روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل العشرون 20 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت العشرون

رواية الانتقام الحلو الجزء العشرون

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة العشرون

حمزه اتصل ب مراد وقاله ان ساندي ماتت وناردين طلبت منه تشوف ساندي للمره الاخيره قبل ما مراد يقتلها يا تري ايه اللي هيحصل يلا بينا نعرف
———————————
في المستشفي
مراد دخل المستشفي وبصحبته ناردين اللي كانت منهاره من العياط وطلع في الدور اللي فيه غرفه ساندي بس قبل ما يدخل سمع صوت ضحك
حمزه بضحك: يا تري مراد هيعمل فيا ايه لما يعرف انك لسه عايشه واني كنت بعمل فيه مقلب هههه
ساندي بضعف وتعب: حمزه انت بجد رخم اوووي حرام عليك افرض حصله حاجه دلوقتي والله لما يجي بس لاخليه يموتك من الضرب
نرمين واحمد: ربنا يهديكم شويه مجانين
لينا: المهم ان ياسو بخير
مراد من خلفهم: ديه اهم حاجه وجري واخد ساندي في حضنه وفضل يبكي ويشكر ربنا انها بخير وساندي كانت بتبكي ان ربنا رزقها بشخص بيحبها و هيا بتحبه
ساندي: مراد حبيبي خلاص بطل بكي بقاا
مراد: انتي مش عارفه انا فرحان ازاي انك بخير انا كنت هموت لما الحيوان ده (قصده حمزه ) ان انتي خلاص سبتيني وبعدين اكمل كلامه موجه لحمزه والله يا كلب البحر لاوريك ازاي تضحك عليا وتعمل كده فيا
حمزه بتمثيل الخوف: خلي قلبك ابيض يا ابو الصحاب ده كان مقلب صغير والله
لينا وهيا بتقف جمب حمزه: خلاص يا مراد اله ده مقلب صغنن كده وخلاص واهو ساندي الحمدلله تمام
حمزه بغيره وبصوت منخفض: بت انتي من امتي وهو اسمه مراد كده اسمه ابيه مراد واتعدلي كده بدل ما اعدلك
لينا بخوف: ح حاضر والله انا كنت بهزر بس
حمزه: مش تهزري مع حد ولا تضحكي مع حد غيري انتي فهمه ولا افهمك بطرقتي وغمزلها
لينا: انت قليل الادب
مراد: احم في حاجه لازم تعرفوها
محمود: خير يا مراد في ايه
مراد: في شخص لازم تشوفوه
ساندي: مين الشخص ده
مراد: والدتك لسه عايشه
ساندي بصدمه: اازاي انت فاهم انت بتقول ايه انا ماما ماتت قدامي
ناردين: انا لسه عايشه يا ساندي
الكل التفت ناحيه الصوت وكانت صدمه للكل ازاي دي ناردين بس دي ماتت من زمان
ناردين: انا عارفه انكم كلكم مصدومين بس انا هحكي ليكم علي اللي حصل بس يا ريت تسامحوني وتقدرو موقفي وفعلا ناردين حكت كل حاجه لساندي ومنقصتش حرف واحد
ساندي بدموع: م ماما وحاولت تقوم بس مش عرفت بسبب تاثير العمليه
ناردين جريت عليها واخدتها في حضنها وفضلو يعيطو ومحمود انضم ليهم واخير بعد العمر ده اتجمعو تاني عيله واحده
مراد بغيره: لو مفيهاش قله ادب ممكن تبعدو عن مراتي بقا شويه اله
محمود: لا مش هنبعد اخيرا اتجمعنا بعد العمر ده كله
نرمين: في ايه يا مراد انت بتغير علي ساندي من اهلها
حمزه بضحك: والله و وقعت يا مراد ومحدش سمي عليك
احمد: حمزه عيب، وبعدين بكره لما تحب وتتجوز هتغير برده علي مراتك
حمزه: ومين سمعك يا بابا ده انا من دلوقتي ونفسي اخدها في حضني ومحدش يشوفها غيري انا وبس
ساندي: الله يسهلو يا حمزه و غمزتله
مراد وكاد ان ينفجر من الغيره: ساندي احترمي نفسك بتغمزيله ليه وانت ياض ملكش دعوه ب مراتي بدل والله لاقتلك وغور يالا انزل هات اكل من الكافيه وانت جي ادفع باقي مصاريف المستشفي
حمزه: طيب يا ابو الصحاب
مراد: خد لينا علشان تساعدك
حمزه: وماله هو حد يطول القمر ده يساعدو
مراد: لم نفسك ياض
حمزه: تمم يا رجوله يلا يا لي لي علشان نجيب الاكل
وبالفعل حمزه ولينا نزلو الكافيه ومراد خلي محمود وناردين ونرمين واحمد يخرجو بره
مراد وهو بيحضن ساندي بتملك وبيدفن وشه في رقبتها… وحشتيني اوووووي يا حبيبتي
ساندي بحب…. انت اكتر والله
مراد…… ساندي انا اسف سامحيني
ساندي…. اسف علي ايه
مراد….. لو مكنتش خرجت في اليوم ده وشكيت في حبك ليا كنتي زمانك دلوقتي بخير
ساندي… يا حبيبي اللي ربنا عاوزه هيحصل حتي لو مكنتش خرجت من البيت
مراد… انتي قلتي ايه
ساندي…. اللي ربنا عاوزه هيحصل
مراد…. لا قبلها انتي قلتي حاجه
ساندي بخجل…. حبيبي
مراد بفرحه وخبث… طب بلاش هنا علشان مش هقدر اسيطر علي نفسي وغمز
ساندي وهيا بتزقه…. انت قليل الادب وسع كده
عند حمزه ولينا
————

 

 

 

حمزه… بقولك يا لي لي
لينا…. قول
حمزه…. ايه رايك اتقدملك ونتجوز
لينا… بس بس انا لسه داخله 3ثانوي وليا مستقبل ومن حقي احب
حمزه بغضب وهو بيمسك دراعها… في 3 ثانوي حلو وليكي مستقبل حلو برده بس من حقك تحبي لا كده هنزل ونجيب ناس تزعل انتي بتعتي انا بس انتي فاهمه وبعدين اكمل بهدوء علي اساس انك مش بتحبيني
لينا بدموع.. حمزه ابعد عني
حمزه.. لا مش هبعد غير لما تجاوبي بتحبيني ولا لا
لينا بدموع… لا مش بحبك ابعد عني
حمزه بصدمه وغضب… يعني ايه مش بتحبيني واللي حصل بنا لما بوستك وحضنتك كل ده معناه ايه
لينا بخوف من شكله … ا انا من حقي احب واتجوز حد من سني مش حد اكبر مني ب 9سنين، وكمان اللي حصل ده كان غصب عني كنت وقتها غبيه ولسه هتكمل لقت صفعه نازله علي وشها
حمزه وهو بيزقها… فعلاً من حقك تحبي حد من سنك وتكسري قلب حد تاني عندك حق فعلا وبعدين كمل كلامه ببرود يلا يا انسه لينا علشان نودي الاكل لساندي
لينا بدموع… روح انت انا هروح اغسل وشي
حمزه… تمم
خارج غرفه ساندي
—————–
محمود: ليه كده يا ناردين ليه اختفيتي كل ده
ناردين.. علشان انقذ حياه بنتي يا محمود
محمود… اللي لسه مش فاهم ليه حسام باشا عمل كده مع اني طلقتك ليه عمل كده
ناردين… هو انت فاكر انه طلب منك يطلقني علشان المستوي تؤتؤ بالعكس ده طلب كده علشان انا كنت عارفه بشغله الشمال في تهريب المخدرات
محمود.. ازاي يعني
ناردين.. فاكر يوم ما قررت تعزمني عندك في البيت علشان اتعرف على اهلك في اليوم انا سمعته وهو بيتكلم في التلفون وبيطلب شحنه مخدرات علشان كده هو عاوز يقتلني
نرمين… خلاص اللي فات مات و المهم انك لسه عايشه يا قلب اختك
ناردين…. الحمد لله يا حبيبتي
حمزه مقاطع كلمهم… اتفضلو انا جبت الاكل
ناردين…. كبرت واتغيرت عن الاول يا حمزه
حمزه بابتسمه حزينه…. مفيش حد بيفضل ذي ما هو يا خالتو
ناردين عندك حق والله

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!