روايات

رواية تغير قلبي بها الفصل الثالث 3 بقلم وحيدة كالقمر

رواية تغير قلبي بها الفصل الثالث 3 بقلم وحيدة كالقمر

رواية تغير قلبي بها البارت الثالث

رواية تغير قلبي بها الجزء الثالث

تغير قلبي بها
تغير قلبي بها

رواية تغير قلبي بها الحلقة الثالثة

رفيف كانت بتاخد نفسها وحطت ايدها على الجر*ح وقالت بو*جع:يوسف
في بيت أدم
أدم راح اوضه اسيل ودخل لقيها قاعدة علي السرير ومكش*رة
أدم بابتسامة:حبيبة بابي زعلانة ليه
أسيل:عشان زعقت لرفيف وهي معملتش حاجة
أدم:افهم من كده انك زعلانه عليها
اسيل:اه
أدم:خلاص متزعليش انا هصالحها
اسيل با*ست أدم ونامت في سريرها وهو خرج من الاوضة
أدم:اتصل بيها ولا اعمل ايه دلوقتي
أدم حسم امره وطلع تليفونه ورن علي رفيف
في القب*ر
رفيف بقت تاخد نفسها بصعوبة والروية مبقتش واضحه عندها لحد
ما سمعت صوت تليفونها اللي في جيبها
رفيف بو*جع:لازم اجيبه
رفيف حاولت تدخل ايدها اللي مربو*طة في جيبها لحد ما عرفت
تخرج التليفون ولقيت اللي بيتصل “المغر’ور”

 

 

 

رفيف مسجله أدم بكده
رفيف فتحت التليفون وأدم قال:ممكن افهم انتي فين لحد دلوقتي
رفيف بو*جع وهي مش قادرة تاخد نفسها:أ دم أنا بمو ت الحق ني
رفيف غمضت عيونها بتعب وأدم صرخ
أدم:رفيف رفيف ردي عليا رفيفف
أدم قفل وحاول يتصل بيها تاني بس من غير فايده
أدم خرج من البيت وهو بيركب عربيته وبيرن علي زياد
أدم:زياد هبعتلك رقم تعرفلي مكانه فورا
زياد:حاضر يا أدم
بعد عشر دقايق زياد بعت لادم المكان وهو ساق لهناك
بعد وقت مش كتير
أدم نزل من عربيته وبقي ينادي علي رفيف بس الغريب
ان الموقع في نفس المكان اللي هو فيه
أدم رن علي رفيف وسمع صوت تليفونها بس من عند التراب
أدم:رفيف

 

 

 

أدم بص للتراب وللمجرفه اللي جنبه ووقتها هو قال بخوف:رفيف
أدم جري علي القب*ر وبقي يشيل التراب بايديه بس من غير فايده
راح مسك المجرفه وبقي يشيل بيها التراب لحد ما وصل للتابوت الخشب
أدم شال الخشبة ولقي رفيف بتنز*ف
أدم شالها وطلعها علي الارض وبقي يشوف نفسها لقيها مبتتنفسش
أدم بقي يضغط علي صدرها كتير وهو خايف وبيفتكر اللي حصل معاه قبل كده
أدم بزعيق:هتقومي
أدم قرب منها وبقي يعملها تنفس صناعي بس من غير فايدة
رجع يضغط علي صدرها لحد ما كحت وبقت تتنفس
أدم شالها وركبها علي الكرسي اللي جنبه وركب العربيه وطلع
منديل قماش وحطه علي بطنها وساق بسرعة
أدم:استحملي يا رفيف استحملي
بعد نص ساعة
أدم دخل وهو شايل رفيف وقميصه عليه د*م
الدكتور وهو بيشوف رفيف:جهزوا اوضة العمليات وانتي شوفي فصيلة
د*مها ايه وهل هي متوفرة في بنك الد*م ولا لاء بسرعة
أدم قعد علي الارض ودموعه نزلت لاول مرة من بعد ما خسر*ها
أدم غمض عيونة

 

 

 

فلاش باك من سنة
نور بحب وهي بتحضنه:مبلاش تروح الشغل
أدم با*س راسها وقال بحب:هخلص شغلي وارجعلك هوا يا نوري
أدم خرج وبعد ساعة نور جالها تليفون ان أدم عمل حا*دثة
نور خرجت وركبت تاكسي وفي طريقها التاكسي وقف وركب شخصين
خد*روا نور وخدوها
اما أدم فجتله رساله
“مراتك معانا لو مش عايزها جث*ة تيجي وتجيب معاك ورق الثفقة”
أدم خرج بسرعة وراح هناك ومعاه الورق واول ما دخل حد ضر*به علي راسه
أدم فتح عيونه بس كان مربو*ط في الكرسي واتنين رجالة قدامة ونور بتعيط
الرجل الاول:هو ده الورق اللي الباشا عايزوا
أدم بخوف:سيبوا نور انا عملت اللي انتم عايزينوا
الرجل قرب من أدم وقال:يوسف باشا باعتلك احلي سلام
الراجلين قربوا من نور اللي بتعيط وبتحاول تبعد وبداءوا يقط*عوا هدومها
وأدم كان بيصرخ وبيحاول يفك نفسه لحد ما وقع بالكرسي ودموعه نزلت
وفي الوقت ده هما بعدوا عن نور بس واحد مسكها من شعرها وشدها
ناحية أدم
أدم بص لنور في عيونها وهما الاتنين دموعهم نازله
الراجل طلع سك*ينة وفي ااقل من ثانية حطها على رقبة نور ود*بحها
باك

 

 

 

أدم دموعه نازله وقال:نور أنا اسف يا حبيبتي مقدرتش انقذك منهم
بس ورحمتك لجيب حقك ولدفعه الثمن
بعد ساعه الدكتور خرج وهو بياخد نفسه
أدم:ها يا دكتور
الدكتور: هي نز*فت كتير بس الحمدلله لحقناها هي دلوقتي هتتنقل العناية
أدم هز راسه بماشي
أدم:لازم اعرف حصل ايه
في عربية يوسف
كان واقف وفجاه هي ركبت وقالت بغضب
مريم بغضب:انا مستعدة اعمل اي حاجة بس أدم يطلق اختك
يوسف:انا هقولك تعملي ايه
تفتكروا ايه علاقة أدم بيوسف ومريم هتعمل ايه في رفيف وليه يوسف بيعمل كده في اخته

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية تغير قلبي بها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *