روايات

رواية حرم الفهد الفصل الثاني 2 بقلم سمية أحمد

رواية حرم الفهد الفصل الثاني 2 بقلم سمية أحمد

رواية حرم الفهد البارت الثاني

رواية حرم الفهد الجزء الثاني

رواية حرم الفهد الحلقة الثانية

_انت
قالتها غرام بصدمه لما لقيته فهد حاولت تفلت من ايده بس هو كان محاصرها بين جسمه والحائط…
فهد ببرود: مشيتي ليه…
غرام بضيق: مش هنعيد ونزيد في نفس الموضوع يا فهد بيه سبنا نبقي جران خفاف علي بعض بدل وربي ما اخرشملك وشك أنا خلقي في مناخيري..
فهد بسخرية: مش عارفه متنيل بحبك علي اي بتقلبي عبدو موته في نفسك..
غرام بسواقية: جرا اي يا حبيبي متشوف نفسك…
قرب منها فهد وهمس جنب أذنيها: جرا اي…. قوليها تاني كده…
غرام بتوتر وهيا بتدفعه لورا: مقولتش حاجه وبعدين ابعد…
بعد فهد شوية وحط أيده في جيب بنطاله..
فهد ببرود: شوفي يا غرام لما اكون بكلمك في الشارع او غيرو متمشيش وتسبيني أنا مش بلف بتكلميه ومش أول مره تعملي الحركه دي… مش فهد البحيري اللي يتلوي دراعه سامعني… لما اكون بكلمك تقفي عدل وتسمعيني ولما اخلص كلامي تمشي….
غرام بترفزة: اولا أنا مبحبش التحكمات تمام..
ثانيا بقي انت لا اخويا ولا جوزي ولا خطيبي ولا ابويا علشان تفرض سيطرتك عليا تمام…
ثالثا بقي لو عملت الحركه دي تاني صدقني رد فعلي مش هيعجبك….
أقترب منها حتي تلامست أجسداها من شده اقترابه..
فهد بهمس: هتعملي أي يعني…
غرام بتوتر: فهد ابعد لو سمحت… احنا وقفتنا غلط..لو سمحت ابعد…
أبتعد قليلا ليزفر بضيق: أنا قولت اللي عندي وانتي حره…
غرام بعصبية: لو سمحت بقي ابعد وسبني اشوف نفسي رايحه فين…
فهد: هو انتي رايحه فين…
غرام: رايحه المكتبه.. وعديني كده اشوف سكتي علشان دي مش عيشه…
فهد بتجاهل: بعيدا عن سخريتك وطريقة كلام اللي زي السم.. بس هتغوري فين…
غرام بصدمه: هغور فين….
فهد بتأكيد: ايوه هتغوري فين…
صرخت بعصبيه: فهد متعصبنيش بقولك اهو….
فهد ببرود: وأنا عايزك تتعصبي يا قلبي… لما طريقتك تتعدل مع اللي خلفوني وقتها هتكلم معاكي كويس.. بس أنا هعرف ازاي اعدلك
غرام بعصبية: أنا معدوله غصب عنك….
لسه هتكمل كلامها لقيت فهد مقرب منها ويقبلها من شفايفها…
دفعته غرام وعيطت بصتله بصدمه: انت عملت اي…
فهد بتعلثم: غرام أاااانااا….
ضربته غرام قلم…
غرام بغصب: انت اي أنا مشوفتش في وقحتك واحد قليل ذوق مش متربي مفكرني من اياها اللي بتشوفهم في المجتمع الراقي بتاعك عايزني اقبل بيك وانت مقاضيها مع الكل…. انت لو اخر واحد في الدنيا مش هقبل بيك يا فهد سامعني… لو اخر واحد في الدنيا….
جريت غرام وطلعت بيتها وهيا بتعيط… وضع فهد يديه مكان قلم غرام وبص مكانها…
فهد بشر: أنا هوريكي يا غرام هعرفك ازاي ترفضني.. عمال ادادي واسايس فيكي وبتتمادي… هعرفك مين فهد البحيري…
“بطل روايتنا فهد البحيري خريج كلية تجاره قسم محاسبات عندو 30سنه الابن الواحيد لأدهم البحيري وورث محل مجوهرات بعد موت ابوه وتطور من شغله وبقي عنده سلسله محلات مجوهرات في جميع المحافظات فهد جسمه رياضي مهتم بيه طوله 190 عينه لونها بني شعره اسود وناعم.. عنده غمزات بتظهر لما بيضحك بيحب غرام من أول ما سكنت في عمارتهم ”
“عنده اخت واحده اسمها ندي البحيري تعتبر بنته لان باباه لما مات كان عندها 10سنين هو اللي رباها من نفس سن غرام معاها في تفس الكلية والاتنين صحاب…
***
دخلت غرام البيت وهيا بتعيط دخلت اوضتها واترمت علي السرير ودفنت رأسها في المخده وقعدت تعيط علي اللي عمله
غرام: واحد قذر.. كل حياة ماشية بالقرف.. أنا بكرهك يا فهد…
ضربت المخده وقالت بعصبية: بكرهك يابن هدي القرشانه… بكرهك..
***
تاني يوم صحيت غرام وجهزت نفسها طلبت الاسانسير وفضلت مستنيه حوالي تلات دقائق لانه في الدور الرابع اتفتح الاسانسير رفعت وشها لقيته في وشها…
بصتله بتجاهل..
قرب منها وقال: هنقول مثلا إني غلطان انتي شايفه تصرفاتك عدله.. شايفه نفسك مش غلطانه… غرام أنا واحد دمي حامي وخلقي في مناخيري.. أنا بحاول علي قد ما قدر متعصبش عليكي بحاول علي قد ماقدر مخرجش اسواء مفيا علشان صديقيني لو حصل هتشوفي فهد عمرك ما شفيته في حياتك..
غرام: ايوه أنا مالي بكل ده…
تسأل فهد: روحتي امبارح المكتبه…
غرام بضيق: ده علي اساس إنك مش بتشوف مين الخارج واللي داخل العماره من الكاميرا…
أبتسم ابتسامه هادئه لا تليق سوا بفهد البحيري..
قرب منها: نفسي تحن…
غرام بنرفزه: اما انت واحد وقح بصحيح…
غمز بعينيه: انتي اللي دماغك شمال…
غرام: فهد ابعد عن سكتي علشان احنا مننفعش….
خرجت برا الاسانسير واتكلم فهد بصوت عالي: مصيرك يا ملوخيه تقعي تحت المخراطه ووقتها مش هرحمك..
أبتسمت غرام علي وقاحته..
***
غرام في الكلية.. كانت قاعده مع اخت فهد ندي معاها في نفس الكلية…
ندي: وبعدين يا ست غرام في ام توهانك ده…
غرام بتوهان: هيجنني…
ياسمين بمرح: مين ده..
غرام بأستواعب: مفيش حد وبعدين متعرفوش تلمي اخوكي الوقح اللي بيتلي في البخت..
ياسمين بغرور: تصدقي يا بت انتي مش وش نعمه.. بقي واحد زي فهد البحيري جمال ودلال واناقه وشخصيه وشياكه وخفه دم وغني وصاحب سلسله محلات مجوهرات.. وغير ده كله بيحبك..انتي تطولي اصلاا ده كفايه ان نص بنات الشارع هتموت عليه.. بس البعيده حوله…
قاطع حديثها صوت شخص ما: القلب وما يريد….
بصت غرام لذلك الشخص بصدمه وووووو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حرم الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *