روايات

رواية ملاك الاسر الفصل الثامن 8 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الفصل الثامن 8 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر البارت الثامن

رواية ملاك الاسر الجزء الثامن

ملاك الاسر
ملاك الاسر

رواية ملاك الاسر الحلقة الثامنة

تاني يوم ملاك صحيت الصبح وفونها رن ردت واسر صحي عل صوتها ملاك قفلت الفون
ملاك : اسر
اسر :خير
ملاك :انا عايزة اروح عند هنا شوية
اسر : ليه
ملاك : هو اي اللي ليه هقعد معاهم شوية
اسر برفع حاجب : هما مين بقا اللي تقعدي معاهم شوية
ملاك :طنط وهنا
اسر: مش هنا دي اخت يوسف
ملاك :ايوآ
اسر : لا مفيش مرواح في حتة
ملاك : ممكن اعرف معترض لي
اسر :من غير ليه
ملاك :بس انا لازم اروح اشوفها
اسر: ليه
ملاك: بصراحة
اسر :ياريت
ملاك :هروح انا وهي عشان اجيب حاجة مهمة نسيت اجبها واحنا في المول ويوسف هيودينا وهيجبنا تاني بس كدا
اسر بغيرة : يوسف تاني انتي مبتحرميش
ملاك: ما هو اكيد مش هيسبنا نخرج لوحدنا
اسر بيحاول يهدي : تمام يا ملاك بكرا الساعة 1الضهر اجهزي ونروح انا وانتي نجيب الحاجة اللي انتي عوزاها قبل الحفلة
ملاك : ما اروح انا وهنا النهاردة وخلاص
اسر: ملاك قولت بكرا هروح انا وانتي
ملاك :حاضر
اسر وهو داخل الحمام يجهز: يارب صبرني عشان دي هتجنني
ملاك مسكت فونها اتصلت بي هنا واعتذرت انها مش هتقدر تروح عندها او انهم يخرجو سوا زي ما كانو متفقين وقفلت و بعدين جهزت واسر خرج من الحمام وملاك بتلف الطرحة
اسر : ملاك يلا
ملاك : يلا انا خلصت ونزلو سوا
__________”______”_________
الكل كانو قاعدين تحت
ملاك اسر :صباح الخير
الكل : صباح النور
اسر :اومال فين جدي وبابا وادهم
الجدة : خرجو من بدري
اسر: طيب وانا رايح الشغل يلا سلام
الكل : سلام
صبا : هتعملي عيد ميلاك بكرا
مريم : ايوآ وجهزت كل حاجة خلاص
الجدة :يارب بس تعقلي ومتبهريناش في الحفلة بي اللي بتلبسي دا
مريم : ههههه لا متقلقيش انتو شفتو اللي هلبسو امبارح اول ما جيت
ورد بخبث : انا هخلي يوم اسود عليكي يا ملاك
__________”________”_________
عند اسر في الشركة وكانت الشركة مقلوبة اسر في مكتبه بعصبية :اسر انا عايز اعرف ازاي ورق مهم زي دا يتسرق
ادهم : اسر اهدي
اسر: اهدي اي بس دا زفت اهمال حد يجبلي المسؤل عن الكاميرات
السكرتيرة :حاضر يا فندم
احمد : اكيد دا ابن صفوان
اسر :عارف فونو رن كان رقم غريب اسر رد
اسر :الو
…: تعيش وتاخد غيرها يا اسر بيه ودا اقل رد مني عل الخساير اللي سببتها ليا الفترة اللي فاتت صدقني ولسه هخليك تندم خلي بالك بقا من الاقمر الصغيرة واه صح مبرووك عل جواز
اسر ببرود : كان نفسي اقولك مبروك عل ورق الصفقة اللي سرقتو بس لأسف طلعت غبي اووي انا كنت عارف انك هتعمل كدا ابقا شوف الورق اللي وصلك ومتخفش مخلي بالي منها يعني متقدرش تشوف خيالها حتى ومن غير سلام وقفل
ادهم :مين
اسر : مراد صفوان فاكرني غبي وهسيب ورق مهم زي دا في الشركة
الجد :اومال انت متعصب ليه وطايح في الكل من وقت ما جيت
اسر :لأنهم اهملو وانا مش بحب الاهمال ولازم اعرف مين الخاين هنا وبينقل كل اخبرنا لي لا وكمان سرق الورق
ادهم: مظنش ان حد من الناس القديمة لأنهم معانا بقلنا سنين
احمد : اكيد بس مين اللي مخلي بالك منها
اسر :بيهددني بيقولي خلي بالك من الاقمر الصغيرة ومبروك عل الجواز
ادهم : ملاك
اسر :ايوآ
___________”__________”________
في حفلة دخل اياد وزهرة (الحوار مترجم)
جون : اهلآ مراد اهلآ مايا
اياد: اهلآ جون
جون: نورتو الحفلة اكيد مدام مايا
زهرة بأبتسامة: شكرآ جون
جون : تسمحيلي بالرقصة دي
اياد بغيرة مكتومة :مايا مبتعرفش ترقص
جون : عادي تجرب
اياد بحدة: لا محبش ان مراتي ترقص اصلآ
جون :اه اه تمام هستأذن وراجع تاني
اياد :اتفضل جون مشي
زهرة :كنت ضربته قلمين
اياد: نععم يا ختي عايزاني اخلي يرقص معاكي ولا اي انتي اتهبلتي
زهرة : ممكن تتكلم عدل وبعدين مين قالك اني هوافق اصلآ وبعدين هو انت غيران ولا اي
اياد : اغير عل مين انتي
زهرة : ومالها انا بقا قطع كلامهم جون
جون : دا مراد ودي مايا زوجته واللي هيبقو معانا في العملية الجاية
…: تمام
اياد : مين دا يا جون
جون : دا مدير اعمال الباشا الكبير
اياد وزهرة بصو لبعض : بس انا قولت عايز اشوف الباشا الكبير مش مدير اعماله
..: بس الباشا الكبير مش اي حد يشوفو او يعرفه اساسآ
اياد بثقة : تمام لو مقابلتش الباشا الكبير مفيش عملية هتم وانتو عارفين ان محدش يقدر يقوم بي اللعبة دي غيري انا
جون :تمام هنبلغ الباشا وهرد عليك وبعد وقت خرجو زهرة واياد من الحفلة وركبو العربية
زهرة: تفتكر هيوافق
اياد : هيوافق اياد لاحظ ان في عربية ماشية وراهم من وقت ما خرجو من الحفلة كمل كلامه : بس لسه شاكين فينا
زهرة :عرفت ازاي
اياد :من العربية اللي ورانا
زهرة : طب هنعمل اي دلوقتي
اياد : هقولك …
________”_________”________
سحر : مريم قومي اعملي شاي
مريم : حاضر لوكة تعالي معايا
ملاك قامت :يلا يا روما ودخلو المطبخ
الجدة : تحسي ان الاتنين شبه بعض اووي
كريمة :مريم من وقت ما ملاك جت وهي بتقعد معاها وهما الاتنين ديمآ سوا وملاك تتحب اصلآ
صبا : فعلآ ملاك تتحب من اول مرة
بعد شوية ملاك خرجت شايلة صنيه شاي
ومريم قدمت ليهم الشاي وقعدو سوا
______”______”________
بليل رجع احمد والجد واسر وادهم
الجد : السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اسر :انا طالع انام
سحر :مش هتتعشا
اسر :لا انا جعان نوم وطلع
الجدة :ملاك اطلعي شوفي جوزك
ملاك :حاضر وطلعت وكان اسر في الحمام بياخد شاور ملاك قعدت عل الكنبة بعد ربع ساعة اسر خرج
ملاك : مالك يا اسر شكلك مدايق
اسر :ماليش ملاك لو عايزة تنزلي تقعدي تحت انزلي انا هنام
ملاك : لا هفضل هنا
اسر :براحتك المهم خروج برا ممنوع غير لما اكون معاكي غير كدا لا
ملاك :نعم لا معلش دا اللي هو ازاي انا خلاص هبدأ محاضرات في الكلية كمان اسبوع
اسر : ملاك مش وقت عند دلوقتي خالص لأني مش ناقص وجع دماغ
ملاك مردتش عليه و نامت عل السرير
واسر بيفكر في كلام مراد تعب من التفكير نام
تاني يوم ملاك صحيت
ملاك : اسر ااسرر
اسر بنوم :اممم
ملاك : يلا الساعة 10
اسر :معنديش شغل النهاردة
ملاك : شغل شغل اي دا لا انا بصحيك ع نخرج
اسر فاق : خلاص يا ملاك صحيت
ملاك : طيب وخدت هدوم و دخلت وبعد وقت جهزت واسر جهز ونزلو سوا وكان الكل قاعد
اسر :صباح الخير
الكل: صباح النور قعدو فطرو وقاعدو سوا
اسر: يلا ملاك
مريم : رايحين فين
اسر :هنحيب حاجة لملاك ونيجي عل طول
مريم :اجي معاكو
اسر: لا خليكي انتي عشان تشوفي الديكور ولو حاجة مش عجباكي تغيريها يلا يا ملاك وخرجو هما الاتنين
ورد:خلاص كلها ساعات بس وتخرجي من هنا ومترجعيش تاني انا هوريكي
سحر :ادهم اخرج شوف منظم الحفلات برا
ادهم قام وقف:حاضر تعالي معايا يا مريم
مريم :اوك وقامت وخرجو سوا
_____^-^____^-^______^-^______
عند ملاك واسر خرجو من الفيلا وركبو العربية
اسر :ها تروحي فين
ملاك: المول اللي كنا في امبارح لأن في حاجات عجبت مريم بس مكنش في وقت تشتريها
اسر :تمام وساق وملاك مسكت فونها تلعب فيه فونها رن
ملاك ردت : الو يا قلبي
هنا :عاملة اي
ملاك: الحمدلله وانتو عاملين اي
هنا : الحمدلله ها اياد هيرجع امتا
ملاك : مش عارفة لي في حاجة
هنا: يوسف عايزه في موضوع مهم
ملاك: اي هو الموضوع المهم دا اللي يوسف عايزه فيه
هنا: مش عارفة ها هتيجي عندنا امتا
ملاك بصت لي اسر: مش عارفة هشوف كدا واقولك اوك
هنا : طيب
ملاك :سلام وقفلو
اسر وقف العربية :وصلنا
نزلو ودخلو المول وملاك ودخلو مكان خاص بي الفضة و الدهب والهداية وجابت سلسلة مكتوب عليها مريم دهب وسلسلة فرشات صغيرة فضة وسلسلة توينز ليهم
ملاك: لو سمحت حطيلي دول في بوكس شيك ويكون مليان شوكلاته كتير من كل الانواع
البنت : حاضر وخدت الهدايا
اسر: ها خلصتي
ملاك :ايوآ البوكس بس بيجهز
اسر: ماشي وبعد دقايق
البنت :اتفضلي حضرتك الحساب ….
ملاك: تمام وطلعت فلوس من شنطتها
اسر :انا هحاسب
ملاك :لا بقا دول هدية مني لي مريم
اسر :منا عارف انهم هدية منك لي مريم
ملاك : بالله عليك ما تعاند في دي كمان كفاية اني مش هلبس الدريس اللي اختارته فا سبني انا هحاسب
اسر بضيق:حاسبي يا ملاك
ملاك دفعت الفلوس وخدت البوكس وخرجو سوا وركبو العربية
ملاك :عايزة ادخل البوكس من غير ما مريم تشوفو عشان تبقا مفاجأة
اسر: هنسيبو في العربية و بعد الحفلة بي شوية نبقا نروح ناخد البوكس من العربية تمام كدا
ملاك: تمام
اسر : المهم بقا
ملاك :نعم
اسر: ليه مش هتاخدي الدريس
ملاك :عشان انت اللي دفعت حقه وانا معايا فلوس انت لي تدفعلي
اسر: عارف اني معاكي فلوس وكل حاجة بس انتي حاليآ مكتوبة عل اسمي يعني مراتي طيب بصي اعتبري هدية مني
ملاك: واقبل منك هدية لي وبمنسبة اي
اسر:انتي لمضة ليه ما قولنا مراتي
ملاك بمرح: وانت عنيد ليه
اسر : معلش خليها عليكي وخدي الدريس واللبسي النهاردة في الحفلة ماشي
ملاك : طيب ماشي بس هقول لي اياد
اسر : دا عل اساس اني هخاف من اياد مثلآ
ملاك : اكيد
اسر: والله طيب وركز في السواقة وبعد وقت وصلو الفيلا ونزلو
__________^-^___^-^______^-^______
مريم :ادهم بس انا عايزة دي تبقا هنا
ادهم :مريم دي عاشر مرة نغير الديكور
مريم بزعل :طب اعمل اي مش عاجبني
ادهم:روما ممكن تسيبي كل حاجة هنا عليا وتروحي تشوفي هتعملي اي تاني ومتخفيش انا هنا هظبط كل حاجة تمام كدا
مريم: طيب بس قطع كلامها دخول اسر وملاك
اسر: لسه مخلصتوش
ادهم :اختك زهقتني دي عاشر مرة نغير شكل الديكور والمكان
اسر حضن مريم: براحتها عادي تعمل اللي هي عايزة ولا عندك مانع
ادهم بمرح :لا وعل اي الطيب احسن
ملاك بمرح: مش عارفة لي حاسة انو عندو مانع
ادهم :اسكتي انت جاية تولعيها وخلاص
مريم: ملاك انتي مجبتيش حاجة
اسر: ملقتش اللي هي عايزه
مريم: تمام مش مهم يوم تاني نخرج سوا
اسر: يلا اطلعو فوق وانا هقف مع ادهم واه صح تلبسي اللي قولت عليه
ملاك :حاضر يلا يا روما وطلعو سوا و بعد ساعات كانت كل حاجة جهزة وكل جهز واحمد وكريمة وسحر وصبا بيستقبلو الناس وبعد دقايق جواه الفيلا سمعو صوت عالي
ورد بصت لي ملاك :سرقتي العقد فين يا حرامية ها انطقي وديتي فين
مريم : ورد اي اللي بتقولي دا عيب كدا
ورد بغيظ: مرررريم اسكتي انتي بتدافعي عنها لي
اسر: انتي اي اللي بتقوليه دا اللزمي حدودك
ورد:طيب نروح عل اوضتها دلوقتي نشوف العقد فيها ولا لا
اسر: لا مش هنروح في حتى ودوري في اوضتك عدل
ادهم بص لي مريم :طيب نبدأ ندور في اوضتك انتي الاول ممكن تكوني نسيتي انتي شلتي فين
ورد :لا انا كنت حاطه عل التسريحة وملقتوش ومفيش حد غريب غيرها
ملاك بعياط و وشها احمر: عادي شوفو في اوضتي معنديش مانع
اسر بعصبية : انتي بتقولي اي انتي كمان سيبك منها خالص ورد والله لو ما سكتي انتي حرة
صبا جت :ورد عيب كدا ملاك شكلها محترمة واكيد مش هتعمل كدا وياريت تدوري عليه كويس
مريم :لا هنشوفو الاوض كلها وهنبدأ بي اوضة ورد ولا عندك مانع
ورد بثقة :يلا عادي وبعدي اوضتها
ادهم :اوك عادي وقرب من اسر بهمس
ادهم : ممكن متعترضش عل حاجة دلوقتي
اسر :اعملو اللي تعملو بس اوضتنا محدش هيدخلها يارب كلامي يكون مفهوم
ورد: ليه بقا ان شاء الله
كريمة جت :في اي انتو واقفين كدا ليه ومال ملاك
ورد:ملاك اي بقا دي شيطان
اسر : وووورد صدقيني كلمة كمان هتندمي ساااامعة
مريم: ورد بتقول ان ملاك خدت العقد بتاعها
كريمة قربت من ملاك اللي بتعيط وحضنتها
كريمة: حبيبتي اهدي خلاص يا قلبي الكل عارفين ان مش انتي اللي اخدت العقد تلاقي مرمي هنا ولا هنا
ادهم: يلا تعالو عشان ننزل الحفلة ومنتأخرش اكتر من كدا كلهم مشيو معادة كريمة واسر
اسر مسك ايدها ومسح دموعها :اهدي يا بابا انا واثق ان مش انتي اللي تعملي كدا وانا هشوف اخرة ورد اي
كريمة :اهدي يا اسر ويلا تعالي نروح معاهم
اسر :يلا
ادهم ومريم دخلو اوضة ورد بهدلوها ورمو كل حاجة في الارض
ورد :انتو بهدلتو الاوضة
مريم: هو العقد شكلو اي
ورد:اللي كنت لابسه في حنة هدي
مريم :ومتأكدة انك مدتهوش لي عمتو
ورد: ايوآ
ادهم ومريم بهدلو الاوضة وملقوش حاجة
ورد : يلا بقا نروح اوضة ملاك او نروح ليه العقد مسروق النهاردة ممكن يكون في شنطتها اللي في ايدها
ملاك : هااا لالا طبعآ
ادهم :ملاك كلنا هنا عارفين انتي مين واي وكلنا واثقين فيكي اكيد بس عشان نخلص من الهبل والمسرحية اللي بتحصل هنا ممكن اشوف الشنطة اللي في ايديك
اسر :ادهم انت اتهبلت ولا اي
مريم خدت الشنطة من ملاك وادتها لي ادهم
ادهم فتح الشنطة : اي دااا وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *