روايات

رواية عذاب الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم يارا علاء

رواية عذاب الحب الفصل السابع والعشرون 27 بقلم يارا علاء

رواية عذاب الحب البارت السابع والعشرون

رواية عذاب الحب الجزء السابع والعشرون

عذاب الحب
عذاب الحب

رواية عذاب الحب الحلقة السابعة والعشرون

انا هقوولكم كل حااجه
كانت الكلمه دي خاارجه من رسل
قاادر بصلها بصدمة وهو مبرق لها عنيه وباصلها بغضب
رسل لقتها فرصه تنتقم من الي حصل لها لكن كاانت خاايفه قووي من ردت فعل قاادر بعد ما تقوول
رسل قربت لسليم
عمي الحكاايه ملها ان زين اخويا اغتصب قدر واتجووزها وبعدين قاادر حب يردلوا الالم الميين فمثل عليا الحب واتجوزني ورفعت كتفها بس
سليم :انتي بتقوولي ايه
كريم نزل رااسه الارض
سليم :الكلام دا بجد يا كرييم
محمد اتجنن :عمي الكلام دا بجد
كريم :بجد يا بن اخووويا ومحدش يلوومني انا عدت عليا اياااام محدش يعلم فيها غير ربنا
مرااد بصدمه :وانتو سكتوا على الي حصل وراح حقها كده عااادي
سليم حس بكريم
سليم لولاده روحو انتو وانا هحصلكم
محمد بغضب لعمه :ما هو يا عمي مش بعد كل ده اخليها لواحد كلب زي دا
قاادر كان بيبص لرسل بغضب عاارم مسكها من درااعها قداام الكل
والمفروض كده انتي بتربيني مش كدا طب رووحي يا حبيبت اخوووكي انتي طااالق
رسل اتصدمت ودموعها بتنزل ومجرووحه كل حااجه مع بعض
كريم :انت عملت ايه يا حيوان هي بنات الناس لعبه
مراااد ضحك بمسخره
محمد سابهم وخرج لانه كان حاسس انه هيكسر كل حاجه قدااامه
سليم :ليه يبني كده هي ملهااش ذنب
قااادر :لو سمحتوا محدش لو دعوا بمراتي
ومسكها من درااعها يالله يا حيلتها لمي هدوومك واخرجي برا بيتي انا حااولت اديكي فرصه وحاولت اصلح الي عملته وانتي بوضتي كل حاجه فكل واحد يروح منا بسكه
رسل كانت بتبصله بألم انه ازااي هي متفرقش معااه
قااامت ومسحت دمووعها واللهي لتندم يا قاادر واهو بقوولك ادام الكل
انا فضلت معاااك بعد الي عملته لانك رووحي وكنت النفس الي بيخرج مني لكن دلووقت انا هخرج روووحي من جسمي وانسى في يوم انك كنت تعرف وحده اسمها رسل
ولمت الي بااقي من كرامتها وخرجت برا البيت حتى بدون ما تاخد حااجتها معاااها
كريم :الحق مرااتك يله قبل ما تبعد وما تعرفش تصلح حااجه
قاادر ما اتكلمش،ودخل اوضته
سليم :ايه الي حصل معااكم يا كريم انا عايز اسمع منك يااا خوويا وشدد على كلامه
كريم قعد مع سليم وشرحله كل حااجه حصلت
كريم :ابعد ابنك عن جووزها دا واصل وومكن يأذيه وهو بيحبها قوووي فخليه ينساه احسن للتنين فاهمني يا سليم
سليم :انت تعررف مين والد زين
كريم هز برااسه :عرفت لكن من فتره قريييبه
(ودا المجهووول الي كان كريم بيكلمه )
فلاش بااااك

 

 

 

الوووووو
كريم :السلام عليكم مين معايا
رامز :ازييك يا كريم انا رامز القاادري
كريم اتبسط حدا لمى عرف هويته
يا اهلا برفيق الجااامعه ازيك
الحمدلله تمااام بقووولك انا عايز اشووفك ضرووري لكن برا البيت هشوفك في …..
ماشي يا صااحبي
سلام
بعد يومين
اتقاابل كريم وراامز وقرروا انهم يصلحوا بين الولاد لكن من بعيد لبعيد
باااك
وهو الي قاالي عن قاادر وعمل ايه مع بنته
سليم،:طيب وهتعمل ايه دلووقت ميصحش تفضل كده وما تتدخلش بحااجه العيال لازمهم كبييير
كريم مسك رااسه بايديه :مش عارف يا سليم مش عاارف انا تعبت كل حاااجه جت مع بعضها وابنك الي طلعلي دلووقت انا اصلا كنت خايف من مواجهته وكسرة قلبه
سليم :بشروود انا عارف وخااايف منه بنفس الوقت مستحيل يعدي الي حصل مع قدر ولا يسيبها
ربنا يستر من الي جااي
………………………..
بعد اسبووع
الاحداث كانت زي مااهي زين بيحااول يتقرب من قدر وقدر حااسه بحاجات نااحيته وبتكدب مشااعرها
وملك مجننه ايياااس بعنادها
وروساان اتقدم رسمي لسلمى وعايشين اجمل قصة حب
وقدر من لمى خرجت من عند قاادر ومحدش يعرف هي فين ومرحتش لاهلها وقاادر بيدور عليها زي المجنون
ومحمد بيحاول باي طريقه يشووف قدر ومش قااادر
……………….

يُتبع ..

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!