روايات

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السادس 6 بقلم منى علاء

رواية صعيدي ولكن عاشق الفصل السادس 6 بقلم منى علاء

رواية صعيدي ولكن عاشق البارت السادس

رواية صعيدي ولكن عاشق الجزء السادس

رواية صعيدي ولكن عاشق الحلقة السادسة

فيروز حطت ايديها علي وشها /لاااااااا.
راحت البقره نطحتها جامد راحت فيروز فقد*ت الوعي نتيجه ضربه تلك البقره المجنونه.
جاسر كان معدى وهو مخنوق بسب صفاء لي عكنتت مزاجه سمع صوت فيروز طلع جري عليها.
جاسر ناده الحارس الاسطبل بعصبيه/بسرعه شيل البجره دي من هنيه.
شالها الحارس بطريقته ودخلها وجاسر شالها بخضه.
طلعت العيله عليهم بسب صو*يت لي حصل.
غاليه /بتي بتي مالها في ايه د*م مالها بتي.
سليم كان داخل شافها وجري عليها بخضه/سيبها اي مخليك ماسكها اكده ها ابعد عنيها اتها.
جاسر زقه علي الارض وقرب من اسر لي طلع جري لما عرف من الحارس
اسر/اهدي تلوكت يلا بينا ياجاسر نوديها المستشفي.
جاسر/ماشي يااخوي وطلع جري علي العربيه بدون ما يستنا حد وانطلق كا الصاروخ.
فتحيه/اهدي ياحبيتي هتبجا بخير.
چبالي/بتي بتي مالك.
كانت فاقده الو”عي غاليه.

 

اسر ساب سليم وراما بطريقه عشوايه تالم منها.
اسر ساعد مرات عمه علي حملها وطلعها الاوضه.
چبالي/رن علي الحكيمه يااسر.
اسر/حاضر يابوي
فتحيه /اها عليكي ياختي فوجي بجا.
♡♡♡♡♡♡♡♡
صفاء التي كانت خرجت من عند الاسطبل .
صفاء بابتسامه/واخيراا هخلص منيها وهحجج حلمك ياما.
جاء من وراها سليم.
سليم/اي تخلصي من مين انتي سبب معقول
صفاء بخضه/خضيتني لو مكنتش متفج معايا يعني.
سليم ماسكها من ايديها /انتي اتجننتي اتفقت تقربي من جاسر مش تاذيها.
صفاء/سيب يدي واصل مانا اكده هخلصك منيها اصلا وابعدها عنينا كلتنا.
سليم رجع ماسكها تاني بس اكتر وجع من الاول /لو عرفت ان جرلها حاجه لمو”تك بالحيا فاهمه وابعدي عنها احسن انتي عارفاني ممكن اعمل اي

 

صفاء زقته/هعمل وهخلص منها جاسر ليا انا وبس انا اتفجت اننا نبعدها انت تنتجم وتحرق جلبه وانا اخد جاسر لكن هي مش سايبه راسه يبقا لازم اخلص منيها وسابته ومشيت.
سليم بغل/مستحيل انا لسه مخدتش لي عاوزه وانتي ياصفاء حسابك معايا.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في المستسفي
جاسر /حد يلحجنا بتروح مني د”مها اتصفا عاوزه دكتوره.
دكتور جه/في اي حطها علي تروله.
جاسر بعصبيه/بجول دكتوره انت اطرش.
دكتور بهمس/مجنون ده مراته بتموت وبيغير عليها.
دكتوره جات واخدوها غرفه العمليات.
جاسر كان رايح جاي.
الممرضه طلعت بسرعه جري واقفها جاسر.
جاسر بقلق /فيروز بخير.
الممرضه/د”م جل خالص محتاجين متبرع نفس الفصيله وفصيلتها نادره.
جاسر بخوف وتوتر/فصيلتها اي طيب.

 

……./انا لي هتبرعلها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
غاليه كانت فاقت بعد ما دكتوره عطتها ابره نتيجه ضغطها لي واطه بسب صدمه.
فتحيه/الحمدلله انك كويسه وبخير ياختي.
غاليه/بنتي فين اي لي حصل.
چبالي/اهدي يحبيتي اهدي تلوكت في المشفي.
غاليه قامت بس حست بدوخه/انا لازم اروح.
فتحيه/انتي مفكيش حيل تمشي يااختي جاسر واسر وسليم معاها في المستشفي تلوتي.
غاليه بتعب/لااا ده بنتي لاا انا هروح بس حد يوصلني كلهم راكبوا العربيه بعد اصرار الجميع علي ذهاب.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
سليم/انا لي هتبرع.
الممرضه/حضرتك فصيلتك اي.
سليم/فصيلتي****.
الممرضه بتاسف/ بس المريضه فصيلتها***.
اسر وجاسر بفرحه/انا فصيلتي **.

 

الممرضه /تمام كده كده هي محتاجه د”م كتير تعالو نعمل تحليل.
مشيوا وسليم كان متغاظ وساند دماغه علي الحيطه جات ايد حد عليه
فتح عينه واتصدم سليم/انتي.
صفاء/ايوه انا جيت اتاكد انها غارت وله لسه
سليم/انتي مجنونه قولتلك ابعدي عنها في ايه بتفهمي منين.
صفاء/ايوه مجنونه وهخلص عليها قبل ماتفتح ياسليم مكنش اسمي صفاج.
غاليه والعيله جات عليهم راحت اتخبت بسرعه جنب الحيطه.
غاليه بدموع/بنتي بنتي فين ياسليم حوصلها حاجه طمني
فتحيه بتطبطب عليها/اهدي يااختي.
سليم/نز’فت كتير فمحتاجه د”م.
چبالي بقلق/طب فين جاسر واسر.
سليم بخنقه/بتبرعلها بد’م لان الاتنين نفس الفصيله.
غاليه بدموع/انا لي غلطانه جبتها تفك علي نفسيها جبتك لقضاكي يابتي ياحبيتي اه اه
فتحيه بكباء/متعمليش في نفسك كده.

 

چبالي/استهدي بالله يابتي وكل شي بيد الله ادعيله.
مهجه دخلت هي وجوزها.
مهجه/فيروز ياحبيتي اتصله بيا جيت جري والله.
غاليه/معلش يابتي ده انتي لسه عروسه كنا نطمنك بتليفون.
مهجه/دي غاليه عندي جوي ياخالتي ربنا يقومها بسلامه.
جه جاسر واسر وماسكين عصير في يديهم.
سالم/يابجح منك لي بتشربه عصير اكده.
سليم/يشربه مايشربوش ليه ماهما فارج معهم حاجه.
اسر/اتكتم منك لي ده كنا جابينه لازم نشربه لضروره نقل د’م ياجاهلين.
“” اتكسفوا احسن””.
بعد وقت كان نور لمبه الوضه اطفي بتاع العمليات.
ودكتوره خرجت.
كله جرا عليها.
جاسر/مالها يدكتوره طمنينا هيا بخير.
كله شاف لهفته عليها ازي وهو مش حاسس بنفسه.
اسر بزعل/اخوي واقع من اخر دور معرفش نصيب فين.

 

غاليه/بنتي بخير ماتكلمي يادكتوره.
دكتوره/حضرتكم مش عطيني فرصه اكلم اكده هي حاليا تمام بس تحت الملاحظه وممنوع تجابل حد.
جاسر/ازي ومنطمنش علي بنتنا كيف يادكتوره.
سليم/قالت صحتها انت مش بتفهم اكده وله اي.
جاسر باصله بصه خرصته عن كلام.
دكتوره/سيبوها تلات ساعات متواصلين تحت الملاحظه نشوف حالتها لانها مصابه بنز’يف جامد والحادثه كانت قويه علي دماغ وصدمه فاده ممكن ياثر عليها.
غاليه بنهيار/اه ياني ياما بتي ياحبيتي مليش غيرك.
چبالي بزعيق/هتهللي ذي لي في دافنه اهدي ياوليه جومي بتك هتبقا كويسه احنا في مشفي.
جاسر/اهدى ياجدي اعصابك وخده جدهم اعقدوا علي كرسي واقومه غاليه من علي الارض التي كانت تنهش في البكاء.
سليم واقف وله اكنه هنا مصدوم لانه يعتبر سبب في لي حصل.
سليم بيكلم نفسه/ معقول اكون حبيتها لالا انا هنتقم وبس.
جاسر كان رايح جاي واسر وسالم نزل جاب اكل ليهم.

 

مهجه/كلي ياخاالتي وانتي ياما مينفعش اكده هتبقا كويسه.
سالم/وانت ياجدي اشرب العصير ده.
صفاء دخلت عليهم وهي بتمثل دور الحزينه/يحبيتي يابت خالتي هتموتي وتسبينا اه ياحبيتي اه.
چبالي/في اي يابت اي لي جابك عامله مناحه ليه.
صفاء بتمثيل البكاء/اصل عرفت كنت جايه لجاسر في خدمه لجيت الشغاله بتخبرني ان البقره المجنونه دي ضربتها في راسها جولت يبقا البت ما”تت اه ياحبيتي اه وغمزت لي سليم.
سليم في نفسه/انتي لي جبتي لنفسك ياصفاج مني.
بعد ساعات
لقينا الممرضه طالعه تجري وتنادي دكتوره وتقول/الحقي يادكتوره المريضه جهاز الانعاش بيقوف قلبها هيقف مفيش نبض.
كله قام مخضوض.
جاسر بخضه./فيروز.
غاليه/بنتي.
لتنظر صفاء بشماته لي سليم التي ينظرلها بشك.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حقات الرواية اضغط على : (رواية صعيدي ولكن عاشق)

اترك رد

error: Content is protected !!