روايات

رواية 30 يوم حياة الفصل العاشر 10 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة الفصل العاشر 10 بقلم أميرة اسامة

رواية 30 يوم حياة البارت العاشر

رواية 30 يوم حياة الجزء العاشر

رواية 30 يوم حياة
رواية 30 يوم حياة

رواية 30 يوم حياة الحلقة العاشرة

زين…مبسوطه ياروحيه
روحيه….اوي بقالي زمان متمشتش فالسيده
زين…زمان ايه بس انتي ساكنه فيها ياروحيه انتي هتصيعي عليا
روحيه…ضربته علي كتفه ياواد اتربي اقصد يغني اني انزل واتمشي فيها انا مبخرجش من الحاره ويوسف الله يعينه يارب في شغله علي طول وبيجي هلكان
زين…ياستي انا موجود وقت ما تحسي انك مضايقه وعايزه تغيري جو موجود تيجي تقوليلي بس عايزه اخرج وانا هوديكي ما كان ما تحبي تعالي نجيب فشار
روحيه…الله والنبي نفسي فيه
زين…وهو بيمدلها ايده احلي علبه فشار لست الكل
روحيه…انشالله يخليك
زين….ايه مبسوطه
روحيه….اه مبسوطه والجو حلو والزحمه بتاعت الناس دي حلوه تحسسك كده انك عايش وفي حياه
زين….ربنا يفرح قلبك ياروحيه ايه ده استني ده الواد يوسف بيتصل
روحيه…قوله مش رجعاله البيت واقفل في وشه ياواد يازين😒
زين…بضحك بعتيه في ثانيه عشان الخروجه يا روحيه…وفتح الموبايل وهو بيضحك الووو
يوسف…وديت امي فين يالا
وبتضحك علي ايه انطق بتخوني يازين
زين…بضحك الله يحرقكم عيله مجانين انا هلاقيها من امك ولا منك ياواطي
يوسف…بضحك طبعا مطلعه عينك
زين…لا والله وكفايه انها مبسوطه
يوسف…انتو رحتو فين
زين…قالتلي عايزه تتمشي فالسيده عايز اقولك اني لحقتها في اخر ثانيه كويس اني خدت بالي قبل ما تخرج من الشارع خدتها وقولت اروح امشيها شويه ادام زهقانه
يوسف…ربنا يخليك ليا يا صاحبي ومتحركش منك ابدا انت وخالتي مديحه تعبانين معايا اوي
زين…عيب يا يوسف انت اخويا وهي امي
يوسف…طب انتوا راجعين امته
زين…خليك في حالك لسه شويه وبعدين انت غيران ولا ايه يلا اتكل علي الله
يوسف…وحشتني ياجدع مشوفتهاش من الساعه 10 الصبح انتو فين
زين….احنا أدام مسجد السيده زينب علي طول وبناكل فشار وهأكلها لسه أيس كريم
يوسف….ايس كريم يبقي استني انا جاي متتحركوش
زين….بضحك ماشي انت فين صحيح
يوسف…اكيد روحت امال انا عرفت ازاي انك خدت امي يا غبي
زين…ايوه صح.. المهم قول للعيال يخلوا بالهم من الورشه
يوسف….دول هينفخوك
زين…بضحك سيبك منهم والله انا اللي كنت عايز الخروجه دي مش روحيه يلا بلاش رغي انجز
يوسف.دقيقتين وابقي ادامك سلام
زين…سلام
…….

 

 

 

 

يوسف…بقول ايه انا رايح لزين بيمشي امي فالسيده
عامر…استني ياض يا يوسف خدني معاك اتمشي خلاص تعبت
كيمو…علي فين ياض لسه في شغل
عامر…وربنا ابدا اخوك واخويا معاك انا خلاص أجزت كل سنه وانت طيب ياشيخ انت تعبت اهلي
كيمو…بكره تجيلي ندمان
عامر….ولا ياكيمووو
كيمو…ايه
عامر…طلقنيييي
كيمو…بضحك بتبعني عشان ابو عيون ملونه ماشي
عامر…التغيير مطلوب ياقلبي
كيمو…انشف ياض انعل ابو شكلك
عامر…عايز حاجه اجبهالك وانا جاي
كيمو…لا مش عايز يا سيدي شكرا اه بقولك ايه ما تجبلي عصير قصب
عامر…بلاش عشان السكر يالا
كيمو…ياعم نفسي فيه مجتش من كوبايه
عامر…ماشي عيني
يوسف…لنا ركنت العربيه يلا
عامر…احنا مش هنروح بيها انا بحسبك بتدورها
يوسف…نروح بيها ايه السيده مفيهاش مكان للبني ادمين هنمشي بالعربيه يلا ننط في اي توك توك
عامر…مطرب اد الدنيا زيي يركب توك توك😒😒
يوسف..بصوت عالي يا توك توك ومسك عامر من قفاه اركب ياعم المطرب ورماه جوه التوك توك
…………….
روحيه اعده علي حجر في الشارع واعده تتفرج عالناس وتاكل الفشار بفرحه واتحولت فرحتها لطفله صغيره خارجه يوم العيد بصلها زين وأبتسم
زين…ايه ياروحيه ما توسعي كده شويه وخديني جمبك
روحيه…تعالي اعد ألا قولي يازين هو انت مش ناوي تتجوز
زين….ايه عندك عروسه
روحيه….عندي
زين…ودي مين بقي اللي جيالي من روحيه هانم
روحيه…بصتله بطرف عينها انت بتتمسخر عليا يا ولا طب والنبي ما انا قايله
زين…لا خلاص حقك عليا
روحيه…ابدا😏
زين….خلاص بقي وحيات زين عندك خلاص بقي متبقيش قلابه كده بهزر
روحيه….ماشي لما نشوف اخرتها معاك..
زين…مين العروسه
روحيه….البت وعد
بصلها زين بصدمه وهو مبتسم وعد
روحيه….اه وعد
زين….واشمعني وعد ياروحيه
روحيه….انت مش بتحبها يبقي مفيش عروسه غيرها
زين….وانتي ايه عرفك اني بحبها وكمل بصوت واطي يا ابن الكلب يايوسف ملاقتش غير روحيه تجرسني معاها
روحيه…معرفتش من حد بس حسيت انت ياواد مبتشوفش نفسك لما بتشوفها بتبقي عامل ازاي ده انا الوقت لما قولت اسمها ضحكتك نورت وشك ولا ماشوفتش نفسك يوم مافطرنا مع بعض اول ما طلعت السطح كنت بتدور عليها ازاي بعينيك
زين…بأستغراب لا ياشيخه وافتكرتي كل ده علي حظ اهلي انا ياروحيه
روحيه…بضحك يعني انا صح
زين… بزمتك الواد يوسف مش هو اللي مسيحلي
روحيه…لا والله ابدا بس ادام بتقول يوسف يبقي انا احساسي صح
زين…صح يا روحيه
روحيه…طب ما تتجوزها مستني ايه ياولا
زين…خايف ياروحيه متوافقش وبعدها هيبقي صعب نبقي مع بعض في مكان واحد بعد ما هتحس اني مشاعري من ناحيتها اتبدلت
روحيه….ومين قالك انها مش هتوافق وهي ترفض ليه اصلا هي تطول
زين….دي وعد ياروحيه وبعدين الحوار مش حوار تطول انا اكبر منها ب13 سنه ياروحيه في فرق سن كبير
روحيه ..ولا كبير ولا حاجه انا كان بيني وبين ابراهيم 16 سنه الحق يابني الحقيقي ميعرفش سن ولو انت بتحبها عمرك ما هتحسسها بالفرق ده ولو هي بتحبك عمرها ما هتحسسك بردو
زين…لو عالحب ياروحيه فأنا بحبها بس هي

 

 

 

قاطعته روحيه…هي بتحبك ياولا
زين…بصلها بصدمه وانتي ايه عرفك بقي انها بتحبني
روحيه ..قولتلك اللي بيحب ما بيحسش ولا بيشوف نفسه بيبقي عامل زي العيل الصغير اللي عامل عمله فاكر انه مخبي والناس كلها كشفاه ياواد الحب بيغير الكلام والاسلوب والطريقه ونظره العين
زين…بقيتي شاعره من امته ياروحيه
روحيه…بضحك ياواد انا حبيبه قديمه واسمع مني البت بتحبك
زين…ودي اتأكد منها ازاي ياروحيه
روحيه…هتتأكد لما تقولها عاللي في قلبك
زين…خايف اسمع كلامك اتسوح انا اصلا مش عارف انا ازاي فتحت معاكي حوار زي ده
روحيه…اسمعني بس والله بتحبك وبكره تقول روحيه قالت وساعتها هبقي عايزه الحلاوه
زين…والله ياروحيه هحليلك بوئك باحلي حلاوه
روحيه…عارف يازين انا بشوف نفسي انا وابراهيم فيك انت ووعد اتحرك يا ولا وفرح قلبي بيك
زين…عارفه ياروحيه
روحيه…ايه
زين….انا بحبك اوي
يوسف…احييييييييييه وكمان بتفولها بحبك يا حزنك يا يوسف يا ابن ابراهيمم
زين…بس ياااض وطي صوتك
يوسف…اوطي صوتي خايف من الفضيحه يا اخويا
عامر….قفشناك ياخاين
بتسرح ببنتنا عايز تجبلنا العار
يوسف.. هو لسه هيجيبه ماجابه خلاص
زين…بضحك ياض انت وهو وطوا صوتكم الله يخربيتكم هتفضحونا
يوسف…بتقول لامي بحبك يا زيني يا نااااس صاحب عمري بيقول لامي بحبك
زين…الله يخرب بيت امك وبص لروحيه لاموأخذه يا خالتي
روحيه ..وعلي ايه لا موأخذه مانت واطي زي صاحبك😏😏وضربت يوسف علي دراعه وانت واد جاي عامل دوشه ليه
عامر….اااه شكلنا جينا في وقت غلط ياچو وعملنا دوشه لروحيه وزين
يوسف…شرفي بقي فالارض ياصاحبي لا وكمان جايبلها فشار
زين….وهو مش قادر يمسك نفسه من الضحك ياض اتلم الناس هتقول علينا مجانين
يوسف…ياريتهم يقولوا مجانين احسن ما يصدقوا المصيبه اللي احنا شايفنها دي امي وصاحبي بياكلو فشار وبيحبوا في بعض
عامر…انا لو مكانك اقتلهم بايدي
روحيه…🤔🤔انت ياواد انت وهو وحشتكم العلقه بتاعتي صح بس ياخساره انا معيش عصايه بس مش مهم في رجلي شبشب
يوسف.مسكها بسرعه وباس راسها لا لا خلاص ابوس راسك 😂😂😂
روحيه…هتتربي ولا لا
يوسف…بضحك اه والله خلاص يا روحيه الواحد ميعرفش يهزر كده ابدا معاكي
عامر…بعت القضيه ياصاحبي قدرت تسامحهم بالسهوله دي
روحيه…ناولني ياواد الشبشب
عامر…بضحك لا والله خلاص تعالي اصالحك واجبلك ترمس
روحيه…طب يلا هات
عامر…مفيش شكرا مش عايزه علي طول كده هات عيب والله😒
روحيه بصتله 😒😒
عامر…يالهوي عالبصه
زين…بقول ايه تعالو نجبلها ايس كريم من الراجل الواقف بالعربيه ده
يوسف….لا خليها دي عندي وخدهم وراح وقف ادام العربيه
يوسف…عابزه بطعم ايه يا اما في ڤانيليا ومانجه وفراوله عايزه ايه يا اما
روحيه….هات مانجه
عامر وانا مانجه
زين…انا فراوله
يوسف…وانا ڤانيليا
جابو الايس كريم وحطت روحيه ايدها في ايد زين ومشوا وسط الشارع والعربيات وهما ببضحكوا ومبسوطين
روحيه….ماتدوقني كده ياواد يايوسف الطعم بتاعك
يوسف…طب هتدوقيني
روحين…لا بقرف
زين…ضحك بصوت عالي قصفت جبهتك
يوسف…بتقرفي مني يا اما طب مش مديكي انا كمان بقرف
روحيه…دوقي بدل مانزل شبشبي علي دماغك
يوسف…ياساتر اتفضلي
روحيه…ماسخه ملهاش طعم بتاعتي احلي😒 دوقني كده ياواد ياعامر
عامر…لا ياروحيه معتكي نفس الطعم باكلومانجه زيك
روحيه…دوقني بس
عامر…هي طفاسه نفس المانجه وربنا
روحيه…وانا ايش عرفني دي مانجه سكري ولا عويسي
عامر…امك بتستظرف يا يوسف
يوسف…بضحك اديها بدل ما توطي تجيب شبشبها
عامر…خدي ياخالتي
زين….😂😂🙈🙈🙈🙈
روحيه….بتاعتي احلي😏
عامر…ماشي يا ست
بصت لزين..🙄

 

 

 

 

زين…خدي ياروحيه دوقي
يوسف…محترم
زين…مانا لو مبقتش محترم روحيه هتقل مني فالشارع وصراحه عيب علي طولنا😂
روحيه…الله
زين…عجبتك
روحيه ..ما تتاكلش دي ولا دواء الكحه😒😒
زين…بضحك وهو بيقلدها امال ايه الله
روحيه…قولت اجبر بخاطرك
زين…بقول ايه يلا بسرعه نعدي اجري يا روحيه
يوسف…اجري يا روحييييه
………………
اما فالحاره ابتدت مديحه و فاطمه ونعمه وناريمان وسهير يعملوا اطباق كحك ةيبعتوا يدوقوا جيرانهم
وجيرانهم يدوقوهم
وباقي شباب الحته ابتدوا ينفخوا بلالين كتير ويحطوها في شبكه ويعلقوها بين البيوت والمسجد عشان بعد صلاه العيد يفكو الشبكه ويطيروا البلالين..
عدي اليوم وتاني يوم عدي فطروا وودعوا رمضان افضل شهر في السنه وعلي اد حزنهم ان الشهر خلص علي اد فرحتهم بالعيد
اما عن الشباب قضوا يوم الوقفه كلهم فالشارع بين القهوه وبين لعب الكوره
واستعدوا لأسقبال العيد علي انغام اغنيه ياليله العيد😍
وفضلت الحاره مليانه بالناس لحد الصبح اتجمع كل الناس عشان يصلوا صلاه العيد الميكرفونات كانت مسمعه كل ركن فالسيده من تكبيرات العيد زحمه ولبس ابيض وبلالين واطفال بتضحك وبتلعب وبتجري
ناس بتعيد علي بعض ومش فارق مين بعيد علي التاني الاول ومش فارق مسلم ولا مسيحي اللي مسيحي واقف يوزع عالاطفال بلالين وحلويات ومسلم بيديله الكحك بهجه وفرحه تخلي القلب يدق من كتر السعاده ترابط غريب مش موجود في اي بلد فالعالم
هو ده العيد في مصر😍
………
مديحه…. صباح الفل يازين رايح تصلي
زين…اه يا امي مش رايحين تصلوا ولا ايه
مديحه لا رايحين كل سنه وانت طيب ياحبيبي
زين…وهو بيبوس ايدها وانتي طيبه ياست الكل اتفضلي
مديحه…ايه الفلوس دي كلها
زين…عديتك ياقمر
مديحه…يا ابني عديه ايه يبس دي فلوس كتير اوي
زين…ده مصروف البيت ومعاهم زياده عيدتك
مديحه…بردو كتير ياحبيبي
زين…مفيش حاجه تكتر عليكي يا امي ما يجيش من بعد خيرك
مديحه…يارب ما تحرم منك يا حبيبي
زين…ولا منك يارب امال فين البنات
مديحه…بيلبسوا جوا شوفهم زمانهم خلصوا
زين…ماشي يلا روحي البسي
راح زين خبط علي اوضتهم
منه..مين
زين…انا يامنه خلصتوا

 

 

 

 

منه…ادخل يازين ايوه خلصنا
فتح زين الباب وابتسم صباح الخير
منه ووعد…صباح النور
زين…كل سنه وانتوا طيبين
منه…وانت طيب ياحبيبي
وعد…وانت طيب😔
قرب منهم زين ومد ايده لمنه. اتفضلي يا ستي عديتك
منه…ايه ده كل دي عديتي انت سرقت بنك ولا ايه
ضربها زين علي راسها سرقت ايه ياجزمه
منه ضحكت كل سنه وانت طيب
مد زين…ايده لوعد كل سنه وانتي طيبيه ياست المقموصه
بصتله وعد بطرف عينها وغصب عنها أبتسمتله بحب ولاول مره يبان علي كلامها ونظرتها الحب وانت طيب يازين
زين مسك منه ومسك وعد من ايدهم وقفهم جمب بعض ووقف ادامهم
زين…انا عايز اقولكم كلمتين وياريت تفهموني
انا مش رخم ولا بحب اضايقكم انا بخاف عليكم فوق ما انتوا ممكن تتخيلوا لما بقولكم علي حاجه لا بفضل طول اليوم متعصب ومضايق عشان رفضتلكم طلب بس بيبقي غصب عني انا ليا نظره غير نظرتكم وبشوف اي حاجه غير ما انتوا بتشفوها منه انتي اختي وعارفه ان مش عايز حاجه من الدنيا غير ان اشوفك احسن مني وانتي وعد انتي غاليه عندي اوي فوق ما تتخيلي انا مش هقولك بحسك اختي او بنت خالتي او الكلام ده لا انا بحس اني جيت الدنيا عشان احميكي وبس
منه وهي بتغمزلها يا سيييدي
زين…سايفه الغياره دي😉
ابتسمت وعد لزين
زين…خلاص مش زعلانين مني
منه…لا والله
وعد…عمري ما ازعل منك ابدا
منه…بصراحه بعد الكلمتين الحلوين دول عايزين حضن جامد وبصت لوعد بطرف عينها
زين…ياسلام انا اطول شدهم هما الاتنين في حضنه
باس منه من راسها
وقرب من وعد باسها وخدت نفس طويييييل وكأنه كان محتاج يشم ريحه شعرها وقربها منها نسيت وعد نفسها وكأنها ما صدقت مسكت بأيدها في ضهره ودخلت جوه صدره وهي مغمضه عينها وبتشم ريحه البرفيوم بتاعه كانت حاسه أن قلبها هيخرج من مكانه من كتر الدق.
منه.. ابتسمت لها وغمزتلها بعينها لاكن وعد مكانتش معاها كانت حاسه انها في دنيا تانيه
خرجهم زين من حضنه وهو نفسه يفضل فالوضع ده شويه اكتر
زين…حاول يغير الموقف بسرعه يلا يابت انتي وهي ابعدوا انتوا ما صدقتوا تتحضنوا ولا ايه هنتأخر عالصلاه.
منه…ماشي جايين اهو
زين…ماشي ماتتأخروش بص علي وعد بطرف عينه
لمح وهد هي كمان بتبصله بطرف عينه واول ما شافته بيبصلها نزلت وشها الارض بأرتباك.
أبتسم زين وخرج وسابهم
زين…انا هقف بره عالقهوه يا امي لحد ما تخلصوا
مديحه ماشي يا حبيبي جايين وراك علي طول
بعد دقايق اتجمعوا كلهم فالحاره سلموا علي بعض وعيدوا علي بعض
توته…كل سنه وانت طيب ياقلبي
ادهم…وانتي طيبه يا احلي توته فالدنيا
توته..بدلع هنفضل واقفين يلا بقي رجلي وجعتني
تدهم…اتعدلي ياتوته احنا فالشارع انا مش اد الدلع ده ومضمنش نفسي فالشارع
توته…بضحك هو انا عملت حاجه مفتررري
ادهم…اللهم أطولك ياروح بقولك ايه
توته…قول ياقلب توته
ادهم…الشقه كلها اسبوع وتخلص والحاجه جاهزه ماتيجي نخلص ونفرش ونتجوز مش قادر استني للعيد يابت
توته…بصوت عالي والنبي طب احلف
ادهم…يابت المجنانين يابت وطي صوتك
توته…صوت ايه يا اخويا اللي اوطيه ده المل لازم يعرف عشان مترجعش في كلمتك
هيما ..في ايه انتو بتتخانقوا
ادهم…يا بنت المجانين
توته…خناق ايه بس ادهم عايز نتجوز قبل العيد الكبير يا اما

 

 

 

 

سهير…والنبي احسن انتوا خلاص حاجتكم خلصت مبروك
ادهم ..بصوت واطي يخربيت امك ياتوته
زين…البس😂😂
عادل…كان لازم تقولها فالشارع😂
ادهم…وانا يا اخويا عارف انها هتسيح وتشردني كده
احمد العربي…ايه ناوي تقدم الجواز مش قادر خلاص علي بعد ست توته
ادهم…والله يا حاج انا كنت هاخد رأيك وقولت افرح المجنونه دي ان ممكن نعمل كده بس هي سيحتلي
احمد…بضحك علي خيره الله حددوا المعاد اللي يناسبكم اخلصوا من اسبوع العيد ده كله وافرشوا وخلصوا وبعد كده حددوا اليوم اللي يعجبكم
ادهم…يعني مش زعلان والله يا حاج كنت هفاتحك انهرده بس اقول عليها ايه توته
ضحكت توته…انا سكتلك كتير لازم اسيحلك عشان نخلص بقي
رحاب….جدعه ياتوته
هيما….مبروك يا توته ربنا يكمل فرحتك علي خير انتي وادهم وليكي عليا هعملكم حتت فرح يتحاكي عليه اهل السيده كلهم
صلاح…نعم يا اخويا يعني اخوك تعمل معاه كده وانا واخويا ايه محدش هيعمل حاجه
هيما…وحيات غلاوتك تالت يوم العيد هتولع وفرحكم انتوا كمان هيبقي للصبح
سهير…يارب يجعل ايامنا كلها فرح ويفرحك يا هيما قريب ان شاء الله
هيما وهو بيبص لزين…ايوه يا كده ياسوسو ادعيلي كتير من قلبك هااا من قلبك
زين…ياض انا ساكتلك اكراما لابوك واخوك 😂
مديحه….ياواد مالك ربنا يفرحه ان شاء الله
هيما…ده عدو الفرحه يا خالتي
زين…اه انا عدو الفرحه😂😂 هانت يا اخويا النتيجه تطلع وابقي تعالي اطلبها
هيما…وحيات امك
زين…بصحك اه وحيات امي
منه فضلت تضحك هي والبنات وتبص لهيما بحب
عامر…وهو باصص لرحاب عقبالنا كلنا يارب ما يلا بقي نروح نصلي
راحوا كلهم صلوا وخلصوا واحتفلوا الاطفال بعد الصلاه وبقوا يجروا ورا البلالين اللي غرقت الشارع كله
عدت الايام بسرعه وقبل الفرح بيوم ابتدوا الشباب يجهزوا الشارع واتفرش الشارع كله واتجهز من قبلها بيوم واتعلقت الانوار بطول الشارع وتالت يوم العيد صحيوا العرايس بوسي وشهد راحوا عالكوافير وتوته اللي جهزتهم بنفسها هي وشمس وسهير كانوا زي القمر
جه صالح وصلاح خدوهم بالعربيات ومشيوا وراهم صحابهم كلهم بالعربيات والموتسكلات عملولهم زفه كبيره ومن زحمه العربيات كان ولا كأنه موكب مش زفه وفضلوا يلفوا لحد ما ابتدوا المعازيم يجوا…
صالح…يا خربيتك يا بت يا بوسي ايه القمر ده
بوسي…بجد شكلي حلو
صالح …وربنا قمر بحبك يا بت
بوسي…وانا بحبك اكتر انا فرحانه اوي ياصالح
صالح….ربنا يفرح قلبك يارب وطول مانا عايش افضل افرح فيكي كده علي طول
بوسي…ربنا يخليك ليا❣️
في عربيه صلاح….
صلاح….ايه الجمال ده هي توته بتعرف تجهز عرايس اوي كده ولا انتي اللي حلوه بزياده
شهد….بس بقي يالاحه الله
صلاح…انتي بتتكسفي مني يابت لحد الوقت امال لما نتجوز هتعملي ايه
شهد ..بس يالاحه بقي الله
صلاح…حاضر هسكت بحبك🤨
شهد…بضحك طب ورافعلي حواجبك ليه انت كده عايز تقتلني
صلاح…بأبتسامه مقدرش انتي روحي يا شهد وانتي عارفه
شهد…لاحه
صلاح…نعم
شهد…انا خايفه ومتوتره ومكسوفه مش عارفه ازاي هدخل الفرح والكل باصصلي كده
صلاح….لا متخافيش اول ما نروح هتفكي وهتتبسطي
شهد….انا بحبك اوي

 

 

 

صلاح…مش كنا خلناها كتب كتاب ودخله
شهد..انت با اخويا اللي قولت شبكه
صلاح…عشان حمار
ضحكت شهد بصوت عالي
صلاح… العبببب وطي صوتك يا بت🤨
شهد…بحبك يالاحه
صلاح.وانا بموت فيكي يا قلب لاحه
بعد شويه وصلوا الشارع
وابتدت الزفه
مرضتش انكد عليكم بس هأجلها مش هلغي الفكره 🤨🤨🤨 عشان تبقي تسلطيهم عليا اوي😒
نعدي الفرح علي خير وهروق عليكي اتقلي
محضرالك نكد زي الفل وبما اني بحب المفجآت ما فش هنزل المصيبه انهرده هنزلها وانتي مش عارفه 😒😒😒 Sozy Osama

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية 30 يوم حياة)

اترك رد

error: Content is protected !!