Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم مريم حسن

 رواية أحببت قمراً الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم مريم حسن 

قمر:انا فرحانه اوي ي اميره

اميره:انا اكترر والله بس انا لحد دلوقتي مش مصدقه اللي مامت ادهم وخالتو يعملو كده

قمر:وانا والله المهم

اميره:ايه

قمر:عايزين نساعد ريم ومصطفي

اميره:نساعدهم ف اي دول بيحبو بعض

قمر:لا لا انتي فاهمه غلط بصي يستي هو وبدات تحكي ليها

اميره:امممم بس مش حرام عليهم 

قمر:مش عارفه والله بس كان باين اوي ان ادهم ونورا مضايقين

اميره:ايوه جداا

قمر:المهم انا 

وقاطعها تليفونها اللي رن

قمر: اي ده 

اميره’اي

قمر:عمي اللي بيرن

اميره:تلاقي البومه راحت وقالتله

قمر:طب انا هرد

محمد:اي ي ابله والله وبقيتي خطيبت ادهم بيه عملتلها ازاي دي طب اعزميني طيب

قمر:معلش يعمي

محمد:معلش اي ي بنت ال****بقا تضحكي ع الواد وتخطبو وسلمي جايه تقولي اتفاجئت وقالتلي انها بتحبه وهو بيحبها بس انتي ضحكتي عليه ي بنت ال****

قمر:عمي لو سمحت انا لحد دلوقتي مستحملالك ومستحمله بنتك لاكن هتغلط ف ابويا قسمابالله هقل ادبي انا كمان وبعدين اي بيحبو بعض دي هو لو كان بيحبها فعلا كان اتجوزها

كان زمانه حارب الكل واتجوزها وانت بتصدقها دايما حتي لما بتكذب عليك بتصدقها انت متعرفش هيا عملت اي دي خدرت ادهم وصورته مع صحبتها وهو مش حاسس ب حاجه 

محمد:اي الكدب اللي بتقوليه ده بنتي متعملش كده انا بنتي اشرف منك

وقفل الفون ف وشها

قمر:اي البجاحه دي يعني غلط وكمان قفل ف وشي

#الكتابه_مريم_حسن

اميره:بقولك ايي فكك منهم متفكريش قيهم عشان متنكديش علي نفسك

قمر:طيب اشطا

********

صفاء:نعم ي ادهم

ادهم:لي عملتي كده ؟

صفاء بتوتر:ع . عملت اي

ادهم:لي اتفقتي انتي وخالتي وسلمي عليا انا وقمر ليي?

صفاء بخوف وتوتر:صد قني انا معملتش حاجه هما اللي خطتو

ادهم:ونتي كنتي عايزه تفرقينا

صفاء بعياط:انا اسفه ي ادهم والله بس انا مكنتش واخده فكره انك هتيجي ف يوم وتتجوز خدامه انا كنت دايما بقول انك هتتجوز نورا والله انا اسفه سامحني

ادهم:ماما انا ونورا زي الاخوات وقمر مش خدامه ومش عايز اسمعك بتقولي خدامه عليها تاني لو سمحتي

صفاء:حاضر

صفاء بندم وحزن:سامحني ونبي ي ادهم انا اسفه والله وهعامل قمر كانها بنتي والله بس سامحني انا اسفه ي حبيبي

محمود من وراهم:سامحها ي ادهم مهما كانت دي امك

ادهم:انت عارف هيا عملت اي ي بابا عشان تقول سامحها

محمود بحزن:عارف عارف ي ادهم بس هيا ندمت واعترفت بغلطها سامحها عشاني

ادهم: طيب 

صفاء:سامحتني

ادهم:ايوه

صفاء بفرح:شكرا ي ادهم

ادهم حضنها

ادهم:خلاص يست الكل بقا

صفاء:اسفه

ادهم:خلاص ي امي، انا هروح انام انا تصبحو علي خير

محمود/صفاء:وانت من اهله

صفاء:شكرا ي محمود

محمود:عفوا ‘وسابها وراح اوضته’

***********

محمد بصوت عالي:سلمي

والده سلمي:ف اي ي محمد

محمد:سلمي فيه

والده سلمي:جوه 

محمد:ناديها بسرعه …….

سلمي بتوتر:نع . نعم 

محمد:اقعدي عشان عايزك ف موضوع مهم ..ممكن كوبايه قهوه ي حبيبتي

والده سلمي:حاضر

محمد:انتي صورتي ادهم فعلا?

سلمي بتوتر:ل.لا

محمد:هساعدك قولي

سلمي بتوتر شديد:ت.ت.تساعدني ازاي ي بابا

محمد:هساعدك لو بتحبي ادهم

سلمي:اه

محمد:حلو اوي

سلمي:مش فاهمه

محمد:هخليكي تتجوزيه بس طبعا لما تتجوزيه تجيبلي فلوس من فلوسه

“كلب فلوس اوي ????” 

سلمي:حاضر هجبلك بس جوزهولي

“معندهاش دم البت دي ????????”

محمد:حلو الكلام هقولك بقي**********

سلمي:نفس فكرتي كنت بفكر اعمل كده

محمد: طلعالي طبعاا المهم لقيتي حد ينفذ ولا اجيب انا

سلمي:لا لقيت وحددت له المعاد

محمد:حلو الكلام بعد الخطه دي هقولك تعملي ايه بقا

سلمي بسعاده:اوك ي بابا

****في صباح يوم جديد*****

اميره:قمر ي قمرررر

قمر بنوم:ها

اميره:قومي معايه يلاا

قمر:سبيني بس انام دقيقه

اميره بصوت عالي:قمرررر هتقومي ولا اجيب المايه

قمر بسرعه:لا لا انا قمت اهو عايزه اي

اميره:تعالي ننزل نشتري شويه حاجات كده ونيجي

قمر:بكرا

اميره:لا انهارده ودلوقتي كمان يلا

قمر:طيب هلبس

بعد ساعه

قمر:يلا

اميره:انزلي

….

قمر:انتي راحه فين يبنتي احنا بعدنا اوي

اميره:استني بس الاول هدخل اجيب هاند فري عشان بتاعتي باظت وجايه خليكي واقفه هنا

قمر:بسرعه

…..

الشخص: ايوا ي هانم وافقه لوحدها اهي

سلمي بشر:حواليها ناس كتير

الشخص:لا مش كتير

سلمي:نفذ حالا

الشخص:حاضر هقفل علي انفذ

سلمي:لا عايزه اسمع صوت الضرب بسرعه يلا

طخ طخ

سلمي: برافو عليك اقفل واهرب بسرعه منغير م حد يشوفك

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية والعشرون : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *