روايات

رواية ملكة الزين الفصل الثاني 2 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل الثاني 2 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت الثاني

رواية ملكة الزين الجزء الثاني

رواية ملكة الزين الحلقة الثانية

سامر:مي????

جريوا البنات عليها والدفعة كلها وقفت سامر شالها وحس ان في إحساس غريب وخايف جدا وجري بيها علي مكتبه

سامر:مي فوقي يا مي وجاب علبة بارفان من البنات وشممها والبنات جمبها بيعيطوا علشانها

استيقظت مي

سامر:الحمد لله فاقت

مي:انا فين يا لهوي الراجل كان بيبصلي وهيقتلني ألحقووني

البنات:متخافيش يا حبيبتي أحنا جمبك

سامر:والله انت مجنونه الجثه ميته من زمان

مي:اسكت انت انا عارفه بقول اي

سامر:مخلاص يا بت في اي

مي:هو في دكتور يقول للطالبه بتاعته يا بت

سامر:مش انا قولت

مي: ايوا

سامر:يبقا فيه????(دمه تقيل ورررررخم قوووي????????)

مي وهي تنظر للبنات:يلا علشان مرارتي هتنفجر في وشكم يلا نمشي

البنات:يلا يا هبله????

خرجوا وكانت الساعة ٣

تمارا: السواق لسه قدامه ساعة روحوا انتوا وانا هرن يجي ياخدني دلوقتي روحي مي يا مريم لانها مش هتقدر تسوق

مريم: عيوني يلا يا قلبي

مي: يلا خلي بالك من نفسك يا تمارا

تمارا: حاضر يا قلبي خدي انت بالك من نفسك

مي: حاضر و مشيوا البنات وتمارا بترن علي السواق وواقفه قدام باب الجامعة ومتعصبه جدا علشان مش بيرد

تمارا: الله يحرقك رد بقي

تمارا: ألو

السواق: ايوا يا دكتورة تمارا

تمارا: لو سمحت يا عم محمود تعالي خدني دلوقتي

محمود السواق:حاضر مسافة السكة يا دكتورة

تمارا: ماشي يا عم محمود مع السلامة

ملكة الزين بقلم:نانسي محمد

فجأة جه ٣ شباب يعاكسوها في عربية

الشاب الأول: ولا اي الصاروخ ده

الشاب الاول: دي عود بطل متيجي يا مزه

تمارا:……… (مفيش رد)

الشاب الأول: دي مش بترد طاب وربنا ما انا سايبها

نزلوا الشابين من العربيه

واحد منهم مسك ايديها وأول ما حط ايده لاقي اللي مسك ايده وفجأة بدون اي مقدمات الشاب الأول اخد بالبوكس في وشه

تمارا بتشوف مين شافت شاب بجسم رياضي ولابس نظارة شمس ومز جدا(اقرأوا وهتعرفوا هو مين حالا????????)

الشاب التاني بيدافع عن صاحبه قام اخد بوكس علي وشه

الشاب الأول: هنرجع تاني مش هسيبك يا حيوان

الشاب اللي ضربهم : غور يلا وأعلي ما في خيلك اركبه????

جريوا الشباب ركبوا العربية ومشيوا

الشاب اللي دافع عن تمارا اول اما بص في وشها فضل مركز معاها كتير وقطع الصمت ده

الشاب: احم انت كويسه يا انسه

تمارا:………..(خايفه ومش بترد)

الشاب: يا انسه انسه

تمارا: ها نعم

الشاب : انت كويسه

تمارا: ايوا انا الحمد لله بخير شكرا علي وقفتك جمبي

الشاب: لا شكر علي واجب ونزل النظارة و اتكلم

الشاب: انا زين الكيلاني

تمارا سرحت في عيونه وسكتت

زين: انت سرحتي تاني????

تمارا: ها نعم في حاجه

زين: انا اسمي زين الكيلاني

تمارا: اهلا بحضرتك وانا اسمي تمارا.. وفجأه كانت هتتكلم ورجعت قالت اسمي تمارا محمد(تمارا مش بتحب تتكلم بأسم عيلتها لانها. مشهورة وهي بتحب الناس متعرفش هي مين لانها دائما بتعتمد علي نفسها)

زين: اتشرفت بمعرفتك

تمارا: انا اكتر

زين: انت رايحه فين

تمارا: مروحه بيتي بس السواق اتأخر

زين: انا ممكن اوصلك متقفيش كدا انت عارفه ان شباب اسكندرية ممكن يقتلوكي او تتخطفي

تمارا لسه هترد لاقت عم محمود السواق جاي

تمارا : شكرا يا استاذ السواق جه شكرا لحضرتك مره تانيه ومستنتش رده وراحت للعربية ركبت ومشيت

زين: لنا لقاء قريب بأذن الله وانت قمر كده وبعدين وبعدين دخل الجامعه يشوف سامر صاحبه

زين: اندال اندال اندااااااااااااال

رد سامر: والله ما فيكم جدعاااااان

زين: بس اشهدلكوا رجاله كلكوا لما بتحضر نسوان

سامر: اظبط ياض هما مين اللي مش رجاله

زين: يسطا انت فاهم غلط دي الاغنية يعني انا مثلا مش بلقح عليك انك مجتش امبارح الفيلا وياسين ناويلك

سامر: فكرتك بتلقح عليا

زين: لا عيب عليك

سامر: طيب يلا علشان ياسين هيقتلني

زين: مستنيك في غرفة التدريب

سامر: سلم علي الشهداء اللي معاك

زين: يلا هسلمك تسليم اهالي

سامر: انت قلبك قاسي

زين: قوي قوي

سامر: انت مش بتحس

زين: كده وكده وضحكوا(اضحكوا دا انتوا رخمين ????????)

زين: يلا بينا انا هموت من الجوع

سامر: ومين سمعك يلا بينا كلمت فهد

زين: ايوا قريب يوصل الفيلا

سامر: كويس قوي يلا بينا

زين: تمام يلا

مشيوا الشباب وكل واحد فيهم في عربيته وصل زين وسامر وكان منتظرهم فهد

فهد: اهلا اهلا

زين : اهلا بيك يا خويا فين داده فاطمة

فهد: طمطم بتحضر الغداء

سامر: زفت انت وهو الواد ياسين فين

ياسين: انا وراك يا حبيبي

سامر: مراتي حبيبتي وجه ياسين قابله بدل الحضن بوكس في وشه

سامر: يا ابن الكلب يا ياسين عيني طارت

ياسين تستاهل علشان متعملهاش تاني ومفضلش مستنيك علي العشاء وانت متجيش

سامر: ايدك تقيله يا حيوان

ياسين: لو مش عاجبك طلقني

سامر: انت طالق

ياسين: رجعني

سامر: انت راجع

ياسين: خلاص كفايه عليك كدا هات حضن بقي

سامر: بحبك يلا

ياسين: انت عارف ان انت اقرب واحد ليا

زين: انا قاعد اتفرج علي العشق الممنوع ده مش هنتغدي بقي

سامر: يلا بينا انت فين يا دادة

دادة فاطمة : الغداء جهز علي السفرة يا حبايبي حمد الله علي السلامة

سامر وفهد وزين: الله يسلمك يا بطوط

راحوا يتغدوا ونرجع لتمارا

تمارا: مامااااااااا انا جييييييت

صباح: حمد الله علي السلامة يا قلب ماما

تمارا: مصدعة قوي يا ماما هموت وانام

صباح : روحي خدي شاور وصلي علي ما احضرلك الغداء يا قلب ماما

تمارا: يا حبيبتي احنا ساكنين في فيلا طويلة عريضه ليه مش بتخلي بابا يجيب حد يساعدك في البيت علي طول

صباح: إنعام بتيجي كل اسبوع يا حبيبتي تروق البيت معايا وانت عارفه انا مش بحب حد يأكل ولادي غيري

تمارا: يلهوووووي علي العسل انا جعان????

صباح: يلا يا بت خدي شاور وصلي و تعالي هكون حضرتلك الغداء

تمارا: اشطا يا موزه وجريت

صباح: هتكبري وتفضلي هبله عمرك ما هتتغيري ربنا يهديكي ويرزقك بأبن الحلال اللي يصونك ويقدرك يارب

تمارا: سمعتك علي فكره وبطلي تدعي عليا يا مرات ابويا

صباح: والله انت هبله

تمارا: تسلم يا كبير بابا واخواتي هنا

صباح: ليلي بتذاكر فؤاد واحمد وبابا جايين علي العشاء

تمارا: اشطا سلام

دخلت تمارا غرفتها الجميلة كل حاجه في الأوضة باللون البينك اللي هي بتعشقه اخدت هدومها ودخلت اخدت شاور وادت فرضها ونزلت عند مامتها

تمارا: ماما الغداء جاهز

صباح: علي السفرة يا حبيبتي

تمارا: طيب يلا ناكل

صباح: اكلت انا وليلي كلي انت

تمارا: ماشي

صباح: خلاص متزعليش بقا انا عاملالك الامل اللي انت بتحبيه

تمارا: خلاص مش زعلانه وراحت عند السفره

تمارا : اي تا اي تا بحبك يا صبااااح

صباح : هبله ومش هتتغيري

تمارا: عيب عليك يسطا قال اتغير قال

اكلت تمارا وخلصت

تمارا: ماما انا هروح انام

صباح: روحي بس يارب تنامي مش تفضلي تكلمي مريم ومي للصبح علي الواتس

تمارا : لا انا حقيقي هموت وانام تصبحي علي جنه

صباح :وانت من اهلها يارب

دخلت تمارا نامت اول اما وصلت للسرير

نرجع للشباب خلصوا سهرتهم وكل واحد روح علي بيته وزين فضل هو وياسين

زين: منور يا باشمهندس

ياسين: ربنا يسمع منك يا دكتور زين ادعيلي

زين: ربنا معاك يا حبيب اخوك وان شاء الله تدخل كلية الهندسة اللي بتحلم بيها يا حبيبي

ياسين: انا بحبك قوووي يازين لانك ابويا واخويا وامي وكل ما ليا في الدنيا بعد وفاتهم

زين : الله يرحمهم يارب انت ابني اللي مخلفتهوش يا ولد ربنا يخليك ليا دا انت منور حياتي وحضنوا بعض

زين: يلا الوقت اتأخر قوم علشان النوم

ياسين: حاضر يا حبيبي تصبح علي خير

زين: وانت من اهل الخير

طلع ياسين وزين بيكلم نفسه

زين : يارب اديني القوة اني اعوض ياسين اخويا الحياة المره اللي انا عشتها وحيد معناش غيرك يارب يارب وقام هو كمان علشان ينام بس افتكر اللي حصل النهارده مع البنت اللي اسمها تمارا وفضل يفكر فيها وفي شكلها اللي شبه الاطفال ونام وهو بيفكر فيها

في مكان أخر كله ظلام فتاه جميلة تسير في الطريق

الفتاة: يارب استر انا خايفه قوي وهي ماشيه حست ان في حد ماشي وراها بصت ملاقتش حد رجعت كملت مشي لاقت حد مسكها من دراعها

الفتاة: انت مين ألحقوني ألحقوني

الشاب: اخرصي يا بت انا عايز كل الفلوس اللي معاكي وهسيبك تمشي

الفتاة: ده عند امك مش هتاخد حاجه حرام عليك دي فلوس علاج ماما وبصوت عالي ألحقوني الشاب طلع سكينة وضربها في بطنها واخد كل اللي معاها بس الفون كان في جيبها مش في الشنطة فمشافهوش واخد الشنطة وطلع يجري

فهد مروح البيت فجأة شاف بنت علي الأرض ونزل جري من العربية

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *