روايات

رواية سجينة القاسم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم روما جمعة

رواية سجينة القاسم البارت السابع والعشرون

رواية سجينة القاسم الجزء السابع والعشرون

سجينة القاسم
سجينة القاسم

رواية سجينة القاسم الحلقة السابعة والعشرون

دق باب البيت لتُسرع هيا بفتح الباب علي عجله من امرها فتحت الباب ليظهر لها رجل ذو ملامح حاده بعض الشئ
دلال بتوتر وهيا بتقفل الباب…: ” حد شافك
قرب منها ليلتقط قبله من خديها بمكر..: ” عيب عليكي ده انا حماده
دلال بدلع..: ” مالك ياراجل ماتُصبر شويه الله
حماده بشهوه..: ” طب ايه يلاا خير البر عاجله
قربت منه بمكر لتتلاعب بأزرار قميصه لينظر لها بخبث
دلال ببتسامه..: ” هتنفز الي اتفقنا عليه امتي ياحموودي
حماده بلهفه..: ” في اي وقت انتي تحبيه ياقلب حمودي بس تعالي بقا
دلال بخبث..: ” قبل الفرح تكون منفذ الي اتفقنا عليه عاوزاه ميعرفش ملامحها
حماده بلهفه..: ” عيني
دلال شدته وراها علي الاوضه بدلع..: ” تعاله ياحموودي
حماده بشهوه..: ” ايوه بقا دلعيني
دخلو الاوضه مع بعض ليفعلوماحرمه الله “نااااس قليلة الادب اسفووخس خسئتو😹 ”
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
رجعو علي الڤيلا وعاصي اخد روح ومشيو ومنذر اخد مروه يوصلها وقاسم قرب من شوق ببتسامه وباس رأسها بحنيه لتنظر هي له بحب سحبها معاه وقعدو علي اقرب ركنه واخدها في حضنه
قاسم ببتسامه…: ” عملتي ايه انهارده ياشوقي
شوق بحب..: ” ولا حاجه خرجنا مع مروه وجبنا كل حاجه نقصاها الحمدلله عملنا انجاز رجعنا حضرنا الاكل وفضلنا قاعدين لحد مجيتو
قرب من شفايفها بحب وباسها..: ” بس
شوق ببراءه..: ” جيت اشهق شهقة الملووخيه روح جريت ورايااا بالشبشب
قاسم بضحك…: ” تلاقيكي قطعتلهم الخلف
شوق ببتسامه جميله..: ” فداياا
قاسم بحنيه..: ” فداكي اي حاجه ياحبيبتي اعملي الي انتي عاوزاه وانا اصلح وراكي
شوق بحنيه..: ” ربنا يخليك ليا ياحبيبي
قرب منها بغمزه ومشاكسه..: ” ويخليكي ليااا
قام شالها بين ايديه وطلعو علي اوضتهم “نسيبهم مع بعض شويه بقااا🫣”
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
وقفت العربيه تحت المبني الي ساكنه فيه ليسرع هو في النزول قرب من باب العربيه وفتحهولها بحب
منذر ببتسامه..: ” اتفضلي يا اميرتي
مروه نزلت بحرج وكسوف ووقفت قدامه
منذر بحب..: ” خلاص يامروه كلها يومين بس يومين وتبقي جمبي
مروه ببتسامه..: ” هانت اهي
منذر بضحك..: ” اييه ياشيخه مافيش كلمه حلوه حتي
مروه بحرج..: ” م مش بعرف اقول كلام حلو
منذر قرب منها بمشاكسه..: ” اعلمك يارورو انتي تؤمري بس
مروه بكسوف..: ” منذر احنا في الشارع
منذر بغمزه..: ” مراتي واعمل الي انا عاوزه في اي وقت واي مكان ياحلو انت ياحلو
مروه ببتسامه خجوله..: ” ط طب ابعد شويه ميصحش كده
منذر ببتسامه…: ” عيوني تدخلي بيتي بس وانا مش هبعد ابداً
مروه ببتسامه…: ” بأذن الله
منذر بحنيه..: ” عاوزك تطلعي ملكيش دعوه بحد ادخلي اوضتك واقفلي علي نفسك لو حد اتكلم متروديش وبالذات ام قردان الي فوق
مروه بضحك..: ” متخافش انا اعرف اوقفها عند حدها كويس
منذر بحب..: ” انا حبيبي شرس ياخواتي
مروه بخجل…: ” احمم
منذر ببتسامه..: ” خلاص طيب المهم اتمني تكوني جبتي كل الي نفسك فيه
مروه بفرحه..: ” جبت والبنات سعدوني كتير بجد انا حبيتهم جدا
قرب منها بغمزه…: ” وهما كمان بيحبوكي
مروه بخجل..: ” ط طب انا هطلع بقا
سند بضهره علي عربيته وبصلها بحب..: ” يلا ياحبيبتي اطلعي وخلي بالك من نفسك ورني عليا
مروه ببتسامه..: ” حاضر
مروه طلعت وهوا فضل مستني تحت المبني لحد مدخلت البيت ورنت عليه
منذر بشقاوه..: ” لحقت اوحشك
لف ركب مكان السواق واتحرك علي بيته وهوا بيكلمها…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
نايمه في حضنه براحه وبتتأمل ملامحه الرجوليه الجذابه ليجذبها داخل احضانه اكثر ويقبل وجنتها بحب
عاصي ببتسامه..: ” هاا يستي انبسطي انهارده
روح بحب..: ” جداا كان يوم حلو وحبيتهم اوي
عاصي بحنيه..: ” وابني عامل ايه
حطت ايديها علي بطنها بحب وبصتله…: ” كويس اوي وبيقولك انه بيحبك اوي اوي
عاصي ببتسامه..: ” وانا بحبه اوي اوي اوي
روح بصتله بحماس..: ” ممكن نروح للدكتور بكره نشوفه ياعااصي
عاصي بحنيه..: ” عيوني يقلب عاصي نروح منروحش ليه
روح بحنيه..: ” تعرف اني بحبك
عاصي بمشاكسه…: ” ايده بجد مكنتش اعرف
روح ضربته بغيظ ليتأوه بوجع..: ” ايه بهزر ايديكي تقيله
عاصي ببتسامه..: ” قوليلي بقا هنعرف امتي ولد ولا بنت
روح ببتسامه..: ” لسه بدري انا لسه في التاني في الرابع انشاء الله
(والله ابغي نونو استيتش صغون العب بيه زي الناس الي هناك دي🥹🫶🏻)
عاصي شدها لحضنه بحنيه…: ” طب يلا ياحلوه علشان تنامي بكره هنروح للدكتور بدري
خبت نفسها في حضنه وضمته ليها ابتسم علي حركتها وحضنها ونام براحه…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
اليومين عدو بين ضحك ولعب وحب وكره البعض وجه اليوم المنتظر يوم فرح منذر ومرمر التجهزيات كانت علي وشك انها تخلص والبنات في اوضته مروه والشباب مع بعض بيجهزو منذر وطبعا كل ده في ڤيلا منذر
عند الشباب 🕺🏻
صوت الاغاني عاالي وبيغنو ويرقصو مع بعض بفرحه
عاصي كان ماسك طبله وبيطبل عليها فرحه وحمااس وبيغني مع الاغاني
منذر بضحك..: ” تحس عاصي فرحان اكتر مني
قاسم شاركه الضحك..: ” سيبه يفرح لو مفرحناش ليك هنفرح لمين ياحبيب
منذر كان واقف قدام المرايا بيجهز نفسه ببتسامه فرحه قرب منه قاسم ولف وشه ليه وبصله بحب اخوي ومد ايديه يعدله البدله وقرب منهم عاصي ببتسامه وهوا لسه بيغني بصلهم منذر بمتنان وحب
منذر بحب وابتسامه…: ” مش عارف من غيركم كنت هعمل ايه
عاصي بمشاكسه..: ” ولا حاجه كنت هتبقا صاايع درجه اولي 😉
قاسم بضحك..: ” الشيخ منذر طول عمره محترم ده هوا الي كان بيجري يلمنا من الكبريـ**ـهات يجدع
منذر بسخط…: ” غورو من وشي جتكو البلاا
لف يكمل تظبيط في بدلته وهما واقفين بيضحكو عليه….
عند البنات 💃🏼
….: “لولولولولولولولي
روح بفرحه..:” ايييييوه ياشوووق يجاامده لازم تعلميني ازغرط
شوق ببتسامه..: ” عيوني ليكي يارحروحه
مروه ببتسامه..: ” هتفضلو قاعدين انا قربت اجهز يلا اجهزو
روح بغمزه😉..: ” مستعجل ياجميل
شوق بمشاكسه..: ” امال يبنتي ده الحته الجوانيه برضو
مروه بحرج..: ” انتو رخمين علي فكره
الميكب ارتيست كانت بتجهز مروه ببتسامه ومروه بتتبع تعليمتها وقربت تخلص وشوق وروح بدائو يجهزو هما كمان وسط الاغاني الي شغاله وعمله بهجه في المكان…..
بعد شويه الكل جهز ومنذر راح اخد مروه ونزلو ووراهم الكبليز الباقيين قاسم وشوق وعاصي وروح نزلو تحت كانت المعازيم كلهم وصلوو من قرايب ورجال اعمال واصحاب بداء جو الحفله يشتغل وكل الكابليز يرقصو اسلوو
منذر بحب..: ” اخيرااا انا فرحان اوي
مروه بحرج..: ” وانا كمان
منذر بحنيه…: ” ربنا يقدرني واسعدك ياحبيبتي
منذر ضمها لقلبه وكملو رقص بحب متبادل بينهم
وبعد فتره من الرقص ورقص الشباب مع منذر ومروه مع البنات الفرح خلص ومنذر اخد مروه وطلعو علي الفندق علشان يقضو الهانيمون وكل واحد اخد مراته ورجع علي البيت…..
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
داخل ڤيلا قاسم كانو رجعو اخر الليل تعبانين وشوق طلعت تنام وقاسم دخل يقعد في المكتب وندهه علي الخادمه تعمله قهوه بعد شويه دق باب المكتب
قاسم بجديه..: ” ادخل
دخلت الخدامه بتوتر وحطت القهوه قدامه علي المكتب وجت تطلع وقفها صوته
قاسم بجديه ونبره مرعبه…: ” اوعي خيالك يصورلك اني مش عارف انتي بتعملي ايه هنا ولا الي بيحصل و ايه الي بيدور جوا بيتي “واكمل بسخريه” وبالنسبه للي موجود في القهوه فـ دي حركه غبيه اوي منكم
بصتله الخدامه برعب ومنطقتش……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *