روايات

رواية عندما يقع العنيد في الحب الفصل الثاني 2 بقلم مريم عبدالحميد

رواية عندما يقع العنيد في الحب الفصل الثاني 2 بقلم مريم عبدالحميد

رواية عندما يقع العنيد في الحب البارت الثاني

رواية عندما يقع العنيد في الحب الجزء الثاني

رواية عندما يقع العنيد في الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد
رواية عندما يقع العنيد في الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد

رواية عندما يقع العنيد في الحب الحلقة الثانية

روايه
“عندما يقع العنيد في الحب”
البارت الثاني _2🤎🍂
بقلم الكاتبه/مريم عبدالحميد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين…: انتي ايه جابك هنا؟! وبتعملي ايه
حور…:…
مردتش عليا لاني كنت بكح ومش قادره اتكلم بسبب اني عندي حساسيه من النعناع
حور …: ياعم انت الحقني هموت
زين بعصببه …: خدي
حور …: اي ده
زين …: ميااااه يا هانم
مديت ايدي وخدت منه ازازه المياه علي طول لاني كنت حاسه ان روحي شويه كمان وهتطلع
حور …: روحوا حسبنا الله ونعم الوكيل حد يزرع نعناع جنب ورد
زين بعصبيه …: بدل متشكريني علي المياه اللي ادتهالك بتشتمي وكمان في بيتي
حور…:…
حور مكنتش مركزه معاه اصلا وكانت بتبص لزين من فوق لتحت اللي لابس لبس رياضي وعضلاته ضخمة وباينه اوي وشعره مبلول ونازل علي عينه …حور بعد مـفاقت من شرودتها قالت
حور …: حيلك حيلك يابااا هو عشان انا بنت هتشوف عضلاتك قصدي هتشوف نفسك عليا يعني …وبعدين انا مقولتش هاتلي مياه

 

 

 

زين بعصبيه …:فعلا انا غلطان
حور بمرح…: ايوه طبعا غلطان
زين …: انتي بتتكلمي معايا كده ازاي
حور…: عادي اهو بحرك لساني و شفايفي اي اتعميت
زين بعصبيه جامده …: الصبر يارب … يا بتاعه انتي اتكلمي عدل
حور …: هو كلامي معوج يا خويا معلش معلش مش شايفه العتب علي النظر يابني
زين …: بقولك ايه انا الوقت عندي بفلوس لخصي عايزه ايه
حور …: بفلوس ياهاا تلاقيك بتكسب دهب امال الوقت عننا بالساعه ليه هههه
زين بضحكه مكتومه …: يبقي العيب عندك بقي
حور …: ممكن برضو ليه لا
زين بعصبيه …: بصي يا بتاعه انتي لما تتكلمي معا اسيادك تتكلمي عدل ومش عشان هزرت معاكي يبقي تنسي نفسك افتكري انك بتتكلمي معايا
حور …: اه وانت مين بقي يا كباتن
زين …: انا زين محمد الشرقاوى صاحب اكبر شركه ادوية في الشرق الاوسط
حور بمرح…: اولا اسمك حلو ثانيآ بلاش الفشخره الزايده عشان الحسد ثالثا ايوه يعني ايه زين محمد الشرقاوى مانا لين اسوفي ومقولتش حاجه الاه
زين …: انا مش عارف جابر ازاي يدخل الاشكال دي الڤيلا بسهوله دي
حور …: مالها يا خويا الاشكال دي لا وبعدين متشوفش نفسك دي ڤيلا كبيره اه بس متنساش انها مجرد طوب وزلط وبعدين متخلش جابر في الموضوع واستهدي بالله
حور …: وبعدين بماا انك عندك شركه متشاغلني عندك واجبلك صينية بشاميل انما اي تستاهل بقك
زين/هو بيبص لحور من فوق لتحت

 

 

 

زين باستهزاء…: اممم فعلا انا محتاج واحده تمسح الارضيه وانا شايفك مناسبه اوي
حور هوب بعصبيه جامده دلقت علي زين ازازه المياه كلها وقالت
حور بعصبيه وبصوت عالي اوي…: فوق لنفسك مش عشان معاك ڤيلا وشركه وعربيات تمشي تشوف نفسك علي خلق الله متنساش اننا مخلوقين من تراب وان كمان النعمه اللي انت فيها دي السبب فيها ربنا لما انعم عليك بها
وحور لسه هتمشي راح زين ماسكه ايدها
حور ضربته بالقلم وقالت
حور …: انت ازاي تمسك ايدي بالطريقه دي
زين عنيه بقيت حمراء وعروقه ظهرت
حور في سرها…: يالهوي ده هيتحول ولا ايه
حور بسرعه مشيت وخرجت من الڤيلا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ عند زين ـــــــــــــــــــــــ
زين …: اقسم بالله يوريكي النجوم في عز الطهر
زين طلع علي اوضته وقعد علي السرير يستحلف لحور وماسكه الفون ورن علي رقم مجهول
زين …:عايزك تجبلي كل المعلومات علي البنت اللي هبعتلك الفديو بتاعها دلوقتي
مجهول …: عيوني ليك يا بيه
زين قفل معاه وجاب سجل الكامرات وجاب فديو حور وبعته لمجهول
ـــــــــــــــــــــــ عند حور في البيت ـــــــــــــــــــــــــــ
حور …: ماما انا جعانه
فردوس…: الاكل عندك في المطبخ يا روح قلب ماما
حور بمرح …: مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه مانا عارفه ان الاكل في المطبخ عموما ماشي يا ماما شكرا يا حبببتي
حور جابت الاكل وكلت واتصلت علي مريم
حور بتمثيل …: شوفتي يا مريم اللي حصل
مريم …: ايه ايه اللي حصل مالك يا حور

 

 

 

حور …: انا اتعلم عليا
مريم …: ادخلي في الموضوع علي طول
حور …: طيب اسمعي كنت ماشي..
حور حكت اللي حصل لمريم
مريم …: ياخربيت عقلك يا حور يعني حراميه وبجحة كمان
حور …: وانا مالي يا لمبي وبعدين هما فعلا غلطانين ازاي يزرعوا ورد جنب نعناع
مريم …: تصدقي صح غلطانين حقك عليا هما برضو ميعرفوش ان الست سيادتك رايحه تسرق
حور …: يلا مسامحهم عشانك مش علشان خايفه منهم لا عشان خاطرك بس ياروحي
مريم بضحك …: امال احنا بنتنا مش بتخاف
حور …: طيب يلا هروح اغسل الجاكت لمحمد
مريم …: ربنا يديم المحبه بينكم
حور …: محبه اقفلي يا مريم اقفلي
حور قفلت وغسلت الجاكت وقاعده تذاكر
حور …: يوووه مش عارفه اذاكر كل شويه افكر فيه ماهو فعلا الواد قمر
لا ولا اسمه زين قمرين ياخواتي
حور …:ايه اللي انا بقولوا ده انا شكلي هنام احسن
وفعلا حور حولت تنام ونامت
ــــــــــــــــــــ عند زين ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين خد شاور ولبس بدله سوده وقميص ابيض وجزمه سوده وسرح شعره ولبس الساعه وحط البرفيوم بتاعه ونزل علي تحت علي طول
زين …: جابر يا جابر
جابر …: نعم يا بيه
زين …: خرجلي العربيه من الجراج

 

 

 

جابر …: حاضر يا بيه
…: انت خارج يا زين
زين …: اه في حاجه معاك يا جاسر
جاسر …: لا مفيش عادي بسال
زين …: طيب وراك حاجه
جاسر …: لا
زين …: طيب متلبس وتيجي تسهر معايا النهارده؟!
جاسر بفرحه …: ايوه كده حاضر عشر دقايق وهكون لبست
زين …: براحتك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ده جاسر اخوه زين عنده 27 سنه موصفاته ابيض شعره ناعم بس مش اوي لون عينه خضرا رياضي طويل والباقي هتعرفوا في الاحداث بقي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جاسر بسرعه لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت ابيض وجاكت جلد اسود وسرح شعره ولبس كوتشي ابيض وحط البرفيوم بتاعه
ــــــــــــــــــــــــــــ
جاسر نزل وركب العرببه مع زين
زين…: ايه الشياكه دي
جاسر …: واخدتها منك
زين …: طيب كنت عايز اتكلم معاك في موضوع
جاسر …: اتفضل
زين بجديه…: مش ناوي ترجع الشركه تاني
جاسر بعصبيه …: لا طبعا مش ناوي
زين …: يا جاسر دا مهما كان ابوك برضو وبعدين محصلش حاجه لكل ده

 

 

 

 

جاسر …: هتقفل الموضوع ولا انزل
زين …: خلاص هقفل
فلاش بااك.
.. الصفقه خسرت يا محمد بيه
محمد بعصبيه …: انت بتقول ايه يا عماد انهي صفقه
عماد …: الصفقه اللي مسكها جاسر
محمد …: كنت متوقع والله …وهو فين جاسر دلوقتي
عماد …: في المكتب عند زين
محمد …: تمام
عند زين وجاسر في المكتب
زين …: خلاص يا جاسر مكنتش صفقه دي يعني اهدي
وفجاه يدخل محمد
محمد…: دي اكبر صفقه يا زين
زين …: خلاص يا بابا تتعوض
محمد بعصبيه …: ده انا دفعت دم قلبي عليها
جاسر …: اسف يا بابا
محمد…: انت تخرس خالص واياك تدخل الشركه دي تاني
زين …: خلاص يا بابا
جاسر …: حاضر عن اذنك
خرج جاسر و هو حزين جدا وقال
جاسر …: انا استحاله ادخل الشركه دي تاني انا فعلا غلطان
ـــــــــــــــــــــــــ بااااك ـــــــــــــــــــــ،
زين بجزن …: راجع نفسك تاني
جاسر بعصبيه …: زين لو سمحت اقفل الموضوع
جاسر وزين سهروا ورجعوا البيت متاخر وناموا علي طول
ــــــــــــــــــــــ يوم جديدــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

عند مريم
مريم …: صباح الخير يا ماما
مامت مريم …: صباح الفل والياسمين يا حبيبتي .. هتروحي الجامعه النهارده
مريم …: اه هروح بس هو فين بابا
اسماء مامت مريم…: راح الشغل يا حبببتي وزينه عندك خالتك
مريم …: اه خلاص ماشي
نسيب العيله القمر دي ونروح لحور
ـــــــــــــــــــعند حورـــــــــــــــــــــــــــــــ
حور…: صبااااااح الخير يا اهل البيت
محمد …: خلاص يا جعفر صحينا
حور …: طيب والله لقول لامك يا ماما يا ماما
فردوس …: خلاص يا حور صحيت اهو مالك
حور…: محمد بيقول عليا جعفر
فردوس …: ماهو صح فعلا اسم علي مثني قصدي عيب يا محمد
حور …: انا غلطان روح منك الله يا قره عيني انت السبب
محمد بقرف…: قره عينك؟!
حور …: بس يا دماغ معزه انت الهي ديناصور اعور يبلعك
محمد ضرب حور علي قفاها ومشي
حور …: اه اه روح والله يلبس التيشرت لاسود بتاعك
محمد…: يا بنتي انتي معندكيش هدوم
حور …: لا
محمد…: المهم يلا انا كمان اروح البس عشان شكلي اتاخرت علي الشغل
حور …: احسن وانت وجاي هاتلي شكولاتة
محمد …: لا مش هجبلك

 

 

 

حور بتمثبل …: مش عايزه منك حاجه وانا مين بيحبني اصلا
محمد …: خلاص متعيطيش صعبتي عليا هجبلك
حور …: حبيبي حبيبي تسلم يا رجوله
حور …: يلا باي هروح البس ونزل عليا محاضره مهمه
فردوس …: مش هتفطري
حور …: هفطر بره مع مريم
فردوس …: ماشي يا حبيبتي
حور لبست ونزلت راحت الجامعه هي ومريم
ــــــــــــــــــــــــــــ عند زين ــــــــــــــــــــــــــــ
زين صحي وفطر ولبس بدله كحلي وقميص ابيض وجزمه سوده
زين …: صباح الخير يا جاسر
جاسر …: صباح النور رايح الشركه؟!
زين …: اه طبعا اعمل ايه ابوك سافر وسايبني لوحدي حتي انت مش راضي ترجع الشركه تاني
جاسر …: متحولش يا زين انا خلاص خد قراري ومش هرجع فيه
زين …: براحتك يا جاسر
زين ركب العربيه وراح الشركه وطبعا لافت الانظار
زين …: صباح الخير
الموظفين …: صباح النور يا زين بيه
زين بجديه …: جيانأ فين؟!
..: لسه مجتش
زين بعصبيه …: ميت مره اقول الوقت بنظام …عموما حد يجبلي القهوة علي مكتبي
…: حاضر يا زين بيه
دخل زين بعصبيه وقفل الباب وشد الكرسي وفتح زرار البدله وقال

 

 

 

زين بعصبيه …: لا اله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين
وفجاه الفون رن
زين …: ايوه
مجهوله …: نفذت اللي قولت عليه يا بيه
زين بضحكه شر…:خلاص خليها…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع العنيد في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *