روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت الثامن والعشرون

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء الثامن والعشرون

رواية عشق أحفاد الجوهري
رواية عشق أحفاد الجوهري

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة الثامنة والعشرون

في المستشفي
ارسل المجهول صورة مليكة لحازم وانذهل حازم للشبه الكبير بين الفتاتين
علي الناحية الأخري
كان الجد يتحدث مع عائلة حور ويخبرهم بنقلها لمشفي الجوهري
الجد : يا ابني الإمكانيات هناك احسن وهتفوق قريب
سليم : بالظبط كده وكمان محدش من العيلة هيعرف حاجة لحد ما تبقي بخير وتفوق
شقيق حور : بس احنا هنفضل معاها ومش هنسيبها
الجد بتأكيد : طبعا يا ابني دي هتفضل اختك مهما حصل ومحدش يقدر يقول غير كده
وبعد مرور أسبوعين
تم نقل مليكة لمستشفي الجوهري بينما حازم يفكر في ظهور شبيهة مليكة وبدأت حور تشعر بالتعب والارهاق وأسيل تفكر كيف تأخذ عينة من حور دون الإنتباه
في قصر عائلة الجوهري
استقيظت حور متأخرة وكانت تشعر بالكسل والارهاق
حور بكسل : انا معرفش مالي الايام دي بقيت بحب انام كتير
ذهبت حور للحمام وابدلت ثيابها ونزلت للاسفل ولكن لم تري أحد
حور : اي ده هما راحوا فين اتصلت حور علي أسيل ولكن الهاتف مغلق وظلت تحدث نفسها حتي وصل سليم للقصر ولم تشعر بوجوده

 

 

 

 

 

 

سليم : مليكة مليكة انتي يا بنتي
حور بخضة : يا ماما اي مالك مش تتكلم ولا تقول حاجة كده
سليم باستهزاء: بقالي فترة بنادي علي حضرتك وانتي سرحانة
حور : انت مالك انت سرحانة ولا لاء ولا هو تلزيق وخلاص
سليم بصدمة : تلزيق انتي بتقوليلي انا كده
حور بجرأة : اه بقولك حد واقف غيرك قدامي دلوقتي وبعدين اوعي كده انا واقفة بتكلم مع واحد زيك ليه اصلا انا خارجة
سليم بذهول من طريقتها : انتي بتقولي اي انت عارفة انتي غلطتي مع مين ودي ليها حساب عندي وكمان خارجة رايحة فين من غير الحرس
حور : يا عم انت مالك أخرج اتنيل اروح في أي مكان مالكش فيه براحتي
سليم بغضب : مش معني اني سكتلك هتزودي في الكلام وتقولي براحتك انا محدش اتجرا كلمني بالطريقة دي
حور بخوف بسيط : كده يعني هخاف منك مبخافش واعمل اللي عندك
سليم : بجد مش خايفة وظل سليم يقترب وهي ترجع للخلف بخوف
حور بخوف : انت هتعمل اي والله هصوت والم الناس
سليم بضحك : ده بجد وهتقولي اي بقا أنا كنت بس باخد تليفوني انتي كنتي فاكرة اي

 

 

 

 

حور بتوتر : ها اه ماشي وذهبت حور وذهب معها الحرس بأمر من سليم أن لا يتركوها وصعد سليم لغرفته
علي الجانب الاخر في منزل حازم
حازم : يعني البنت اللي في المستشفي تؤام مليكة وبنت قصي باشا وهما ميعرفوش وسليم باشا وجده عارفين ومخبيين الموضوع عن الكل
المجهول : بالظبط كده يا باشا
حازم : طب واي رايك لو نعرف قصي باشا ومراته حتي يفرحوا أنه عندهم بنت تانية ونبقي ضربنا عصفورين بحجر واحد من ناحية سيف هيكره سليم لانه مراته حامل من اخوه وعمه قصي هيزعل منه أنه خبي عنه موضوع مهم زي ده بخصوص بنته اللي طلعت عايشة
المجهول : افكارك دي سم يا باشا
حازم : لازم علشان اقدر ادمر أعدائي ولسه اللي جاي احسن يا سليم ويلا بينا نوصل الخبر لقصي باشا حرام لازم نجمعه ببنته
المجهول : طيب والتحليل بتاع مليكة هانم يا باشا
حازم : لاء دي سيبها عليا انا هادخل دكتورة القصر هتاخد العينة منها من غير ما حد يحس بحاجة
وكده تبقي مهمتي ابتدت وابتدا اللعب الحقيقي ونقول نهايتك قربت يا سليم وظل حازم يضحك بشر وحقد كبير بداخله

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *