه اي حاجه في اي حاجه اقعدي بقي خيلتيني
يارا:اهو اتنيلت اقعدت ها هنعمل ايه
أسماء لسه هتتكلم سمعت رنه موبايل يارا شافت المتصل حاتم
أسماء:ردي عليه عشان اكيد هيقول حاجه مهمه
يارا:الو
حاتم:احلي الو سمعتها دي ولا ايه
يارا بضيق:انجز عايز ايه
حاتم بمرح:بقي دي معامله تعملي بيها جوزك المستقبلي برضوا

 

 

يارا بسخرية:ايه يسطا انت هتعيش دور ولا ايه دي هي لعبة علي بنت عمتك دي و لما تمشي كل واحد يروح في حالوا
حاتم بتوتر:ايه ده هو انا مقولتلكيش
يارا:لا مقولتليش يلا اشجيني
حاتم:اصلي انا قولت لي ماما و بابا اننا هنتجوز
يارا بصدمه:نعم انت بتستعبط صح
حاتم:اهدي هفهمك اصل بعد ما أسماء قالتلوا علي موضوع اللعبة دي مقتنعش الصراحة ف قالي اننا نتجوز ٦ شهور و بعدها نطلق
يارا بغضب:لا بقولك ايه مليش انا في جو المسلسلات التركي ده قال نتجوز و بعدها نحب بعض و منطلقش لا يا عين ماما انا مش موافقه و روح اتجوز نرمين والله العظيم تليق عليك سلام
أسماء:في ايه بس يا يارا
يارا بغيظ:قال ايه الأستاذ قال لي أهلوا اننا نتجوز لمدة ٦ شهور و بعدها نطلق ايه جو مسلسل زواج مصلحة ده
أسماء:هههههههه طب تصدقي انا بحب جان و عائشة جول اوي
يارا بضيق:ونبي انتِ فايقه و رايقه وانا مليش مزاج للهزار ده الصراحة
أسماء:طب رايحه فين بس
يارا:هروح اقعد علي بحر شويه
قامت و طلعت فستان قصير لونوا pink عليه ورود نفس لون بس افتح شويه…
نزلت و كانت بتتمشي و بتفتكر ذكرياتها مع أختها و جوزها و بنتها كوكي و كانت بدمع فاجأة لمحت بنت قاعدة بعيد و بتعيط يارا قلبها قبض راحت نحيتها و طبطت عليها بصت عليها بصدمة:تالين
تالين بنفس الصدمة:يارا
بعدها الاتنين دخلوا في حضن بعض و هما بعيطيوا جامد اوي لانهم اتقابلوا اخيرا بعد ما كنت تالين خايفه ليكون حصل ليها حاجه…
تالين بدموع:يارا انتِ قدامي صح انتِ كويسه
يارا بدموع:انا كويسه تالين وحشيتني اوي
تالين بدموع و انهيار:انا اتدمرت يا يارا انا اتدمرت و لسه هتدمر اكتر انا مش هقدر اقتلوا يا يارا مش هقدر
يارا:اهدي يا حبيبتي متقلقيش مش هتقتلي احنا لازم نمشي من هنا
سهيل:مش يلا يا تالين ولا ايه العريبة زمانها جايه
تالين مسحت دموعها علي طول و يارا بصت علي سهيل و سهيل بص للبنت بإستغراب و دهشة لأنها شبه تالين شويه…
سهيل:تالين مين دي
تالين بفرحة:احب اعرفك يارا أختي يارا ده سهيل العربي اللي حكتلك عنوا
يارا:ازي حضرتك و الف سلامه ان شاء الله تقوم بالسلامة

 

 

سهيل:ان شاء الله
تالين همست لي يارا:هبقي اكلمك علي تليفون اطمن عليكي
يارا بنفس الهمس:بس انا غيرت الموبايل خدي ده الرقم
تالين:تمام يلا سلام
يارا براحه:سلام
مشيوا و هي كانت بتتمشي وهي فرحانة أنها اخيرا شافت أختها بس خايفه عليها هي شافت سهيل حسيتوا طيب بس في شويه قسوه و شدة كده في التعامل…
حاتم:كنت حاسس اني هشوفك هنا
يارا بشرود:خير عاوز حاجه
حاتم بإستغراب:يارا مالك سرحانة في ايه
يارا بضيق:ملكش دعوة عن اذنك
قبل ما تمشي كان حاتم شدها من دراعها و هي وقعت في حضنوا بعدها غمضت عينيها و هو عمل بالمثل و كأن الزمن وقف هنا تحت ضوء القمر الجميل و كانت نرمين وصلت و شافت حاتم و بنت فعلا في حضنوا و حست بغيرة و غيظ و حقد دفين و مشيت و راحت الفندق اما يارا بصت في عين حاتم و هو بصلها بحب وقال:يارا
يارا بشرود:امم
حاتم:انا بحبك
يارا بنفس الشرود:ها
___________________________________
في فيلا البغدادي…
جابر وصل ليل الفيلا و قبل ما تنزل مسك ايدها وقال:مش هتخديلي معاد اقابل حمايا و حماتي ولا ايه
ليل:هو بابا مات بس هبقي اقول لي مامي
جابر بغمزة:طب مفيش تصبيره عقبال ما نتخطب
ليل:لا مفيش اصبر يسطا انا مش هطير
جابر:لا انا بعد يسطا دي هصبر فعلا و مش هستعجل

 

 

ليل:تمام يلا سلام
ليل اول ما دخلت ليقت مامتها و الراجل اللي اسموا حسين قاعدين و كانت لسه هتتطلع…
حسين بخبث:ايه يا لولو مش هتيجي في حضن أبوكي ولا ايه
ليل بضيق:انت مش أبويا يا استاذ حسين انا أبويا اسموا عماد الدين سيد وبس
هيام:ايه ده هو انا مقولتلكيش
ليل بضيق:لا مقولتليش
هيام:مش انا نقلت وصتيك من عماد لي حسين يعني مصاريفك و الأوامر تاخديها من حسين و بس
ليل بصدمة و غضب:عملتي اييييييييه!!!!!

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد

error: Content is protected !!