روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت التاسع

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء التاسع

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة التاسعة

 

وحش احتل عرش قلبي
الفصل التاسع
بقلمي دينا محمود
عند غيث وماسه
ماسه حولت ان تخرج لكن غيث حاصرها بين الحائط وقال
غيث:حبيبتي..قوليلي جيتي لي ولا عايزه تتعاقبي علي كذبك صح..
ماسه بحذف:لاء
غيث:ماشي قوليلي بقا كنتي عايزه اي..
ماسه بكسوف: هقولك بس ابعد

 

 

وضعت ماسه يديها علي صدره لاتحاول ان تبعد عنها..
غيث اتصدم من لمستها انها اول مره تقترب منه او تضع يديها عليا
خافت ماسه من رد فعله فابتعدت يديها..
غيث قرب منها ووضع يدها علي وجهه …
الي هنا واطلق الوحش الذي بدخله ليقرب وجهه من وجهها وشفتاه كادت ان تلامس شفتيها ولكنه ظفعته حتي ابتعد عنها قليل لاقول بغضب
ماسه بغضب: بص ياغيث…مينفعش تعمل ال حولت تعمله ده انا ذي اختك مش اكتر…
اما غيث لم ينطق بكلمه لانها شفتاها خدرته عندم نطقت اسمه
ماسه خرجت من غرفة المكتب وصعدت الي غرفتها بغضب شديد
اما غيث خرج الي جنبته القصر وتحدثه في الهاتف

 

 

__________
عند جاسر
جاسر وصل القصر وكان سائق بسرعه جنونيه ووجد اخيه في الجنيه يتحدث في الهاتف ليدخل بهدوء كي لا يراه …لكن رأه غيث الذي كان يتحدث في الهاتف ليغلق الهاتف
غيث بسخريه:داخل تتسحب ذي الحراميه كده لي
جاسر بتوتر:لا ابدا مش بتسحب ولا حاجه
غيث بشك:اي الريحه دي…انت كنت فين
جاسر بتوتر اكتر:ريحة اي…مفيش ريحه ولا حاجه
غيث بغضب: جاسر متكدبش عليا انت شربت صح
جاسر بكذب:لاء لاء شرب اي بقلمي دينا محمود ده انا كنت مع واحد صحبي كان بيشتري ل ابوا
غيث:طيب ادخل اما اشوف اخرتها معاك

 

 

ليدخل بعدها وماسه كانت متحمسه جدا انها تصبح وتذهب الي الجامعه وهي لا تعلم أن الشر ينتظرها
____________
عند ماري
ماري كانت تجلس مع اصدقائها ليتناقشوا علي خطه لكي يواقعه به غيث
مااري: بس ازاي هتجيبي الورقه
لتقول صديقتها التي تعمل مع معتز:انا صحبتي شغاله عندهم ف القصر وهي هتعرف تجيب لي الورقه
ماري بشر:ماشي استنو هشوف حد من البنات ال في الجامعه وهخلهم يراقبوها ويمشو ورها في يوم ويدوها درس متنسهوش ف حياتها
صديتها:لا…لا متعمليش كده يا ماري انتي قوليها ان غيث اتجوزها وهي متعرفش بس….لكن متعمليش ال في دماغك
ماري:لي.. معملش كده
صديقتها: اقصد انها فكره مش حلوه يعني…اذاي هتعمليها
ماري بشر وحقد:هروحلها الجامعه وهمسكها من شعرها واوريها الورقه وبعد م تشوفها يدخلو البنات ويعملو ال اتفقنا عليا…وبعدين ياجي غيث ويلقي حبيبته مدمره ..او ذي م بيقولو راحت عزرتها
صديقتها: لاء يا ماري متعمليش كده
بعد مناقشات كثير لكن ماري لم تقتنع فخرجت بعدها واتصلت علي معتز لكي تخبره انها لم تقدر علي اقناع ماري وماذا سوف تفعل لكن هاتفه كان مغلق لانه في احد سهراته……
وانقض اليوم وهم لم يعلمون م الذي يحصل غدا
_______________

 

 

 

في صباح يوم جديد ملئ بالمافاجات
استيقظت ماسه وهي متحمسه وسعيده لدرجه لا تتوصف
ماسه استيقظت واخذ حمامه البارد وارتدت ملابسها… وخرجت الي عرفت غيث لكن وجدته نائم لتذم شفتيها بحزن لتذهب إليها وتقف بجنب التخت لكي تيقظه
ماسه: غيث….غيث..يلا اصحه
غيث بتعب: لاء مش قادر رأسي وجعاني اوي ..مش هقدر انزل
ماسه: لاء قوم بس وانت هتكون كويس بس قوم
غيث:مش قادر حتي حطي ايدك كده علي رأسي
لتضع ماسه يديها علي راسه ولكن لم تعلم انه جذبها لتقع علي التخت لتصبح هي اسفل وهو اعلاها
ماسه بخجل:غيث …ارجوك ابعد
غيث بمكر:مش قادر رأسي وجعاني و…..
لم يكمل حديثه بسبب دخو ولدته لتنتفض ماسه لتحاول ان تدفعه ولكن لم يتحرك

 

 

 

بسمه بصدمه: اي البيحصل هنا..؟
لينهض غيث ويقول: مفيش حاجه يا امي انتي عارفه ان ماسه جات عشان تصحيني فوقعت علي السرير
بسمه:ماشي يلا انا مستنياكم تحت
بسمه خرجت..وبعدها ماسه ذهبت الي غرفتها لكي ترتب ملابسها
ونزلت الي الاسفل واتجة الي غرفة الطعام ووجدت غيث يجلس علي رأس المائده……..
تسريع الأحداث……
خرجت ماسه مع غيث وركبت السياره بجانب غيث
غيث:في شوايه حاجات لازم تعرفيهم قبل م تروحي الجامعه
ماسه بأستغراب:اي هما
غيث:اولا ممنوع تام انك تصحبي اي حد…..او تتكلم مع اي بنت مش كويسه ومتتكلميش مع الدكتور البيدرس لكي إذ كان شب او حتي رجل كبير ف السن…..ومتقعديش جنب شباب ولو حصل اي حاجه اتصلي بيا علي طول..ولو حد ضيقك اتصلي بيا بردو..ولو خلفتي اي حاجه من القولتها مش هتروحي الجامعه تاني
ماسه:ماشي….
ماسه بعقلها:حتي وانت مش معايا بتفرض سيطرتك عليا…..

 

 

 

ماسه اخذت نفس طول وقالت في سرها:بكرهك ياغيث
بعد القليل من الوقت…
وصلت ماسه عند الجامعه لتنزل بعدها ولكن ما لاحظته عندما نزلت وجدت جميع الفتيات تتجه الي غيث باعجاب
لكن ليس الأمر شغل ماسه لانه لم يهمها…. لكن هي لا تنرك ان غيث وسيم للغايه لكن هي ترتعب منه…….
ماسه دخلت الجامعه ووجدت فتيات بأشكال مختلفه منهم المحتشمه ومنهم من لا ترتدي ملابس..ولكن فعلت مثل م قال لها غيث واتجهت الي صفها وجلست مقعد بعيد عن أي أحد…لكن لحظت ان هناك من احد الفتيات بقلمي دينا محمود ينظرون إليها بحقد وشر
لكن فكرت بأن تتصل ب غيث ولكن خافت بأن يقتل أحدهم لذالك لم أردت الاتصال……
مرت اول محاضره والاخري ثم الاخري حتي اتي وقت الاستراحه وذهب الي الكافتريا الخاصه ب الجامعه وجلست بمردها لانها لم تعلم احد هنا
_________________
في غرفة جاسر

 

 

كان يتاكل من الخوف لا يوجد أحد غيره وولدته في القصر ليتذكر كلام مارك
فلاش بااااك
معتز:فكر معايا شوايه..هيكون رد فعلا غيث اي اما يشوف الصور دي وكمان ولدتك اما تعرف ان ابنها ال بعيد عن شغل المافيا بقا بيعمل علاقات مع العا**هرا
جاسر بخوف ورفض:لاء انا مستحيل اعمل العلاقات القذره دي
معتز:انت معملتش لكن الصور تثبت انك عملت
جاسر:طيب ولو جبتلك الورقه اذاي غيث مش هيعرف ان انا ال عملت كده
معتز:بص انا عندي خينين كتير هخلي حد منهم يقول ان هو العمل كده مقابل ان عائلته تكون ساليمه
جاسر: بس كده غيث ممكن يقتله
معتز بملل:هو اصلا ف تلكه الحالتين هو ميت ياما اخوك يقتله ياما انا اقتله..ها قولت اي
جاسر: ماشي بس عايزه اخد الصور الاول
معتز:ماشي بس لو مجبتش الورقه هتندم وانت عارف ازاي
جاسر: متقلقش
جاسر اخذ منه هذا الصور وهو نادم وصادق اصدقائه الذي باعوه بسبب الأموال

 

 

 

بااااااك
جاسر استيقظ من شروده علي صوت الهاتف الذي يعلن بوصول رساله ليفتحها
الرساله(انت هتستنا لحد اما اخوك ياجي روح وهات الورقه والا انت عارف انا ممكن اعمل اي)
جاسر بتوتر نحية المكتب الخاص باخيه ودخل بهدوء واخذ يقلب ف الورقه بهدوء لكي يجد الورقه المطلوبه حتي وجدها فاخذها علي الفور واتجه بأله التصوير التي بالمكتب وصورها ووضع النسخه الاصليه ف مكتب اخيه والنسخه الاخري اخذها معه وصعد به الي غرفته
جاسر مسك الهاتف لكي يرسل بقلمي دينا محمود رساله ل معتز لكي يعرف كيف ياخذ منها هذا الورق لكن قاطعه صوت الباب
فدخلت الخادمه وقالت

 

 

الخادمه: انا ال هاخد منك الورقه تبع معتز بيه هاتها.
وبالفعل أعطاها الورقه وخرجت كما دخلت
اما جاسر اخذ يفكر هل هذا صحيح ام خاطئ وفكر ف ماسه الذي إذ عرفت من الممكن أن تقتل نفسها …..كلا لازم ان يخبر غيث بما فعلا .
وبالفعل ذهب الي شركة غيث ودخل مكتبها ووجده جالس علي مكتبه يعمل علي الحاسوب
___________
عند ماري
ماري كانت واقفه ب القرب من قصر غيث الشرقاوي حتي تنتظر صديقتها التي اخذت الورقه من جاسر.
لتأخذ ماري منها الورقه وتذهب وتتصل صديقتها بمعتر
صديقتها: معتز بيه انا عطيتها الورقه ومشيت دلوقتي
معتز:برافو عليكي
صديقتها: شكرا بس نسيت اقولك حاجه

 

 

معتز:اي
صديقتها: ماري قالت إنها هتتفق مع بنات يضربو ماسه وهيعملو فيها حاجات تانيه…انا مش عارفه
معتز بغضب: ايييه…انا مش قولتلك متخليهاش تعمل فيها حاجه
صديقتها: حولت معاها كتير بس مسمعتش كلامي..وبقت تشك فيا..وكمان انت مكنتش بترد عليا.
ليغلق معتز بوجهها واخذ بقلمي دينا محمود يحطم كل الذي يأتي امامه..ولا يوجد امامه حل غير ان يذهب لها لكي يوقف تلك العينه التي تقوم بأذ الذي يعتبرها معشوقته(ماسه)
وبالفعلا ذهب وقاد سيارته وذهب الي الجامعه لكي ينقظ ماسه
_______________
هناك في قصر اخر بعيد تمام عن هذا القصر يجلس ذالك الرجل وغطي الشيث شعره والخبث علي وجهه كان يجلس وبيديها كأس النبذه
هل تعلمو من هو؟
انه جد ماسه سالم السيوفي…ليقول
سالم:اي الحصل

 

 

الرجال:في بنت عايزه تنتقم من غيث بيه وعرفت ان متجوز ماسه هانم ف هتنتقم فيها وهتأذيها …وعرفت انها اتفقت مع بنات انهم يغتصبوها.
سالم بخبث:حلو اي…لو فعلا عملو كده غيث مش هيقبل بيها ومش هيبقا ليها حد ساعتها هخدها انا وهخليها احسن عا***هره ف العالم …بس انتو خليكم وراهم ورقبوهم كويس
الرجال:امرك يابيه
ليخرج هذا الرجل ليقول سالم ف عقله:لازم اخيب البت دي بأي تمن
___________
في الجامعه عند ماسه
ذهبت ماسه الي المرخاص لكي تغسل يديها وعندما دخلت دخلت فتاه غريبه الملابس ليست عاريه وليست محتشمه إنما ضيقه
ماري:هيي انتي
ماسه:مين انا
ماري:اه انتي
ماسه: نعم
لتذهب لها ماري وتمسكها من شعرها لتصرخ ماسه بألم

 

 

ماري بغضب: بسببك انتي ابويا اتقتل يا وس**خه
ماسه بألم:انا..انا معرفش حاجه عن البتقوليها دي
ماري وهي تزيد الشد علي شعرها لتشعر ماسه بأن شعرها يتمزق لتنزل دموعها بسبب الألم
ماري بحدق:متكذبيش..وتعملي نفسك بريئه…….
لترفع لها الورقه وتقول
ماري:بصي الورقه دي ال هتخليكي تموتي يا وس**خه
_____________
ف مكتب غيث
دخل عليها جاسر وهو يلهث
غيث:مالك بين عليك كانك كنت ف سبق
جاسر:بص ياغيث مفيش وقت لل تتريقه انا جيت عشان اقول لك…..

 

 

وقص لها عما حدث واتفاقه مع معتز
غيث بغضب: عارف ياجاسر لو ماسه عرفة حاجه مش هعديهالك علي خير
غيث نهض بسرعه رهيبه وقال
غيث:انصحك متورنيش وشك طول اليوم
ونهض غيث الي الاسفل وركب سيارته وقاد بسرعه جنونيه حتي انا وصله الجامعه وكان ورا جيش من الحرس
نزل غيث من السياره وظل يدور عليها لكن ملهاش اثر حتي اتجه الي المرخاص وجدها………..
وحش احتل عرش قلبي

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *