روايات

رواية أحببتها وليس بيدي الفصل الرابع 4 بقلم نادية محمود

رواية أحببتها وليس بيدي الفصل الرابع 4 بقلم نادية محمود

رواية أحببتها وليس بيدي البارت الرابع

رواية أحببتها وليس بيدي الجزء الرابع

أحببتها وليس بيدي
أحببتها وليس بيدي

رواية أحببتها وليس بيدي الحلقة الرابعة

 

أيهم بصدمه: انتي
غـزل: أنت
أيهم: علي جثـ”تي لو اشتغلت معاها
غـزل: دي حاجة ترجعلك😒
أيهم ب سره: مش تضيع هيبتك ي أيهم علشان ترد علي واحدة زيي دي
أيهم: خلينا في المهم الخطة هتكون كالتالي
(رعد) رئيس المافيا” عامل حفلة بعد شهر… وغـزل هتدخل معايا الحفلة وتحاول تشغله في الوقت ده (إياس) هيدخل علي الكاميرات يهـ”كرها إنها تفضل علي نفس اللقطة قبل ما ننفذ… يجي دور ياسين هيكون الجارسون ويطلع بالمشروبات للرجالة الحرس علي أوضة المكتب.. هدخل هنا بقا علشان اشوف أي معلومة عن المهمة ومعاد التسليم
ياسين: وتفتكر رجل مافيا” زي ده يحط حاجة مهمة زي دي في المكتب بالسهولة دي
أيهم: سؤال حلو… إياس لما يعطل الكاميرات هتفضل كاميرا واحدة شغاله وهي إللي في المكتب وأنا هدخل متنكر أكيد.. مهمتنا إني نـ مسك دليل والدليل هيكون الميكرفون إللي هزرعه علي المكتب وأنا بدور علي الورق
غـزل بجدية: وبكدا يشوف إن في شخص مرقبة ومستني وقت العملية.. فـ يقدر يتكلم بكل إرياحيه لأنه في مكتبة
أيهم: بالظبط كده
سلام ي أبطال نتقابل يوم الحفلة
______________
الدكتورة: ألـف مبروك المدام حـامل
ريناد بصدمـة: ا.. يـ.. ــه
لـيخرجوا من عند الدكتورة
ريناد بدموع: أعمل ايه دلوقت يارب أقول للناس إيه مين أبوه.. هيقولوا عليا ايه حا”مل من غيـ”ر جواز اااااه.. يااارب
سمـا: إهدي.. إهدي بقا وبعدين قدامك 3شهور قبل ما بطنك تظهر
حمزة بضحك: معها حق وبعدين قدامي يلا لازم تتغذي حلو الولاه لازم يطلع قمر كده لـ خالو مش مصدق هبقا خالو بس مش لسه صغير شوية علي الموضوع ده
ليرجعوا مره أخري إلي منزلهم
.. في ڨيلا الشرقـاوي
بدر(الجد) بحزم: لـيل أنت لازم تخطب (ماهي) بنت أمجد الحريري.. إحنا كدا هنكبر شركات الشرقـاوي جروب و دا غير إنها بنت مثقفة ومن مستوانـا
لـيل بغضـ”ب: وأنت بتقرر وبعدين تقولي.. ماكنت عملتها مفاجأه أحسن
بدر بغضـ”ب ويضرب بعصايته بالارض: لـيل اتظبط.. ايه هتكسر كلامي ولا أي
لـيل: أعمل إللي تعمله.. ويتركهم ويصعد إلي غرفته
يووووه.. أطلعي من دماغي بقاااا.. أطلعييي
مكنتيش أول واحدة أقضـ”ـي معاها ليلة.. أطلعيي بقاا
ليقوم بتكسير كل مايوجد حوله ثم يقع أرضا
____________
رهف بكسو”ف: حا.ضر.. تعال ي يزن اوديك اوضتك
رحيم بغضب: تروووحي فييين إكددده
رهف بخوف: مـ.. أنـ.. ـا مش عندي هدوم غير دي
رحيم: هجبلك عبايه من عند (زهرة) لحد م أجبلك هدوم
والحجاب هـ تلبسيه أنا مش عندي حريم تطلع وسط الرجاله بشعرها أو حتـه من جسمها باينه.. فاااهمه
رهف بخوف: فا..همه
… ينزل رحيم و رهف عند السفرة لتناول الافطار ثم يذهب رحيم إللي المندره لأنه يعتبر قاضي أهل القرية لينتهي ويذهب إلي الأرض يتفقد العاملين بها، ورهف أتعرفت علي زهرة بنت فاطمة أخت رحيم (رحيم خال زهرة) وظلوا يتحدثون إلي أن حل الليل وذهبت رهف لوضع يزن في غرفته بعدما غفى علي رجليها عندما كانت مع زهرة لتغلق النور علية وتخرج لتتذكر أنه يخاف الظلام لتعود وتشغل له النور.. ثم تعود إلي غرفتها تشاهد التلفزيون إلي حين عودة رحيم
رحيم: السلام عليكم
رهف: ……
ليقف رحيم أمام التلفزيون يحجب عنها الرؤيه
رهف: وسع ي أبيه بسرعه سبونج بوب هيخلص
رحيم: صبرني يارب علي الطفلة إللي بلـ”تني بيها.. ليدخل الحمام و يأخد دش ويرى برنامجها الكرتوني خلص
رهف: بس أنا مش حسيت بيك لما جيت
رحيم وهو ياخد وضع النوم: السفنجه كانت شغلاكي
رهف: أصل أنا بحب سبونج بوب أووي
رحيم: طب يلا ننام
رهف ببراءه: بس أنا مش عندي هدوم أغـ”ير
رحيم: والحل…… ليعطيها رحيم أحد قمصانـه
لتخرج رهف وهي ترتدي ذلك القميص الابيض الذي يصل إلي بعد ركبتيها وأكمامه الطويله عليها فـ هي قصيرة
ليقوم من ع السرير ويذهب في إتجاهها وهو كـ المغيب يلتـ”هم شفتيـ”ها ليشعر بعدم مقاومتها ليطول في قُبـ”ـلته لَهّآ ليبتعد عند شعوره بحاجاتها للهواء
ليذهبا هما الاثنين ليناموا ليقوم رحيم بشدها ناحيته لتكون بين أحضا”نه.. ليمر بعض الوقت
رهف: أبيه.. أنت نمت
رحيم: اممم
رهف: ممكن أسالك سؤال
رحيم: قولي
رهف: هو يعني.. هو.. هو
رحيم: علقتي ولا ايه.. إعادة التشغيل فين طيب
رهف بإبتسامة: هو يزن ابنك ازاي
رحيم: امم يزن.. يزن مش ابني
رهف بصدمة: از.. اي
_____________
لتسلط الأضواء علي صاحب الليلة وهو يلقي الخطاب
رعد: اهلا.. اهلا بالسادة الافاضل اتشرفت بحضوركم حفلتي
ليدخل أيهم وغـزل.. ليتوقف رعد عن التكلم بسبب هذه الجميلة الرائعة ليشير أن يسلط الضوء علي هذه الحورية
ليذهب رعد بإتجاههم
رعد: بجد الحفلة نورت بحضورك ي حوريتي
لتمد يدها لتسلم عليه.. يمسكها ويقـ”بلها بشكل جنتل
أيهم: أزيك ي رعد باشا أنا مالك المصري صاحب أكبر معرض سيارات ب مصر.. وبنت عمي غـزل المصري
رعد: أتشرفت بحضوركم.. تسمحي بالرقص معايا
غـزل: أكيد طبعا.. و دا شيء يسعدني
لتظل غـزل مشغوله بالرقص مع رعد ويذهب أيهم ليتنكر و في نفس الوقت خلص إياس شغله و ياسين قد نفذ هو الأخر… وذهب أيهم ونفذ شغله هو أيضا (ليمضى الوقت)
أيهم: نتأسف سيد رعد علينا الذهاب.. يلا غـزل
رعد: علي تواصل
غـزل: أكيد
لتنتهي الحفلة ويصعد رعد إلي المكتب.. فـ يرى الرجال نائمين ليدخل ويتفقد الكاميرات
رعد: تفتكر مين بيفتش ورانا
شادي:(بحـر) باشـا لو شم خبر إن حد عايز يوقعه هيخرب الدنيا
رعد: هووووس🤫 محدش يعرف بحـر.. ولا حد يعرف إن البوص الكبير هو بحـر
..
أيهم بصدمة: يعني رعد مش الرأس الكبيرة
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببتها وليس بيدي)

اترك رد

error: Content is protected !!