روايات

رواية انتقام الحوت الفصل الثامن 8 بقلم عزيزة زيدان

رواية انتقام الحوت الفصل الثامن 8 بقلم عزيزة زيدان

رواية انتقام الحوت البارت الثامن

رواية انتقام الحوت الجزء الثامن

انتقام الحوت
انتقام الحوت

رواية انتقام الحوت الحلقة الثامنة

_الو يا سياده اللوا
-معاك خمس دقايق تكون قدامي فيهم حالا
_تمام يا افندم
بعد خمس دقائق ف مكتب اللوا أسد الدمنهوري..
_اتفضل يا سياده الرائد اجمع الفريق فيه معلومات جديده وهنغير الخطه تماماً
-بلغتهم وعلي وصول يا سياده اللوا وبعد ما اتجمعوا وبدأ اللوا يشرح الخطه الاستراتيجيه الجديده
_اللوا أسد(فاكرينه اللي كان ف اول بارت)بحذر انتوا كلكوا عارفين خطوره المهمه والغلطه بفوره يحضرات الظباط
_جلال بحماس أن شاءالله نقبض علي الخليه ونمحي أثرها يا افندم
-اللواء بعنف القضيه دي بشتغل عليها ومتابعها من تلاتين سنه وانتوا اللي هتخلصوا المهمه دي أنتم من أكفأ الظباط ف الجهاز وأنا واثق فيكم وانت يا يحي هتتخطب لهايدي بنت هاشم وهتجيب المعلومات اللازمه عن الخليه والمافيا اللي بتحركه هنا ف مصر وهتستغل علاقتك بهايدي بنته والباقي مش محتاج أقولك عليه يا سيادة الرائد
_يحي بضيق تمام يا افندم وفي أسرع وقت هتتم الخطوبه
_وانت يا شادي هتدخل جوا شركته وهتبقي لنا عين هناك وفي اقصر وقت عايزه يثق فيك وتكون دراعه اليمين
-شادي بحماس تمام يا افندم
_وانت يا جلال هتتابع تحركاتهم وهتكون العين عليهم ودي مهمتك من النهارده
-جلال باحترام تمام يفندم
_اللوا بفخر تمام يا حضرات الظباط تقدروا تتفضلوا دلوقت
بره المكتب…..
_جلال بحيره بس تبقي دراعه اليمين وهتكسب ثقته ف فتره قصيره دي محتاجه تخطيط
-شادي بتفكير أنا فكرت ووصلت لأني اقابل السكرتير الخاص بيه واخليه يستقيل وطبعاً هيعملوا إنتر فيو وسي في مذور أقدمه بشهاده مذوره وابقي سكرتيره الجديد
_جلال بفخر عاش يوحش اتكل علي الله وأن شاء الله ربنا يكرمنا المره دي
-يحي بهدوء وانت يا جلال المره دي غير المره دي عايزك تختفي وتراقب من بعيد أنا معنديش استعداد اخسرك يصاحبي
_متقلقش يا حوت انت مش واثق ف صاحبك ولا ايه انت ناسي إني صقر المخابرات وشادي قناص الجهاز
-شادي بفخر والفضل يرجع ليحي بيه هو اللي علمني اصطاد الفريسه إزاي
_يحي بفخر بحيث كده كل واحد فيكوا يعزمني ع حاجه يلا
-جلال بضحك داخل ع طمع انت يا حوت يا حبيبي
-شادي بمسكنه انتوا طمعانين فيا أنا قولت كده من الأول بس كنت بكدب نفسي
ليضحكوا جميعاً ويقطع ضحكهم رنه موبايل جلال
_الو ايه يا جميلتي عامله اي
-جميله بعياط جلال الحق شروق في القسم ومش عارفه اعمل ايه
_جلال بحنيه طب اهدي يا حبيبتي اهدي أنا جايلكوا حالا ادي التلفون للظابط يا حبيبتي اكلمه
_اللوا يا حضرت الظابط معاك الرائد جلال فريد
-اهلا اهلا بحضرتك يا سياده الرائد
_جلال بتحذير تخليهم أمانه عندك وإياك حد يلمس شعره منهم وأنا مسافه الطريق وهكون عندك
-تمام يباشا ف الحفظ والصون
_شادي بقلق ايه يا جلال حصل حاجه ولا ايه
-جلال بقلق جميله وشروق ف القسم ولازم أمشي
_طب روح معاه يا شادي وكلموني طمنوني
_جلال متقلقش يصاحبي أنت مينفعش تظهر معانا ولا حد يعرف أننا صحاب وأنا مقدر ده وهطمنك بس أحل الموضوع الأول
***********************★*********
(أذكر الله وصلي على محمد)
في قسم السيده زينب….
_الظابط باحترام أهلا بحضرتك يا سياده الرائد اتفضل اقعد
-جلال بأمر سيبنا شويه لوحدنا يا حضره الظابط
_الظابط باحترام تمام يا افندم
وبعد ما الظابط خرج وبدون اي مقدمات جلال أخد جميله ف حضنه
_جلال بحنيه متقلقيش يا حبيبتي أنا جنبك ومعاكي مش هسيبك بس احكيلي اللي حصل كله
-جميله بدموع كنا بنعمل شوبينج أنا وشروق علشان خطوبتنا وفيه ولدين ف المول ضايقونا وشروق فتحت دماغ واحد فيهم
_شادي بصدمه ينهاااار أسود فتحت دماغه يعني فتحت دماغه دي أكيد مش بني ادمه
-شروق بغيظ اسكت انت خالص أصلا انت ايه اللي جابك
_شادي بغيظ إيه مكفكيش تفتحي دماغه عايزه تتخانقي معايا وتفتحي دماغي أنا كمان ولا ايه
_جلال بحده بس اسكتوا خالص انتوا الاتنين الحكايه مش ناقصه خالص أخرج يا شادي نادي للظابط حالا
وبعد ما الظابط جه..
-الظابط باحترام ها يا جلال بيه المجني عليه رافض الصلح ومصمم علي محضر
_جلال بأمر ابعت العسكري يجيبه
وبعد ما الواد جه
_جلال بخبث بيقولوا أنك رافض الصلح ومصمم علي المحضر
-بعند ايوه مصمم ومش هسيبها غير لما احبسها دي فتحتلي دماغي
_جلال بنفعال وحيات أمك لأكمل أنا عليك دي رحمتك من اللي كنت هعمله فيك ده انت قربت من حاجه تخصني وأنا اللي يقرب من حاجه تخصني بمحيه اتشاهد علي روحك يا روح أمك عشان اللي جاي كتير
_الولد بخوف خلاص يباشا أنا آسف ومستعد اتأسفلها دلوقت أنا غلطت ومعترف بغلطي وخلاص الصلح خير
_جلال بخبث وانت فاكر دخول الحمام زي خروجه خليك فاكرني كويس اووووي عشان هنتقابل تاني يا حيلتها
وبعد ساعه من إتخاذ الإجراءات القانونية…
_جلال بأمر شادي خد شروق وصلها علي بيتها وأنا هوصل جميله البيت
-شروق باعتراض لأ أنا هاخد اوبر
_جلال بحده شروق اسمعي الكلام انتي زي أختي وكفايه اللي حصل وعشان ابقي مطمن عليكي
-شروق بضيق ماشي يلا
-شادي بضيق قدامي يلا يا ذكي شان
_شروق بغضب متقولش ذكي شان يبو عضلات ع الفاضي
-شادي بغيظ ما تكتمي بقي بدل ما ارزعك كف واخليكي تشوفي علي الفاضي ولا لأ
_شروق بغيظ هكون كاسره دراعك قبل ما تفكر تعملها يا حضره الرائد
-شادي بغيظ طب كويس أنك لسه فاكره إنك بتكلمي رائد ف المخابرات
_شروق بغيظ وأنا هخاف يعني ولا هخاف ولحد ما توصلني مش عايزه أسمع صوت
-شادي لنفسه الله يكون ف عون اللي هتكوني من نصيبه هيبقي خايف ينام ويصحي ميلقيش رجليه
*********************,***
(أذكر الله وصلي على محمد)
ف الناحيه الأخري……..
_انغام بعياط أنا عايزه ابني يا أمجد هاتلي أبني رجعه لحضني تاني أنا عايزه يحي يا أمجد
-امجد بضيق مش هرجع ف كلمتي يا أنغام متحاوليش
_انغام بمكر طب اتصل بيه وقوله إني تعبانه وهو هيجي ومتقساش عليه وأنا هخليه يقولك موافق بس علشان خاطري كلمه وقوله يا أمجد
-امجد بضيق حاضر يا أنغام حاضر
وبعد ربع ساعه من الزمن…..
_يحي بقلق خير يا أمي مالك أنا آسف يا حبيبتي آسف إني سيبتك لوحدك
-انغام بفخر أنها عرفت تربي متقلقش يا حبيبي أنا بخير طول ما انت جنبي بس علشان خاطري يا يحي وافق علي خطوبتك من هايدي وريحني يا حبيبي
_يحي بحنان حاضر يست الكل علشان خاطر عيونك الاتنين
-انغام بفرحه بجد يا يحي تعالي يا أمجد خلاص يحي وافق على الخطوبه ومكسرش كلمتك
_امجد بفخر هو ده أبني أنا هكلم هشام ونحدد معاد المقابله ونطلب ايديها
*************************************
(أذكر الله وصلي على محمد)
_ايه يا نور مالك بس يا حبيبتي بتعيطي ليه!!!
-نور بعياط اترفدت من الشركه يا صدفه ومش عارفه اعمل ايه ومنين اجيب فلوس علاج أمي
_صدفه بزعل معلش يحبيبتي حصل خير تعاليلي الشركه شويه وغيري جو
-تمام ماشي أنا مخنوقه ومحتاجه حضنك افضفض فيه
وبعد ساعه ونص…. ..
_باسط وعيونه تكاد أنا تأكلها مين دي يا آنسه صدفه
-صدفه باحترام دي نور صاحبتي يا مستر باسط
_باسط بضحك بعد ما افتكر ايوه دي اللي فكرتيني هي لما رنيت عليكي
-صدفه بإحراج حضرتك لسه فاكر يا مستر باسط
_باسط وهو عيونه علي نور ازيك يا آنسه نور
-نور بكسوف من نظراته الحمدلله بخير شكراً علي السؤال
_باسط بإعجاب تقدري تعتبري الشركه شركتك وفي اي وقت تيجي وأي إستفسار أنا موجود
-نور بخجل شكراً
_باسط تمام عن اذنكوا ودخل مكتبه فتح الكاميرات علي مكتب صدفه وقعد يتأمل نور وحركتها وهو مش قادره يشيل عينه من عليها ومستغرب من نفسه
***********************************
(أذكر الله وصلي على محمد)
ف مكان سري لا يعرفه أحد…..
_اهلا أهلا بالبطل الكبير حمد الله علي سلامتك يا ديب
-سالم بحب ليك وحشه يا أسد بيه
_اسد بفخر كله تحت السيطره وقربنا ع النهايه وكل واحد هياخد جزاءه وهجيبلك حقك وهدفعه تمن الرصاص اللي دخل جسمك
-سالم بتعب أنا بخير ومتقلقش الديب مش من أول واقعه يقع واصل بس طمني كيفه الحوت خبرته بالسر ولا لساته مهيعرفش شئ
_هانت وهيعرف وهياخد بطاره أنا خايف من اللحظه دي هيحرق الدنيا بالي فيها وهيعرف مين معاه ومين عليه علشان كده مستني اللحظه المناسبه ونوصل لنص الطريق
-جه الوقت ياخد بطاره زين ويطفي نار قلوبنا ويعيش الباقي وسط أحبابه الغالي إبن الغالي
_هانت يا سالم هانت ومبقاش غير القليل بس عايزك دلوقتي تختفي خالص وأنا أمرت الدكتور أنه يعلن وفاتك وصدقوا اللعبه وبقيت ميت ف نظره وكده هو اطمن أن سره مات وادفن معاك
*************************★*******★*
(أذكر الله وصلي على محمد)
ف شركه HRM……
_باسط بخبث الليله ليلتك يا عريس مين قدك رايح تخطب والعه معاك
-يحي بضيق أخرج بره وابعتلي صدفه تترجم بنود المشروع الجديد
_باسط بخبث هو أنا مقولتلكش أصلها اجازه النهارده
-يحي بقلق حاول يداريه ليه ايه السبب من أمتي وفيه اجازات بتتاخد بدون علمي
_باسط بمكر وكدب لأ ما هي استأذنت مني أصل قرايه فتحتها النهارده
-يحي بانفعال نعااااااام قرايه ايه وسع كده وسابه ومشي راح علي بيت صدفه
_باسط بضحك لنفسه والله لو عرف إني بلعب عليه ليبقي فيها موتي بس مش هسيبه غير لما يعترف أنه حبها
*********************★************
فبيت صدفه…..
_الخدامه باحترام اتفضل حضرتك وصدفه هانم نازله حالا
-صدفه بصدمه بعد ما شافته يحي بيه!!!!!
_يحي بانفعال أقدر أعرف انتي واخده اجازه ليه؟
-صدفه باستغراب وهو اي حد بياخد أجازه حضرتك بتروحله البيت؟!!
_يحي بغضب أنا بكلمك ترودي علي قد السؤال وبس
-صدفه بانفعال لأ بقي كده كتير انت مالك بيا كنت هستقيل وطلبت مني أفضل وقولتلي أنك محتاجلي وعديت كلامك وجرحك ليا ورجعت الشركه تاني ودلوقتي جاي بكل جرأه تعلي صوتك عليا ف بيتي وتقولي طلبتي أجازه ليه!!
_يحي بعد ما جاب آخره اسمعي كويس اووووي قرايه فاتحه مش هتحصل واي واحد هيقربلك همحيه انتي سامعه واياكي تبصي لراجل بره أظن كلامي وصل وخافي مني علشان أنا دلعتك ذياده عن اللزوم وسابها ومشي
-صدفه بصدمه لنفسها هو شارب حاجه ده ولا ايه ولا سخن وحرارته مرتفعه هو أنا قلبي بيدق كده ليه لأ مستحيل مستحيل اللي بفكر فيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام الحوت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *