روايات

  رواية أمل عشق الزين الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أمل السيد

  رواية أمل عشق الزين الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت التاسع والعشرون

رواية أمل عشق الزين الجزء التاسع والعشرون

أمل عشق الزين
أمل عشق الزين

رواية أمل عشق الزين الحلقة التاسعة والعشرون

﴿بعد دقائق من انتهاء فرح يوسف﴾
زين احنا مش لاقين امل في اي حته
زين برعب: نعععم ازاي ده مش كانت معك
فرح: والله انا ما غبتش ثانيه واحده عنها بس ما اعرفش راحت فين
زين بنرفزه: ما تعرفيش راحت فين ازاي مش كان معك اوعى من وشي يا فرح
فرح: زين اوف يا رب يعدي على خير
كان زين يدور في كل مكان على امل لكن لا وجود لها
تليفونه رن
زين: نعم في ايه
قاسم: زين عمك مات
زين: انت بتقول ايه ازاي
قاسم: مش عارف
زين: طيب انا جاي
بعد انتهاء المكالمه
زين: عمر خد الكل وامشي وانا هتصرف
عمر: بس..
زين: اسمع الكلام وامشي
عمر: تمام
زين ماشي وكل ضيق رايح المكان اللي في عمو….
زين: ايه اللي حصل
قاسم: كان عايز ورقه وقلم وانا جبت له
زين بغضب: اخلص حصل ايه مش هتفضل في الكلمه ساعه
قاسم: بعدين اداني الظرف ده وقال لي اديهلك لما تيجي
زين: طيب وبعدين
قاسم: دخلت عليه لقيته كده ميت
زين: طيب ماشي انت و سيبني لوحدي
قاسم: تمام لو احتجتني انا بره
زين: حتى وانت ميت تعبني..اه ليه كده عملت في نفسك اخدت ايه من اللي انت عملته حرمت نفسك من الحياه… وحرمت بنتك منك و وليد اللي قلبه زي الشر انا مش عارف…
ادعي عليك ولا ادعيلك ربنا يسامحك على اللي عملته في حياتك وفي حياتنا.. لما اشوف حضرتك عايز تقول لي ايه
زين فتح الظرف….. وبدا يقرا فيه
زين انا عارف انك بتكر’هني اكتر من اي احد في الدنيا بس عايز اطلب منك طلب خلي بالك من اسماء بنتي ما لهاش احد في الدنيا غيرك انت تقدر تحميها انا هاريحك مني خالص علشان تخلص مين الكر’ه اللي جواك لي… انا كتبت كل حاجه باسمائهم يا ريت توصل لهم ان انا باحب هم؛ واخر حاجه
اليوم اللي انت شفتني فيه مع مامتك انت ما شفتش الحقيقه كلها افتكرتني ان انا بت’هجم عليها بس الحقيقه اللي مامتك كانت مغمى عليها وانا حاولت ساعتها… انا اه كانت عجباني وطلبت منها اللي احنا نتجوز بس هي رفضت اعترف ان هي لسه عجباني… يا ريت الكر’ه اللي جواتك يكون اختفى من ناحيتي مع السلامه يا زين اشوفك فوق..
زين بقرف: حتى وانت ميت زبا”له ربنا ياخدك واللي على ايه هو اخدك خلاص
في الخارج
زين: قاسم حضر لجنازه عمي
قاسم: حاضر
زين طلع تليفونه و اتصل بعمر
زين: عمر عمك محسن مات جهز العزاء
عمر بصدمه: ازاي
زين: زي الناس عايزك تخبر وليد بهدوء و خليك جنبه دي صدمه كبيره بالنسبه لي
عمر: هو ده يتزعل عليه
زين: عمر اسمع الكلام مهما كان ابوه مهما اعمل هيفضل ابوه وعمك كمان الفراق وحش وده حته منه وعيلته كلها خلي بالك منه
عمر: حاضر حاجه تانيه
زين: لا
عمر: لقيت امل
زين: لا لسه لو ما ظهرتش هابلغ على يدور عليها اهتم بس باللي انا قلته
عمر: حاضر سلام
تم تحضير الجنازه زي ما اطلب زين بالظبط وتم دفن محسن والكل مشي
زين: عايزك تشد حيلك كده مش عايزك ضعيف
وليد: انا مش مصدق اللي هو سايبني لوحدي
زين: انا مقدر زعلك ما تقفش عند النقطه دي انا عارف ان هو اعمل حاجات وحشه ياما بس اكيد سايب جواك حاجه حلوه ادعيله بالرحمه
وليد: هو انا وحش عشان سيبوني لوحدي
زين: لا بالعكس انت محظوظ وكتير كمان عشان انا جنبك هافضل جنبك
وليد: انا اسف
زين: على ايه بقي
وليد: عشان كنت بكر’هك وكنت بتمنى لك الشر وحق’د عليك كتير انا اسف على كل اللي عملته فيك سامحني.
زين: انا لو مش مسامحك ما كنتش معايا دلوقت قوم وامسح دموعك دي انا عايزك راجل قوي ما فيش حاجه تهزمه
وليد: هاحاول
زين: ماشي اطلع ريح جسمك كده وهادئه اعصابك كلنا طالعين لفوق…بس الفراق بيتعب شويه
وليد: حاضر عن اذنك
زين: اه يا زين اه مين اللي يهديك يا رب
علي: زين
زين بلهفه: ايه وصلت الحاجه
علي باسف: لا بس انا
زين بياس: انت ايه
علي: انا كلمت كل ما عارفي وان شاء الله خير
زين: طب روح انت ترتاح
علي: تمام خلي بالك من نفسك
زين: ما تقلقش انا كويس او هاكون كويس
في الصباح
كان الكل قاعدين ساكتين… نزل زين من فوق
زين: هو ما فيش فطار ولا ايه
الكل بصله باستغراب
زين: ايه مالكم كده في ايه لا انا مش عايز كده كل واحد يمشي حياته زي ما كانت ماشيه
فرح: بس
زين: ما فيش بس على كليتك
فرح: حاضر
زين: يلا يا استاذ عشان نروح الشركه ورانا شغل
وليد: انا جاهز
عمر: وانا كمان جاهز يلا بينا
في الكليه
فرح: تعرفوا يا بنات انا مصدومه قوي من زين كنت فاكراه هيقعد يكون حزين بس لا ده فاجئ الكل باللي عمله
مروه: هو ده الصح لازم يكون قوي مايو،ريش ضعفوا لحد.
ميرفت: انا شايفه كده برضو من وجهه نظري
خلود: لا اكيد بيخطط لحاجه زي فرح ما حكيتلي عنه ان هو شخصيه ما حدش بيفهمها
فرح: بس مش عارفه انا خايفه ليه
خلود: لا في احد قمر جايه علينا كده
ميرفت: اه انا شايفه برضو يا بختها
فرح: باقول لك انتي وهي مش نقصاكم
مروه: يلا احنا يا بنات نشوف ورانا ايه نسيب الحلوين مع بعض
حسام: لا خليكم قاعدين
البنات: هنشوف المحاضرات اللي ورانا عن اذنك يا دكتور
حسام: ازيك يا فرح عامله ايه
فرح: الحمد لله
حسام: ايه مالك شكلك متضايقه في حاجه حصلت في الفرح
فرح بحزن: عمو مات مرات اخويا مش عارفين راحت فين اختفت
حسام: اه البقاء لله انا اسف ما اعرفش
فرح: حياتك الباقيه ولا يهمك
حسام: فك كده اللي جرالك حاجه ان شاء الله كل حاجه تكون تمام مرات اخوكي هترجع ان شاء الله قولي يا رب
فرح: يارب

مراد كان ماشي في الكليه شاف حسام ماسك ايد فرح وبيضحكوا 👆
حسام: خلاص نتعشى سوا مع بعض حماده هيفرح قوي لما يشوفك
مراد: ممكن اعرف ايه اللي بيحصل ده
فرح: في ايه غلط قاعده مع خطيبي
مراد بصدمه: نعم انتي اتخطبتى
فرح عشان تغيظ مراد مسكت يد حسام
مراد بغضب: شد حسام وضر’به بالبو’كس في و’شه
فرح بصراخ: حرام عليك سيب و انت عايز مني ايه هيموت في يدك يا لهووووووي
مراد بصلها بشر مسك ايديها واخدها ومشي تحت صو’تها
فرح: حد يلحقني حسااااااااام
حسام بصوت ضعيف: فر واغمى عليه
في الشركه المعمار
زين: اعرفكم باشمهندس وليد هيكون معنا على طول
الكل: شرفت يا باشمهندس
وليد: شكرا
زين: مي هاتيلي كل الاوراق اللي محتاجه توقيعي
مي: حاضر ثواني وتكون على مكتبك
زين: ماشي
عمر: مي لو سمحتي قهوه
مي: حاضر تامر باي حاجه تانيه
عمر: اطلبي لي فطار عشان ما فطرتش
مي: تامرني باي حاجه تانيه يا فندم
عمر: لا شكرا
في مكتب زين
عمر: زين
زين: نعم
عمر: في صفقه عايز اقدم عليها
زين: ابعتلي الملفات درسه الاول
عمر: انت مش واثقه في ولا ايه
زين: مش قصدي بس انت لسه ما عندكش خبراء كفايه
عمر: اديني فرصه اجرب نفسي وثبت نفسي
زين: خلاص ماشي ربنا يوفقك وينجحك
عمر بفرحه: انا واثق انك هتكون فخور بي ان شاء الله
زين: انا فخور بك من غير اي حاجه كفايه انك اخويا
عمر: حبيبي ربنا يخليك لي
الباب خبط
زين: ادخل
مي: الفطار والقهوه بتاع باشمهندس عمر
زين: تمام حطيه هنا
مي: عن اذنك
زين: اتفضلي
عمر: انت تمام
زين: اه انا تمام
عمر: حاسك فيك حاجه
زين: حاجه زي ايه
عمر: مش عارف انا بسالك
زين: مش انت جعان قول قبل ما يبرد خليني اشوف الشغل اللي ورايا
وليد: انا هاعمل ايه
زين: تعال معايا اوريك مكتبك
عمر: طب وانا هاعمل ايه
زين: خلص اكل وحصلني
عمر: هتلاقيني وراك يا باشا
*******************************
فرح بزعيق: انت عايز مني ايه
مراد: انت ملكي انا انتي فاهمه
فرح: لا انا مش ملكك
مراد: لا انتي ليا انا لوحدي اللي يقرب لك انصفه من على الارض
فرح: لا يا مراد انت بتحلم انا وانت خلاص
مراد: تحب اثبتلك انك ملكي دلوقتي
فرح بخوف: انت مجنون
مراد: لا انا مجنون بك انتي وبس ما فيش غيرك
فرح: مراد سيبني امشي
مراد: انت فعلا ممكن تتجوزي احد غيري
فرح: ايوه انا هاعمل كده مش هافضل ربطه نفسي مع واحد مجنون زيك
مراد: انا مجنون يا فرح بس انتي يا فرح مش هتكوني لحد غيري انتي فاهمه
فرح: مش قلت لك انت بتحب الامتلاك وبس
مراد: ايوه انتي كده بالنسبه لي انتي ملكي انا وبس انا بحبك يا فرح
فرح: مراد ابعت عني وسيبني امشي
مراد: لا مش قبل ما توافقي على طلبي
فرح: طلب ايه
مراد: نرجع لبعض
فرح: طب سيبني افكر
مراد: انتي فاكراني غبي هاسيبك تهربي منى بعد ما خلاص بقيتي ف يدي
فرح: طب انا برفض ان انا ارجعلك تاني
مراد: بقى كده استحملي اللي هيجرالك بقى
فرح: مراد سيبني امشي وابعد عن طريقي
مراد: لاخر مره هاقول لك هترجعي لي يا فرح
فرح: قلتلك لا
مراد: تمام….
فرح: ابعد عني انا هامشي..و
مراد بحركه سريعه شد فرح وقعت علي السر’ير
فرح: مراد انت هتعمل ايه اعقل
مراد: انتي اللي اخترت العذاب
ابدا في تق’طيع هدوم فرح تحت صر’خه لكن مراد لا يهتم بصر’خه وقم بتقبيلها تحت مقاومه فرح و بعده عنها لكن لا تنجح بعد فتره بعد مراد عنها
فرح دموع وصراخ: انا بكررررر.هك يا مراد انت فاكر باللي عملته ده هارجعلك ابقى غلطان انا بكر’هك عمري ما هارجعلك انت بالنسبه لي غلطه حياتي اللي مش هكررها تاني اوعدك اني خليك تدفع الثمن غالي عن قريب…
في الليل
داخل زين الفيلا لقى ابو امل في وشه
زين: ازيك يا بابا عامل ايه
ابو امل: بنت فين يا زين
زين مش عارف يقول ايه او يتكلم ازاي
زين: انا بادور عليها والله
ابو امل: هي دي الامانه اللي امنتك عليها هو ده وعدك لي انك تحافظ عليها..
زين: انا اسف انا فعلا ما عرفتش احميها بس اوعدك ان انا ها لاقيها
أبو امل: متوعدش وعد انت مش قده
زين واقف مش عارف يرد على الكلام
أبو امل: اكيد ما عندكش كلام بس انا اللي هلاقي بنتي وبعد كده طلق’ها انت ما بتجيش من وراء غير المشاكل عن اذنك
زين: استني بس يا بابا افهمك
ابو امل: انت فاهمني ايه مش عارف مراتك راحت فين, وانت مبسوط وبتشتغل مش همك حاجه ودلوقت تاكل وتشرب وتنام ولا اكن في حاجه
زين بوجع: انت شايف كده انا اكتر انسان موجوع انت مش عارفه انا جوايا ايه نار ممكن تحرق اي حاجه انا مبسوط صح لا غلطان عشان مش بوري للناس ده يبقى انا اسعد انسان على وجه الارض لا انا اضعف انسان على وجه الارض ما حدش حاسس بي الكل بيبصله على اللي في يده هو ده السعاده في رايك انا بادور على مراتي في كل حته اعمل ايه اكتر من كده مش بيدي حاجه والله ما بيدي حاجه اعملها اكتر من كده لو بايدي حاجه اعملها لو الثمن حياتي انا موافق
ابو امل: انا مش فارق معايا اي كلام قلته دلوقت غير بنتي اللي طلعت بها من الدنيا مش يهمني حاجه اكتر من كده عن اذنك
زين: يا رب اعمل ايه اكتر من كده
رجعت فرح الفيلا وطلعت علي غرفتها
فرح: ليه يا رب يحصل لي كده انا عملت ايه غير ان انا عايزه اعيش حياتي هو عمره ما اسال على بنته انا عايزه كله اب مش اكتر من كده
في غرفه زين قاعد حزين
اتصل علي. علي
زين: عملت ايه لقيت جديد
علي: اسف ما فيش جديد انا والله خجلان منك.
زين: انت عملت اللي عليك هتعمل ايه اكتر من كده انا مش عارف هو ده اختبار من ربنا ولا ايه انا والله ما عدتش قادر استحمل اكتر من كده.
علي: ما تقولش كده انت اقوى من كده
زين: ده الكلام اللي ناس بتقول على طول انت قوي بس انا تعبت
علي: لو متضايق تعالي نخرج
زين: ما ليش مزاج
علي: قل يا رب وانا هادور تاني ما تقلقش انا اهتم بالموضوع لغايه ما لاقيها
زين: ماشي اخبار ورد ايه
علي: تمام الحمد لله بتسلم عليك
زين: الله يسلمها سلميلي عليها اسف ان انا مش بسال عليها
علي: لا هي مقدر الموقف و زعلانه
زين: لا ابعد عنها اي زعل قلها اللي انا كويس متشغلش بالها
علي: تمام هاحاول
زين: انا طولت عليك سلام
علي: ما تقولش كده انت اخويا كلمني في اي وقت سلام يا حبيبي
اقفل مع علي وقام اتوضا وصله
زين: يا رب انا ما ليش غيرك في الدنيا دي انت اللي حاسس بي انا تعبت ما عدتش قادر استحمل العذاب ده يا رب انا مش عارف اعمل ايه اديني اشاره اوصل بها لو كان الثمن حياتي انا موافق بس اشوف امل ورجعها لاهلها يا رب انت اللي قادر على كل شيء يا رب احميها وابعد عنها كل شر.
بعد مرور شهرين على اختفاء امل لا جديد امل لسه مختفيه ما حدش يعرف عنه حاجه وفرح حابسه نفسها في الغرفه
زين: ممكن اعرف حابسه نفسك في الغرفه ليه مش بتخرجي لا بتروحي الكليه ولا الشركه ولا بتكلمي صحابك ولا خطيبك في احد مضايقك او مزعلك
فرح بحزن: ما ليش نفس لاي حاجه
زين: ليه بقى ان شاء الله انتي مش شايفه نفسك عينيكي بقى تحتها اسمر وشك بقى دبلان في ايه في احد مزعلك احكيلي
فرح بدموع: انا تعبانه… واترمت في حضنه
زين بخضه: اجيبلك دكتور
فرح: لا مش عايزه دكتور لا روحي تعبانه اوي
زين: حسام زعلك في حاجه
فرح: لا مش حسام حد تاني اتوجعت منه قوي مش عارفه تخطي الوجع ده.. او حتى انساه
زين: اكيد في ناس حلوه مش حلوه وناس بتجرح جرح ما يتنسيش مش لازم نفضل نفكر نفسنا به لانه هينزف وساعتها مش هنقدر نكمل تحياتنا فلازم ندوس علي الجرح ده ونبين للشخص ده ان احنا مش ضعاف و نستخبى عشان هو عاوز كده فنقوم نغسل وشنا ونخلي الحياه حلوه كده ونقول الشخص ده انت غلط انا اقوى مهما عملت مش هاخاف
او هاضعف او استخبى
فرح: كلامك صح
زين: انا هستناكي على الفطار متتاخريش
فرح: حاضر
زين: تمام خدي شاور وحصلني
فرح: عندك حق يا زين انا اهملت حاجات كتير ومنهم بنتي انا هارجع واعيش حياتي مش هنقف عند النقطه دي.
في الاسفل
عمر: انا هسافر يومين انا و حياه
زين بصله بنظره غامضه
زين: اللي هو ازاي يعني
عمر: انا مسافر بالعربيه
زين: انا فاهم وحضرت الانسه موافقه على كلام الاستاذ
حياه: لا والله انا رافضه الفكره اصلا
زين: اصلا ما فيش سفر
عمر: ليه بقى ان شاء الله دي خطيبتي
زين: اديك قلت خطيبتي يعني مش مراتك لما تكون مراتك سافر براحتك
عمر: يا رب على الظالم والمفتري ليه كده انا كنت مبسوط كسرت فرحتي
ليليان: اسمع كلام زين بلاش كلام كتير على الفاضي ما فيش سفر انت فاهم
عمر: حاضر يا ماما انا باسمع الكلام
زين: خد فرح وصلها الكليه
عمر: كمان حاضر انا هغور من وشكم خالص
حياه: احسن 😝
عمر: بقى كده والله لا تنضربي
ليليان: ما فيش اخبار
زين: لا ما فيش حاجه كل حاجه زي ما هي
ليليان: كله ان شاء الله خير
زين: اكيد خير. عايز حاجه مني قبل ما اروح الشركه.
ليليان: لا يا حبيبي بلاش شغل كتير
زين: حاضر يا ماما بس حفله توزيع الجوائز رجال الاعمال قربت ولازم اجهز شويه حاجات
ليليان: طيب ربنا معك ربنا ينجحك ويخفف عنك وجعك ويسترها معك
ليليان: ايوه كده يا لولو ادعيلي محتاج دعوات كتير
في الجامعه بعد انتهاء محاضرات فرح لا تنتظر احد من اصدقائها وغدره الى الدكتوره النساء انتظرت درها ودخلت
الدكتوره: خير
فرح: انا بيجيء وجع مغص شديد
الدكتوره: اخر بريود كان امتى
فرح: من حوالي شهرين تقريبا
الدكتوره:اه ممكن نكشف(تفضلي على السرير)
فرح: ماشي
الدكتوره: انتي حامل تقريبا في الشهر التاني
فرح بصدمه: حامل يا نهار اسود
الدكتوره: ايه مالك مش فرحانه ليه
فرح حاولت بين الامر طبيعي: لا خالص انا فرحانه شكرا يا دكتوره
الدكتوره: هاكتب لك على فيتامينات بس تاخديها على الموعد بالظبط
فرح: حاضر
غادرت فرح وهي مصدومه مش عارفه تعمل ايه راحت على الفيلا
في الشركه المعمار
عمر: في اجتماع اخر الاسبوع
وليد: تمام
عمر: زين سرحان في ايه
زين: ولا حاجه انا ماشي
عمر: على فين
زين: مش عارف بس عايز تمشي
وليد: خدني معك انا زهقان
عمر: طب وانا
زين: انت ايه انت زي الفل اهو
عمر: على فكره مراد فاتح شركه
زين: ربنا يسهل له ويوفق في اللي بيعمله
عمر: بعد اذن حضرتك يعني ممكن اخرج انا وحياه نتعشى بره بعد السفريه اللي باظت
زين: ماشي روح
عمر: شكرا يا احلى اخ
زين: ما تنساش الحفله بعد اسبوع جهز نفسك
عمر بحماس: انا جاهز من دلوقت
زين: ربنا يوفقك يا حبيبي
وليد: هتاخدني معك ولا هتخرج لوحدك
زين: تعال
عند فرح في الفيلا
ليليان: مالك يا حبيبتي في ايه
فرح: انا في مصيبه يا ماما
ليليان بقلق: نصيبه يكفينا الشر
فرح: انا حامل يا ماما
ليليان: مين اللي حامل
فرح: يا ماما مش وقت توهان انا مش عارفه اعمل ايه
ليليان: وحصل ازاي ده ان شاء الله ومن مين
فرح: مراد يا ماما
ليليان: انتي رجعت المراد
فرح: لا يا ماما هو جبرني على كده
ليليان: انتي لازم ترجعي المراد
فرح: لا يا ماما انا عمري ما هارجع للانسان اللي يكسر’ني
ليليان: قدامك حل تاني هتقول لخطيبك ايه
فرح: انا خايفه لوزين اعرف انا مش عارفه ممكن يعمل ايه
ليليان: اسمعي هاقول لك عليه وتنفذ بالحرف الواحد
فرح: حاضر يا ماما
ليليان: انتي تروحي لحسام دلوقت وتقولي له انك رجعتي المراد وطل’قتي انتي حامل
فرح: لا يا ماما انا مش هتكذب
ليليان: يبقى انتي حره واستحمى اللي يحصل لك
فرح: يا ماما انتي بتحسسيني بالذنب ليه اكتر ما انا حاسه بس انا هاروح دلوقت لحسام واحكيله كل حاجه عن اذنك
عند وليد وزين
وليد: زين ممكن اسالك سؤال
زين: اسال
وليد: ايه رايك في الحب
زين: حلو بس مش دايما
وليد: ازاي مش فاهم
زين: الحب مش كلمه بتتقال بس الحب حاجه كده نقيه تبقى خارجه من القلب بتحس لما تشوف شخص بتبقى طاير من الفرحه بتبكي عايز تشوفه دائما وتحس ان ده الشخص اللي حياتك معه بس ربنا ما بيكونش كاتب لك تكمل معه بيكون شايفلك حاجه افضل عشان كده باقول لك حلو مش حلو بس دائما ارضي الحب حاجه جميله بس تتحط في المكان المناسب.
وليد: هو انت حبيت قبل كده
زين: الصراحه حبيت وندمت على الحب ده ما كانش من نصيبي كان خداع. اكبر خداع في حياتي علمني ان اكون قوي
وليد: هو انا ممكن احب
زين بابتسامه: هو انت مش انسان من حقك كل حاجه بس تكون صح
وليد: انا حبيت
زين: مين بقى المحظوظه دي
وليد: مي
زين: قصدك مي اللي شغاله في الشركه
وليد: ايوه هي
زين: احسنت الاختيار هتر’بيك من اول وجديد بس الف مبروك بجد اخترت صح
وليد: بيعجبني فيها الشر’اسه بتاعتها
زين: انا كنت مغفل صح نائم على وداني
وليد: هي ما تعرفش ان انا باحبها
زين: اوع تتاخر وقللها احسن تضيع منك
وليد: خائف ترفضني
زين: لازم تتوقع كل حاجه بس خد خطوه وان شاء الله خير
وليد: عايزك انت تكلمها
زين: حاضر من عيني بس كده
وليد: شكرا
زين: ما فيش شغل بين الاخوات
وليد: لو وافقت انا هجهز الفيلا
زين: ابدا جاهز
وليد: انت واثق انها توافق على
زين: مش هتلاقي احسن منك وانا واثق اللي هتوافق
وليد: يا رب
ف بيت حسام
حسام: خير يا فرح في حاجه
فرح بتوتر: كنت عاوز اتكلم معك
حسام: اتفضلي
فرح: انا ممكن الكلام اللي هاقوله دلوقت ممكن يفرق بيننا
حسام: خير يا فرح انتي بتلاقيني ليه
فرح: حسام انا حامل
حسام بصدمه: نعم
فرح: انا احكيلك كل حاجه…..
حسام: بصي يا فرح انا مش عارف اقول لك ايه بس انا مش هاسيبك عشان انتي ما حدش يعوضك عمري ما لقيت احد زيك…
فرح: يعني انت ممكن تتقبل الطفل ده
حسام: ايوه ما لهوش ذنب و كلنا بنغلط بس انت كان غصب عنك اللي حصل ده الحمد لله ان هي جاءت لغايه كده انا ممكن اكلم زين ان احنا نتجوز… ما تخافيش
فرح: بجد
حسام: انتي موافقه
فرح: ايوه ليه مش عارفه لو زين عرف ممكن يعمل ايه
حسام: ما تخافيش مش هاقول له بس خدي بالك من نفسك
فرح: حاضر شكرا
حسام: العفو على ايه احنا واحد ما فيش شكر بيننا
فرح: طبعا اذنك
حسام: استني اوصلك
فرح: لا مش عايزه اتعبك معايا
حسام: ما تقوليش كده انتي هتكوني امرتي من مسئوليتي
فرح: خلاص ماشي اللي تشوفه
في الليل
كان عمر وحياه يتعشوا في المطعم
عمر: عجبك المطعم يا حبيبتي
حياه: جميله اوي يا عمر
عمر: تعرفي ان انا باحب اسمع اسمي منك انتي بالذات
حياه: ليه بقى ان شاء الله
عمر: بحسه وانتي بتقولي اسمي بيطلع منك حاجه كده جميله شبه الموسيقى
حياه: شكرا يا سيدي الكلام الحلو ده
عمر: لك عندي كلام احلى من كده
حياه بخجل: عمر بلاش الكلام ده هنا والله امشي واسيبك
عمر: تعالى نرقص
حياه: لا يا عمر
عمر: شويه صغيرين بس
حياه: ماشى شويه صغننين
عمر: حاضر
حياه: تعرف يا عمر
عمر: نعم يا قلب عمر وروح عمر كله
حياه: مش مصدقه ان انا معك
عمر: ليه بقى
حياه: عشان ما كنتش متوقعه حلمي يتحقق واكون لك
عمر بعتها عنه ورفع راسها وبص في عينيها
عمر: عمرك ما تكوني لحد غيري انا عمري ما فكرت في احد غيرك انتي على طول كنت في قلبي وشايفك على طول قدامي وعارف انتي بتعملي ايه طول الوقت كنت بعد الايام اللي هاشوفك فيها وتقولي لي باحبك يا عمر
حياه: وانا باحبك يا عمر مش عايزه احد غيرك عايزه اكمل حياتي معك انت وبس
عمر: هيحصل قريب هتكون لي انا وبس شويه وقت بس اخلص اللي انا باعمله عشان تكوني فخوره فعلا ان انا جوزك
حياه: انا فخوره بك على طول مش مستنيه احد يقول لي او اشوف ده انا شايفاها في عيونك انت يكفيني ان اشوفك قدامي
عمر ضمها لحضنه
عمر: عارف يا قلب عمر عارف
مره اسبوع وجاءت حفله رجال الاعمال
عمر: انا خائف اوي
زين: عايزك تكون واثق من نفسك مش كده
عمر: انا واثق
زين: مش باين ده
عمر: اسكت بقى الحفله هتبتدي
زين بضحك: حاضر
اهلا وسهلا بكم الحضور تشرفنا نقدم بجائزه افضل رجل اعمال السنه دي
زين: يا ابني اهدا كده
عمر: مش عارف ليه خايف
زين: ان شاء الله خير اهدا
تاني رجل اعمال السنه دي عمر ادهم ياسين الجارحي ممكن تتفضل على المنصه لتستلم الجائزه
زين: مبروك يا عمر مبروك يا حبيب قلبي
عمر: الله يبارك فيك انا بجد مش مصدق كله من فضلك انت انا باحبك قوي
زين: بعدين الكلام ده روح
عمر: احم الاول مساء الخير انا طبعا مبسوط جدا بالخطوه دي اول مره احب اشكر زين اخويا على دعم الكبير لي هو سندي انا باحبك قوي اشكر شخص تاني هي امي هي كل حياتي شكرا انك موجوده في حياتي واخر شخص ايه يا حبيبتي اللي وقفه جنبي واخر كلمه اوعى اي احد استسلم عن حلم بيحلم به لان النجاح حلو قوي ومشرف الدنيا بحالها ولي انا سعيد بالخطوه دي يا رب كل سنه اكون موجود حتى لو في المركز ده اوعدكم ان هاكون احسن من كده شكرا لكل واحد دعمني ان وصل لهنا شكرا من كل قلبي.
زين: ايه الكلام الجميل ده
عمر: كله بفضلك انت
زين: في مفاجاه
عمر: ايه هي
زين: كتب كتاب فرح النهارده
عمر: بجد ربنا يفرحها يا رب
زين: يلا بقى نلحق كتب الكتاب والعريس ما يهربش مننا
عمر: ههههه
ف فيلا زين ياسين الجارحي
زين: احنا اتاخرنا عليكم
حسام: لا خالص
عمر: طب يلا يا جماعه عايزين نفرح العروسه
زين: طب ثواني هتجيب العروسه
في غرفه فرح
زين: ماما ممكن تسيبيني اتكلم مع فرح شويه
ليليان: حاضر يلا يا حياه
زين: فرح انتي هتكوني مبسوطه مع حسام
فرح: اكيد
زين: انا غصبتك انك تتجوزي مراد غصب عنك لكن المره دي لا عاوز يكون برضاكي انتي لو مش موافقه انا..
فرح بمقاطعه: لا انا موافقه واكون سعيده
زين: عايز اكون مطمئن عليكي مش عايز عيد الغلطه تاني.
فرح: اطمئن انا سعيده
زين: سيبي ريا معايا
فرح: لا ما اقدرش استغنى عنها
زين: انا اتعودت عليها جدا مش عارف انام من غيرها ازاي
فرح: لما تعوز تشوفها تعال
زين: طب يلا بقى عشان العريس مستعجل
تم كتب الكتاب الف مبروك بالرفاء والبنين
عمر: مبروك يا فرح
فرح: الله يبارك فيك عقبالك
عمر: ان شاء الله عن قريب ادعيلي
زين: مبروك يا فرح خلي بالك منها يا حسام
حسام: دي في عيني ما تخافش عليها
زين: لو زعلتها هزعلك
حسام: ههه ماشي بس ما تخافش
زين: اشبع من الاميره بقى قبل ما تمشي
بعد مرور يومين في الشركه
زين: ها يا مي قلت ايه
مي: بصراحه
زين: بصراحه ايه خلصي الجوازه هطير
مي: انا موافقه
زين: نشفتي ريقي يا شيخه الف مبروك
مي: الله يبارك فيك
زين: وليد جدعه و هيشيلك في عينيه ما تخافيش
مي: انا مش خايفه انا واثقه في
زين: ماشي
مي: استاذن حضرتك عايز مني حاجه
زين: لو عايزه تروحي روحي
مي: شكرا عن اذنك
في ثواني اقتحم وليد على المكتب
وليد: حصل ايه
زين بتمثيل: للاسف رفضت
وليد: كنت واثق انها ترفض
زين: طب يلا قوم عشان نروح لها بالليل مطلبها
وليد: نعم
زين: باهزر معك وافقت
وليد بسعاده: انت بتتكلم جد زين ولا بتهزر
زين: باتكلم جد كمان مبروك
وليد: ربنا يخليك لي يا رب ويحقق لك كل اللي بتتمناه
زين: هو انت بتشحت ولا ايه يا عم قم
وليد: حاضر عن اذنك
زين: يا رب انا امتي افرح كفايه بقى
..ممكن ادخل
زين: اكيد طبعا ايه المفاجاه الحلوه دي
ورد: وحشتيني قلت اشوفك عامل ايه
زين: انا تمام الحمد لله انتي اخبارك ايه
ورد: انا حامل
زين بصدمه: ازاي ده خطر عليكي انتي مجنونه والاستاذ عارف
ورد: اهدا ايوه عارف انا بتتابع مع الدكتور وقال ان كل حاجه تمام
زين: دلوقتي تمام وبعدين
ورد: خلي كل حاجه على ربنا انت مش فرحان ولا ايه انا غلطان اني جيت
زين: ونعمه بالله الف مبروك يا حبيبتي
ورد: الف مبروك وعقبالك
زين بحزن: عقبال خلاص شكلها مش عايز يتحقق
ورد: هيكون عندك عيال كتير 10 11 كده
زين: ده انتي بتحلمي
ورد: كل حاجه جايز
فيلا زين ياسين الجارحي
عمر: يا ماما يا حبيبتي انا ما بقيتش صغير
ليليان: الكلام ده تقوله لنفسك مش ليا
عمر: حاضر بكره لما اتجوز هتقولي لا يوم من ايامك يا عمر
ليليان: انت شكلك بتحلم
عمر: حياه انتي شايفاني صغير
حياه: انا شايفك بغل كبير
ليليان: جبت الكلام لنفسك اشرب بقى
عمر: انا بغل ربنا يسامحك على الكلام ده
حياه: ربنا يشفيك يا عمر يارب
عمر: ليليان ما تقومي كده تعملي لي عصير من تحت يديك الحلوين دول
ليليان: حاضر يا حبيبي بس كده
عمر: بقى انا بغل ماشي
حياه: خلاص اسفه يا حبيبي ما تزعلش
عمر: مش زعلان هاتي بو’سه بقى
حياه: عمر احترم نفسك هي مره وعدتها
عمر: ماشي جاي لك يوم يا وحش سلام
حياه: العصير
عمر: اشربيه
بعد مرور سته ايام
تم كتب كتاب وليد ومي
عمر: وانا امتى هيتم كتب كتابي يا رب انا تعبت من الناس دي
زين: قدرك كده يا ابني اكيد عامل نصيبه في حياتك
عمر: لا والله ده انا غلبان مش عامل حاجه خالص
زين: خلاص انت هتعيط
عمر: اسكتي انت مش عارف حاجه
زين: عرفني
عمر: لا انا ماشي
زين: وانت نازل هاتلي الملفات معك وبلاش تتاخر مفهوم
عمر:حاضر فريره
عمرو زين كانوا بيرجعوا الملفات في الجنينه
زين: مش تحاسب يا عمر الورقه طارت
عمر: انا هاقوم اجيبها
زين: لا خليك انا هاقوم
زين قام يجيب الورقه لمح رجلين قدامه يرفع راسه لفوق..
زين ب يغمض عينه ويفتحها واخيرا استوعب
زين: بابا انت و…..
يتبع…..

اترك رد