روايات

رواية جحيم رحيم الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

  رواية جحيم رحيم الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية جحيم رحيم البارت الثالث

رواية جحيم رحيم الجزء الثالث

رواية جحيم رحيم الحلقة الثالثة

 رحيم قر”ب منها وقطع هدو*مها من فوق اصبحت عا*ريه قب”ل بكل عن”ف تحت اثا. ر صرا”خها وفجاءة ز”قها علي الارض.
ريناد بالم: اااه.
رحيم ببرود مليش مز”اج دلوقتي عشان انتي مش نو”عي غوري حضري الاكل مكان الخدمه.
ريناد بتحاول تستر نف”سها:  ح حاضر.
طلعت تجري من قدمه وهو اخد دوش ولابس بدلة سودة شيك و نزل بالكرسي.
الخدم:  اساعدك يا بيه.
بص له بص اسكتته.
في المطبخ…
عشاق الروايات ⁦✨????????️
الخدمه:  لا ميصحش.
ريناد:  لا انا هحضر الفطار اتفضلي ارتاحي.
الخدمه:  بس…
قاطعها صوت رحيم:  اسمعي الكلام البت دي زيها زي الخدم تتعامل زيكم انتي فاهمه.
الخدمه بحزن:  فاهمه.
ريناد بتحضر الفطار وتحطه.
قاعد بيشرب القهوة و سيف قاعد ساكت كعادته.
رحيم ببرود:  كل عشان الباص.
سيف هز براسه بمعني لا.
رحيم بغضب:  بقولك كل.
بكي الطفل ريناد راحت اخدته في حضنها:  مينفعش كده.
رحيم بغضب:  انتي تخرسي يا حيو”انه انا عارف اربي ابني.
ريناد بزعيق:  لا حرام عليك دي مش طريقه.
رحيم بص علي الطبق حد”فها بيه الكل ????????.
ريناد بالم: اااه… بتحط ايديها بتلاقي د”م  نازل من را”سها.
رحيم بغضب:  اياكي تدخلي في تربية ابني انتي ناسيه نفسك مجرد خادمه هنا.
ريناد دموعها نازلة اخدت الصغير معها.
رحيم بزعيق:  رعددددد.
رعد جاه (الحارس الشخصي لرحيم وصاحبه):  اؤمرك.
رحيم ببرود:  هنروح الشركه.
رعد بتوتر:  يعني…
رحيم مقاطعها:  مشلول صح.
رعد بتوتر:  يا بيه انا…
رحيم بيمشي بالكرسي:  يلا.
مشي معه بدون حيلة.
وصل شركته.
الكل بخوف:  اهلا ياباشا الف سلامة.
رحيم بغضب:  كله يشوف شغله.
يمشي بين همسات الموظفين:  حتي بعد الحاد”ثه في جبروت.
اخر:  من اعماله دا مراته ارتاحت منه.
رحيم بص بغضب:  انت وهو مطرودين برا.
الموظف بخوف:  ل ليه.
رحيم مشي ببرود.
السكرتيرة:  دا الملفات المطلوبه.
رحيم ببرود:  برا.
طلعت جري من غضبه وحمدت ربنا انها مشيت من قدمه.
…..
ريناد باحتضان:  متخافش هو مشي.
سيف…..
ريناد بهزار:  اي رايك نلعب شويه عشان ابوك فتح د”ماغي عم هولاكو دا.
سيف ابتسم….
ريناد:  بتحب السباحه.
هز راسه بنعم.
ريناد بابتسامة:  يلا ننزل نعوم شويه.
سيف فرح وبا”سها من خدها.
فضلوا طول النهار بيلعبوا تحت سؤال ريناد
( اي وصل الطفل دا لكده دا برئي اكيد في سر مش عارفه)  .
خلصوا لعب و اكلت سيف ونام.
ريناد للخدمه:  هو اي يلي حصل لسيف .
الخدامه اترعشت: م معرفش.
ريناد بشك:  اتكلمي في ايه.
الخدامه:  لو قولت هيمو”توني مقدرش.
رينا.  باستغراب:  هما مين.
الخدامه هربت من قدمها.
ريناد:  اكيد في حاجه لكل دا وانا لازم اعرف.
بقلم ميرا ابوالخير.
……..
بقلم ميرا ابوالخير.
خلص شغله.
رحيم في العربيه:  اطلع علي شقه الزمالك.
رعد:  بس…
رحيم بغضب:  نفذ وانت ساكت وهات البت.
رعد بحزن داخله علي حال صديقه:  تمم.
وصل الشقه كان فيها بنت.
البنت لابسه قميص شفا”ف بيظهر كل مفا”‘تنها:  يلا يا بيبي.
رحيم بقرف:  امشي انت يارعد.
داخل الاوضه وانق’ض عليها كالثو*ر الهائج.
بعد قليل.
رحيم باشمئزاز:  خدها ارم”يها قدم اي
 مستشفى.
الحراس:  اؤمرك.
لابس هدومه و نادى لرعد ومشيوا.
غمض عينه بالم في تذكر ما حدث قاطعه رنين هاتفه.
رحيم:  نعم.
معتز:  متاذ*يهاش يا رحيم.
رحيم ببرود:  خلصت.
معتز بغضب:  انا ابوك لي بتعمل كده.
رحيم بنفس البرود:  مراتي وانا حر وبعدين مش انت يلي جبتها.
معتز:  لا مش حر دي مش زيها.
رحيم بزعيق:  كلهم زي بعض سلام يا ولدي…
اغلق الخط وك*سر الهاتف بقبضته:  ماشي يا ريناد وحياة امي مهر”حمك وهند”مك علي الساعة يلي اتولدتي فيها مش هسيبك في حا”لك ابدا لازم تدوقي جحيمي و لازم اذ*لك.
وصل البيت لاقها قاعده بعيد وسرحانه بص بقرف وطلع اوضته.
..    …….
قاعدة بتفكر  حد بيحط ايده علي خصر”ها:  مكنتش اعرف انه رحيم ذوقها احلوى كده.
ريناد بخضه و زقته :  ا انت مين.
حمزة بابصه شهو”ة علي ج”سمها’:  بتاخدي كام.
ريناد بغضب: انت مين وازاي داخلت هنا.
حمزة بخبث:  انا اخو رحيم وانتي مزة جديدة صح.
ريناد بقرف من باصته:  لا مراته.
حمزة بصدمه:  مين.
ريناد سابته ومشيت ابتسم بمكر:  حلو اوي بكرا تقعي تحت ايدي.
……
بقلم ميرا ابوالخير.
داخلت لاقته وصل و غير هدومه ونايم.
نامت علي الارض حس بحركتها:  بطلي زفت حركه.
ريناد بخوف:  مش عارفه.
رحيم قام بغضب:  بت انتي انا مش نا*قص قر”فك اشكال و*س”خه كل”كم صن”ف رمر*م.
ريناد بغضب:  احترم نفسك.
رحيم بخبث:  يعني كده مش محترم.
ريناد بتوتر:  ا ا.
رحيم طلع مسد”سه:  قر’بي.
ريناد بخوف:  ل لا.
رحيم ببرود ضر”ب طلقة جنب د”مغها:  قولتلك قربي.
قربت شدها ليه:  هوريكي قلة الاحتر”ام دلوقتي عاملة ازاي وهعلم عليكي ب بص’متي يا زبا*لة  ….
يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جحيم رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *